|
Forum lotnictwa To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
BN
Moderator
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Wto 14:58, 12 Gru 2006 Temat postu: [pasazer.com] Koleżeńskie układy w Balicach |
|
|
Cytat: |
Gazeta Krakowska dotarła do dokumentów, które mogą wskazywać, że wicewojewoda Andrzej Mucha i prezes portu lotniczego w Balicach Kamil Kamiński zawarli umowę, narażającą skarb państwa na straty w wysokości ponad pół miliona złotych.
Poniżej publikujemy treść artykułu z dzisiejszego wydania Gazety Krakowskiej.
Czy polityczni koledzy z PiS-u, bliscy współpracownicy ministra Zbigniewa Ziobry, zrobili to za plecami ówczesnego wojewody Witolda Kochana? – Gdybym nie renegocjował tej umowy, zabrakłoby pieniędzy na utrzymanie drogowych przejść granicznych w Małopolsce – mówi Kochan.
Dowiedział się przypadkiem
Od stycznia tego roku wojewoda ma obowiązek utrzymywania lotniczych przejść granicznych. Negocjuje wysokość stawek płaconych za użytkowanie pomieszczeń przez Straż Graniczną i Urząd Celny. W przypadku krakowskich Balic to 3923 m kw. w terminalu pasażerskim, 651 m kw. w terminalu cargo i 73 m kw. w kontenerowym baraku.
W kwietniu wicewojewoda Andrzej Mucha zgodził się, by MPL Balice (spółka prawa handlowego, w której większościowym udziałowcem są Państwowe Porty Lotnicze) dostawały miesięcznie z budżetu państwa 32,27 zł za m kw. powierzchni w terminalu pasażerskim, 9,85 zł w terminalu cargo i 7,25 zł w kontenerze. Ówczesny wojewoda Witold Kochan o zawartej umowie dowiedział sie przypadkiem. – Byłem akurat w MSWiA, gdy zobaczyłem, jakie stawki „wynegocjowałem” – mówi. – Byłem zbulwersowany ich wysokością. Gdyby zostały utrzymane, zabrakłoby pieniędzy nie tylko na przejście w Balicach, ale także na przejścia drogowe – przekonuje.
Dymisja Kochana
Kochan zażądał od portu lotniczego renegocjacji umowy. Pod koniec czerwca do umowy został dopisany aneks, obniżający stawki: w terminalu pasażerskim z 32,27 zł do 22,36 zł za m kw. i w kontenerze z 7,25 zł do 4,36 zł. Znacząco obniżyły się również opłaty za centralne ogrzewanie, klimatyzację, sprzątanie i zużycie wody. O ponad złotówkę wzrosły jedynie opłaty za pomieszczenia w terminalu cargo. Straciła spółka kierowana przez Kamila Kamińskiego, zyskiwał budżet państwa.
Miesiąc później Kochan nie był już wojewodą. Został zdymisjonowany, gdyż nie układała mu się współpraca z Muchą. Kamil Kamiński i Andrzej Mucha to polityczni przyjaciele. Są blisko związani ze Zbigniewem Ziobro, pilnują jego politycznych interesów w Krakowie. Kamiński zawdzięcza ministrowi sprawiedliwości nominację na szefa Balic, a Mucha na wicewojewodę. Kamiński został prezesem w grudniu 2005 r. W styczniu 2006 r. na stanowisku dyrektora ds. handlowych zatrudnił Kingę Drechny, ówczesną narzeczoną Muchy, a od maja jego żonę.
Mucha: To nic złego
Wicewojewoda Mucha nie widzi niczego złego w tym, że bez wiedzy zwierzchnika podpisał umowę korzystną dla firmy, w której pracuje jego żona. – Tu nie ma żadnej sprzeczności interesów. Z tego, co wiem, moja ówczesna narzeczona nie uczestniczyła w negocjacjach – zapewnia.
Kamiński ma na ten temat nieco inne zdanie. – Kinga Drechny była w kontakcie ze służbami wojewody w kontekście określenia, jakie dokładnie pomieszczenia są użytkowane przez służby graniczne. Negocjowaniem samej umowy zajmowały się służby księgowo-finanowe – twierdzi.
Mucha zaprzecza, by zataił warunku umowy przed Kochanem. – Wojewoda wiedział o umowie. Często kontaktował się w sprawie Balic z prezesem Kamińskim. Podpisałem tę umowę, bo sprawy rozwoju regionalnego należały do moich kompetencji – twierdzi Mucha. Dodaje, że szczegółowe warunki negocjowali pracownicy merytoryczni, a on sam nie brał w tym udziału. – Główna ksiegowa i kierownik specjalnego oddziału zajmującego się Balicami zapewniali mnie, że wszystko jest w porządku. Poza tym zawierając umowę zastrzegliśmy, że stawki będą renegocjowane, jeżeli do czerwca nie otrzymamy pieniedzy z budżetu państwa, z tzw. rezerwy ogólnej. Tak właśnie się stało. Nie dostaliśmy pieniędzy i stawli poszły w dół – przekonuje wicewojewoda.
– To bzdura. Nie było mowy o żadnej rezerwie celowej. Renegocjowałem umowę, gdyż nie mogłem pozwolić na taki wydatek – denerwuje się Kochan. W umowie z 3 kwietnia tego roku nie ma ani słowa o renegocjacji wysokości stawek w zależności od kwoty z rezerwy ogólnej.
-- Gazeta Krakowska
12.12.2006
Dzisiaj, 12 grudnia, o godz. 15.00 odbędzie się briefing, podczas którego Prezes MPL Kraków-Balice Sp. z o.o., Kamil Kamiński, przedstawi swoje stanowisko na temat informacji zawartych w dzisiejszych publikacjach prasowych
Sebastian Guśliński |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Marcin747
Dołączył: 22 Sty 2006
Posty: 320
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Wto 15:52, 12 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
Dzisiejsza "Gazeta Wyborcza" tez o tym ukladzie pisze [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
piter_EPTM_EPKK
Dołączył: 20 Paź 2006
Posty: 105
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Tomaszów Mazowiecki / Kraków
|
Wysłany: Pią 23:57, 15 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
W tym kraju to nie wiem kiedy się to wszystko zmieni. Sam na własnej skorze sie przekonałem, że nie da rady sie dostać na Balice "normalnie" bez wtyczek. Pracowałem na wakacjach w 2005 na odprawach BA w Newcastle. Przedstawiłem ten papier tutaj na Balicach podczas rekrutacji no i niestety nie dało rady a inne osoby jak dla mnie nie nadające sie do tej pracy dostały się bez żadnych problemów bo widzę ich czasem przy odprawach. Także ja tego kraju do końca swoich dni chyba nie zrozumiem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|