 |
Forum lotnictwa To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
DrugiKonrad
Dołączył: 14 Paź 2005
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Czw 18:51, 08 Gru 2005 Temat postu: |
|
|
Researcher napisał: | Atco napisał: | W Krakowie przynajmniej pas jest przygotowany pod CAT II, a w Katowicach chyba nie bardzo. |
1. Czy mógłbyś wymienić polskie lotniska z CAT II.
2. Czy "przygotowanie pasa" w Krakowie znaczy, że ma on środkową linię świetlną, czy też jeszcze coś więcej. Czego jeszcze w EPKR brakuje dla uzyskania CAT II? |
W EPKR duzo brakuje, np. nawierzchnia jest poki co trawiaska (EPKR = Krosno).
W EPKK jest ILS cat II na 25. Nie ma zadnego ILSa na 7 co jest problemem przy wschodnim wietrze i obnizonej widocznosci (zwlaszcza, ze od tej strony tez sa przeszkody terenowe, choc nie tak blisko). Szczesliwie, wiatr wschodni zwykle oznacza wyz (jesienia i zima przynajmniej) i dobra widocznosc. Chyba, ze jest inwersja temperatury w dolinie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jks
Dołączył: 02 Lis 2005
Posty: 115
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: DUB
|
Wysłany: Czw 19:11, 08 Gru 2005 Temat postu: |
|
|
DrugiKonrad napisał: |
W EPKK jest ILS cat II na 25. Nie ma zadnego ILSa na 7 co jest problemem przy wschodnim wietrze i obnizonej widocznosci (zwlaszcza, ze od tej strony tez sa przeszkody terenowe, choc nie tak blisko). Szczesliwie, wiatr wschodni zwykle oznacza wyz (jesienia i zima przynajmniej) i dobra widocznosc. Chyba, ze jest inwersja temperatury w dolinie. |
Albo jednak przechodzi front jak podczas obchodów 60 rocznicy wyzwolenia Auschwitz pod koniec stycznia tego roku. Wtedy był problem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Atco
Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Czw 21:54, 08 Gru 2005 Temat postu: |
|
|
@ Researcher (i kol. Drugi Konrad): w Krakowie z całą pewnością nie ma CAT II na pasie 25 ani żadnym innym, przynajmniej Agencja Ruchu Lotniczego nic nie wie na ten temat, a znając rozrzutność Krakusów nie podejrzewam, żeby któryś potajemnie sam z siebie założył.
Piszę z głowy, więc jak ktoś ma dokumentację pod ręką niech mnie poprawi.
Do ILS CAT II opróćz samego ILSa CAT II (który od CAT I różni się głównie krótszymi czasami przejścia na rezerwowe zasilanie/nadajniki i prawdęmówiąc nie wiem, czy takowy jest w Krakowie) potrzebne jest jeszcze odpowiednie oświetlenie. W Krakowie sąnajważniejsze elementy, czyli oświetlenie podejścia wymagane do CAT II i centralną osi pasa, jako i oświetlenie strefy przyziemienia.
Brakuje innych gadżetów: oświetlenia centralnej dróg kołowania ze wszystkimi szykanami (czyli dwukolorowa w strefie chronionej ILS). Nie ma też procedur na ILS CAT II, nie wiem, jak jest z oznakowaniem dróg kołowania.
Tak czy inaczej z Polskich lotnisk (poza oczywiście warszawskim) Kraków ma najbliżej do instalacji ILS CAT II i nie wątpię, że przy stale wzrastającym w Krakowie ruchu (oj, wcale bym sięnie zdziwił, gdyby kiedyś Kraków przerósł Warszawę, ale pewnie z kilkanaście lat to zajmie) tego ILSa tam zamontują, zwłaszcza, że skala inwestycji byłaby stosunkowo nieduża.
Na innych lotniskach byłby drobny problem: konieczność ich zamknięcia na czas zakładania oświetlenia centralnej pasa.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Researcher
Dołączył: 26 Paź 2005
Posty: 65
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EDDV
|
Wysłany: Pią 14:08, 09 Gru 2005 Temat postu: |
|
|
Atco napisał: | @ Researcher |
W sprawie HAJ możesz odpowiedzieć na priv.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
DrugiKonrad
Dołączył: 14 Paź 2005
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Wto 23:31, 13 Gru 2005 Temat postu: |
|
|
Atco, niestety masz racje, po Twoim postcie douczylem sie i rzeczywiscie nie ma CAT II.
Do niedawna na stronie lotniska pisali bezczelnie o CAT II w pomocach nawigacyjnych, teraz wspominaja tylko, ze oswietlenie pasa jest odpowiednie (to samo co napisales). [link widoczny dla zalogowanych] pokazuje EPKK jako ILS ale bez podania kategorii.
Swoja droga przy tym ruchu bardzo by sie przydal na jesien i zime.
Atco napisał: | @ Researcher (i kol. Drugi Konrad): w Krakowie z całą pewnością nie ma CAT II na pasie 25 ani żadnym innym, przynajmniej Agencja Ruchu Lotniczego nic nie wie na ten temat, a znając rozrzutność Krakusów nie podejrzewam, żeby któryś potajemnie sam z siebie założył.
Piszę z głowy, więc jak ktoś ma dokumentację pod ręką niech mnie poprawi.
Do ILS CAT II opróćz samego ILSa CAT II (który od CAT I różni się głównie krótszymi czasami przejścia na rezerwowe zasilanie/nadajniki i prawdęmówiąc nie wiem, czy takowy jest w Krakowie) potrzebne jest jeszcze odpowiednie oświetlenie. W Krakowie sąnajważniejsze elementy, czyli oświetlenie podejścia wymagane do CAT II i centralną osi pasa, jako i oświetlenie strefy przyziemienia.
Brakuje innych gadżetów: oświetlenia centralnej dróg kołowania ze wszystkimi szykanami (czyli dwukolorowa w strefie chronionej ILS). Nie ma też procedur na ILS CAT II, nie wiem, jak jest z oznakowaniem dróg kołowania.
Tak czy inaczej z Polskich lotnisk (poza oczywiście warszawskim) Kraków ma najbliżej do instalacji ILS CAT II i nie wątpię, że przy stale wzrastającym w Krakowie ruchu (oj, wcale bym sięnie zdziwił, gdyby kiedyś Kraków przerósł Warszawę, ale pewnie z kilkanaście lat to zajmie) tego ILSa tam zamontują, zwłaszcza, że skala inwestycji byłaby stosunkowo nieduża.
Na innych lotniskach byłby drobny problem: konieczność ich zamknięcia na czas zakładania oświetlenia centralnej pasa. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|