|
Forum lotnictwa To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
LAN Chile
Dołączył: 07 Sie 2006
Posty: 219
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Nie 6:26, 13 Sie 2006 Temat postu: |
|
|
dupcins napisał: |
pozdrawiam i dziękuję za poprzednią odpowiedź |
z powietrza to moze wygladac roznie, wcale nie musi byc holdingiem a wtedy na pewno nie byl zwazywszy ze poczta przylatywala przed 22... Byly loty wojskowe wiec mozliwe ze ktorys z ich A/C po prostu zrobil zwrotna lub inny manewr (i/lub fragment cwiczenia) i moglo wygladac jak holding.
pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
BartEPBY
Moderator
Dołączył: 04 Paź 2005
Posty: 232
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Pon 16:10, 14 Sie 2006 Temat postu: |
|
|
wegi napisał: | Powiedzmy sobie tak: na mapach z AIP dla ILS DME 26 (CAT A/B) napisane jest wyraźnie, że HOLDING 1 min. Nie wiem co Ty rozumiesz przez pojęcie Holding trwający xxx. Wg map wyrażenie HOLDING 1 min oznaczać będzie, że jeden LEG (dolotowy, bądź odlotowy) trwać będzie 1 min. A więc totalną bzdurą jest mówienie, że każdy holding trwa 4 min. Równie dobrze kontroler może powiedzieć "XXX hold over SL, standard turns, altitude 4000ft, LEG 3 min". I co wtedy? Holding też będzie trwał 4 min? |
Witam
Skoro jest napisane, ze HOLDNIG 1 min, to oczywiste jest ze jedno pelne okrozenie wynosi 4min, zgadza sie?
Mowimy o sytuacji jezeli czas odlotu/dolotu jest STANDARTOWY, czyli 1 min.
pzdr
Bartek
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wegi
Moderator
Dołączył: 13 Cze 2006
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPBY
|
Wysłany: Pon 16:23, 14 Sie 2006 Temat postu: |
|
|
I tak napisałem (2 legi po 1 min plus 2 standardowe zakręty). Tylko koleg LAN Chille pisze, że każdy holding trwa 4 min i z tym z wiadomych względów zgodzic sie nie można
pzdr - Dominik
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
yankee
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Śro 23:08, 16 Sie 2006 Temat postu: |
|
|
Cześć.
Ciekawa dyskusja. Pozwolę sobie wtrącić swoje trzy grosze:
Cytat: | Sorka ale nie moża mówić, że każy holding ma 4 min...
| to oczywiście racja - choć wydaje mi się że koledze LAN Chile chodziło o każdy holding wykonywany w oparciu o TĄ procedurę Cytat: | A skad masz gwarancje ze A/C nie opusci przestrzeni kontrolowanej jesli narzucasz mu holding inny niz opublikowany? | przyłączam się do przedmówcy - dajmy na to Mig29 na FL120 (dlaczego Mig29? - bo to w Bydgoszczy nie rzadkość; dlaczego na FL120? - bo jeszcze w CTR a już w miarę ekonomicznie) Cytat: | PS - Czym innym będzie racetrack - tu piloci lubią sobie skracać, więc np. zamiast kręcić racetrack'a wykonają np. tylko zakręt proceduralny. | zgoda ale to nie będzie racetrack w takim razie, ponieważ wykonując racetrack (w tym konkretnie przypadku) pilot zniża W ODLOCIE do 700m na QNH potem jest drugi zakręt (podczas którego zgodnie z procedurą utrzymuje się lot poziomy) a następnie dolot cały czas w locie poziomym do przechwycenia GS - tak więc pomijając "legi" samolot teoretycznie nie powinien zniżać wogóle Cytat: | bo może kazać np. hold over SL , inbound radial 090 , leg 2 minute. | tutaj ostrożnie z tym radialem - SL to NDB a na NDB nie masz możliwości ustawienia sie na radialu - gdyby to był VOR to proszę bardzo Cytat: | I powtarzam po raz nt'y to, że pisze HOLDING 1 min, nie oznacza, że kontroler nie może zmienić CAŁEJ PROCEDURY, bo może kazać np. hold over SL , inbound radial 090 , leg 2 minute | no tak, jasne że może - tylko po co?? nie przychodzi mi do głowy sytuacja kiedy miałoby to jakieś sensowne zastosowanie - po pierwsze po co się trudzić; po drugie samolot w "mniejszym" holdingu jest teoretycznie bliżej IAF w momencie otrzymania zgody na podejście
To tyle tak na szybko i szykuję się do obrony:-)
pzdr
PS. Zaznaczam że tutaj teoretyzujemy - jak się lata to wszyscy wiemy
PS 2. Dominik - masz nieaktualną mapkę CTR-u; trzeba go troszkę ciachnąć w okolicy Watorowa
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wegi
Moderator
Dołączył: 13 Cze 2006
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPBY
|
Wysłany: Śro 23:41, 16 Sie 2006 Temat postu: |
|
|
Czolem!
