|
Forum lotnictwa To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
eu01
Dołączył: 18 Lis 2005
Posty: 625
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pią 11:33, 13 Sty 2006 Temat postu: Z Gdańska do Włoch? |
|
|
WizzAir i Ryanaira zwykło się traktować jako zaciekłych konkurentów, którzy tylko "podkradają" sobie nawzajem pasażerów. Na przykładzie Gdańska chciałbym zauważyć, że może być zupełnie inaczej, czyli istnieje potencjał dla generowania dodatkowych strumieni pasażerów.
Nie wiem jak wielu z Was zauważyło, że z Gdańska można bardzo dogodnie podróżować do Włoch wykorzystując połączenia obu przewoźników. Oto jedna z możliwości:
Wycieczkę do Włoch rozpoczynamy wylatując o 15:40 do Lubeki (Wizz). Przylot o 16:55. Dalej lot Ryanairu do Milanu Bergamo, codziennie o 21:05. Zwiedzamy północne Włochy i w kilka dni później pociągiem do Pizy, i kilka dni tamże. Powrót z Pizy do Lubeki (Ryanair) o 12:10, skąd Wizzair wylatuje do Gdańska o 15:40 (przylot Ryana 14:05, wystarczająco aby zdążyć). To tylko 1 z przykładów możliwych połączeń przez Lubekę dla uzmysłowienia, że nie wszystko trzeba zawsze rozważać w kategorii konkurencji.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
chavez
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 434
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Echo-Papa-Golf-Delta
|
Wysłany: Pią 14:28, 13 Sty 2006 Temat postu: |
|
|
Tak tak, świstak sie turla ze śmiechu, a łyżka na to: NIEMOŻLIWE !
Prędzej z GDN będą long-haule niż ci dwaj zaczną nawzajem wozić sobie pax. Ryan głośno wyraźnie i oficjalnie powiedział ustami uroczej pani Baldwin pewnego jesiennego poranka, że Ryan ma ambicje być jedynym low-costowym przewoźnikiem w Europie.
Pozdroofka
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
eu01
Dołączył: 18 Lis 2005
Posty: 625
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pią 17:47, 13 Sty 2006 Temat postu: |
|
|
Ee, nie o to mi chodzi! Pewnie że FR i WZZ nie będą ze sobą współpracować. Ale sprytne PAX-y mogą sobie ciekawe połączenia kombinować do woli. Łączyłem już loty (sobie sam, bez żadnych gwarancji, ale to się zazwyczaj udaje) np. Ryana i easyJeta, czy HLX. Kto to powiedział, że nie można sobie łączonych podróży robić? A taka np. Lubeka jest tego warta, żeby sobie stop-over zaplanować nawet na dzień czy dwa. I wtedy np. na początek podróż Gdańsk - Lubeka, potem wieczór i noc w tym sympatycznym mieście nad Bałtykiem (hotele - np. Etap - są w rozsądnych cenach), a rano dalej choćby do Pizy. I powrót już w 1 dniu Piza - Lubeka - Gdańsk. Polecam!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
chavez
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 434
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Echo-Papa-Golf-Delta
|
Wysłany: Sob 1:10, 14 Sty 2006 Temat postu: |
|
|
Aaa, to rozumiem, eu01. Jest tylko jeden maly problem. Paxy nie lubią mieć przesiadek bez gwarancji. A jak ktoś wejdzie z bezpośrednim połączeniem, to zje cały tort. I na to po cichu liczę, bo na końcu wygrają paxy, o ile FR-owi nie udadzą się jego imperialistyczne zamiary.
