|
Forum lotnictwa To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slepowron
Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KOAK
|
Wysłany: Czw 8:31, 23 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
KuB@ napisał: | Swiatla ladowania wlacza sie po przekroczeniu 10,000ft. To sa przepisy |
Nie ma takich przespisow, przynajmniej nie w USA/FAA. Pilotom zaleca sie wlaczenia swiatel ladowania jak sa ponizej 10,000 ale tylko wtedy jak nie jest to sprzeczne z rekomendacja wytworcy samolotu. Naprzyklad zadna Cessna 172 nie bedzi latala z wlaczonymi swiatlami ladowania na wysokosci np. 9000 chyba ze w oklicach wzmozonego ruchu (np. nad LAX). Sa samoloty ktore wogole nie maja swiatel ladowania wiec trudno bym im bylo je wlaczyc.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez slepowron dnia Czw 8:41, 23 Lis 2006, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slepowron
Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KOAK
|
Wysłany: Czw 8:39, 23 Lis 2006 Temat postu: Re: Oświetlenie samolotów |
|
|
Marq napisał: | We wszystkich samolotach, ktore widac w nocy swiatla ich migają, ale dzisiaj jeden mial wyjatkowe: prawie wszystkie swieciły na czerwono i nie migały tylko przygasały i wolno rozjaśniały sie z powrotem.
|
Jest tylko jedna mozliwa odpowiedz - byl to jeden z dwoch mozliwych obracajacych sie swiatel typu 'beacon', ktory rzeczywiscie pali sie na czerwono i obracajac sie powoduje efekt ze znika i sie pojawia (ala latarnia morska). Kazdy samolot ma taki 'beacon' i moze miec ich maksymalnie dwa - jeden na szczycie ogona (kazdy samolot), i drugi pod samolotem z tylu (niekazdy samolot). Bardzo watpie aby to cos widzial mialo wiele takich swiatel - oswietlenie samolotow jest bardzo znormalizowane aby ulatwic innym pilotom rozpoznawanie w nocy nie tylko samolotu ale tez w ktora strone leci.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lukaszs
Dołączył: 18 Sty 2006
Posty: 588
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: 50° 0'46.29"N 19°59'3.18"E
|
Wysłany: Czw 11:11, 23 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
Marq napisał: | witam
kolejne pytanie o oświetlenie:
światła, które znajdują się na połaczeniu skrzydeł z kadłubem oświetlają pas starowy podczas lądowania. I teraz pytanie jak szybko się włączją przed lądowaniem i czy włącza je pilot czy automatycznie na określonej wysokości. |
W niedziele widziałem jak pilot w CRJ200 Maleva włączył je dosłownie 10 sekund przed przyziemieniem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KubaN
Dołączył: 30 Wrz 2005
Posty: 798
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Gdańsk EPGD
|
Wysłany: Czw 18:25, 23 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
A ja mam pytanie co do oświetlenia kabiny, szczególnie Airbusów. Standardowe oświetlenie jest "żółte" typowe światło żarówkowe. Zawsze takie widywałem. Zwróciłem jednak uwagę na airbusy w USA, czy to northwest czy frontier, stojąc przy rękawie mają zapalone niebieskie światła. Dowiedziałem się, że jest to awaryjne oświetlenie (ma taką barwę niebieskawą jak z neonów) i praktycznie rzecz ujmując zapala się awarjne po sprzątaniu samolotu - np. do sprawdzenia całego awaryjnego oświetlenia. Jednak:
[link widoczny dla zalogowanych]
wszystkie naraz w jednakowym czasie?
Wszystko krzyżuje jeszcze ta fota: [link widoczny dla zalogowanych] tu też jest na niebiesko. Czyi to nie awaryjne oświetlenie. Od czego to zależy kiedy jest żółte a kiedy niebieskie oświetlenie kabiny? Nigdy w GDN czegoś takiego nie widziałem, a przecież staż mam spory i średnio 95% fotek z sezony jesienno-zimowo-wiosennego to foty nocne...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lukaszs
Dołączył: 18 Sty 2006
Posty: 588
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: 50° 0'46.29"N 19°59'3.18"E
|
Wysłany: Czw 18:31, 23 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
Fotka super. Co do oświetlenia wnętrz samolotów zastanawia mnie czemu terminal też sie świeci na niebiesko Podobnie w przypadku oświetlenia rękawa na drugim planie. Zdjęcie sprawia wrażenie jakby je ktoś podkręcił po prostu filtrem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slepowron
Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KOAK
|
Wysłany: Czw 19:19, 23 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
lukaszs napisał: |
W niedziele widziałem jak pilot w CRJ200 Maleva włączył je dosłownie 10 sekund przed przyziemieniem. |
A moze widziales jak wlaczyly swiatla taxi ktore sa dodatkowo do swiatel ladowania w wiekszych samolotach. To jest po prostu niespotykane aby samolot komercjalny wielkosci CRJ wlaczyl swiatla ladowania tak pozno chyba ze mieli awarie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lukaszs
Dołączył: 18 Sty 2006
Posty: 588
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: 50° 0'46.29"N 19°59'3.18"E
|
Wysłany: Czw 19:32, 23 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
Kolega pisał nie o światłach lądowania tylko o tych umiejscowionych przy kadłubie (czyli jak słusznie ślepowronie zauważasz światła pomocne przy kołowaniu) Fajnie widać wszystko na rysunku poniżej. Jako że widoczność była beznadziejna (mgła) pilot zdecydował sie je włączyć jeszcze przed lądowaniem, chociaż zgodnie z informacją poniżej zawyczaj służą one już na lotnisku.
Runway Turnoff lights: Usually located in the leading edge of the wing root, these bright white lamps are intended to provide side and forward lighting during taxi and when turning off the runway. These lights are most useful at poorly lit airports but are usually unnecessary.The lights can also be used in flight if greater visibility is required.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slepowron
Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KOAK
|
Wysłany: Czw 21:13, 23 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
Jak jest wyjatkowa paskudna pogoda (np. ciezkla mgla) to rzeczywiscie moga opoznic wlaczenie swiatel ladowania aby sie nie oslepiac przez rozproszone swiatlo. Jak wspomniales o mgle to zaczalem kapowac ... tak mogli wlaczyc swiatlo ladowania w ostatniej chwili po wyjsciu z mgly. W mgle tez mieliby wylaczone 'strobe lights'.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lukaszs
Dołączył: 18 Sty 2006
Posty: 588
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: 50° 0'46.29"N 19°59'3.18"E
|
Wysłany: Czw 21:29, 23 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
Te światła włączyli ułamek sekundy przez tym zdjęciem. Być może światła do lądowania również włączyli z opóźnieniem, nie wiem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Atco
Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Czw 22:32, 23 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
Cytat: | Te światła mogą być w różnych miejscach.
Włacza je pilot, zapewne jest okreśłona wysokość na której powinien to zrobić ale bywa i tak, że pozostawia wyłączone do wyjścia z chmur, bo w chmurach przypomina to jazdę we mgle na długich. |
Uważniej trochę czytajcie forum, primadonny.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|