1. Co do mapki - to tak naprawdę nie mapka, tylko program - dzięki za info sprawdze z AIP'em.
2. Kontroler zna obszar swojego CTR'u wiec wiadomym jest, że pilotowi MIG'a nie da holdingu na FL120 (zresztą należy pamiętac, ze samoloty w holdingu są ograniczone prędkościami!!! Więc nie wazne czy to 747 czy 737 predkosc w holdzie będą mieli taką samą! Tak samo bedzie z migiem)
3. Co do radiala w NDB to byl przyklad na szybko, faktycznie się zapędziłem troszeczke.
4. Co do przykładu po co zmienic holding opublikowany:
np. Wydluzamy LEG odlotowy dla samolotu w holdingu (np. do 3 min), wtedy samolot który ląduje sobie z prostej z ILS (np przyloty z Warszawy) Nasz samolot w holdingu dostaje szybkie znizanie i po skrecie z legu odlotowego stabilizuje sie na ILS. (moze pogmatwany przykład, ale nie moge znależc innego tak na szybko).
Pozdrawiam - Dominik
PS - Yankee - Bydgoszczanin?
PS2 - podoba mi się taka dyskusja
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
yankee
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Czw 11:39, 17 Sie 2006 Temat postu: |
|
|
Hej.
Cytat: | Kontroler zna obszar swojego CTR'u wiec wiadomym jest, że pilotowi MIG'a nie da holdingu na FL120 | siedzisz sobie na stanowisku, masz skoki spadochronowe - AN28 wyrzuca z FL110, zgłasza się Mig29 (uczepmy się biedaka:-) z Mirosławca do lądowania - co robisz? obawiam sie poprostu, że może wystąpić sytuacja kiedy kontroler nie będzie miał większego wyboru (wydaje mi się że 99% kontrolerów dałoby jednominutowy odlot dla spokojności bez brnięcia w obliczenia) Cytat: | zresztą należy pamiętac, ze samoloty w holdingu są ograniczone prędkościami | tutaj oczywiście zgoda, ale ważne jest również że jest to ograniczenie IAS - tak więc samolot z tą samą IAS na 4000 ft altitude pokona zdecydowanie mniejszy odcinek "względem ziemii" niż samolot z ta samą prędkością na FL120; masz rację że to wszysko można obliczyć, tylko załóżmy też że kontroler stawiając samolot(y) w holding ma sporo innej pracy i nie wiem czy miałby najzwyczajniej w świecie czas Cytat: | Wydluzamy LEG odlotowy dla samolotu w holdingu (np. do 3 min), wtedy samolot który ląduje sobie z prostej z ILS (np przyloty z Warszawy) Nasz samolot w holdingu dostaje szybkie znizanie i po skrecie z legu odlotowego stabilizuje sie na ILS | z prostej wg ILS nie wyląduje bo nie ma takiej procedury dla EPBY (wiem, wiem, tak się dzieje - ale tak jak pisałem wcześniej - trzymajmy się przepisów) - załóżmy więc że nr1 podchodzi z prostej z widocznością choć jest jedno ale, a mianowicie: najniższy FL dostępny w Z96 od BIBKI to FL100 więc nr1 wlatuje na NERKU na FL100 lub wyżej, co oznacza że nr2 jest w holdingu na FL110 lub wyżej więc musiałby dać niezłego "nura" żeby wytracić wysokość - ale zgoda, jest to wykonalne; inna sprawa że od tego dnia nie byłbyś już raczej ulubieńcem pilota z nr2 i lepiej żebyś miał dobre wytłumaczenie że go tak opóźniełeś
pzdr
PS Bydgoszczanin z krwi i kości
PS2 Jeśli faktycznie nie jesteś pilotem/kontrolerem to gratuluję wiedzy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wegi
Moderator
Dołączył: 13 Cze 2006
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPBY
|
Wysłany: Czw 16:14, 17 Sie 2006 Temat postu: |
|
|
Ja nie pilot, kontorler - ot zwykly pasc Co do rozniy IAS, GS na wysokosciach holdingowych to nie sądze ze będą one tak znaczne No ale juz nie wazne. Co do ladowania z prostej na ILS jak najbardziej jest to 'w pelni legalna' procedura - zwie sie straight in ILS Approach.
