|
Forum lotnictwa To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
piter_
Dołączył: 20 Wrz 2006
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Czw 16:56, 21 Wrz 2006 Temat postu: Pytanko |
|
|
Dzien dobry - mam kilka amatorskich pytań do osóbm ktore zechciałyby na nie odpowiedzieć:
1.co oznacza "heavy" w znaku wywoławczym ? czy coś związanego z wywoływanymi turbulencjami powietrza za duzym samolotem ?
2.czym jest "touch and go" i "pełne lądowanie" - czy jest to forma treningu dla uczących się latać ?
3.dla czego lot LH3336 (Monachium-Kraków) identyfikuje się nie po numerze rejsu lecz jako 2EV ?
4.Gdzie mozna znalezc lokalizację punktów lub gdzie się one znajdują (moze byc błedna literacja) bapko, skavi, zulu, oskar, papa tango.
Z góry dziekuje
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Maciek P
Dołączył: 17 Sty 2006
Posty: 326
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Kraków EPKK | 3 NM NE to SKAVI
|
Wysłany: Czw 19:31, 21 Wrz 2006 Temat postu: |
|
|
Ja też jestem amatorem ale może ci coś pomoge
ad. 1 Nie wiem, nie słyszałem nigdy ... chyba
ad. 2 "touch and go" to posadzenie samlotu na pasie, bez wyhamomywania i ponowny start. Czyli takie przyziemienia, żeby nie tracić czasu na hamowanie po lądowaniu i rozpędzanie po starcie.
ad. 3 A dlaczego SkyEurope wołają Relax ? Bo tak i już widocznie tak mają w paierach
ad. 4 Na mapach AIP
BABKO Babia Góra
SKAVI Skawina
ZULU Zabierzów
OSKAR Smardzowice
PAPA TANGO radiolatarnia przy EPKT
Mam nadzieje, że coś rozjaśniłem a są tutaj mądrzejsi ode mnie co pewnie coś więcej rozjaśnią
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
thewho
Dołączył: 23 Mar 2006
Posty: 139
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Czw 19:33, 21 Wrz 2006 Temat postu: Re: Pytanko |
|
|
1. Dokladnie tak
2. Touch and go - czyli ladowanie i start - w zasadzie do treningu
3. Nigdy sie nad tym nie zastanawialem - na pewno forma jest krotsza przez co latwiej prowadzic korespondecje
4. [link widoczny dla zalogowanych] trzeba sie zarejestrowac i tam jest dzial ENR z mapami
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Paweł_EPWR
Dołączył: 26 Lis 2005
Posty: 335
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPWR
|
Wysłany: Czw 20:12, 21 Wrz 2006 Temat postu: Re: Pytanko |
|
|
piter_ napisał: |
1.co oznacza "heavy" w znaku wywoławczym ? czy coś związanego z wywoływanymi turbulencjami powietrza za duzym samolotem ? |
"Heavy" z tego co się orientuję stosuje się przy wywoływaniu dużych maszyn typu B747 czy A340 etc. Nie wiem natomiast od jakiej wielkości samolotu to zależy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
thewho
Dołączył: 23 Mar 2006
Posty: 139
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Czw 20:15, 21 Wrz 2006 Temat postu: Re: Pytanko |
|
|
Paweł_EPWR napisał: | "Heavy" z tego co się orientuję stosuje się przy wywoływaniu dużych maszyn typu B747 czy A340 etc. Nie wiem natomiast od jakiej wielkości samolotu to zależy. |
Nie chodzi o wielkosc tylko o mase samolotu (jaki jest dokladny podzial jest gdzies to napisane w pl-4444 ale nie chce mi sie szukac )
Chociaz taki 757 mimo iz wagowo jest MEDIUM to podobno robi trubulencje jak HEAVY i tak tez sie wywoluje.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gabik
Dołączył: 06 Lis 2005
Posty: 614
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KORD/EPKK
|
Wysłany: Czw 23:08, 21 Wrz 2006 Temat postu: Re: Pytanko |
|
|
Paweł_EPWR napisał: | piter_ napisał: |
1.co oznacza "heavy" w znaku wywoławczym ? czy coś związanego z wywoływanymi turbulencjami powietrza za duzym samolotem ? |
"Heavy" z tego co się orientuję stosuje się przy wywoływaniu dużych maszyn typu B747 czy A340 etc. Nie wiem natomiast od jakiej wielkości samolotu to zależy. |
To zalezy jakie "wake turbulences" pozostawia maszyna. Ja na ORD czesto gesto slysze "heavy" dodawane do maszyn 757 - ktory nie jest taki wielki , ale konstrukcja platowca powoduje ze wlasnie sila turbulencji niewiele sie rozni od turbulencji jakie zostawia 747. Do togo nalezy zaliczyc rowniez 767 ale juz A330 nie (to chyba spowodowane jest wingletami). Poczekajmy az jakis "profesor" (czyt. znawca tematu) sie wypowie.
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
radian
Dołączył: 26 Kwi 2006
Posty: 118
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPKK
|
Wysłany: Pią 11:26, 22 Wrz 2006 Temat postu: |
|
|
Ad.1.
Zasadniczo podział jest taki:
- heavy - maks. masa startowa (MTOW) samolotu powyżej 136ton
- medium - pomiędzy 7 ton a 136 ton
- light - do 7 ton.
Wspomniany B757 rzeczywiście - ze względu na konstrukcję płatowca i charakter zawirowań - klasyfikowany jest jako Heavy, pomimo, że nie jest tak ciężki.
Ad. 3.
Znaki wywoławcze różnią się od numerów rejsów. Każda linia lotnicza ma swoje zasady w tym zakresie. Ostatnio modne zrobiły się wywołania złożone z cyferek i liter, np. Lufthansa 2EV. Podobno łatwiej wymówić cyfrę i dwie litery niż 3-4 cyfry i trudniej w tej sytuacji o pomyłkę.... a może im cyferek brakło? :>
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|