|
Forum lotnictwa To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
chavez
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 434
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Echo-Papa-Golf-Delta
|
Wysłany: Pon 16:19, 17 Paź 2005 Temat postu: Szanse EPGD na nowe połączenia (temat wydzielony) |
|
|
Temat zdryfował, a że dryf ciekawy, więc wydzielam, coby Norwegowi przykro nie było
Gata
rommio napisał: | ciekawe kiedy uzbieramy kolekcje wszystkich ogonow ?? |
Mnie się marzy kolekcja [link widoczny dla zalogowanych] z EPGD.
Jak napisał Rommio w sąsiednim wątku:
rommio napisał: | Marzenia - dobra rzecz to zawsze mozna zrobić !! |
Pozdroofka
chavez
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rommio
Dołączył: 08 Paź 2005
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: GDN
|
Wysłany: Pon 17:27, 17 Paź 2005 Temat postu: |
|
|
[quote="chavez"] rommio napisał: | ciekawe kiedy uzbieramy kolekcje wszystkich ogonow ?? |
Mnie się marzy kolekcja [link widoczny dla zalogowanych] z EPGD.
Chavez - nie wchodzi sie dwa razy do tej samej wody !
BA , tak jak i LOT , przegapily swoja szanse na uruchomienie polaczenia GDN-LONDYN po wejsciu Polski do UE chocby na EMB145 i " to se ne wrati" niestety - co oczywiscie wykorzystal WIzz co widac codziennie na naszym najwiekszym w Polsce Polnocnej lotnisku i nadal firmy te sa zapatrzone w hub WAW i nie widza swojej szansy w rozwoju portow regionalnych nie tylko GDN / wyjatek - KRK /
oby to sie kiedys zmienilo / pozdro/R
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
chavez
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 434
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Echo-Papa-Golf-Delta
|
Wysłany: Pon 19:07, 17 Paź 2005 Temat postu: |
|
|
Taka mała dygresja od dygresji: LO właśnie wchodzi po raz drugi do tej samej (mętnej) wody wracając zbyt wcześnie wg mnie na rynek dalekowschodni, tak jakby pierwsza porażka ich niczego nie nauczyła - z czym do ludzi !!
A teraz nieco w stronę brzegu: LO i BA rzeczywiście skopały sprawę - LO nie wchodząc na GDN-LGW z którego wycofała się BA. Masz rację trzeba było to zrobić po wejściu do UE. Ale, WZZ ma z tym nie wiele wspólnego, bo obsługuje inny rodzaj ruchu. LO nawet na E-145, tak jak mówisz, powinien obsługiwać ruch biznesowy (co prawda lepiej by było na E70, na który możnaby w miarę rozwoju połączenia podmienić E145 tak jak to miało miejsce z FRA), natomiast FR i W6 celują w ruch P2P lądując na dalekich peryferiach Londynu. Połączenie Do LHR...już nawet nie marzę, ale do LGW miałoby sens, ponieważ na świat latają z Londynu STAR-owscy partnerzy na cały świat !! I tu prawdopodobnie LO boi się, że WAW straciłby duży potencjał ruchu, tylko czemu nie boi się o MUC i FRA ?
I tu, wracając do tematu, nie będziemy mieli w GDN takich przewoźników jak BA czy KL czy AF, czy nawet LX bardzo długo, i Gdańsk jeszcze dłuuugo będzie portem przewoźników takich jak DY, FR, W6... Te się nie zagapiły. Interesuje mnie za to, w jaki sposób Norwegian chce odnieść tu sukces po porażce "Litanii"...
Pozdroofka
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rommio
Dołączył: 08 Paź 2005
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: GDN
|
Wysłany: Wto 7:28, 18 Paź 2005 Temat postu: |
|
|
Masz sporo racji w tym co piszesz , ale pamiętaj że przy takim obłożeniu rejsów Wizza do LTN , LOT i BA na pewno mialyby spore obłożenie na swoim rejsie - to jest jak system naczyń połączonych - jeden przewoźnik latający generuje popyt dla innych - pasażerowie się przyzwyczajają że na daniej trasie lata samolot a tak ruch biuznesowy z GDN do LON lata przez WAW,HAM i FRA
i musi być na tej trasie ogromny popyt skoro FR wchodzi tak mocno do Polski
po prostu ktoś w WAW po raz kolejny przegapił dobry inters
pozdro/R
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rob_sad
Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Poznan
|
Wysłany: Wto 12:03, 18 Paź 2005 Temat postu: Cieszcie sie mieszkancy Trojmiasta - i tak macie lepiej |
|
|
I tak macie dobrze w tym GDN (w ktorym kiedys mieszkalem) bo u was rzeczywiscie nie wiedziec czemu lot sie FRA nie boi i daje duze dobre maszyny (jak na lot).. Zupelnie inaczej sie sprawa ma w Poznaniu (gdzie mieszkam teraz). W ktorym polityka lotu polega na zniecheceniu do latania z Poznania bo przeciez do wawy tylko 3h pociagiem. Polaczenia lot przez wawe sa marne, a skandalem wg mnie jest ze pomimo duzego popytu na loty do FRA lot ciagle daje na tej trasie ATR-42 i to jeszcze przy okolo 20-30% miejsc dla biznes i drozszych taryf ekonomicznych. Kupienie normalnego biletu przez FRA w normalnym terminie, graniczy z cudem. Malo tego bielty na trase np do rzymu przez fra sa w tych samych taryfach drozsze z wylotem z Poz niz z waw czy GDN.
Cieszcie sie wiec mieszkancy Gdanska ze u was choc mozliwe w ogole jest latanie np na bilet FlySmart przez FRA bo z poznania da sie je wykorzystac tylko na jeden dziennie lot oblugiwany przez LH do MUC (na szczescie cale lato juz wieksza maszyna ARJ-85).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Spotter
Dołączył: 18 Paź 2005
Posty: 523
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: GDN
|
Wysłany: Wto 12:31, 18 Paź 2005 Temat postu: |
|
|
chavez napisał: | I tu, wracając do tematu, nie będziemy mieli w GDN takich przewoźników jak BA czy KL czy AF, czy nawet LX bardzo długo, i Gdańsk jeszcze dłuuugo będzie portem przewoźników takich jak DY, FR, W6... Te się nie zagapiły. Interesuje mnie za to, w jaki sposób Norwegian chce odnieść tu sukces po porażce "Litanii"... |
Nigdy nie mow nigdy. KL predzej czy pozniej napewno wejdzie do Gdanska, bo jak widac po polaczeniach do CPH, FRA i MUC a nawet i WAW, jest bardzo duzo ludzi lecacych dalej w swiat. KL ma bardzo dobre ceny i zdaje sobie z tego sprawe. Wiec napewno odnioslby sukces na polaczeniu z GDN do AMS.
Faktycznie AF nie wejdzie tak szybko, bo predzej bedzie KL. A skoro juz bedzie, nie beda sie dublowac. No chyba, ze bedzie potrzeba otworzyc kolejne polaczenie, wtedy moze AF, jako uzupelnienie oferty sojuszu AF-KL.
BA - coz, zrezygnowali, bo mieli slabe oblozenie. Latali tylko 3 razy w tyg. a LF mieli na poziomie 50-55%. A wiemy, ze jest to dosc malo. Tylko faktycznie mnie zastanawia, czemu nie wejda ponownie? W KRK jakos dobrze im idzie, pomimo, ze jest spora konkurencja NE, C0, EZ i W6 z KTW. Moim zdaniem sa szanse na to, ze sie jeszcze u nas pojawia.
Co do Norwegian po klapie Litani. Coz, Litania nie miala do konca klapy, bo ich ostatnie rejsy byly zapelnionie w 65-70%, co na polaczenie WOGOLE nie reklamowane bylo naprawde duzo. Litania sie wycofala, bo zmienila profil dzialalnosci na charterowy i na wypozyczanie maszyn.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
chavez
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 434
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Echo-Papa-Golf-Delta
|
Wysłany: Śro 12:15, 19 Paź 2005 Temat postu: |
|
|
Nie powiedziałem NIGDY, tylko BARDZO DŁUGO. A powiedziałem tak z paru powodów.
1) GDN nie jest wcale takim atrakcyjnym kąskiem ani dla AF, ani dla KL, patrząc z ICH punktu widzenia. Ruch, jaki będą w stanie podjąć, jest o wiele mniejszy niż jakiekolwiek połączenie w zachodniej Europie, i mniej płatny. Byłby to tylko feed, i może parę paxów na tydzień w biznesie.
A to z powodu ekonomii regionu. Francuscy szefowie gdańskich hipermarketów nie muszą tu tak często przylatywać bo hipermarkety już pobudowane, a na fabrki Airbusa się nie zanosi.