Pozdrawiam - Dominik
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
yankee
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Czw 19:13, 17 Sie 2006 Temat postu: |
|
|
Cytat: | Co do ladowania z prostej na ILS jak najbardziej jest to 'w pelni legalna' procedura - zwie sie straight in ILS Approach | oj niestety nie jest tak i obawiam się że nigdy nie będzie (myślę że zasugerowałeś się obliczonym OCA dla straight in ale to nie wystarczy!); żeby procedura była "w pełni legalna" to musi zostać opublikowana - a tak nie jest; były już próby stworzenia takiej procedury na 26 lecz CTR jest za krotki w tą stronę a nie ma możliwości powiększenia go ze względu na ATZ toruński - poza tym już wtedy kiedy H96 była dostępna na poziomie 060 to przy skrajnie niekorzystnym QNH (bardzo wysokim) kąt schodzenia przekraczał dopuszczalną wartość, a teraz kiedy wlot do CTR jest minimum na FL100 nie ma o czym rozmawiać
A tak wogóle to chyba wchodzimy trochę za bardzo w szczegóły i przynudzamy z lekka innych a przede wszystkim odbiegamy od tematu A racja jak to racja jest gdzieś po środku
pzdr
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wegi
Moderator
Dołączył: 13 Cze 2006
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPBY
|
Wysłany: Czw 19:45, 17 Sie 2006 Temat postu: |
|
|
Ale sama procedura lądowania z prostej jest zdaje się gdzieś opisana... I nie musi byc to wtedy opisane dla kazdego lotniska? Z tego co pamietam jak w jakims zakresie odchylen od ILS sie jest ' to mozna lapac z prostej' (jak glupoty gadam, poprawic) . Co nie zmienia rowniez faktu ze u nas jest taki 'manewr' w powszednim uzyciu.
To ja teraz przejde - skad u Ciebie taka szeroka wiedza?
pzdr, Dominik
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
yankee
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Czw 22:08, 17 Sie 2006 Temat postu: |
|
|
Sama pocedura i owszem opisana jest w dokumencie "Operacje statków powietrznych - PL8168" (a raczej zasady jej tworzenia) ale jeśli na danym lotnisku ma być używana to musi być bezwzględnie opublikowana z IAF, FAP, kątem GP, procedurą po nieudanym podejściu itp, itd... Cytat: | Co nie zmienia rowniez faktu ze u nas jest taki 'manewr' w powszednim uzyciu.
| racja, też czasami podsłuchuję
Cytat: | skad u Ciebie taka szeroka wiedza
| ciekawi mnie lotnictwo szczególnie od strony zarządzania; weekendowy pasjonat - entuzjasta nazwijmy to
pzdr
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kamil
Dołączył: 05 Lis 2005
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Czw 22:29, 17 Sie 2006 Temat postu: |
|
|
Co do podejścia z prostej to nie jest tak przypadkiem, że podchodzą z widzialnością Z tego co ja słucham (coprawda miałem małą przerwę blisko miesiąc byłem poza Bydgoszczą i mogłem coś przeoczyć) to jeżeli podchodzą z prostej kontroler zezwala "na podejście z prostej do pasa 26", ale gdy piloci wykonują pełną procedurę i zgłaszają "SL w odlocie" kontroler zezwala "na podejście w systemie ILS/DME do pasa 26"... Może to jest wytłumaczenie powyższej wątpliwości, bo wtedy przepisy są przestrzegane (Z96 mieści się w 30 stopniowej odchyłce od kierunku pasa) .
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|