 |
Forum lotnictwa To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Danny
Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EIDW
|
Wysłany: Śro 22:17, 13 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
To byl byl szczyt paranoi. Pewnie do wiosny LOT zniknie z amadeusa.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Airliner
Moderator
Dołączył: 30 Paź 2005
Posty: 1965
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPKK
|
Wysłany: Czw 0:17, 14 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
Piekny napisał: | Airliner napisał: | Nowe polaczenia w sezonie 2007 SkyEurope z Krakowa do:
Palermo x 1 week
Saloniki x 2 week
Wenecja (Trewisto) x 3 week | a tamte ktore darek napisal tez aktualne (Madryt
Lizbona
Bazylea )? |
juz niedlugo
Uruchamiane dzisiaj do sprzedaży nowe kierunki to przede wszystkim destynacje turystyczne, jednak wkrótce dodamy również takie, które cieszyć się będą zainteresowaniem biznesmenów. Uruchamiając już teraz sprzedaż nowych kierunków, dajemy możliwość wczesnego planowania podróży a tym samym kupowanie biletów po najniższych cenach. Tak wczesna sprzedaż jest częścią naszej strategii, która już teraz przynosi wymierne efekty, jak silny wzrost wskaźnika wypełnienia miejsc. Load factor w SkyEurope wzrósł w listopadzie 2007 o 14% w porównaniu do listopada 2006. Jestem pewien, że nowe destynacje wpłyną pozytywnie na dalszy rozwój SkyEurope i polskiego rynku - powiedział Karim Makhlouf, CCO SkyEurope Airlines
pasazer
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
piter_EPTM_EPKK
Dołączył: 20 Paź 2006
Posty: 105
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Tomaszów Mazowiecki / Kraków
|
Wysłany: Czw 23:32, 14 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
Znalezione na gazeta.pl Kraków:
Lotnicza ofensywa "spóźnialskich" przewoźników na Kraków
Chcieli rzadko lub sezonowo - będą często i regularnie. Kilku spóźnionych na "boom na Kraków" przewoźników lotniczych chce latać do nas znacznie częściej niż dotychczas.
Rozpoczynamy bezpośrednie loty z Krakowa do Palermo, Salonik oraz Wenecji - potwierdzili wczoraj "Gazecie" przedstawiciele linii lotniczej SkyEurope. Tym samym liczba bezpośrednich połączeń Krakowa z portami lotniczymi na całym świecie wzrośnie do 45!
Frekwencja na rejsach do i z Krakowa zaskoczyła nawet największych optymistów. Dochodzi do tego, że linie lotnicze, które otwierały na tej trasie nawet po kilka lotów tygodniowo, muszą teraz gonić konkurencję. Najlepiej koniunkturę na Kraków wyczuł irlandzki potentat taniego latania Ryanair, który od marca będzie kursował między Londynem a stolicą Małopolski aż trzy razy dziennie (a chce latać nawet cztery razy każdego dnia).
Wejście nowego gracza, brytyjskiego Jet2, zamierza osłabić inna z wielkich linii - easyJet, która tę samą trasę (Newcastle - Kraków) zdubluje od 30 marca aż czterema połączeniami tygodniowo (Jet2 ma ich dwa). Aer Lingus - narodowy przewoźnik Irlandii - ogłosił właśnie, że zamiast pięć razy do Krakowa będzie kursować sześć razy w tygodniu, a Jet2 zwiększy liczbę lotów do i z Leeds do czterech. Jeśli chodzi o Jet2, warto odnotować, że bilety na jego trasy, których ceny podano w lipcu z trzymiesięcznym wyprzedzeniem, zostały wyprzedane w takim tempie, iż z Newcastle i Leeds zdecydowano się wypuszczać do Balic znacznie większe maszyny oraz nieco inaczej zorganizować internetową dystrybucję biletów.
Na tym nie koniec. Już teraz wiadomo, że od września przyszłego roku z easyJetem polecimy aż na dwa lotniska pod Londynem (teraz maszyny Brytyjczyków lądują tylko w Luton, za 9 miesięcy pojawią się również w Gatwick).
Największy problem mają linie, które zdecydowały się latać do Krakowa testowo, niejako na rozpoznanie sytuacji - np. Finnair. Nie dość że już na inauguracyjny lot Finowie musieli przylecieć niemal dwukrotnie większą, wypełnioną po brzegi maszyną, to teraz mają kłopot z pasażerami niezadowolonymi z powodu zawieszenia na zimę połączenia Helsinki - Kraków.
