|
Forum lotnictwa To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
matt
Dołączył: 16 Kwi 2006
Posty: 127
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: tarnowskie gory
|
Wysłany: Pon 8:48, 15 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
No KRK juz ma sporo trdycyjnych przewoznikow: Brakuje rzeczywiscie KLM i Iberii . Ale nie sadze by w EPKT pojawil sie samolot Iberii KLM to jedyna szansa. Dziwi mnie postawa Lufthansy glownego udzialowca MPL Katowice, jest olbrzymie zainteresowanie lotami z KTW do Monachium a Oni nic. Ja osobiscie sadze ze juz wkrotce pojawi sie nowy low cost w EPKT, moze Sky ?? licze tez na to ze Centralwings otworzy nowe polaczenia, no i moze dobrze by bylo zainteresowac sie lotami na wschod?
Litwa Łotwa Bialorus Ukraina tam juz wkrotce rozpocznie sie boom na latanie. Mam jeszcze takie moje marzenie....ale to tylko narazie marzenie
a mianowicie loty za ocean albo na daleki wschod z EPKT duzymi maszynami . Ale jak narazie trzeba uzbroic sie w cierpliwosc !!!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krisg
Dołączył: 04 Sty 2006
Posty: 122
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPKT
|
Wysłany: Pon 10:47, 15 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
Jeszcze a propos MUC z KTW. Nie można zapominać, że LH lata tam nie tylko z Krakowa ale również z Wrocławia (razem z code share z K2 to są 3 loty dziennie). Tak wieć Katowice są "otoczone" lotami do Monachium...
Szkoda, że LOT jest taki ślepy - Pyrzowice to jedyne liczące się lotnisko w Polsce, które nie ma połączeń zagranicznych obsługiwanych przez LO .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Zelek
Dołączył: 14 Maj 2006
Posty: 245
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPKT- M-ce
|
Wysłany: Pon 13:56, 15 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
no LOT woli KRK i WRO;/ ja tez maze zeby uruchomiono poolaczenia za ocean!! mysle ze po oddaniu nowego terminalu pojawia sie nowi przewoznicy!! tani i tradycyjni
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Airliner
Moderator
Dołączył: 30 Paź 2005
Posty: 1965
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPKK
|
Wysłany: Pon 22:51, 15 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
matt napisał: | No KRK juz ma sporo trdycyjnych przewoznikow: Brakuje rzeczywiscie KLM i Iberii . Ale nie sadze by w EPKT pojawil sie samolot Iberii KLM to jedyna szansa. Dziwi mnie postawa Lufthansy glownego udzialowca MPL Katowice, jest olbrzymie zainteresowanie lotami z KTW do Monachium a Oni nic. Ja osobiscie sadze ze juz wkrotce pojawi sie nowy low cost w EPKT, moze Sky ?? licze tez na to ze Centralwings otworzy nowe polaczenia, no i moze dobrze by bylo zainteresowac sie lotami na wschod?
Litwa Łotwa Bialorus Ukraina tam juz wkrotce rozpocznie sie boom na latanie. Mam jeszcze takie moje marzenie....ale to tylko narazie marzenie
a mianowicie loty za ocean albo na daleki wschod z EPKT duzymi maszynami . Ale jak narazie trzeba uzbroic sie w cierpliwosc !!! |
Na Iberie nie ma szans , jesli zaczna obslugiwac jakikolwiek port lotniczy w polsce to bedzie Warszawa a potem dlugo, dlugo nic.
KLM rzeczywiscie bylby interesujacy i predzej czy pozniej pojawi sie na innych regionalnych lotniskach.
Moim zdaniem jesli wejdzie KLM na poludnie polski to wybierze Krakow poniewaz nie bedzie chcial konkurowac ze swoja siostrzana linia AF.
Sky nie pojawi sie w KTW mimo wczesniejszych pochopnych zapowiedzi podobnie Wizz nie pojawi sie w KRK.
Mysle ze najwieksze szanse sa na rozbudowe siatki z KTW Centralwings ale nie wczesniej niz w okolicach jesieni br.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Katowiczan
Dołączył: 17 Sty 2006
Posty: 118
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Wto 13:54, 16 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
Nie żebym ja jakoś się czepiał czy coś wtym stylu ale czy uważasz że jakakolwiek linia kiedykolwiek wybierze KTW a nie KRK? Bo co któś nie ywmieni jakiejś linii czy połączenia to zawsze znajdziesz jakiś powód żeby to był KRK a nie KTW moim zdaniem do czasu ogłoszenia przez jakąś linie jakiegokolwiek połączenia z Polski, spekulację skąd będą latać i dlaczego są wyssane z palca. Linie potrafią zadziwiać ale to jest moje zdanie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
matt
Dołączył: 16 Kwi 2006
Posty: 127
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: tarnowskie gory
|
Wysłany: Wto 15:11, 16 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
Ja szczerze mowiac nie rozumiem za bardzo fenomenu Balic dlaczego wciaz sa przed KTW? Wiem ze Krakow to piekne miasto ze w gory blisko, ale przeciez EPKT to lotnisko aglomeracji slaskiej, swoje siedziby maja tu tysiace, jest to teren zurbanizowany z dobra siatka polaczen komunikacyjnych, a do KRK jest godzinka drogi !!!A propos spekulacji jakie linie sie pojawia to zgadzam sie z przedmowca nie ma co gdybac !!!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Airliner
Moderator
Dołączył: 30 Paź 2005
Posty: 1965
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPKK
|
Wysłany: Wto 18:18, 16 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
Katowiczan napisał: | Nie żebym ja jakoś się czepiał czy coś wtym stylu ale czy uważasz że jakakolwiek linia kiedykolwiek wybierze KTW a nie KRK? Bo co któś nie ywmieni jakiejś linii czy połączenia to zawsze znajdziesz jakiś powód żeby to był KRK a nie KTW moim zdaniem do czasu ogłoszenia przez jakąś linie jakiegokolwiek połączenia z Polski, spekulację skąd będą latać i dlaczego są wyssane z palca. Linie potrafią zadziwiać ale to jest moje zdanie |
Nie ma nic przeciwko Pyrzowicom i takze ciesze sie z nowych polaczen
np.Air France(Brit).
Napisalem iz nowe polaczenia Centralwings sa najbardziej prawdopodobne z wymienionych linii.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Airliner
Moderator
Dołączył: 30 Paź 2005
Posty: 1965
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPKK
|
Wysłany: Wto 18:41, 16 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
matt napisał: | Ja szczerze mowiac nie rozumiem za bardzo fenomenu Balic dlaczego wciaz sa przed KTW? Wiem ze Krakow to piekne miasto ze w gory blisko, ale przeciez EPKT to lotnisko aglomeracji slaskiej, swoje siedziby maja tu tysiace, jest to teren zurbanizowany z dobra siatka polaczen komunikacyjnych, a do KRK jest godzinka drogi !!!A propos spekulacji jakie linie sie pojawia to zgadzam sie z przedmowca nie ma co gdybac !!! |
Teoretyczny potencjal obu lotnisk jest bardzo podobny.
Z centrum Katowic do Balic to zaledwie 67km autostrada a do Pyrzowic 30km znacznie gorsza droga wiec czasowo bardzo podobnie.
Z Krakowa do Pyrzowic 105km wiec troche dalej.
Glownym czynnikiem napedzajacym ruch w Balicach to turysci ktorych bylo w zeszlym roku w Krakowie ponad 2 mln. I niespecjalnie chetnie turysci wybieraja Pyrzowice gdyz nie chca spedzac dodatkowej godziny czy czasem nawet dwoch by dojezdzac busem do Krakowa.
Sa poporostu wygodni...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
IgnacyHannak
Dołączył: 11 Sty 2006
Posty: 134
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Katowice/Duesseldorf
|
Wysłany: Nie 15:27, 21 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
witajcie!
chyba troche za ciemno widzicie KTW!
pomyslcie, aktualnie KRK ma wiecej atutow niz KTW:
maja polaczenie do autostrady, maja duzo turystow no i niestety o wiele wiecej inwestycji zagranicznych (co najmniej tych ktore wytwarzaja najwieksze zapotrzebowanie na przewozy lotnicze)
ale KRK ma tez kilka negatywow:
lataja z niego Ryan, Easy, 4U i Sky; tym samym KRK ma do czynienia z silna rzesza low costow, co moze odstraszac tradycyjne linie (przedewszystkim jak ryan mialby sie zdecydowac otworzyc tam swoja baze). a nie ludzmy sie, to tradycyjne linie generuja najwiekszy ruch pasazerski.
no i pozatem w KRK poprostu nie ma ludzi. ile mieszkancow ma Malopolska? 2,5-3mln? co to w porownaniu z 5 mln na slasku?
no i nie zapominajmy ze KTW tez sciaga pasazerow z Czech i z Opolskiego oraz Lodzkiego.
