|
Forum lotnictwa To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Airliner
Moderator
Dołączył: 30 Paź 2005
Posty: 1965
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPKK
|
Wysłany: Śro 22:25, 11 Sty 2006 Temat postu: Problemy z mgla rozwiazane? |
|
|
Mgła znów unieruchomiła port w Balicach
Przez cztery godziny unieruchomiony był wczoraj port lotniczy w Balicach. Powodem znowu były złe warunki atmosferyczne. Jest szansa, że już niedługo lotnisko nie będzie od nich tak bardzo uzależnione.
Pomiędzy godz. 7 a 11 nie odleciały z Balic samoloty SkyEurope do Mediolanu i LOT-u do Wiednia. Z opóźnieniem wystartowali pasażerowie LOT-u udający się do Paryża. Maszyna Ryanaira z Londynu dostarczyła pasażerów na lotnisko w Rzeszowie, a LOT-owskie połączenie z Warszawy z godz,. 8.35 zostało odwołane.
Po raz kolejny okazało się, że parametry naprowadzania samolotów w krakowskim porcie nie zdają egzaminu przy gęstej mgle.
- Dysponujemy zbyt niską kategorią systemu bezpieczeństwa. Piloci w takich warunkach nie decydują się na posadzenie maszyny na naszym pasie startowym - tłumaczy Paweł Jastrzębski, wiceprezes spółki Międzynarodowy Port Lotniczy Kraków Balice.
Systemem naprowadzania zawiaduje jednak Agencja Ruchu Lotniczego i to od niej zależy, czy podniesie jego parametry. Według Jastrzębskiego ma się to stać w najbliższych tygodniach. - Uzgodnienia są na ukończeniu. Przekazaliśmy agencji propozycję udostępnienia działki, na której urządzenia naprowadzania mogłyby zostać zamontowane - wyjaśnia. Oznaczałoby to dla Balic możliwość obsługiwania maszyn w dwóch kierunkach. Obecnie samoloty nadlatujące z zachodu mogą być przyjmowane tylko przy bardzo dobrych warunkach atmosferycznych.
GW
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
BN
Moderator
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Śro 22:42, 11 Sty 2006 Temat postu: |
|
|
Czyli bedzie ILS CAT II na pas 07 ? Bo teren przed gorka gdzie sa swiatla jest wojakow, wiec z przekazaniem tych krzaczorow by nie bylo problemu jak sadze.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
psotter
Dołączył: 08 Lis 2005
Posty: 286
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Czw 0:26, 12 Sty 2006 Temat postu: |
|
|
Straszna medialna paplanina. Ale biorąc pod uwagę, jak krótkimi terminami się w niej operuje, to na pewno nie jest to ILS na pas 07. No postawienie VOR dla podejść nieprecyzyjnych to również za mało, pozostaje tylko może rozbudowa świateł podejścia na kierunku 07, jakieś PAPI i zniesienie zakazu nocnych lądowań na tym pasie. Ale to akurat z mgłą, która jest utrapieniem Balic, nie ma wiele wspólnego.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
BN
Moderator
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Czw 0:34, 12 Sty 2006 Temat postu: |
|
|
Czyli pewnie chodzi o pas 25 i zwiekszenie kategori. A dziennikarz nie wzial pod uwage wiatru i ladowan na 07
BTW. Jakby zrobili VOR, to jeszcze z jeden i mozna by pewnie zrobic procedury sid/star dla EPKT i EPKK. Z tego co mowil pewien Pan z Krakowskiego Zblizania tylko to jest ograniczeniem do wprowadzenia tych procedur. Nie majac VOR mozna by zrobic procedury transiction, ale nie zabardzo pasuje "niektorym" z gory... ;-0
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
psotter
Dołączył: 08 Lis 2005
Posty: 286
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Czw 12:19, 12 Sty 2006 Temat postu: |
|
|
BN napisał: | Czyli pewnie chodzi o pas 25 i zwiekszenie kategori. A dziennikarz nie wzial pod uwage wiatru i ladowan na 07 ;) |
Hm, z tego co kiedyś czytałem (przyznam, że nie pamiętam gdzie) - nie ma szans, by ILS dla pasa 25 przeszedł obloty bez likwidacji przesławnej górki spotterskiej. Ale tego pewien być nie mogę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Atco
Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Czw 16:03, 12 Sty 2006 Temat postu: |
|
|
Podejrzewam jednak DVOR albo na lotnisku, albo gdzieś w pobliżu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
psotter
Dołączył: 08 Lis 2005
Posty: 286
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Czw 23:57, 12 Sty 2006 Temat postu: |
|
|
"Cykl inwestycyjny" dla VORa to minimum 2 lata ponoć. :)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Atco
Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pią 1:03, 13 Sty 2006 Temat postu: |
|
|
Trochę to potrwa, ale raczej kilka miesięcy niż 2 lata przy pomyślnych wiatrach
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
HG
Dołączył: 17 Paź 2005
Posty: 507
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pią 16:33, 13 Sty 2006 Temat postu: |
|
|
Inna spraw to fakt iz DVOR, a konkretnie podejscie dzieki niemu wykonywane, niewiele porawia sytuacje w przypadku mgiel. Nie bedzie to przeciez podejscie precyzyjne wiec minima dla tego podejscia beda odpowiednio wieksze od typowego ILSa 60/800. Korzysc bedzie spora w przypadkach silnych wschodnich wiatrow i pulapu chmur od 300 ft w gore. Wowczas zamiast podejscia z cyrklem bedzie DVOR.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|