- Nie przypuszczaliśmy, że tylu Finów będzie chciało tu przyjechać, jeszcze pół roku temu ustaliliśmy więc, że na zimę damy sobie spokój. Drugi raz nie popełnimy tego błędu. Od kwietnia zamiast dwa razy w tygodniu będziemy latać do Krakowa aż cztery razy - i to dużym boeingiem. Kolejnej zimy planujemy jeszcze większą ekspansję - słyszymy w warszawskiej centrali Finnair.
Wiadomo już - choć wciąż nieoficjalnie - że chrapkę na Kraków ma jeszcze kilku innych przewoźników. W grę wchodzą też nowe połączenia m.in. do Lizbony, Madrytu, Stambułu i któregoś z ukraińskich miast: Kijowa bądź Lwowa.
i niech się wreszcie wezmą za rozbudowe bo niedługo brak infrastruktury może przychamować to wszystko.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
eu01
Dołączył: 18 Lis 2005
Posty: 625
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pią 22:27, 15 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
piter_EPTM_EPKK napisał: | Największy problem mają linie, które zdecydowały się latać do Krakowa testowo, niejako na rozpoznanie sytuacji - np. Finnair. Nie dość że już na inauguracyjny lot Finowie musieli przylecieć niemal dwukrotnie większą, wypełnioną po brzegi maszyną, to teraz mają kłopot z pasażerami niezadowolonymi z powodu zawieszenia na zimę połączenia Helsinki - Kraków.
- Nie przypuszczaliśmy, że tylu Finów będzie chciało tu przyjechać, jeszcze pół roku temu ustaliliśmy więc, że na zimę damy sobie spokój. Drugi raz nie popełnimy tego błędu. Od kwietnia zamiast dwa razy w tygodniu będziemy latać do Krakowa aż cztery razy - i to dużym boeingiem. Kolejnej zimy planujemy jeszcze większą ekspansję - słyszymy w warszawskiej centrali Finnair. |
Jezeli takim powodzeniem cieszą sie loty Finnaira, który przeciez do najtanszych nie nalezy, to czemu ani Sky, ani zaden inny "low-cost" tego nie widzi? Wiem, Helsinki nie są lubiane przez tanich (zadnych ulg), ale jest jeszcze np. Tampere (i specjalny tanszy terminal)...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
piter_EPTM_EPKK
Dołączył: 20 Paź 2006
Posty: 105
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Tomaszów Mazowiecki / Kraków
|
Wysłany: Pią 23:41, 15 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
Właśnie nie wiadomo czego sie boja lub też czego obawiają. W sumie niektóry low-costy nie sa wcale takie low a też chcą aby płacić bo wiadomo każdy chce wyjść na swoje. A co do samego Finnair-a to nie jest az taki drogi skoro czasem wychodził mnie taniej lot przez Helisinki do NY niż naszym LOTem, który tylko czasem ma przebłyski promocji.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Airliner
Moderator
Dołączył: 30 Paź 2005
Posty: 1965
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPKK
|
Wysłany: Sob 11:30, 16 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
piter_EPTM_EPKK napisał: | Najlepiej koniunkturę na Kraków wyczuł irlandzki potentat taniego latania Ryanair, który od marca będzie kursował między Londynem a stolicą Małopolski aż trzy razy dziennie (a chce latać nawet cztery razy każdego dnia). |
Swietnie, nie moge sie doczekac czwartego lotu dziennie Ryanaira z Londynu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Stoarn
Dołączył: 06 Sty 2006
Posty: 918
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPWA/EPGD/LSGG
|
Wysłany: Sob 22:42, 16 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
Tzn Finnair będzie 752 latał? (Bo innych Boeingów nie ma)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Airliner
Moderator
Dołączył: 30 Paź 2005
Posty: 1965
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPKK
|
Wysłany: Sob 23:13, 16 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
Stoarn napisał: | Tzn Finnair będzie 752 latał? (Bo innych Boeingów nie ma) |
wg amadeusa maja obslugiwac na E70/319/320/321.
Dla dziennikarzy nie ma znaczenia czy to Airbus, Boeing czy Embraer dla nich to tylko samoloty.
Mysle ze to pomylka.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
piter_EPTM_EPKK
Dołączył: 20 Paź 2006
Posty: 105
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Tomaszów Mazowiecki / Kraków
|
Wysłany: Nie 10:58, 17 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
no zobaczymy jak to wyjdzie a we flocie mają A319,320,321,340, ATR72, ERJ-170, B757 oraz MD-11 więc jak widać jest jeden boeing choc MD też jest przecież firma kupiona przez Boeinga ale mysle że aż takiego zapotrzebowania nie ma hehe chociaz my jako spotterzy nie pogniewamy się ale może kiedys zobaczymy inne cacko bo Finnair jak mówią zródła Boeinga przymierza sie do zakupu paru sztuk B737-900ER bo A321 w konfiguracji 1-klasowej może wziaśc tylko 181 osób a B737-900 215 osób więc rożnica jest. Decyzja ma zapaść w styczniu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gabec
Moderator
Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KRK
|
Wysłany: Nie 11:12, 17 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
piter_EPTM_EPKK napisał: | ale może kiedys zobaczymy inne cacko bo Finnair jak mówią zródła Boeinga przymierza sie do zakupu paru sztuk B737-900ER bo A321 w konfiguracji 1-klasowej może wziaśc tylko 181 osób a B737-900 215 osób więc rożnica jest. Decyzja ma zapaść w styczniu. |
a ten dane skąd wziąłeś?
Cytat: | Typical two-class seating capacity for the A321 is 185 seats with 16 in first class and 169 in economy, while the A321 single-class configuation comfortably seats 199 passengers. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
piter_EPTM_EPKK
Dołączył: 20 Paź 2006
Posty: 105
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Tomaszów Mazowiecki / Kraków
|
Wysłany: Nie 11:49, 17 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
dane Boeinga ze strony Boeing a dokładnie:
[link widoczny dla zalogowanych]
a Airbusa to ze strony Finnair bo akurat zrobiłem porównanie do ich samolotu:
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Danny
Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EIDW
|
Wysłany: Nie 11:49, 17 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
piter_EPTM_EPKK napisał: | no zobaczymy jak to wyjdzie a we flocie mają A319,320,321,340, ATR72, ERJ-170, B757 oraz MD-11 więc jak widać jest jeden boeing choc MD też jest przecież firma kupiona przez Boeinga ale mysle że aż takiego zapotrzebowania nie ma hehe chociaz my jako spotterzy nie pogniewamy się ale może kiedys zobaczymy inne cacko bo Finnair jak mówią zródła Boeinga przymierza sie do zakupu paru sztuk B737-900ER bo A321 w konfiguracji 1-klasowej może wziaśc tylko 181 osób a B737-900 215 osób więc rożnica jest. Decyzja ma zapaść w styczniu. |
MD to MD. Zreszta jest w kolejce do emeytury. Bedzie zastapiony przez A340. Finnair nie robi tajemnic z faktu, ze zamierzaja miec flote jednego producenta. 737-900 to w Finnair science fiction.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
piter_EPTM_EPKK
Dołączył: 20 Paź 2006
Posty: 105
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Tomaszów Mazowiecki / Kraków
|
Wysłany: Nie 11:54, 17 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
ok pozyjemy zobaczymy nigdy nie nalezy mówic nigdy. MD wiadomo, że do emerytury jak zresztą w większości linii, które je użytkują. A jeżeli rzeczywiście tak zrobią no to na pewno już nie polece bo nie jestem fanem Airbusa ale w końcu nie każdemu może odpowiadać dany producent i chyba za to mnie nie będziecie ponownie krytykować.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Stoarn
Dołączył: 06 Sty 2006
Posty: 918
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPWA/EPGD/LSGG
|
Wysłany: Nie 19:47, 17 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
SWISSowskie A321 po przebudowie będą miały 34 rzędy siedzeń (200 pax)... Finnairowi coś jest potrzebne na wymianę 752, Airbusa A322 jeszcze nie zaprojektowano...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Danny
Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EIDW
|
Wysłany: Wto 17:47, 19 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
DUBLIN RE623 16:40 CANCELLED
GALWAY RE664 16:55 CANCELLED
KRAKOW CO277 17:10 DUE AT 1643
DUBLIN RE625 17:25 CANCELLED
Nie wiedzialem, ze Continental lata Krakow - Cork W dodatku przed czasem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|