|
Forum lotnictwa To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Zelek
Dołączył: 14 Maj 2006
Posty: 245
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPKT- M-ce
|
Wysłany: Śro 7:44, 07 Cze 2006 Temat postu: |
|
|
Wkoncu przydala by sie jakas nowa tania linia w pyrzowicach np RYAN AIR!! ja sie boje ze GDN nas dogania
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Airliner
Moderator
Dołączył: 30 Paź 2005
Posty: 1965
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPKK
|
Wysłany: Śro 8:10, 07 Cze 2006 Temat postu: |
|
|
Zelek napisał: | Wkoncu przydala by sie jakas nowa tania linia w pyrzowicach np RYAN AIR!! ja sie boje ze GDN nas dogania |
Jak GTL wpusi Ryanaira to obecnosc Wizza bedzie mocno ograniczona i niekorzystana dla tej linii ktorej Pyrzowice zawdzieczaja bardzo duzo
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Zelek
Dołączył: 14 Maj 2006
Posty: 245
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPKT- M-ce
|
Wysłany: Śro 9:09, 07 Cze 2006 Temat postu: |
|
|
ale jakas nowa linia by sie przydala bo np w GDN jest wiecej lini a KTW jest tylko 5 w tym 2 tanie. Moze jakis easy jet albo german. mysle ze po otwarciu nowego terminala pojawia sie nowe linie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
IgnacyHannak
Dołączył: 11 Sty 2006
Posty: 134
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Katowice/Duesseldorf
|
Wysłany: Śro 11:17, 07 Cze 2006 Temat postu: |
|
|
Ludzie, przeciez ani ryan air any easy nie wejda do KTW. Po pierwsze obie lataja juz do KRK i w przeciwienstwie do tradycyjnych lini nie oplaca im sie latac z KTW (chodzi o to ze tradycyjne linie maja mniejsze obszar "razenia" niz LCC).
no i pozatem, w wypadku Ryana, to juz sam GTL by to zablokowal, i ze wzgledu na LH i ze wzgledu na W& i ze wzgledu na oplaty!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
HG
Dołączył: 17 Paź 2005
Posty: 507
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Śro 14:20, 07 Cze 2006 Temat postu: |
|
|
IgnacyHannak napisał: | Ludzie, przeciez ani ryan air any easy nie wejda do KTW. Po pierwsze obie lataja juz do KRK i w przeciwienstwie do tradycyjnych lini nie oplaca im sie latac z KTW (chodzi o to ze tradycyjne linie maja mniejsze obszar "razenia" niz LCC).
no i pozatem, w wypadku Ryana, to juz sam GTL by to zablokowal, i ze wzgledu na LH i ze wzgledu na W& i ze wzgledu na oplaty! |
jakos w GDN czy w KRK obecnosc Ryana nie przeszkadza ani tradycyjnym liniom, odpowiednio SK czy LH, ani LCC odpowiednio W6 czy NE, a zwlaszcza wladzom portow. Konkurencja jest istota rozwoju. KTW trzymajac sie tylko LH i W6 z lidera rozwoju zmienia sie w outsidera. Zwroc uwage, ze pojawienie sie BritAira zmusilo LH do obnizek cen, a to skolei spowodowalo wzrost ruchu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krisg
Dołączył: 04 Sty 2006
Posty: 122
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPKT
|
Wysłany: Śro 19:29, 07 Cze 2006 Temat postu: |
|
|
Troszkę off-topic, ale apropos ruchu generowanego przez LH ile to może być paxów na rok ???
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Airliner
Moderator
Dołączył: 30 Paź 2005
Posty: 1965
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPKK
|
Wysłany: Śro 20:18, 07 Cze 2006 Temat postu: |
|
|
HG napisał: | IgnacyHannak napisał: | Ludzie, przeciez ani ryan air any easy nie wejda do KTW. Po pierwsze obie lataja juz do KRK i w przeciwienstwie do tradycyjnych lini nie oplaca im sie latac z KTW (chodzi o to ze tradycyjne linie maja mniejsze obszar "razenia" niz LCC).
no i pozatem, w wypadku Ryana, to juz sam GTL by to zablokowal, i ze wzgledu na LH i ze wzgledu na W& i ze wzgledu na oplaty! |
jakos w GDN czy w KRK obecnosc Ryana nie przeszkadza ani tradycyjnym liniom, odpowiednio SK czy LH, ani LCC odpowiednio W6 czy NE, a zwlaszcza wladzom portow. Konkurencja jest istota rozwoju. KTW trzymajac sie tylko LH i W6 z lidera rozwoju zmienia sie w outsidera. Zwroc uwage, ze pojawienie sie BritAira zmusilo LH do obnizek cen, a to skolei spowodowalo wzrost ruchu. |
nie przesadzaj nazywajac Wizza outsiderem.
Wizz laczy KTW pietnastoma lotniskami.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
HG
Dołączył: 17 Paź 2005
Posty: 507
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Czw 12:06, 08 Cze 2006 Temat postu: |
|
|
Airliner napisał: |
nie przesadzaj nazywajac Wizza outsiderem.