2) Infrastruktura lotniska, a zwłaszcza pojemność i wygoda terminalu też mają duże znaczenie, jeśli chodzi o przyciąganie linii. Co prawda nie wierzę w amerykański sen - "Zbudujcie lotnisko, a będziecie mieli miliony pax", ale według mnie on się tyczy budowania ogromnych megaportów "in the middle of nowhere", a nie podciągania niedużych lotnisk pod minimalne standardy światowe, które GDN ledwo spełnia.
Co do BA, to uważam że teraz już jest dość późno na ich wchodzenie, bo zostałby im tylko feed i trochę biznesu, podobnie jak przed wejściem PL do UE. Poza tym, był to Gatwick, i w wielu przypadkach konieczny był transfer autobusem na LHR. Jeśli Londyn, to lepszy byłby LHR, skąd latają STAR-owcy, lecz na co są minimalne szanse. Ludzie wolą lecieć z Warszawy i pozostać na tym samym lotnisku, bo nie znając Londynu ani angielskiego, to zmiana lotniska jest koszmarem. Owszem, kiedyś Londyn w wykonaniu BA lub LO (zwłaszcza liczę na LO) wróci, lecz jest to perspektywa...5 lat, zanim potencjał wzrośnie do opłacalnego poziomu.
Pozdroofka
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
styrian
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 87
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Stolyca
|
Wysłany: Śro 20:30, 19 Paź 2005 Temat postu: |
|
|
Z pewnych źródeł wynika, że GDN ma szasne na jeszcze jedno połączenie z LON.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kalim
Dołączył: 09 Paź 2005
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Śro 20:46, 19 Paź 2005 Temat postu: |
|
|
styrian napisał: | Z pewnych źródeł wynika, że GDN ma szasne na jeszcze jedno połączenie z LON. |
obslugiwane przez?? lowcost?? czy lepiej jakies BA ktore potem oferuje loty za ocean badz na daleki wschod??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
baku
Dołączył: 09 Paź 2005
Posty: 106
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Czw 8:31, 20 Paź 2005 Temat postu: |
|
|
nie ma takiego miasta LON. jest ladek, ladek zdroj...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Spotter
Dołączył: 18 Paź 2005
Posty: 523
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: GDN
|
Wysłany: Czw 8:32, 20 Paź 2005 Temat postu: |
|
|
baku napisał: | nie ma takiego miasta LON. jest ladek, ladek zdroj... |
Baku, nie czepiaj sie. Poza tym, jak w Amadeusie wpiszesz LON, to Ci sie pokaza wszystkie lotniska Londynu. Wiec powyzsze stwierdzenie jest jak najbardziej poprawne, gdyz wskazuje nam na polaczenie do LONdynu - nie wiadomo na jakie lotnisko.
Pzdr
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gata
Moderator
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 320
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Czw 10:43, 20 Paź 2005 Temat postu: |
|
|
Posty Kolegów przyb, baku i Stevana usunęłam, gdyż były już zupełnie nie na temat
Proszę Kolegów o posty treści mieszczącej się w temacie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rommio
Dołączył: 08 Paź 2005
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: GDN
|
Wysłany: Czw 11:39, 20 Paź 2005 Temat postu: |
|
|
styrian napisał: | Z pewnych źródeł wynika, że GDN ma szasne na jeszcze jedno połączenie z LON. |
Kwestia polega na tym jak bardzo pewne jest to źródło , boo jeżeli chodzi o przecieki z Portu tobym im za grosz nie wierzył
w dziesiejszej GW sa strony poswięcone taniemu lataniu i tam wywiad z pracownikiem portu , który twierdzi że rozmowy handlowe są prowadzone z kilkoma przewoźnikami i są zaawansowane
pozdrawiam /R
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KubaN
Dołączył: 30 Wrz 2005
Posty: 798
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Gdańsk EPGD
|
Wysłany: Czw 11:49, 20 Paź 2005 Temat postu: |
|
|
Dzisiaj w gazecie wyborczej jest artykuł o low-cost'owych połączeniach z GDN. Tych co są - raport lub coś w tym stylu; tych co będą; i o tych na które mamy szanse w przyszłości...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Spotter
Dołączył: 18 Paź 2005
Posty: 523
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: GDN
|
Wysłany: Czw 11:56, 20 Paź 2005 Temat postu: |
|
|
KubaN napisał: | Dzisiaj w gazecie wyborczej jest artykuł o low-cost'owych połączeniach z GDN. Tych co są - raport lub coś w tym stylu; tych co będą; i o tych na które mamy szanse w przyszłości... |
No to moze sie podzielisz informacjami. Nie wszyscy kupuja Wyborcza
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|