Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Krakow -Moskwa ...
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Kraków - Balice (EPKK/KRK)
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Airliner
Moderator



Dołączył: 30 Paź 2005
Posty: 1965
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPKK

PostWysłany: Śro 1:05, 27 Gru 2006    Temat postu:

tak nie ma zapotrzebowania na polaczenia na wschod z Krakowa,
a dzis wyladuja dwie czarterowe maszyny z Ukrainy:

6:50KIEV (KBP) UKM 3243 ROZKŁADOWO
13:00KHARKOW (HRK) UKM 4243ROZKŁADOWO

no comment Sad

Kierunki wschodnie są bardzo ciekawe, ale...

Nie będzie na razie tanich lotów z Krakowa do Moskwy. Rosyjska stolica znika na razie z orbity zainteresowań polskiej taniej linii Centralwings
Informacja o tanich samolotach kursujących regularnie między Moskwą a Krakowem zelektryzowała kilka miesięcy temu amatorów lotniczych podróży w Europie Środkowej. Kraków miał być jedynym polskim miastem - i jednym z kilku na całym kontynencie - połączonym ze stolicą Rosji tanią linią. Na latanie na preferencyjnych warunkach (bilet w jedną stronę miał kosztować 300-700 zł) zgodziły się już polskie i rosyjskie urzędy lotnictwa cywilnego, znaleziono też kontrahentów z Polski (spółka-córka LOT-u) i Rosji (czarterowy przewoźnik Aviakompania Atłant Sojuz), których maszyny miały zagwarantować ciągłość wykonywania połączeń w letnim rozkładzie lotów. Lobbing prowadził osobiście potężny mer Moskwy Jurij Łużkow (chciał przylecieć do Krakowa inauguracyjnym rejsem i rozegrać tu mecz piłkarski radni Krakowa - radni Moskwy), ze strony polskiej w rozmowy między przewoźnikami zaangażowały się władze Krakowa.

Na razie jednak polsko-rosyjskie plany spaliły na panewce. Lataniem do Moskwy przestał być bowiem zainteresowany Centralwings, co mocno dziwi zarówno stronę rosyjską, jak i polską.

- Wszystko było zapięte na ostatni guzik. Prowadzone w "braterskiej" atmosferze rozmowy utknęły nagle w martwym punkcie. Centralwings od początku deklarował, że jako jedyny uprawniony do taniego latania na wschód z terytorium Polski przewoźnik widzi w tamtejszym rynku spore pole do rozwoju. Nagle zmienili zdanie - mówi pragnący zachować anonimowość przedstawiciel władz krakowskiego lotniska.

- Owszem, zaproszono nas na ogólne spotkanie, ale nie było tam żadnych konkretnych uzgodnień. Kierunki wschodnie są bardzo ciekawe, trzeba jednak z nimi uważać - zastrzega w rozmowie z internetowym serwisem TanieLatanie.net Maciej Kwiatkowski, prezes Centralwingsu. Jego zdaniem podejmowanie teraz prób zdobycia wschodniego rynku lotniczego jest ryzykowne, bowiem zainteresowanie wszystkich przewoźników skupia się przede wszystkim na przewożeniu pasażerów między Wyspami Brytyjskimi a Polską.

Przedstawiciele Centralwings nie widzą na razie potrzeby uruchomienia połączenia między Krakowem a Moskwą. Nie przekonują ich też ostatnie wiadomości o uznaniu przez amerykańskiego giganta touroperatorskiego Orbitz.com Krakowa za najmodniejsze miasto 2007 roku na świecie ani spodziewany napływ rosyjskich biznesmenów czy zakochanych w polskich Tatrach bogatych Rosjan.

- Bazujemy na dużej masie ruchu, a ten biznesowy nie byłby na tyle duży, by uruchomienie taniego połączenia się opłacało - tłumaczy prezes Kwiatkowski.

Nieoficjalnie wiadomo, że na swą spółkę-córkę bardzo mocne naciski wywierał LOT, który obawiał się, że podróżujący drogimi samolotami z Warszawy do Moskwy pasażerowie przesiądą się do tanich z Krakowa. - Po raz kolejny torpedują samych siebie - utyskują pracownicy krakowskiego lotniska.

Mimo że na razie plany taniego latania na wschód można włożyć między bajki, Kraków nie rezygnuje z lobbingu. Władze miasta zapowiadają, że będą przekonywać decydentów Centralwingsu, aby raz jeszcze przemyśleli swoje sztywne stanowisko.

GW


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stoarn




Dołączył: 06 Sty 2006
Posty: 918
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA/EPGD/LSGG

PostWysłany: Śro 10:39, 27 Gru 2006    Temat postu:

Airliner napisał:
tak nie ma zapotrzebowania na polaczenia na wschod z Krakowa,
a dzis wyladuja dwie czarterowe maszyny z Ukrainy:

6:50KIEV (KBP) UKM 3243 ROZKŁADOWO
13:00KHARKOW (HRK) UKM 4243ROZKŁADOWO

no comment Sad

Kierunki wschodnie są bardzo ciekawe, ale...


Nieoficjalnie wiadomo, że na swą spółkę-córkę bardzo mocne naciski wywierał LOT, który obawiał się, że podróżujący drogimi samolotami z Warszawy do Moskwy pasażerowie przesiądą się do tanich z Krakowa. - Po raz kolejny torpedują samych siebie - utyskują pracownicy krakowskiego lotniska.


GW


Jaki ten LOT jest głupi, rany!!!! Dostaje w prezencie złote jajo - pozwolenie na dodatkowe loty do Moskwy tylko że z Krakowa a nie z Warszawy... Z WAW do MOW może latać na razie max. 9 razy tyg., te maszyny zawsze będą pełne, nawet jak Centralwings uruchomiłby połączenie do Krakowa... Błagam, niech te linie się połączą z powrotem, bo się obie rozpadną...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Airliner
Moderator



Dołączył: 30 Paź 2005
Posty: 1965
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPKK

PostWysłany: Śro 10:48, 27 Gru 2006    Temat postu:

Stoarn napisał:
Jaki ten LOT jest głupi, rany!!!! Dostaje w prezencie złote jajo - pozwolenie na dodatkowe loty do Moskwy tylko że z Krakowa a nie z Warszawy... Z WAW do MOW może latać na razie max. 9 razy tyg., te maszyny zawsze będą pełne, nawet jak Centralwings uruchomiłby połączenie do Krakowa... Błagam, niech te linie się połączą z powrotem, bo się obie rozpadną...


Nawet nie glupi ale slaby, boja sie sami zrobic sobie konkurencje z innego miasta.

LOT w takim razie powinien skasowac polaczenie do Chicago z Krakowa bo to konkurencja dla Okecia.

Paranoja...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Piekny




Dołączył: 18 Lis 2005
Posty: 256
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 11:15, 27 Gru 2006    Temat postu:

zrobilby im numer SKY jakby zarejestrowal w Polsce osobna linie tak jak na Węgrzech, bo jak rozumiem wtedy bylby uprawniony do lotow na tej trasie tak samo jak C0.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pbciderek




Dołączył: 25 Wrz 2006
Posty: 87
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPKK

PostWysłany: Śro 11:30, 27 Gru 2006    Temat postu:

Piekny napisał:
zrobilby im numer SKY jakby zarejestrowal w Polsce osobna linie tak jak na Węgrzech, bo jak rozumiem wtedy bylby uprawniony do lotow na tej trasie tak samo jak C0.


pewnie zaczynaja o tym myslec... Surprised


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
radian




Dołączył: 26 Kwi 2006
Posty: 118
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPKK

PostWysłany: Śro 12:57, 27 Gru 2006    Temat postu:

Ekspertem prawa lotniczego to ja nie jestem, ale chyba zbyt dużo zachodu, by robić to tylko z tego powodu. Z tego co pamiętam, żeby przewoźnik był "polski" większość udziałów danej spółki musi być polska oraz osoby mogące podejmować strategiczne decyzje w spółce muszą mieć polskie obywatelstwo.
Niby da się zrobić, ale czy to się kalkuluje? Czas pokaże Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
michael




Dołączył: 18 Sty 2006
Posty: 172
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRAKOW

PostWysłany: Śro 14:33, 27 Gru 2006    Temat postu:

Airliner napisał:


LOT w takim razie powinien skasowac polaczenie do Chicago z Krakowa bo to konkurencja dla Okecia.

Paranoja...


juz tak zrobil z Toronto!!!!!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stoarn




Dołączył: 06 Sty 2006
Posty: 918
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA/EPGD/LSGG

PostWysłany: Śro 16:04, 27 Gru 2006    Temat postu:

michael napisał:
Airliner napisał:


LOT w takim razie powinien skasowac polaczenie do Chicago z Krakowa bo to konkurencja dla Okecia.

Paranoja...


juz tak zrobil z Toronto!!!!!


LOT latał do Toronto tylko jako czarter (tak jak z WAWy przez niemal całe 90. lata) Nie wiem czy umowa polsko-kanadyjska przewiduje loty rozkładowe między Krakowem a Toronto w wykonaniu LO...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seo




Dołączył: 22 Gru 2005
Posty: 149
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 21:04, 11 Sty 2007    Temat postu:

W dzisiejszej Kronice Krakowskiej była rozmowa z prezesem KRK.
Powiedział miedzy innymi ze do otwarcia lotow do Moskwy dojdzie w tym roku.
Najprawdopodobniej by LOT ...???


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stoarn




Dołączył: 06 Sty 2006
Posty: 918
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA/EPGD/LSGG

PostWysłany: Czw 22:46, 11 Sty 2007    Temat postu:

seo napisał:
W dzisiejszej Kronice Krakowskiej była rozmowa z prezesem KRK.
Powiedział miedzy innymi ze do otwarcia lotow do Moskwy dojdzie w tym roku.
Najprawdopodobniej by LOT ...???


Question Skąd wiadomo że LOT?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
franek




Dołączył: 05 Kwi 2006
Posty: 64
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 8:10, 12 Sty 2007    Temat postu:

Pan Kamiński się wypowiedział - " nasz narodowy przewożnik ".
Chyba nie myślał o Lufthansie ?
franek


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
franek




Dołączył: 05 Kwi 2006
Posty: 64
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 8:35, 12 Sty 2007    Temat postu:

Wywwiad jest na stronie [link widoczny dla zalogowanych]
franek


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marcin_EPKK




Dołączył: 30 Sty 2006
Posty: 840
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPKK Chrzanów

PostWysłany: Pią 15:33, 12 Sty 2007    Temat postu:

Czyli według LOT-u, bardziej opłaca się latać za x razy drożej niż tanim Centralem? Przecież gdyby C0 latało na tej trasie, to taki np. Londyńczyk, leci za grosze do KRK i przesiada się w Centrala, również za grosze. I jest zysk. A kto będzie chciał bulić tyle kasy LO? SkyEurope ratuj!!!! Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Airliner
Moderator



Dołączył: 30 Paź 2005
Posty: 1965
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPKK

PostWysłany: Pią 20:44, 12 Sty 2007    Temat postu:

Wiec widac kto blokowal to polaczenie.
W wykonaniu LOTu nie bedzie to juz atrakcyjne polaczenie i moze okazac sie niewypalem.
Bilet z WAW do Moskwy w dobrej cenie koszuje 1500PLN.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stoarn




Dołączył: 06 Sty 2006
Posty: 918
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA/EPGD/LSGG

PostWysłany: Sob 21:42, 13 Sty 2007    Temat postu:

Loty do Moskwy i tak będą popularne. LOT lata do Rosji tylko tyle ile mu wolno, a że ludzie i tak latać muszą, a on frekwencji nie zwiększy, to śpiewa za Moskwę i Petersburg dużo kasy. Jeśli tylko dostałby pozwolenie na znaczące zwiększenie częstotliowści, na pewno by ceny poszły w dół...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Kraków - Balice (EPKK/KRK) Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
Strona 3 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin