|
Forum lotnictwa To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Airliner
Moderator
Dołączył: 30 Paź 2005
Posty: 1965
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPKK
|
Wysłany: Wto 1:06, 16 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
mmm...
to kto pisze prawde GW czy tanie latanie?
Władze znów zapominają o Balicach
Obiecywał premier, obiecywali małopolscy politycy: miały być miliony złotych na kolejkę do Balic już w tym roku, miały być wielkie unijne pieniądze na budowę nowego terminalu. Pieniądze będą, ale mniejsze. Przebudowa kolejki musi poczekać.
Kraków, przeżywający turystyczny boom, większego terminalu na lotnisku, lepszego do niego dojazdu i wielopoziomowego parkingu tuż obok potrzebuje natychmiast. Jesienna kampania wyborcza mogła podróżujących z zatłoczonych Balic uspokoić: politycy obiecywali duże i - co może ważniejsze - szybkie inwestycje. Dziś wiemy już, że "szybkie" nie będą na pewno.
Co obiecywali
Wrzesień 2006, premier Jarosław Kaczyński w Balicach: - Jestem po ostatnich ustaleniach z Ministerstwem Obrony Narodowej [wojsko jest właścicielem większości terenów portu w Balicach - red.]. Mogę powiedzieć, że znaleźliśmy formułę, która pozwoli przekazać ziemię [pod nowy terminal] cywilom bez jakichkolwiek opłat. Polskie lotniska będą też mogły rozwijać się w połowie za unijne pieniądze [prezes MPL Balice precyzował, że plany rozwoju lotniska do roku 2015 zakładają inwestycje na poziomie 150-200 mln euro].
Listopad tego samego roku, małopolscy politycy PiS: - Właśnie dostaliśmy werbalne potwierdzenie z Warszawy, że nasze starania zostały uwzględnione. Linia Kraków-Balice będzie wpisana do rejestru linii kolejowych o znaczeniu krajowym. Na początek dostaniemy na nią 30 mln zł. Bo linia do Balic została uruchomiona, ale to tylko jej namiastka. Potrzeba jej modernizacji i dociągnięcia torów w pobliże terminalu. Pieniądze z budżetu państwa, budżetu województwa i środki europejskie pozwolą , żeby prace wykonać w ciągu roku.
Kolejka odjechała na później
Projekt przebudowy torowiska do Balic oraz jego elektryfikacji został co prawda niedawno zakwalifikowany przez rząd na listę projektów, które w latach 2007-2013 mają szansę na pieniądze unijne, ale tylko... jako wariant rezerwowy i finansowany w ostatnich latach tego okresu. Oznacza to, że małopolska kolej dostanie pieniądze tylko wtedy, gdy inne ważniejsze projekty nie wypalą.
- Jestem trochę rozżalony, bo jeszcze kilka tygodni temu uśmiech nie schodził mi z ust. Byłem pewien, że projekt przebudowy linii do Balic jest na liście unijnej - martwi się Włodzimierz Żmuda z PKP Polskie Linie Kolejowe. Jego zdaniem jeśli małopolskie PLK pieniądze w ogóle dostanie, to nie wcześniej niż w 2010 roku.
- Pieniądze są w rezerwie, to prawda. Ale sam projekt powinien być jeszcze poprawiony i uzupełniony o bezkolizyjne skrzyżowanie torów z drogą przy lotnisku - zaznaczał wczoraj w rozmowie z nami marszałek Marek Nawara. Kiedy będzie realizowany? - Proszę mnie nie naciągać na takie deklaracje. Chcę być odpowiedzialny, więc powstrzymam się od obietnic.
Na ziemię wciąż czekamy
Prezes Balic Kamil Kamiński przyznał wczoraj w rozmowie z "Gazetą", że przedstawił rządowi plan inwestycji na ponad 200 mln euro. Dostanie 50 mln. Co z resztą? - Rząd ogłosił na razie listę największych projektów. Część naszych propozycji na przyszłe lata wymaga mniejszego dofinansowania, więc mogło ich na tej liście zabraknąć - tłumaczy Kamil Kamiński.
Za 50 mln euro będzie rozbudowywany obecny terminal. Projekt bardziej rozległy (budowa terminalu II z płytą postojową dla samolotów, rękawami, podjazdami i parkingiem - razem za ponad 95 mln euro) trafił jednak na listę rezerwową. Powodem jest wlokąca się procedura przekazania ziemi wokół lotniska dla cywilów (tej, którą we wrześniu obiecywał premier). Choć prezes MPL uspokaja, że pierwsze decyzje w tej sprawie już zapadły, nie jest jeszcze w stanie podać, kiedy skończą się negocjacje między Agencją Mienia Wojskowego a samorządem. Grunt jest kluczowy dla rozwoju lotniska - bez tego terenu nie będzie się dało wybudować drugiego terminalu z powiększoną płytą postojową.
GW
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
clmisiu
Dołączył: 19 Lis 2006
Posty: 141
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPKK
|
Wysłany: Wto 1:13, 16 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
No i znowu obiecali i guzik z tego... Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
franek
Dołączył: 05 Kwi 2006
Posty: 64
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Wto 8:23, 16 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
W naszym kraju jest dalej dzxiwna strategia . Rezygnuje się z dofinansowania czegoś co przynosi duże pieniądze na rzecz wątpliwych efektów ( lotnisko w Kielcach jest w jakimś stopniu potrzebne ale czy będzie to dochodowa impreza wg . wielu specjalistów nie ) . Mimo wszystko jestem za spokojnym budowaniem lotnisk w Kielcach , Lublinie , Olsztynie i Włoszczowej , ale nie kosztem istniejących lotnisk . W Balice wystarczyłoby wpakować stosunkowo mniejsze pieniądze niż budowa od podstaw dużego lotniska . Nakłady szybko się zwrócą .
W stanie wojennym jeden człowiek powiedziął mi , ż e budują większe rzeczy dające mnijszy dochód niż więcej mniejszych - efektywniejsze , bo wtedy więcej dostaje się orderów na otwarciu . Nic się nie zmieniło . Lepiej wpakować ogromne środki w budowę czegoś nowego niż małymi środkami wspomagać innych efektywnych , gdzie dochód jest natychmiastowy
franek
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
clmisiu
Dołączył: 19 Lis 2006
Posty: 141
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPKK
|
Wysłany: Wto 8:49, 16 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
Niestety masz racje!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Marcin747
Dołączył: 22 Sty 2006
Posty: 320
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Wto 12:25, 16 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
Prezes chyba nie pamieta co niedawno mowil" Projekt rozleglejszy (budowa terminalu II z płytą postojową dla samolotów, rękawami, podjazdami i parkingiem - całość za ponad 95 mln euro) trafił jednak na listę rezerwową. - Na razie nie musimy się tym martwić, bo trwa procedura przejmowania terenow od wojska pod tę inwestycję." to co teraz ma pretensje ze, procedury dlugo trwaja.
Na terminal pieniadze sa takie jakie mialy byc i z tego sie trzeba cieszyc i tym narazie zajac a nie zajmowac sie sciagnieciem Ryanaira i dawac mu caly terminal bo z tego nic dobrego niewyniknie .
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Marcin747 dnia Wto 14:13, 16 Sty 2007, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
michael
Dołączył: 18 Sty 2006
Posty: 172
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KRAKOW
|
Wysłany: Wto 13:01, 16 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
o jakie negozjacje z AMW im chodzi??????
przeciez podobno wszystko juz ustalone i zadecydowane...pozostał tylko formalności...czy to znowu jakies brednie i propaganda sukcesu???
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
radian
Dołączył: 26 Kwi 2006
Posty: 118
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPKK
|
Wysłany: Wto 16:05, 16 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
Nie wierzyć w nic, czego nie widać - ot, rozwiązanie na wszystkie obietnice prezesów, polityków i dziennikarzy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Marcin747
Dołączył: 22 Sty 2006
Posty: 320
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Wto 21:59, 16 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
Jeszcze jeden artykulik.
2007: Balice szykują się do pobicia rekordu pasażerów
25% więcej pasażerów niż w roku ubiegłym ma zamiar w 2007 roku obsłużyć Międzynarodowy Port Lotniczy Kraków Balice. Jak? Inwestując w rozwój lotniska i połączeń.
Planowane są inwestycje na lata 2006-2007 w kwocie około 150 milionów złotych.
- Z zeszłorocznym wynikiem prawie 2,4 mln pasażerów jesteśmy liderem wśród polskich lotnisk regionalnych oraz posiadamy 15- proc. udział w całym rynku lotniczym w naszym kraju. To powód do dumy, ale także konieczność ciągłego dostosowywanie infrastruktury do lawinowo rosnącego ruchu - powiedział w czwartek dziennikarzom prezes MPL Kamil Kamiński.
- Aby sprostać obsłudze 3 mln pasażerów w tym roku, krakowskie lotnisko musi się rozbudowywać. Najważniejszy jest drugi etap dostosowania terminalu pasażerskiego do wymogów traktatu z Schengen - dobudowanie nowej hali o powierzchni ok. 2,8 tys. m kw. Odseparuje ona pasażerów z państw strefy Schengen od pozostałych podróżujących, dzięki czemu będą oni poddawani jedynie kontroli bezpieczeństwa, bez kontroli dokumentów. Zwiększy też przepustowość lotniska do ok. 3 mln osób -dodaje.
Już pod koniec stycznia będzie można korzystać z terminala, który przeznaczony jest do lotów wewnętrznych o przepustowości 400 tysięcy osób. W tym roku zakończona ma być także nowa strażnica lotniskowa straży pożarnej, mieszcząca pięć samochodów bojowych I nowy budynek zaplecza technicznego. Już niedługo rozpocząć ma się rozbudowa dziewięcio-hektarowej płyty postojowej dla samolotów oraz drugiej drogi kołowania. Inwestycje te zaczną się po przejęciu przez zarząd 33 hektarów, aktualnie własności wojska.
Obecnie projektowany jest plan wielopoziomowego parkingu W planach zarządu jest ogłoszenie konkursu architektonicznego na nowy terminal pasażerski wraz z hotelem. Budowa ta miałaby się zakończyć w 2010 roku, a jej koszt to 50 milionów euro.
Lotnisko w Balicach jest drugim co do wielkości po Okęciu lotniskiem w Polsce. W zimowym rozkładzie 2007 ma 59 stałych połączeń do 37 miast w Europie oraz w Stanach Zjednoczonych i Izraelu. Lotnisko to jest liderem w pod względem tanich linii, jest icj aż ośmiu. Wzrost klientów na lotnisku w Balicach rozpoczął się od 2004 roku.
tur-info
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
marcin_EPKK
Dołączył: 30 Sty 2006
Posty: 840
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPKK Chrzanów
|
Wysłany: Śro 11:33, 17 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
Takie pytanie: co to będzie?
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
marcin_EPKK
Dołączył: 30 Sty 2006
Posty: 840
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPKK Chrzanów
|
Wysłany: Śro 11:37, 17 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
I jeszcze dwie fotki z wczoraj:
Po pierwsze: kolejny dowód, na to, że trzeba wreszcie skończyć rozbudowę:
[link widoczny dla zalogowanych]
I po drugie:
Dorzućmy jeszcze swoją kamerkę i zrobimy EPKK Live Cam
[link widoczny dla zalogowanych]
Edit: jeszcze fotka Krajowego:
[link widoczny dla zalogowanych]
Kiedy otwarcie?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
franek
Dołączył: 05 Kwi 2006
Posty: 64
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Śro 14:36, 17 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
Super zdjęcia . Gdyby się dało to proszę o częściej . Zazdroszczę kolegom z Rzeszowa , bo nawet nowe lampy na lotnisku mają szybko puszczone na forum . W naszym lotnisku brakuje czegoś takiego i byłbym wdzięczny za częściej takie fotki
franek
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Marcin747
Dołączył: 22 Sty 2006
Posty: 320
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Śro 15:38, 17 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
Polbau rozbudowuje lotnisko w Balicach. 16.11.2006
Pod koniec września br. Polbau, jako lider konsorcjum, w skład którego wchodzą spółki krakowskie Elektrimont oraz ZIS, wygrał przetarg na prace związane z kolejnym etapem rozbudowy Międzynarodowego Portu Lotniczego im. Jana Pawła II w Krakowie Balicach. Zadanie dotyczy budowy pod klucz wielofunkcyjnego obiektu zaplecza technicznego o wartości ponad 30 mln zł. W sumie jest to kilka hal oraz budynek administracyjno- techniczny.
- Niektóre zadania są już w stanie surowym, przy innych wykonujemy roboty murowe i żelbetowe – mówi inż. Marek Sułek, kierownik budowy. - Ze wszystkimi pracami musimy zdążyć do połowy przyszłego roku.
Zadanie jest niemałe, bo budynek administracyjno-techniczny liczy trzy kondygnacje, a powierzchnia wszystkich obiektów łącznie wynosi 10,6 tys. m2, kubatura - 76,5 tys. m3, a place i drogi - 18 tys. m2. W sumie stan surowy wymaga zużycia 3,4 tys.m3 betonu, 300 ton stali zbrojeniowej oraz 400 t konstrukcji stalowych. No a później załogę czeka precyzyjna i żmudna wykończeniówka.
Opolski Polbau już od kilku lat obecny jest na krakowskim terminalu, który z uwagi na rozwój tanich linii lotniczych, a przede wszystkim panującą w Europie i na świecie „modę na Kraków” (miejmy nadzieję, że nieprzemijającą), otrzymał inwestycyjne „zielone światło” – zarówno ze strony krakowskich samorządów, jak i państwa. No i Brukseli, skąd płyną wcale niemałe dotacje z funduszy unijnych, nie licząc znaczącego wkładu inwestora…
- Naszym udziałem jest m.in. wykonanie „pod klucz” hali przylotów i odlotów międzynarodowych, powstałej w ramach modernizacji przejścia granicznego, wymagającego przystosowania do przepisów układu z Schengen, a także budynki zaplecza technicznego- mówi Andrzej Duda, twórca i właściciel Polbau. - Inwestor, spółka MPL, docenia jak widać współpracę z nami, dlatego mam nadzieję, że jakieś inwestycyjne dzieło jeszcze nie raz wspólnie popełnimy…
- Kierownictwo lotniska jeszcze w tym roku zapowiada ogłoszenie konkursu na koncepcję architektoniczną kolejnego terminalu a także hotelu – mówi inż. Andrzej Ostachowski, dyrektor krakowskiego Oddziału Polbau. - No, a skoro będzie koncepcja to i późniejszy przetarg na realizację inwestycji. Oczywiście rozważamy w nim nasze uczestnictwo…
Obecnie lotnisko w Balicach to po warszawskim Okęciu największy polski port lotniczy w Polsce, niezwykle dynamicznie rozwijający się. Z roku na rok zwiększa się liczba podróżnych (na początku listopada witano dwumilionowego pasażera roku 2006). Do roku 2015 planowane jest dostosowanie terminalu do przyjęcia 8 milionów pasażerów, co wymagać będzie powiększenia jego powierzchni o ponad 30 hektarów oraz inwestycji, których koszt wynieść może nawet 200 mln euro. Trzy najważniejsze zadania, jakie wchodzą w zakres tych planów, to rozbudowa placu postojowego dla samolotów, wydłużenie pasa startowego oraz budowa nowego terminalu pasażerskiego, umożliwiającego przyjęcie nawet 3 mln pasażerów rocznie. Na to ostatnie zadanie kierownictwo MPL Kraków-Balice stara się o środki unijne w kwocie blisko 70 mln euro.
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
marcin_EPKK
Dołączył: 30 Sty 2006
Posty: 840
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPKK Chrzanów
|
Wysłany: Czw 11:48, 18 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
franek napisał: | Super zdjęcia . Gdyby się dało to proszę o częściej . Zazdroszczę kolegom z Rzeszowa , bo nawet nowe lampy na lotnisku mają szybko puszczone na forum . W naszym lotnisku brakuje czegoś takiego i byłbym wdzięczny za częściej takie fotki
franek |
Dzięki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mss
Dołączył: 28 Wrz 2006
Posty: 81
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Rze-ów
|
Wysłany: Wto 0:08, 23 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
naprawde terminal w balicach to masakra , ponad 2 mln ludzi w takich "budyneczku" , czasami jest baaardzo ciasno ( co widac na fotce ) takie lotnisko to rzeszów powinien miec teraz ...
jestem z rzeszowa , nie smieje sie z tego ze terminal jest zły ( Bo zaraz ktos napisze ze szydze)
bo mysle ze krakow jako bardzo atrakcyjne miasto , ktore odwiedza mnóstwo turystów powinien miec terminal z prawdziwego zdarzenia !!! z rekawami itd ! parkingi wielopoziomowe wiadomo !
martwi mnie tylko ze jak w przyszłym roku krk przeskoczy 3 mln ... a kiedys napewno ponad 8-9mln to 1 pas startowy to troche mało ?
no ale najwazniejsze narazie zeby wybudowali Duzy Terminal ! co jak wawa . bo lepiej wybudowac z zaspasem niz pozniej dobudowywac (jak to u nas w polsce robia :/)
a własnie gdzie nowy terminal wybuduja ? stojac twarza do obecnego budynku to po lewej stronie tam gdzie drzewa ?
i oby to szybko zrobili bo pasazerów coraz wiecej . pozdrawiam !
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Airliner
Moderator
Dołączył: 30 Paź 2005
Posty: 1965
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPKK
|
Wysłany: Wto 0:39, 23 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
mss napisał: | a kiedys napewno ponad 8-9mln to 1 pas startowy to troche mało ?
|
Gatwick na jednym pasie obsluguje 32 mln pasazerow i jakos daje sobie rade
a tak wyglada nowa czesc terminala
[link widoczny dla zalogowanych]
PS. Dla spotterow wazny jest dach i juz widac na zdjeciu ogromny taras widokowy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|