Pozatem Slask jest na drugim miejscu jak chodzi o srednie zarobkim w kraju.....bardzo dobre dla czarterow:)
spoko, sadze ze jak za kilka lat bedzie autostrada, to wiekszosc brakow w porownaniu do KRK zostanie zniwelowana
aha...no i nie zapominajmy ze od 2007 bedziemy mieli bardzo duzy atut w negocjacjach z liniami w przeciwenstwie do KRK......nowy duzy terminal.
Co do KLm sadze ze wczesniej wejda do KTW niz do KRK. AF im juz przetarl droga i ulatwilby im start w KTW, nie zapominajmy ze obie linie maja wspolny marketing. no i pozatem jest tutaj ING....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Piwi
Dołączył: 29 Paź 2005
Posty: 999
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Dąbrowa Górnicza [epkt_spotters]
|
Wysłany: Nie 15:53, 21 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
Zgadzam się z przedmówcą, ale
Cytat: | a nie ludzmy sie, to tradycyjne linie generuja najwiekszy ruch pasazerski. |
Miałeś na myśli chyba tanie linie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
IgnacyHannak
Dołączył: 11 Sty 2006
Posty: 134
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Katowice/Duesseldorf
|
Wysłany: Nie 17:45, 21 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
nie, mialem na mysli tradycyjnych przewoznikow!
w danej chwili mamy do czynienia z istnym boomem LCC, to tutaj eksploduja liczby pasazerow itp itp.
ale nie zapominajmy ze polska nadal jest jeszcze daleko za zachodem (jezeli chodzi o gospodarke, zamoznosc itp).
jak zobaczymy na zachod, to tam LCC maja co najwyzej 30 procent rynku!
w polsce, ze wzglednu na jeszcze relatywnie biedne (w porownaniu np z niemcami) spoleczenstwo, wiekszosc ludzi preferuje tanie linie. ale wraz z bogacacym sie spoleczenstwem coraz wiecej ludzi bedzie sie przerzucac na tradycyjne linie. czy jakbys mial na tyle kasy i nie musial na nia zwracac uwage, to nie wolal bys leciec LH zamiast W6???
tak wiec sadze, ze najpozniej za 10lat bedziemy mieli taki sam stosunek jak na zachodzie, 75% tradycyjne, 25% tanie.
oczywiscie sa to tylko moje teorie....ale jak mi sie zdaje calkiem realistyczne?!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Piwi
Dołączył: 29 Paź 2005
Posty: 999
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Dąbrowa Górnicza [epkt_spotters]
|
Wysłany: Nie 17:50, 21 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
Masz rację. Ja osobiścię bardzo lubie tanie linie na krótkiej trasie. Nie zależy mi aby dostać na powiedzmy 2-godzinnej trasie kawke, kanapke i batonika, po prostu na tak krótkim locie jest to przynajmniej dla mnie zbędne. Natomiast inaczej ma się sprawa na dłuższych trasach. Osobiście nie wyobrażam sobie czegoś takiego jak tania linia long-haulowa Po prostu tanie linie muszą istnieć i będą istnieć, ale ich przyszłość jest w krótkich trasach.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Airliner
Moderator
Dołączył: 30 Paź 2005
Posty: 1965
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPKK
|
Wysłany: Nie 18:41, 21 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
IgnacyHannak napisał: | ale KRK ma tez kilka negatywow:
lataja z niego Ryan, Easy, 4U i Sky; tym samym KRK ma do czynienia z silna rzesza low costow, co moze odstraszac tradycyjne linie (przedewszystkim jak ryan mialby sie zdecydowac otworzyc tam swoja baze). a nie ludzmy sie, to tradycyjne linie generuja najwiekszy ruch pasazerski.
no i pozatem w KRK poprostu nie ma ludzi. ile mieszkancow ma Malopolska? 2,5-3mln? co to w porownaniu z 5 mln na slasku?
no i nie zapominajmy ze KTW tez sciaga pasazerow z Czech i z Opolskiego oraz Lodzkiego.
Pozatem Slask jest na drugim miejscu jak chodzi o srednie zarobkim w kraju.....bardzo dobre dla czarterow:)
spoko, sadze ze jak za kilka lat bedzie autostrada, to wiekszosc brakow w porownaniu do KRK zostanie zniwelowana
aha...no i nie zapominajmy ze od 2007 bedziemy mieli bardzo duzy atut w negocjacjach z liniami w przeciwenstwie do KRK......nowy duzy terminal.
Co do KLm sadze ze wczesniej wejda do KTW niz do KRK. AF im juz przetarl droga i ulatwilby im start w KTW, nie zapominajmy ze obie linie maja wspolny marketing. no i pozatem jest tutaj ING.... |
No niezgodze sie z Toba.
Tanie linie nie odstraszaja (no moze za wyjatkiem FR ale to juz inna historia) ale przyciagaja nowe linie ostatnio Finnair i rozwija aktualnie latajace ostatnio Lufthansa lata do Balic A320/737 zamiast ARJem.
Co wiecej udzial w Krakowie LCC wynosi 43% w KTW jeszcze wiecej.
W Krakowie nie ma ludzi? Samo miasto Krakow ma tyle mieszkancow co trzy najwieksze miasta woj.Slaskiego (Katowice,Czestochowa i Sosnowiec) razem wziete.
Oczywiscie wojewodztwo Slaskie bylo, jest i bedzie zawsze wieksze niz Malopolskie ale roznica nie jest az tak ogromna o jakiej piszesz(Slaskie ma 4,8 mln a Malopolskie ma 3,2 mln) .
Balice maja bardzo dobre polozenie w stosunku do Katowic i nawet jesli bedzie autostrada do Pyrzowic to roznica w czasie podrozy nie bedzie tak duza by nie oplacalo sie dojechac do Balic.
W chwili obecnej Pyrzowice rozwijaja sie w dalszym ciagu szybko wzrost za 1Q 2006 30% ale Balice maja ten wspolczynnik jeszcze wyzszy 50%
Jak widac oba porty rozwijaja sie bardzo szybko ale pozycja Balic jako portu lotniczego nr.2 w PL jest niezagrozona.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
BN
Moderator
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Nie 19:20, 21 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
Airliner napisał: | Balice maja bardzo dobre polozenie w stosunku do Katowic i nawet jesli bedzie autostrada do Pyrzowic to roznica w czasie podrozy nie bedzie tak duza by nie oplacalo sie dojechac do Balic. |
Nie bedzie duza? Jechales kiedys z Katowic do wezla na podwarpiu ? Jedzie sie max 10min utrzymujac predkosc zgodnie z znakami. Czas dotarcia do Pyrzowic po oddaniu S1 bedzie sie wahal w granicach 25min. Dla mnie jest to roznica nie do opisania w porownaniu do ok 55min jadac do Krakowa. Do tego kasa za uzytkowanie A4 kwota teraz mala, ale ceny maja wzrosnac, wiec bedzie minusem skoro za przejazd Katowice-Krakow szarego Kowalskiego taka przyjemnosc bedzie dodatkowo kosztowac ok 20zl
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Piwi
Dołączył: 29 Paź 2005
Posty: 999
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Dąbrowa Górnicza [epkt_spotters]
|
Wysłany: Nie 19:38, 21 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
Dopóki nie zostanie rozwinięte dobre połączenie ( a raczej połączenia ) autobusowe z całą resztą śląska to nadal będziemy ślęczeć przy tym 30% wzroście. Bo to co teraz się dzieje to jest szczyt, aby jeździł jeden głupi autobusik do Pyrzowic co 2 godziny, płatny 20 zł !! A z tego co mi wiadomo to wiele osób chciałoby podróżować właśnie autobusem do KTW.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|