Wizz laczy KTW pietnastoma lotniskami. |
Nie nazywam W6 outsiderem, tylko pisze, ze KTW traci gwaltownie pozycje lidera rozwoju na rzecz chocby GDN czy KRK. Przyrost 30% paxow w KTW moim zdaniem jest dla wielu przykra niespodzianka. Twierdze, ze bez ostrej konkurencji (jaka jest w KRK czy GDN) trudno liczyc na wiecej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
BN
Moderator
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Czw 13:05, 08 Cze 2006 Temat postu: |
|
|
HG napisał: | Nie nazywam W6 outsiderem, tylko pisze, ze KTW traci gwaltownie pozycje lidera rozwoju na rzecz chocby GDN czy KRK. Przyrost 30% paxow w KTW moim zdaniem jest dla wielu przykra niespodzianka. Twierdze, ze bez ostrej konkurencji (jaka jest w KRK czy GDN) trudno liczyc na wiecej. |
Przykra niespodzianka? Ciekawe dla kogo, bo dla mnie np. bylo to do przewidzenia i juz rok temu pisalem ze EPKT straci miejsce numer 3 na rzecz EPGD ze wzgledu na polozenie Gdanskiego lotniska.
Dla mnie osobiscie i tak ten ruch ktory jest obecnie jest satysfakcjonujacy ze wzgledu na to ze pare lat temu nie snilem ze przez okres 6 miesiecy przewinie sie 1/2 mln ludzi, do tego wejscie AirFrance, budowa radaru i przyszla inwestycja w postaci hangaru i plyty dla dystrybutora helikopterow schweizer z USA. Co chciec wiecej? Ruch bedzie systematycznie rosl, moze nie o 100%, nie o 50%, ale o 20%-25% Co ciekawe za rok to EPKT bedzie mogl jako pierwszy regionalny port lotniczy obsluzyc w ciagu roku ponad 3,5mln pasazerow to tez bedzie procentowac. Ale cien Balic zawsze bedzie za Pyrzowicami i nic tego nie zmieni.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
HG
Dołączył: 17 Paź 2005
Posty: 507
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Czw 13:53, 08 Cze 2006 Temat postu: |
|
|
BN napisał: | Przykra niespodzianka? Ciekawe dla kogo, bo dla mnie np. bylo to do przewidzenia i juz rok temu pisalem ze EPKT straci miejsce numer 3 na rzecz EPGD ze wzgledu na polozenie Gdanskiego lotniska.
Dla mnie osobiscie i tak ten ruch ktory jest obecnie jest satysfakcjonujacy ze wzgledu na to ze pare lat temu nie snilem ze przez okres 6 miesiecy przewinie sie 1/2 mln ludzi, do tego wejscie AirFrance, budowa radaru i przyszla inwestycja w postaci hangaru i plyty dla dystrybutora helikopterow schweizer z USA. Co chciec wiecej? Ruch bedzie systematycznie rosl, moze nie o 100%, nie o 50%, ale o 20%-25% Co ciekawe za rok to EPKT bedzie mogl jako pierwszy regionalny port lotniczy obsluzyc w ciagu roku ponad 3,5mln pasazerow to tez bedzie procentowac. Ale cien Balic zawsze bedzie za Pyrzowicami i nic tego nie zmieni. |
Nie zgadzam sie z Toba co do przyszlej pozycji KTW. Biorac pod uwage potencjal Gornego Slaska i Malopolski, nawet przy podziale wplywow 1/3 dla KTW i 2/3 dla KRK, KTW ma wiekszy potencjal od GDN (na polnoc od GDN gesteosc zaludnienia gwaltownie spada ). W tym i przyszlym roku KTW beda nr 3 w Polsce pod wzgledem paxow.
Moim zdaniem niebezpieczenstwem dla KTW jest uzaleznienie sie od jednego LCC - W6 (C0 ma znikomy udzial w rynku). Ewentualne problemy tego przewoznika przeloza sie bezposrednio na problemy KTW. Zarowno GDN i KRK nie maja tego problemu ze wzgledu na wieksza ilosc przewoznikow.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
BN
Moderator
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Czw 14:24, 08 Cze 2006 Temat postu: |
|
|
HG zgodze sie z toba bo masz fajna wizje
BTW. Ciekawie by sie zrobilo gdyby W!ZZ nagle zbankrutowal, wtedy EPKT zostaje bez przewoznika LCC i tylko polaczen do roznych portow lotniczych. Nagle bum! baza EasyJet to bylo cos Ale realnie patrzac mam nadzieje ze W!ZZ sie utrzyma mimo chodzacych roznych zlych przeslanek i ze wejdzie kolejny lcc zeby robil konkurencje.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Zelek
Dołączył: 14 Maj 2006
Posty: 245
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPKT- M-ce
|
Wysłany: Czw 14:42, 08 Cze 2006 Temat postu: |
|
|
Macier racjie epkt nie powinno byc uzaleznione od jednego przewoznika LCC . dajmy na to ze wizz nie bankrutuje tylko zmniejsze (gwaltownie) ilosc polaczen tygodniowo. i w ten sposób KTW traca liczbe pasazeró
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Piekny
Dołączył: 18 Lis 2005
Posty: 256
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Czw 15:55, 08 Cze 2006 Temat postu: |
|
|
wizz nie zmniejszy liczby polaczen jesli bedzie mial kto latac. jak nie bedize mial kto to zmniejszy....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tusha
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 151
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Gostyń
|
Wysłany: Czw 17:19, 08 Cze 2006 Temat postu: |
|
|
Jeśli Wizz zmniejszy liczbę połączeń to wejdzie ktoś inny. Każdy szuka niszy na rynku a KTW mają jeszcze spore możliwości. Co do miejsca Pyrzowic w Polsce to zgadzam się z BN że KTW stracą 3 miejsce na rzecz GDN. Tam nie ma tak gęstego zaludnienia ale w pobliżu nie ma właściwie żadnego innego poważnego lotniska. Pozatym GDN jest bardziej atrakcyjny dla turystów z Europy niż Śląsk.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|