Pozdroofka
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
eu01
Dołączył: 18 Lis 2005
Posty: 625
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Sob 11:42, 14 Sty 2006 Temat postu: |
|
|
Zauważ tylko, że z Trójmiasta i ośrodków podobnej wielkości bezpośrednich lotów np. do wspomnianej Pizy najprawdopodobniej nigdy nie będzie (jeśli coś ktoś uruchomi to pewnie "tylko" Rzym albo Mediolan Bergamo), a przesiadek, jeśli chce się zobaczyć trochę więcej, nigdy nie uda się wyeliminować. I tak dalej, bo to dotyczy nie tylko Włoch. Jeśli będzie połączenie do Hiszpanii, to pewnie do Barcelony albo gdzieś w okolice Madrytu, a nie do Walencji, Sewilli czy Santiago de Compostela. To co mnie czasem dziwi, to stwierdzenia: "Latam tylko Ryanairem". "A ja tylko Wizzem", itd. To zmniejsza możliwości. Proponuję zapoznać się np. ze stroną [link widoczny dla zalogowanych]. Wybierasz miasto, sprawdzasz czym tam dolecieć i patrzysz czym polecieć dalej. A co po drodze zwiedzisz, będzie twoje. Mi przynajmniej taki sposób podróżowania po Europie bardzo odpowiada.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
chavez
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 434
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Echo-Papa-Golf-Delta
|
Wysłany: Sob 18:32, 14 Sty 2006 Temat postu: |
|
|
Masz rację, że nie będzie a to z prostej i trywialnej przyczyny: za mały potencjał. Jeżeli ktoś leci na wczasy nie przez biuro, lecz samodzielnie, to leci sobie tam gdzie mu najbliżej, dajmy na to takiego Mediolanu czy Barcelony, a stamtąd kontunuuje do wybranego miejsca transportem naziemnym. Podwójna - łączona podróż lotnicza mogłaby okazać się zbyt droga. Jak ktoś się nie boi lecieć sam, to i nie przerazi go konieczność samodzielnego dotarcia do wybranej miejscowości.
Nie popadajmy zatem w skrajności typu "Muszę lecieć do Santiago de Compostela bo stamtąd mam 100m do hotelu", gdyż to mało realne, a z drugiej strony: "latam tylko Wizzem i polecę na wczasy tam gdzie W6 będzie łaskaw mnie zawieść", normalne, że każdy jak chce się gdzieś dostać to znajdzie najtańszy i najwygodniejszy sposób. Mnie chodziło tylko o to, aby jakiś dobry kierunek letni wypalił z GDN i że nie możliwe jest aby W6i FR woziły sobie pax. Jeżeli nie będzie takiego kierunku, to podejrzewam że ludzie prędzej wybiorą podróż przez biuro bo wyjdzie taniej (a jeśli nawet trochę drożej to jakaś opieka biura zapewniona) aniżeli łamańca przez jakieś miasto w zachodniej Europie, no, chyba że jest spotterem Tak ja to widzę, ale może się mylę, dawno nie leciałem na żadne wczasy
Pozdroofka
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rob_sad
Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Poznan
|
Wysłany: Wto 12:29, 17 Sty 2006 Temat postu: |
|
|
Oczywiscie ze standardowy pasazer linii tradycyjnych bedzie wolal leciec z przesiadka do portu regionalnego do ktorego chce leciec niz bez przesiadki i dalej innym transportem. Tak samo oczywiste jest ze pasazer LCC nie bedzie sie przesiadal. Fakt lotow na duzej siatce polaczen a nie tylko do glownych stolic europejskich jest standardem w europie i ani lot tego nie zauwazyl, ani polacy (tylko nie wiem co pierwsze i co wynika z czego). Chavez, podroz z przesiadka zwykle nie jest drozsza, ale tez niewiele osob lata na wakacje w taki sposob. Lataja tak jednak wszyscy podrozujacy sluzbowo.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
eu01
Dołączył: 18 Lis 2005
Posty: 625
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Wto 16:28, 17 Sty 2006 Temat postu: |
|
|
rob_sad napisał: | Tak samo oczywiste jest ze pasazer LCC nie bedzie sie przesiadal. |
A spędziłeś kiedyś noc na lotnisku Stansted? Ja, wprawdzie bardzo niechętnie, ale spędziłem. Kim są te setki pasażerów, koczujące tam w nocy, jak nie właśnie pasażerowie "przesiadkowi" głównie Ryanaira i easyJeta? No i oczywiście tysiące innych przesiadających się w ciągu dnia. I wcale nie są to ludzie z biednych krajów Europy Wschodniej, mówi się tam wszystkimi językami europejskimi. Podróżują tak głównie młodzi, dla których to jest frajda, ale nie tylko. Prawda, wielu znajomych w Polsce boi się i unika przesiadek. Powód jest tu zazwyczaj trochę inny niż można by przypuszczać. Wcale nie niewygoda, jak może sądzicie. Głównie jest to... tak tak, strach spowodowany słabą znajomością języków obcych. No bo rosyjskim nie ma co się chwalić...
No ale młodym to chyba nie powinno to przeszkadzać
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rob_sad
Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Poznan
|
Wysłany: Śro 10:51, 18 Sty 2006 Temat postu: |
|
|
przy ponad 50 tys pasazerow dziennie kilkaset czy nawet kilka tys przesiadkowych to chyba niewiele. Raczej niewiele osob tak lata, tym bardziej z europy zachodniej, a ze zawsze znajdzie sie jakis procent oszczednych to chyba reguly nie obala ??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
HG
Dołączył: 17 Paź 2005
Posty: 507
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Śro 12:00, 18 Sty 2006 Temat postu: |
|
|
rob_sad napisał: | przy ponad 50 tys pasazerow dziennie kilkaset czy nawet kilka tys przesiadkowych to chyba niewiele. Raczej niewiele osob tak lata, tym bardziej z europy zachodniej, a ze zawsze znajdzie sie jakis procent oszczednych to chyba reguly nie obala ?? |
Coraz wiecej ludzi laczy loty LCC (rowniez na zachodzie). FR podjal decyzje o otwarciu polaczen z Polski do Dublina miedzy innymi na podstawie swoich statystyk. Ok. 20% podrozujacych z Polski do Londynu przesiadala sie na STN na loty do Dublina (jest ich conajmniej 10 dziennie).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rob_sad
Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Poznan
|
Wysłany: Śro 12:50, 18 Sty 2006 Temat postu: |
|
|
Wszystko pewnie sie zgadza .. ale 10 dziennie to ciagle maly procent i generalnie pewnie po za wybitnie ustawionymi pod przesiadki LCC wezlami raczej jeszcze mnie osob to robi. Bardziej w 1 swoim poscie chodzilo mi o to ze ludzie placac juz za lot linia tradycyjna wola doleciec juz do portu regionalnego najblizej miejsca do ktorego sie wybieraja i nawet troche doplacic, niz bez przesiadek leciec do portu jakiegos glownego portu krajowego i dalej szukac polaczen ladem... Tak moze robia gdy roznica w cenie jest ogromna.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Danny
Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EIDW
|
Wysłany: Śro 12:58, 18 Sty 2006 Temat postu: |
|
|
HG napisał: | FR podjal decyzje o otwarciu polaczen z Polski do Dublina miedzy innymi na podstawie swoich statystyk. Ok. 20% podrozujacych z Polski do Londynu przesiadala sie na STN na loty do Dublina (jest ich conajmniej 10 dziennie). |
Tylko, ze lecac z Dublina nie sposob zdazyc na lot do Gdanska. Pierwszy lot z DUB ma przylot 07:45 a samolot do GDN odlatuje o 07:30.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
eu01
Dołączył: 18 Lis 2005
Posty: 625
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Śro 15:15, 18 Sty 2006 Temat postu: |
|
|
Danny napisał: | Lecac z Dublina nie sposob zdazyc na lot do Gdanska. Pierwszy lot z DUB ma przylot 07:45 a samolot do GDN odlatuje o 07:30. | No tak; dlatego też przesiadających się na kierunku Dublin - Gdańsk praktycznie w statystykach nie było i bezpośrednich lotów z Dublina do Gdańska Ryan nie uruchomił (to w zasadzie ma być żart, ale i w praktyce tak się zdarza, gdy niewłaściwa interpretacja danych statystycznych prowadzi do wyciągania nietrafnych wniosków).
Btw. Lotnicza droga z Dublina do Gdańska prowadzi przez... LUBEKĘ!
DUB 11:50 - LBC 14:30 (FR)
LBC 17:25 - GDN 18:30 (WZZ)
(to tylko kolejny przykład)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|