|
Forum lotnictwa To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
acekarol
Moderator
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 226
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Częstochowa / EPKT
|
Wysłany: Czw 23:17, 29 Gru 2005 Temat postu: |
|
|
Witam,
I mamy już oficjalne potwierdzenie:
[link widoczny dla zalogowanych]
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
WZZ
Dołączył: 14 Lis 2005
Posty: 212
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPKT
|
Wysłany: Czw 23:31, 29 Gru 2005 Temat postu: |
|
|
acekarol napisał: | Witam,
I mamy już oficjalne potwierdzenie:
[link widoczny dla zalogowanych]
Pozdrawiam |
No ale my wiedzieliśmy całe 2 dni wcześniej.....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
psotter
Dołączył: 08 Lis 2005
Posty: 286
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Czw 23:36, 29 Gru 2005 Temat postu: |
|
|
GTL powinien poważnie myśleć o powiększeniu płyty, bo już w tym roku zdarzało się, że jej zabrakło. A to będzie 6 maszyna regularnie nocująca w KTW.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
WZZ
Dołączył: 14 Lis 2005
Posty: 212
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPKT
|
Wysłany: Czw 23:52, 29 Gru 2005 Temat postu: |
|
|
psotter napisał: | GTL powinien poważnie myśleć o powiększeniu płyty, bo już w tym roku zdarzało się, że jej zabrakło. A to będzie 6 maszyna regularnie nocująca w KTW. |
Właśnie o ty samym miałem napisać ...
Raczej na wiosnę Brit Air nie będzie 6 maszyną ale 7 nocującą w Pyrzowicach: 3x WIZZ, Lufthansa, LOT, Brit Air i Centralwings.
Do tego zestawu wystarczy dodać B757 Arkia (czesty gość w naszym porcie) - ze względy na rozpiętość skrzydeł zajmuje 2 stanowiska i jeszcze jakieś 3 czartery, które najczęściej są w nocy i .... płyta pełna
Płyta przed terminalem ma obecnie 12 stanowisk.
GTL jest w na tyle dobrej sytuacji, że ma jeszcze 2 i 3 płytę.
Płyta nr. 2 przeznaczona jest dla samolotów cargo - Exin i TNT oraz dla małych samolotów typu general Aviation.
Pozostaje płyta 3, jednak może być ona stosowana jako rezerwowa w ruchu pasażerskim, nie ma tam na tyle dobrego oświetlenia, no a po za tym jest dość daleko od terminala.
Dlatego uważam, że GTL jeszcze w 2006 roku powinien powiększyć główną płytę postojową - przynajmniej o 5 stanowisk....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Danny
Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EIDW
|
Wysłany: Pią 9:35, 30 Gru 2005 Temat postu: |
|
|
Airliner napisał: | Danny napisał: | Gratulacje dla KTW. Mam nadzieje, ze bedzie to poczatek konca monopolu STAR Aliansu na lotniskach regionalnych.
[link widoczny dla zalogowanych] |
W Balicach nie ma monopolu Stara... |
Mialem raczej na mysli Gdansk, Poznan, Wroclaw i Katowice. Dotychczas na tych lotniskach nie bylo przewoznikow ze Sky Teamu oraz One World.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Danny dnia Nie 21:49, 01 Sty 2006, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
WZZ
Dołączył: 14 Lis 2005
Posty: 212
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPKT
|
Wysłany: Nie 16:29, 01 Sty 2006 Temat postu: |
|
|
Cóż pozostaje czekać na 26 marca do 17:35 aż nad pyrzowickim lotniskiem pojawi się samolot Air France (Brit Air):
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
psotter
Dołączył: 08 Lis 2005
Posty: 286
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Nie 19:52, 01 Sty 2006 Temat postu: |
|
|
Marzy mi się "water salute", ciekawe czy Lotniskowej Straży Pożarnej również...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
WZZ
Dołączył: 14 Lis 2005
Posty: 212
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPKT
|
Wysłany: Nie 21:11, 01 Sty 2006 Temat postu: |
|
|
psotter napisał: | Marzy mi się "water salute", ciekawe czy Lotniskowej Straży Pożarnej również... |
Uważam, że takie spektakle, jak to było chyba w Gdańsku przy pierwszym lądowaniu WIZZ-a, są trochę małomiasteczkowe...
EPKT w końcu ma MILION i nie trzeba robić takich przedstawień, lepiej byłoby, aby GTL (a konkretnie GTL Travel) zajął się promocją tego połączenia (oczywiście przy współpracy z Air France).
Należy robić wszystko, aby trasa KTW-CDG na zawsze wpisała się w rozkład lotów naszego LOTNISKA.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Piotrek
Moderator
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 162
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPKT
|
Wysłany: Nie 22:04, 01 Sty 2006 Temat postu: |
|
|
To nie są małomiasteczkowe spektakle tylko normalny zwyczaj powitania nowego przewoźnika na lotnisku. Tak robi się na całym świecie.
Kilka fotek z takich imprez
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wajher
Dołączył: 29 Paź 2005
Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KTW/POZ/LBA
|
Wysłany: Pon 10:19, 02 Sty 2006 Temat postu: |
|
|
WZZ napisał: | psotter napisał: | GTL powinien poważnie myśleć o powiększeniu płyty, bo już w tym roku zdarzało się, że jej zabrakło. A to będzie 6 maszyna regularnie nocująca w KTW. |
Właśnie o ty samym miałem napisać ...
Raczej na wiosnę Brit Air nie będzie 6 maszyną ale 7 nocującą w Pyrzowicach: 3x WIZZ, Lufthansa, LOT, Brit Air i Centralwings.
Do tego zestawu wystarczy dodać B757 Arkia (czesty gość w naszym porcie) - ze względy na rozpiętość skrzydeł zajmuje 2 stanowiska i jeszcze jakieś 3 czartery, które najczęściej są w nocy i .... płyta pełna
Płyta przed terminalem ma obecnie 12 stanowisk.
GTL jest w na tyle dobrej sytuacji, że ma jeszcze 2 i 3 płytę.
Płyta nr. 2 przeznaczona jest dla samolotów cargo - Exin i TNT oraz dla małych samolotów typu general Aviation.
Pozostaje płyta 3, jednak może być ona stosowana jako rezerwowa w ruchu pasażerskim, nie ma tam na tyle dobrego oświetlenia, no a po za tym jest dość daleko od terminala.
Dlatego uważam, że GTL jeszcze w 2006 roku powinien powiększyć główną płytę postojową - przynajmniej o 5 stanowisk.... |
Witam,
No z tą płytą to moze byc problem zwłaszcza, że kilka stanowisk moze mieć ograniczenia w użytkowaniu (np. te które są "na przeciwko" budowabego nowego skrzydla terminalu).
Mysle jednak, ze w przypadku wyjatkowego tloku CRJ bedzie mozna ustawic na drodze Sierra albo spokojnie na Apronie 3. Jest tam dobra niezalezna droga dojazdowa. Fakt, ze dowiezienie bagazu i pasazerow zajmie nieco wiecej czasu, ale chyba nie jest to az taka duza roznica. Ograniczeniem w uzywaniu Apron 3 moze byc betonowy nasyp od strony poludniowej.
W przeszlosci Apron 3 byl uzywany przez samoloty sredniego zasiegu A320 TU204-120 oraz transportowe ILy Kras Air. Mysle ze Apron 3 to na przyklad dobre miejsce dla 'pasazerow pod specjalnym nadzorem' linii Arkia, gdzie Mosad moglby spokojnie hasac z AK-47, a nie robic szopek pod terminalem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
simen
Dołączył: 29 Lis 2005
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPKT
|
Wysłany: Pon 18:49, 02 Sty 2006 Temat postu: |
|
|
WZZ napisał: |
Do tego zestawu wystarczy dodać B757 Arkia (czesty gość w naszym porcie) - ze względy na rozpiętość skrzydeł zajmuje 2 stanowiska i jeszcze jakieś 3 czartery, które najczęściej są w nocy i .... płyta pełna
Płyta przed terminalem ma obecnie 12 stanowisk.
GTL jest w na tyle dobrej sytuacji, że ma jeszcze 2 i 3 płytę.
Płyta nr. 2 przeznaczona jest dla samolotów cargo - Exin i TNT oraz dla małych samolotów typu general Aviation.
Pozostaje płyta 3, jednak może być ona stosowana jako rezerwowa w ruchu pasażerskim, nie ma tam na tyle dobrego oświetlenia, no a po za tym jest dość daleko od terminala.
Dlatego uważam, że GTL jeszcze w 2006 roku powinien powiększyć główną płytę postojową - przynajmniej o 5 stanowisk.... |
Jeżeli chodzi o Arkie to nigdy nie nocuje w KTW. Jak nawet zostaje na caly dzień to przylatuje po porannym szczycie. Poza tym zmieści się na jednym stanowisku. Co prawda ciasno ale da radę. Były już nawet dwie Arkie na raz, jedna na stanowisku 11, a na 12 druga i sie pomieściły.
Płyta 3 ma dosyć dobre oświetlenie więc nie sądzę, żeby był to argument do tego aby tam nie stawiac samolotów. odległość jest podstawowym argumentem. jest to naprawdę daleko od terminala . Poza tym jedzie sie tam przez las i powoduje to wrażenie, że pasażerowie są "wywożeni w las". Poza tym przetransportowanie 250 ludzi (w wypadku B757) i ich bagażu trwa długo, a nawet bardzo długo.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
WZZ
Dołączył: 14 Lis 2005
Posty: 212
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPKT
|
Wysłany: Czw 21:17, 05 Sty 2006 Temat postu: |
|
|
Brit Air to TANIA LINIA LOTNICZA WG. Gazety Wyborczej
zobaczcie ile bzdur napisali:
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
BN
Moderator
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Czw 21:42, 05 Sty 2006 Temat postu: |
|
|
To samo pisalo na onet.pl wp.pl interia.pl etc. A wszystko przez PAP bo to ta agencja wystosowala taki komunikat Ale poza tym ze BritAir to tania linia ja tam nie widze zadnych bzdur Wszystko ladnie i prosto napisane dla zwyklego smiertelnika co nie interesuje sie lotnictwem jak my Faktem jest to ze BritAir wogole nie jest znana u nas w kraju wiec pewnie dlatego te byki ktore popelnila PAP. Ja im wybaczam, ale juz rano wyslalem im sprostowanie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Airliner
Moderator
Dołączył: 30 Paź 2005
Posty: 1965
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPKK
|
Wysłany: Czw 21:49, 05 Sty 2006 Temat postu: |
|
|
BN napisał: | To samo pisalo na onet.pl wp.pl interia.pl etc. A wszystko przez PAP bo to ta agencja wystosowala taki komunikat Ale poza tym ze BritAir to tania linia ja tam nie widze zadnych bzdur Wszystko ladnie i prosto napisane dla zwyklego smiertelnika co nie interesuje sie lotnictwem jak my Faktem jest to ze BritAir wogole nie jest znana u nas w kraju wiec pewnie dlatego te byki ktore popelnila PAP. Ja im wybaczam, ale juz rano wyslalem im sprostowanie |
Niezle .
Ale tak naprawde to standardy ustala AF a nie Britt.
To takze mozna napisac ze Lufthansa nie lata do wiekszosci miast w Polsce tylko operuje Lufthansa City Line czy Augsburg Airways.
Ale wykonuje loty dla LH.
Niedlugo napisza ze Britt otwiera HUB w KTW
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
BN
Moderator
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Czw 21:55, 05 Sty 2006 Temat postu: |
|
|
To tak samo jakby napisac ze druga linia ktora operuje na polaczeniach regionalnych jest Eurolot, ktora takze z paru portow lata za granice To tylko dziennikarze
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|