|
Forum lotnictwa To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Airliner
Moderator
Dołączył: 30 Paź 2005
Posty: 1965
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPKK
|
Wysłany: Czw 2:00, 12 Sty 2006 Temat postu: Będzie korek na lotnisku w Rębiechowie? |
|
|
Gwałtownie wzrasta liczba nowych połączeń z lotniska w Rębiechowie. - Jeśli port lotniczy szybko nie zainwestuje w infrastrukturę, czekają nas opóźnienia i odwołania lotów - ostrzegają kontrolerzy
W 2006 roku liczba pasażerów na lotnisku w Rębiechowie przekroczy milion.
- Nowe połączenia i wzrost liczby pasażerów to sukces Rębiechowa, ale bez szybkich inwestycji mogą być kłopoty - twierdzą kontrolerzy ruchu lotniczego.
Rozmawialiśmy anonimowo, bo obawiają się oficjalnych rozmów z prasą.
5 stycznia odwołano loty Ryanair z Londynu do Gdańska i z Gdańska do Londynu. Dzień później samolot z Kopenhagi zamiast lądować w Gdańsku lądował w Warszawie.
- To tylko ubiegły tydzień, a nie są to odosobnione przypadki. Najważniejsze jest jednak to, że takich odwołań można by uniknąć, gdyby lotnisko było lepiej wyposażone w sprzęt nawigacyjny - twierdzą nasi informatorzy.
W Gdańsku istnieje urządzenie, dzięki któremu samoloty mogą lądować nawet przy bardzo złej pogodzie, to system ILS, który radiowo naprowadza samoloty na pas nawet, gdy chmury zalegają bardzo nisko nad ziemią. Problem w tym, że jest on zamontowany tylko po jednej stronie pasa startowego - korzystają z niego samoloty podchodzące do lądowania znad Gdańska. Te lecące znad Kartuz nie mają żadnych pomocy, prócz świateł.
- A czy te, które lądują znad Kartuz, nie mogą po prostu zmienić trasy i nadlecieć znad Gdańska? - pytamy kontrolerów.
- Nie mogą, bo kierunek podejścia jest uzależniony od kierunku wiatru, a samolot nie może wylądować przy silnym, tylnym wietrze. Kiedyś dominowały wiatry sprzyjające lądowaniu znad Gdańska i wszystko było w porządku. Teraz coraz częściej wieje z przeciwnego kierunku, dlatego pilnie potrzebne jest wyposażenie nawigacyjne także na drugim kierunku pasa - tłumaczą.
Drugi problem lotniska w Gdańsku to brak dróg do kołowania. Dzięki nim samoloty mogą szybko opuścić pas startowy i umożliwić lądowanie kolejnym maszynom. Na takich drogach mogą ustawiać się też czekające do startu samoloty. Takie drogi są na wszystkich innych dynamicznie rozwijających się lotniskach regionalnych w Polsce: Katowicach, Krakowie czy w Poznaniu.
- Jeśli wzrost operacji na naszym lotnisku się utrzyma, to bez dróg do kołowania opóźnienia staną się nieuniknione. Szacujemy, że w ekstremalnych przypadkach mogą wynosić nawet półtorej godziny - twierdzą kontrolerzy. Takie opóźnienia to dla przewoźników, szczególnie tzw. tanich linii, rzecz nie do przyjęcia. - Szybkość obsługi to dla nas jedno z głównych kryteriów. Czas obsługi naziemnej nie może przekraczać 25 minut - przyznaje Wojciech Karubin, przedstawiciel Ryanair.
Tomasz Kloskowski, wiceprezes Portu Lotniczego Gdańsk, twierdzi, że na razie nic złego w Rębiechowie się nie dzieje. - Naszym najsłabszym punktem jest teraz mały terminal. Dlatego w najbliższych tygodniach ruszy jego rozbudowa - twierdzi Kloskowski. - Jeśli chodzi o wyposażenie lotniska, to robimy wszystko to, czego oczekują od nas linie lotnicze. Ryanair chciał dodatkowe światła, ułatwiające lądowanie na kierunku "znad Kartuz" - dostał je od razu.
Kloskowski zapewnia, że tak samo będzie z dalszymi inwestycjami. - Droga do kołowania to wydatek nawet kilkudziesięciu milionów złotych. Zapewniam jednak, że jeśli okaże się, że bez niej dochodzi do opóźnień, zdecydujemy o jej budowie bez mrugnięcia okiem. Decyzja o pierwszym etapie jej budowy może zostać podjęta jeszcze w tym roku - zapewnia wiceprezes.
GW
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
chavez
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 434
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Echo-Papa-Golf-Delta
|
Wysłany: Czw 11:29, 12 Sty 2006 Temat postu: |
|
|
Korek już się zaczął w terminalu. Drugim problemem rzeczywiście jest brak dróg kołowania. W ostatni wtorek spędziwszy 4 godziny fotografując i obserwując ruch w okolicach jedynych na EPGD zejść z pasa widziałem sytuację, gdy Ryanair dłuuugo czekał aż wyląduje WizzAir, zawróci na pasie, dojedzie do zjazdu i opuści pas. Podobna sytuacja w godzinach szczytu miała miejsce może 2 godziny później, gdy Norwegian czekał również dobre kilka minut aż wyląduje ER4 z Monachium, a krótko po nim ATR z Hamburga. W systuacji gdy w jednym czasie zbiegają się już nie 2 ale nawet 3 operacje, pierwszą potrzebą są na EPGD inwestycje w drogi kołowania i terminal, najlepiej realizowane jednocześnie. Mam nadzieję, że obie rozpoczną się w tym roku, niezależnie od hangarów. To by ładnie zmieniło krajobraz naszego lotniska przy okazji, no i co ważniejsze - mogłoby przyciągnąć nowych przewoźników tradycyjnych
Pozdroofka
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gata
Moderator
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 320
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Czw 11:50, 12 Sty 2006 Temat postu: Re: Będzie korek na lotnisku w Rębiechowie? |
|
|
Cytat: | Naszym najsłabszym punktem jest teraz mały terminal. Dlatego w najbliższych tygodniach ruszy jego rozbudowa - twierdzi Kloskowski |
W środku zimy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rob_sad
Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Poznan
|
Wysłany: Czw 12:15, 12 Sty 2006 Temat postu: |
|
|
Zima sie szybko skonczy. A geodeci moga juz dzialas. Znajac zycie jak sie nie zacznie teraz to sie mozna do jesieni sie wyrobic, zawsze sa jakies opoznienia.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Danny
Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EIDW
|
Wysłany: Czw 14:36, 12 Sty 2006 Temat postu: |
|
|
Korek w terminalu to jest od dawna. Odprawa i oczekiwanie jest w skandalicznych warunkach. O odbiorze bagazu lepiej juz nie wspominac. No i toaleta na JEDNA osobe w sali odlotow w ktore siedzi, przepraszam w wiekszosci stoi 300 osob
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
SebolE
Dołączył: 13 Paź 2005
Posty: 79
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pią 11:54, 13 Sty 2006 Temat postu: |
|
|
chavez napisał: | ... pierwszą potrzebą są na EPGD inwestycje w drogi kołowania i terminal, najlepiej realizowane jednocześnie. Mam nadzieję, że obie rozpoczną się w tym roku, niezależnie od hangarów. To by ładnie zmieniło krajobraz naszego lotniska przy okazji, no i co ważniejsze - mogłoby przyciągnąć nowych przewoźników tradycyjnych
|
To już Ci odpowiadam tak: Port czeka na Twoje dofinansowanie w tej kwestii.
Czy ty wiesz, jakie to koszta za jednym zamachem?? Jak nie to proponowałbym się raczej tym zainteresować najpierw.
A po za tym trzeba mierzyć siły na zamiary.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
chavez
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 434
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Echo-Papa-Golf-Delta
|
Wysłany: Pią 14:24, 13 Sty 2006 Temat postu: |
|
|
Oj Sebol, ja wiem że masz rację że to nierealne za jednym rzutem, mówię tylko co byłoby najlepsze dla portu, a poza tym słyszało się z różnych źródeł o wszystkich 3-ech inwestycjach w 2006, więc...
Pozdroofka
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|