|
Forum lotnictwa To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
piter_
Dołączył: 20 Wrz 2006
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pią 21:49, 22 Wrz 2006 Temat postu: nowe pytania |
|
|
Witam
Chciałbym doswiadczonych Forumowiczow zapytac w nastepujacych sprawach:
1. jak aktualnie udaje sie poradzic z przpadkami jednoczesnej transmisji na jednej czestotliwosci? czy np. pilot i kontroler slyszy transmisje rownoległą, czy tez są to przypadki sporadyczne i brak potwierdzenia otrzymania komunikatu uznaje się za za komunikat nie doreczony, a wiec wymagający powtorzenia ?
2.jaka jest procedura informowania przez pilotow o manewrze wykonanym w wyniku otrzymania komendy z TCAS - czy podaje sie pozycje, wysokosc i kurs oraz parametry manewru, tak aby slyszal to drugi samolot, czy dopuszczalna jest wogole jajakolwiek transmisja miedzy samolotami, czy tez wszystko "przechodzi" przez kontrolera ?
3. czy szybowiec, ktory nie gwarantuje utrzymania lub niezwlocznego uzyskania żądanego poziomu lotu moze poruszac sie w strefie kontrolowanej lotniska ?
Z gory dziekuje za wyjasnienia
Piter
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
michael
Dołączył: 18 Sty 2006
Posty: 172
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KRAKOW
|
Wysłany: Pią 22:05, 22 Wrz 2006 Temat postu: |
|
|
jasne ze mozliwa jest transmisja pomiedzy samolotami
trzba tylko wyszukac odpowiednia czestotliwosc na np. UKFie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
piter_
Dołączył: 20 Wrz 2006
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pią 22:12, 22 Wrz 2006 Temat postu: |
|
|
michael napisał: | jasne ze mozliwa jest transmisja pomiedzy samolotami
trzba tylko wyszukac odpowiednia czestotliwosc na np. UKFie |
oczywiscie ze technicznie jest to mozliwe, ale mnie chodzilo bardziej o to czy zgodne z zasadami sztuki i obowiązującymi tu regulacjami
P.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
radian
Dołączył: 26 Kwi 2006
Posty: 118
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPKK
|
Wysłany: Sob 6:47, 23 Wrz 2006 Temat postu: |
|
|
Ad.1.
Obecnie stosowane (w większości) radia nie zapobiegają jednoczesnym transmisjom (są też nowocześniejsze, które to robią - google: "anti-blocking radio"). Często osoba nadawająca nawet nie zdaje sobie sprawy, że robi to równocześnie. Natomiast inni usłyszą w tym czasie charakterystyczny pisk/gwizd, oznaczający "double transmission". Nie słychać naraz dwóch transmisji.
Ad.2.
Wykonując manewr doradczy TCAS pilot powinien niejako "rzucić w eter" krótką informacje typu "TCAS climb" / "TCAS descend". I w zasadzie tyle. Resztę można sobie wyjaśniać po zakończeniu manewrów. Transmisję oczywiście słyszą wszyscy na danej częstotliwości.
Ad.3.
Może, o ile kontroler uzyska zezwolenie od kontrolera. Można latać nawet i balonem Oczywiście, statek powietrzny powinien być odpowiednio wyposażony (radio i ew. transponder).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|