Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Oświetlenie samolotów
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Inne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Czw 8:31, 23 Lis 2006    Temat postu:

KuB@ napisał:
Swiatla ladowania wlacza sie po przekroczeniu 10,000ft. To sa przepisy Smile

Nie ma takich przespisow, przynajmniej nie w USA/FAA. Pilotom zaleca sie wlaczenia swiatel ladowania jak sa ponizej 10,000 ale tylko wtedy jak nie jest to sprzeczne z rekomendacja wytworcy samolotu. Naprzyklad zadna Cessna 172 nie bedzi latala z wlaczonymi swiatlami ladowania na wysokosci np. 9000 chyba ze w oklicach wzmozonego ruchu (np. nad LAX). Sa samoloty ktore wogole nie maja swiatel ladowania wiec trudno bym im bylo je wlaczyc. Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez slepowron dnia Czw 8:41, 23 Lis 2006, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Czw 8:39, 23 Lis 2006    Temat postu: Re: Oświetlenie samolotów

Marq napisał:
We wszystkich samolotach, ktore widac w nocy swiatla ich migają, ale dzisiaj jeden mial wyjatkowe: prawie wszystkie swieciły na czerwono i nie migały tylko przygasały i wolno rozjaśniały sie z powrotem.


Jest tylko jedna mozliwa odpowiedz - byl to jeden z dwoch mozliwych obracajacych sie swiatel typu 'beacon', ktory rzeczywiscie pali sie na czerwono i obracajac sie powoduje efekt ze znika i sie pojawia (ala latarnia morska). Kazdy samolot ma taki 'beacon' i moze miec ich maksymalnie dwa - jeden na szczycie ogona (kazdy samolot), i drugi pod samolotem z tylu (niekazdy samolot). Bardzo watpie aby to cos widzial mialo wiele takich swiatel - oswietlenie samolotow jest bardzo znormalizowane aby ulatwic innym pilotom rozpoznawanie w nocy nie tylko samolotu ale tez w ktora strone leci.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lukaszs




Dołączył: 18 Sty 2006
Posty: 588
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: 50° 0'46.29"N 19°59'3.18"E

PostWysłany: Czw 11:11, 23 Lis 2006    Temat postu:

Marq napisał:
witam
kolejne pytanie o oświetlenie:
światła, które znajdują się na połaczeniu skrzydeł z kadłubem oświetlają pas starowy podczas lądowania. I teraz pytanie jak szybko się włączją przed lądowaniem i czy włącza je pilot czy automatycznie na określonej wysokości.


W niedziele widziałem jak pilot w CRJ200 Maleva włączył je dosłownie 10 sekund przed przyziemieniem.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KubaN




Dołączył: 30 Wrz 2005
Posty: 798
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdańsk EPGD

PostWysłany: Czw 18:25, 23 Lis 2006    Temat postu:

A ja mam pytanie co do oświetlenia kabiny, szczególnie Airbusów. Standardowe oświetlenie jest "żółte" typowe światło żarówkowe. Zawsze takie widywałem. Zwróciłem jednak uwagę na airbusy w USA, czy to northwest czy frontier, stojąc przy rękawie mają zapalone niebieskie światła. Dowiedziałem się, że jest to awaryjne oświetlenie (ma taką barwę niebieskawą jak z neonów) i praktycznie rzecz ujmując zapala się awarjne po sprzątaniu samolotu - np. do sprawdzenia całego awaryjnego oświetlenia. Jednak:
[link widoczny dla zalogowanych]
wszystkie naraz w jednakowym czasie?
Wszystko krzyżuje jeszcze ta fota: [link widoczny dla zalogowanych] tu też jest na niebiesko. Czyi to nie awaryjne oświetlenie. Od czego to zależy kiedy jest żółte a kiedy niebieskie oświetlenie kabiny? Nigdy w GDN czegoś takiego nie widziałem, a przecież staż mam spory i średnio 95% fotek z sezony jesienno-zimowo-wiosennego to foty nocne...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lukaszs




Dołączył: 18 Sty 2006
Posty: 588
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: 50° 0'46.29"N 19°59'3.18"E

PostWysłany: Czw 18:31, 23 Lis 2006    Temat postu:

Fotka super. Co do oświetlenia wnętrz samolotów zastanawia mnie czemu terminal też sie świeci na niebiesko Wink Podobnie w przypadku oświetlenia rękawa na drugim planie. Zdjęcie sprawia wrażenie jakby je ktoś podkręcił po prostu filtrem.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Czw 19:19, 23 Lis 2006    Temat postu:

lukaszs napisał:

W niedziele widziałem jak pilot w CRJ200 Maleva włączył je dosłownie 10 sekund przed przyziemieniem.

A moze widziales jak wlaczyly swiatla taxi ktore sa dodatkowo do swiatel ladowania w wiekszych samolotach. To jest po prostu niespotykane aby samolot komercjalny wielkosci CRJ wlaczyl swiatla ladowania tak pozno chyba ze mieli awarie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lukaszs




Dołączył: 18 Sty 2006
Posty: 588
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: 50° 0'46.29"N 19°59'3.18"E

PostWysłany: Czw 19:32, 23 Lis 2006    Temat postu:

Kolega pisał nie o światłach lądowania tylko o tych umiejscowionych przy kadłubie (czyli jak słusznie ślepowronie zauważasz światła pomocne przy kołowaniu) Fajnie widać wszystko na rysunku poniżej. Jako że widoczność była beznadziejna (mgła) pilot zdecydował sie je włączyć jeszcze przed lądowaniem, chociaż zgodnie z informacją poniżej zawyczaj służą one już na lotnisku.

Runway Turnoff lights: Usually located in the leading edge of the wing root, these bright white lamps are intended to provide side and forward lighting during taxi and when turning off the runway. These lights are most useful at poorly lit airports but are usually unnecessary.The lights can also be used in flight if greater visibility is required.



Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Czw 21:13, 23 Lis 2006    Temat postu:

Jak jest wyjatkowa paskudna pogoda (np. ciezkla mgla) to rzeczywiscie moga opoznic wlaczenie swiatel ladowania aby sie nie oslepiac przez rozproszone swiatlo. Jak wspomniales o mgle to zaczalem kapowac ... tak mogli wlaczyc swiatlo ladowania w ostatniej chwili po wyjsciu z mgly. W mgle tez mieliby wylaczone 'strobe lights'.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lukaszs




Dołączył: 18 Sty 2006
Posty: 588
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: 50° 0'46.29"N 19°59'3.18"E

PostWysłany: Czw 21:29, 23 Lis 2006    Temat postu:

Te światła włączyli ułamek sekundy przez tym zdjęciem. Być może światła do lądowania również włączyli z opóźnieniem, nie wiem.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Atco




Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 22:32, 23 Lis 2006    Temat postu:

Cytat:
Te światła mogą być w różnych miejscach.
Włacza je pilot, zapewne jest okreśłona wysokość na której powinien to zrobić ale bywa i tak, że pozostawia wyłączone do wyjścia z chmur, bo w chmurach przypomina to jazdę we mgle na długich.


Uważniej trochę czytajcie forum, primadonny.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Inne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin