|
Forum lotnictwa To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
DrugiKonrad
Dołączył: 14 Paź 2005
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Czw 12:12, 05 Sty 2006 Temat postu: czy dzisiaj (5/01/2006) w Balicach wieje ze zlej strony ? |
|
|
Czolem,
Dzisiaj (5/01/2006) rano lot 9:35 z WAW zawrocony do WAW, za to FR polecial dalej do RZE. Czy to z powodu wschodniego wiatru i niskich chmur czy cos innego sie dzieje na naszym ulubionym lotnisku ?
PS. Kondolencje i wyrazy wspolczucia w zwiazku z ogloszeniem AF 3x dziennie CDG-KTW. No i gratulacje dla kolegow z KTW, pewnie sie im Lufthansa juz opatrzyla.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
DrugiKonrad
Dołączył: 14 Paź 2005
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Czw 12:23, 05 Sty 2006 Temat postu: czy dzisiaj (5/01/2006) w Balicach wieje ze zlej strony ? |
|
|
Odpowiedz samemu sobie:
wlasnie przelecialo cos nad Makro/Radzikowskiego, wiec jedna beda ladowac z wiatrem.
METAR Observation for: EPKK
Date/Time of Observation: 5 January 2006, 11:00 UTC (5 January 2006, 12:00 CET)
Wind: From 070° at 15 kts (28 km/h)
Visibility: 8000 m (5.0 sm)
Sky Conditions: Broken ceiling at 600 ft
Temperature: -1.0° C (30.2° F)
Dew Point: -2.0° C (28.4° F)
Relative Humidity: 93%
Altimeter: 1026 hPa/mbar (30.30" Hg)
Czyli ladowanie z wiatrem 30 km/h w plecy.
Z drugiej strony byloby bez ILSa z podstawa chmur 600 ft. Niedobrze.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
seo
Dołączył: 22 Gru 2005
Posty: 149
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Czw 13:39, 05 Sty 2006 Temat postu: |
|
|
Pytanie laika
Od czego zalezy ze w podobnych warunkach np.NE431 jest zawrocon do KAT a 15minut wczesniej 4U 7736 laduje ?
Kierunek Uwagi
9:35 LO 3907 WARSZAWA (WAW) ZAWRÓCONY DO WAW
9:35 FR 2432 LONDON (STN) ZAWRÓCONY DO RZE
11:45 4U 7736 HAMBURG (HAM) WYLĄDOWAŁ
12:00 NE431 LONDON (STN) ZAWRÓCONY KAT
12:25 LO 3905 WARSZAWA (WAW) WYLĄDOWAŁ
12:55 EZY4541 BERLIN (SXF) WYLĄDOWAŁ
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gabec
Moderator
Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KRK
|
Wysłany: Czw 13:43, 05 Sty 2006 Temat postu: |
|
|
seo napisał: | Pytanie laika
Od czego zalezy ze w podobnych warunkach np.NE431 jest zawrocon do KAT a 15minut wczesniej 4U 7736 laduje ?
Kierunek Uwagi
9:35 LO 3907 WARSZAWA (WAW) ZAWRÓCONY DO WAW
9:35 FR 2432 LONDON (STN) ZAWRÓCONY DO RZE
11:45 4U 7736 HAMBURG (HAM) WYLĄDOWAŁ
12:00 NE431 LONDON (STN) ZAWRÓCONY KAT
12:25 LO 3905 WARSZAWA (WAW) WYLĄDOWAŁ
12:55 EZY4541 BERLIN (SXF) WYLĄDOWAŁ |
Wg mnie laika chyba tylko od decyzji pilota, w koncu to on podejmuje ostateczna decyzje... ale moge sie mylic
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Atco
Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Czw 17:22, 05 Sty 2006 Temat postu: |
|
|
Nie mylisz się.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Airliner
Moderator
Dołączył: 30 Paź 2005
Posty: 1965
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPKK
|
Wysłany: Czw 17:55, 05 Sty 2006 Temat postu: |
|
|
Przez pogodę odwołane loty
Silny wiatr sparaliżował w środę lotnisko w Balicach. Poranne loty odwołano lub opóźniono. Sytuacja już wróciła do normy. Złą passę przełamał pilot Germanwings, który już po 13 zdecydował się lądować w Krakowie.
Pasażerowie ze Sztudgartu mieli szczęście, jako pierwsi mogli zejść na płytę lotniska w Balicach. W gorszej sytuacji byli, pasażerowie irlandkiej linii Ryanair. Około 300 osób zamiast wylecieć do Londynu i Glasgow zostali na lotnisku. - W takich przypadkach, pasażerowie, którzy nie polecieli z Krakowa do Londynu i Glasgow mają prawo ubiegać się o rezerwacje bez dodatkowych oplat, w jednym z nastepnych możliwych samolotow na tej samej trasie - tłumaczy Tomasz Kułakowski z Ryanair. - Mogą też dostać refundację wydatków za niezrealizowany biletu. Obu czynnosci dokonuja agenci handlingowi na lotnisku. Mają dostep do systemu rezerwacji Ryanair - dodaje w rozmowie z serwisem TanieLatanie.net Kułakowski.
W Balicach nie wylądowały samoloty irlandzkich linii z Londynu i Glasgow. Zamiast tego, pasażerowie wysiedli w Rzeszowie. Podobną sytuację mieli podróżni w Gdańsku. Pasażerowie z Londynu lądowali w Szczecinie.
- Takie sytuacje w Balicach zdarzają się kilka dni w roku. Wieje bardzo silny wiatr ze wschodu wprost na lądujący samolot. Decyzję o tym czy lądować podejmuje sam pilot, po konsultacji ze swoim centrum zarządzania. Lotnisko informuje tylko o parametrach pogody - wyjaśnia w rozmowie TanieLatanie.net Piotr Pietrzak, rzecznik portu w Balicach. - Z Ryanairem jest rzeczywiście problem, próbujemy to wyjaśniać pasażerom - mówią pracownicy obsługi naziemnej LHC (firma wykonująca usługi handlingowe na zlecenie linii lotniczych).
Oprócz Ryanaira poranne loty odwołał SkyEurope, narodowa włoska linia Alitalia i polski LOT. Sky Europe od razu zajął się swoimi pasażerami - zapewnia w rozmowie z serwisem TanieLatanie.net rzecznik SkyEurope, Eryk Kłopotowski. - Sam byłem na miejscu i widziałem jaka pogoda była w Krakowie - dodaje. Pasażerowie SkyEurope mogą zarządać zwrotu pieniędzy zapłaconych za bilety, albo zmienić termin rezerwacji od razu na lotnisku, w biurze słowackich tanich linii. Samolot SkyEurope z Mediolanu skierowano do Warszawy, a londyński rejs do Katowic. Podróżni mogli przejechać do Krakowa podstawionym autobusem. Z Krakowa nie wyleciał samolot do Manchesteru, a lot do Dublina z opóźnieniem z Katowic zamiast z krakowskiego lotniska. - Do katowic przewieźliśmy pasażerów naszymi autobusami - zapewnia Eryk Kłopotowski.
- To nie jest wina linii lotniczych czy lotniska - podkreśla jeszcze raz Piotr Pietrzak w rozmowie z serwisem TanieLatanie.net - tylko pogody. Takie wietrzne dni mamy w Balicach od kilku lat. To jest problem - przyznaje Pietrzak - gdy obsługujemy około 40 lotów dziennie. Samoloty mają opóźnienia, a niektóre loty są odwoływane. To nie jest ruch naziemny, gdzie "jakoś" można powoli przejechać. Tu chodzi o bezpieczeństwo pasażerów
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
STYRO
Dołączył: 17 Lis 2005
Posty: 576
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Teneryfa, Wyspy Kanaryjskie, Hiszpania
|
Wysłany: Pią 2:17, 06 Sty 2006 Temat postu: |
|
|
W Rzeszowie ladowal i Londyn i Glasgow krakowski czy tylko Londyn?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
DrugiKonrad
Dołączył: 14 Paź 2005
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pią 12:28, 06 Sty 2006 Temat postu: |
|
|
Pytanie w zwiazku z tym:
Niektore samoloty byly zawracane, inne ladawaly z wiatrem (na 25).
Jak w takim ukladzie odbywaly sie starty ? Pewnie pod wiatr, czyli na wschod (na 7). To oznacza, ze musialy byc dlugie przerwy miedzy ladowaniem a startem (startami), samo kolowanie z konca pasa pod terminal a potem kolowanie odlatujacego samolotu na koniec pasa zajmuje z 10-15 minut. A wyminac sie chyba nie maja gdzie, ewentualnie jakis ATR czy CRJ moze zjachac z pasa wczesniej ale trudno na to liczyc przy ladowaniach z wiatrem w plecy. Czy ktos moglby opisac jak to sie odbywalo, zwlaszcza w "szczycie", czyli mniej wiecej od 13 do 15 ?
Dzieki...
Apropos, dzisiaj jest juz tylko 11kts (20km/h) wiatru w plecy i troche wyzsza podstawa broken ceiling at 1000ft. Ladowania na 25.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Airliner
Moderator
Dołączył: 30 Paź 2005
Posty: 1965
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPKK
|
Wysłany: Pią 15:21, 06 Sty 2006 Temat postu: |
|
|
DrugiKonrad napisał: | Pytanie w zwiazku z tym:
Niektore samoloty byly zawracane, inne ladawaly z wiatrem (na 25).
Jak w takim ukladzie odbywaly sie starty ? Pewnie pod wiatr, czyli na wschod (na 7). To oznacza, ze musialy byc dlugie przerwy miedzy ladowaniem a startem (startami), samo kolowanie z konca pasa pod terminal a potem kolowanie odlatujacego samolotu na koniec pasa zajmuje z 10-15 minut. A wyminac sie chyba nie maja gdzie, ewentualnie jakis ATR czy CRJ moze zjachac z pasa wczesniej ale trudno na to liczyc przy ladowaniach z wiatrem w plecy. Czy ktos moglby opisac jak to sie odbywalo, zwlaszcza w "szczycie", czyli mniej wiecej od 13 do 15 ?
Dzieki...
Apropos, dzisiaj jest juz tylko 11kts (20km/h) wiatru w plecy i troche wyzsza podstawa broken ceiling at 1000ft. Ladowania na 25. |
Startowaly z 07.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|