Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

CO TO BYLO?
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Bydgoszcz - Szwederowo (EPBY/BZG)
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
LAN Chile




Dołączył: 07 Sie 2006
Posty: 219
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Nie 6:26, 13 Sie 2006    Temat postu:

dupcins napisał:


pozdrawiam i dziękuję za poprzednią odpowiedź


z powietrza to moze wygladac roznie, wcale nie musi byc holdingiem a wtedy na pewno nie byl zwazywszy ze poczta przylatywala przed 22... Byly loty wojskowe wiec mozliwe ze ktorys z ich A/C po prostu zrobil zwrotna lub inny manewr (i/lub fragment cwiczenia) i moglo wygladac jak holding.


pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
BartEPBY
Moderator



Dołączył: 04 Paź 2005
Posty: 232
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Pon 16:10, 14 Sie 2006    Temat postu:

wegi napisał:
Powiedzmy sobie tak: na mapach z AIP dla ILS DME 26 (CAT A/B) napisane jest wyraźnie, że HOLDING 1 min. Nie wiem co Ty rozumiesz przez pojęcie Holding trwający xxx. Wg map wyrażenie HOLDING 1 min oznaczać będzie, że jeden LEG (dolotowy, bądź odlotowy) trwać będzie 1 min. A więc totalną bzdurą jest mówienie, że każdy holding trwa 4 min. Równie dobrze kontroler może powiedzieć "XXX hold over SL, standard turns, altitude 4000ft, LEG 3 min". I co wtedy? Holding też będzie trwał 4 min?

Witam
Skoro jest napisane, ze HOLDNIG 1 min, to oczywiste jest ze jedno pelne okrozenie wynosi 4min, zgadza sie?
Mowimy o sytuacji jezeli czas odlotu/dolotu jest STANDARTOWY, czyli 1 min.
pzdr

Bartek


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wegi
Moderator



Dołączył: 13 Cze 2006
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPBY

PostWysłany: Pon 16:23, 14 Sie 2006    Temat postu:

I tak napisałem (2 legi po 1 min plus 2 standardowe zakręty). Tylko koleg LAN Chille pisze, że każdy holding trwa 4 min i z tym z wiadomych względów zgodzic sie nie można

pzdr - Dominik


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
yankee




Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 23:08, 16 Sie 2006    Temat postu:

Cześć.

Ciekawa dyskusja. Pozwolę sobie wtrącić swoje trzy grosze:

Cytat:
Sorka ale nie moża mówić, że każy holding ma 4 min...
to oczywiście racja - choć wydaje mi się że koledze LAN Chile chodziło o każdy holding wykonywany w oparciu o TĄ procedurę
Cytat:
A skad masz gwarancje ze A/C nie opusci przestrzeni kontrolowanej jesli narzucasz mu holding inny niz opublikowany?
przyłączam się do przedmówcy - dajmy na to Mig29 na FL120 (dlaczego Mig29? - bo to w Bydgoszczy nie rzadkość; dlaczego na FL120? - bo jeszcze w CTR a już w miarę ekonomicznie)
Cytat:
PS - Czym innym będzie racetrack - tu piloci lubią sobie skracać, więc np. zamiast kręcić racetrack'a wykonają np. tylko zakręt proceduralny.
zgoda ale to nie będzie racetrack w takim razie, ponieważ wykonując racetrack (w tym konkretnie przypadku) pilot zniża W ODLOCIE do 700m na QNH potem jest drugi zakręt (podczas którego zgodnie z procedurą utrzymuje się lot poziomy) a następnie dolot cały czas w locie poziomym do przechwycenia GS - tak więc pomijając "legi" samolot teoretycznie nie powinien zniżać wogóle
Cytat:
bo może kazać np. hold over SL , inbound radial 090 , leg 2 minute.
tutaj ostrożnie z tym radialem - SL to NDB a na NDB nie masz możliwości ustawienia sie na radialu - gdyby to był VOR to proszę bardzo
Cytat:
I powtarzam po raz nt'y to, że pisze HOLDING 1 min, nie oznacza, że kontroler nie może zmienić CAŁEJ PROCEDURY, bo może kazać np. hold over SL , inbound radial 090 , leg 2 minute
no tak, jasne że może - tylko po co?? nie przychodzi mi do głowy sytuacja kiedy miałoby to jakieś sensowne zastosowanie - po pierwsze po co się trudzić; po drugie samolot w "mniejszym" holdingu jest teoretycznie bliżej IAF w momencie otrzymania zgody na podejście

To tyle tak na szybko i szykuję się do obrony:-)
pzdr

PS. Zaznaczam że tutaj teoretyzujemy - jak się lata to wszyscy wiemy
PS 2. Dominik - masz nieaktualną mapkę CTR-u; trzeba go troszkę ciachnąć w okolicy Watorowa


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wegi
Moderator



Dołączył: 13 Cze 2006
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPBY

PostWysłany: Śro 23:41, 16 Sie 2006    Temat postu:

Czolem!
1. Co do mapki - to tak naprawdę nie mapka, tylko program - dzięki za info sprawdze z AIP'em.
2. Kontroler zna obszar swojego CTR'u wiec wiadomym jest, że pilotowi MIG'a nie da holdingu na FL120 (zresztą należy pamiętac, ze samoloty w holdingu są ograniczone prędkościami!!! Więc nie wazne czy to 747 czy 737 predkosc w holdzie będą mieli taką samą! Tak samo bedzie z migiem)
3. Co do radiala w NDB to byl przyklad na szybko, faktycznie się zapędziłem troszeczke.
4. Co do przykładu po co zmienic holding opublikowany:
np. Wydluzamy LEG odlotowy dla samolotu w holdingu (np. do 3 min), wtedy samolot który ląduje sobie z prostej z ILS (np przyloty z Warszawy) Nasz samolot w holdingu dostaje szybkie znizanie i po skrecie z legu odlotowego stabilizuje sie na ILS. (moze pogmatwany przykład, ale nie moge znależc innego tak na szybko).

Pozdrawiam - Dominik

PS - Yankee - Bydgoszczanin? Wink
PS2 - podoba mi się taka dyskusja Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
yankee




Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 11:39, 17 Sie 2006    Temat postu:

Hej.

Cytat:
Kontroler zna obszar swojego CTR'u wiec wiadomym jest, że pilotowi MIG'a nie da holdingu na FL120
siedzisz sobie na stanowisku, masz skoki spadochronowe - AN28 wyrzuca z FL110, zgłasza się Mig29 (uczepmy się biedaka:-) z Mirosławca do lądowania - co robisz? obawiam sie poprostu, że może wystąpić sytuacja kiedy kontroler nie będzie miał większego wyboru (wydaje mi się że 99% kontrolerów dałoby jednominutowy odlot dla spokojności bez brnięcia w obliczenia)
Cytat:
zresztą należy pamiętac, ze samoloty w holdingu są ograniczone prędkościami
tutaj oczywiście zgoda, ale ważne jest również że jest to ograniczenie IAS - tak więc samolot z tą samą IAS na 4000 ft altitude pokona zdecydowanie mniejszy odcinek "względem ziemii" niż samolot z ta samą prędkością na FL120; masz rację że to wszysko można obliczyć, tylko załóżmy też że kontroler stawiając samolot(y) w holding ma sporo innej pracy i nie wiem czy miałby najzwyczajniej w świecie czas
Cytat:
Wydluzamy LEG odlotowy dla samolotu w holdingu (np. do 3 min), wtedy samolot który ląduje sobie z prostej z ILS (np przyloty z Warszawy) Nasz samolot w holdingu dostaje szybkie znizanie i po skrecie z legu odlotowego stabilizuje sie na ILS
z prostej wg ILS nie wyląduje bo nie ma takiej procedury dla EPBY (wiem, wiem, tak się dzieje - ale tak jak pisałem wcześniej - trzymajmy się przepisów) - załóżmy więc że nr1 podchodzi z prostej z widocznością choć jest jedno ale, a mianowicie: najniższy FL dostępny w Z96 od BIBKI to FL100 więc nr1 wlatuje na NERKU na FL100 lub wyżej, co oznacza że nr2 jest w holdingu na FL110 lub wyżej więc musiałby dać niezłego "nura" żeby wytracić wysokość - ale zgoda, jest to wykonalne; inna sprawa że od tego dnia nie byłbyś już raczej ulubieńcem pilota z nr2 i lepiej żebyś miał dobre wytłumaczenie że go tak opóźniełeśSmile

pzdr

PS Bydgoszczanin z krwi i kości
PS2 Jeśli faktycznie nie jesteś pilotem/kontrolerem to gratuluję wiedzy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wegi
Moderator



Dołączył: 13 Cze 2006
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPBY

PostWysłany: Czw 16:14, 17 Sie 2006    Temat postu:

Ja nie pilot, kontorler - ot zwykly pasc Wink Co do rozniy IAS, GS na wysokosciach holdingowych to nie sądze ze będą one tak znaczne Wink No ale juz nie wazne. Co do ladowania z prostej na ILS jak najbardziej jest to 'w pelni legalna' procedura - zwie sie straight in ILS Approach. Wink

Pozdrawiam - Dominik


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
yankee




Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 19:13, 17 Sie 2006    Temat postu:

Cytat:
Co do ladowania z prostej na ILS jak najbardziej jest to 'w pelni legalna' procedura - zwie sie straight in ILS Approach
oj niestety nie jest tak i obawiam się że nigdy nie będzie (myślę że zasugerowałeś się obliczonym OCA dla straight in ale to nie wystarczy!); żeby procedura była "w pełni legalna" to musi zostać opublikowana - a tak nie jest; były już próby stworzenia takiej procedury na 26 lecz CTR jest za krotki w tą stronę a nie ma możliwości powiększenia go ze względu na ATZ toruński - poza tym już wtedy kiedy H96 była dostępna na poziomie 060 to przy skrajnie niekorzystnym QNH (bardzo wysokim) kąt schodzenia przekraczał dopuszczalną wartość, a teraz kiedy wlot do CTR jest minimum na FL100 nie ma o czym rozmawiać

A tak wogóle to chyba wchodzimy trochę za bardzo w szczegóły i przynudzamy z lekka innych a przede wszystkim odbiegamy od tematu Very Happy A racja jak to racja jest gdzieś po środku Wink

pzdr


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wegi
Moderator



Dołączył: 13 Cze 2006
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPBY

PostWysłany: Czw 19:45, 17 Sie 2006    Temat postu:

Ale sama procedura lądowania z prostej jest zdaje się gdzieś opisana... I nie musi byc to wtedy opisane dla kazdego lotniska? Z tego co pamietam jak w jakims zakresie odchylen od ILS sie jest ' to mozna lapac z prostej' (jak glupoty gadam, poprawic) Wink. Co nie zmienia rowniez faktu ze u nas jest taki 'manewr' w powszednim uzyciu.

To ja teraz przejde - skad u Ciebie taka szeroka wiedza? Wink

pzdr, Dominik


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
yankee




Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 22:08, 17 Sie 2006    Temat postu:

Sama pocedura i owszem opisana jest w dokumencie "Operacje statków powietrznych - PL8168" (a raczej zasady jej tworzenia) ale jeśli na danym lotnisku ma być używana to musi być bezwzględnie opublikowana z IAF, FAP, kątem GP, procedurą po nieudanym podejściu itp, itd...
Cytat:
Co nie zmienia rowniez faktu ze u nas jest taki 'manewr' w powszednim uzyciu.
racja, też czasami podsłuchujęSmile
Cytat:
skad u Ciebie taka szeroka wiedza
ciekawi mnie lotnictwo szczególnie od strony zarządzania; weekendowy pasjonat - entuzjasta nazwijmy to Wink

pzdr


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamil




Dołączył: 05 Lis 2005
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Czw 22:29, 17 Sie 2006    Temat postu:

Co do podejścia z prostej to nie jest tak przypadkiem, że podchodzą z widzialnością Question Z tego co ja słucham (coprawda miałem małą przerwę blisko miesiąc byłem poza Bydgoszczą i mogłem coś przeoczyć) to jeżeli podchodzą z prostej kontroler zezwala "na podejście z prostej do pasa 26", ale gdy piloci wykonują pełną procedurę i zgłaszają "SL w odlocie" kontroler zezwala "na podejście w systemie ILS/DME do pasa 26"... Może to jest wytłumaczenie powyższej wątpliwości, bo wtedy przepisy są przestrzegane (Z96 mieści się w 30 stopniowej odchyłce od kierunku pasa) Very Happy .

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Bydgoszcz - Szwederowo (EPBY/BZG) Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
Strona 3 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin