|
Forum lotnictwa To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
BN
Moderator
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Śro 11:53, 08 Lut 2006 Temat postu: |
|
|
Maja fajnego matematyka w tej TV
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Cani
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 197
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Gdynia/Olsztyn/Gdańsk
|
Wysłany: Śro 11:57, 08 Lut 2006 Temat postu: |
|
|
Skoro na jednym pasie który ma osłużyć 3 miliony, samolot będzie lądował co minutę, to na takim Gatwick, który obsługuje około 36 milionów pasażerów, czyli 12 razy więcej i ma jeden pas startowy tylko, samolot powinien startowac co 5 sekund, hmmm, to jak tam robia fotki, nawet szybkie aparaty nie pomagaja chyba hehehe
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gabec
Moderator
Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KRK
|
Wysłany: Śro 12:22, 08 Lut 2006 Temat postu: |
|
|
Olo napisał: | ważne, że wogóle coś się dzieje, Kraków ma spory potencjał i mam nadzieję, że to wykorzystają. A przy okazji będziemy mieć frajdę. W TV wyliczyli ze przy jednym pasie i założeniach 3 mln pax starty i lądowania co minutę )czadowo, dobrze, że mam szybki aparat ) |
a masz duza karte? bo nie wiem czy w ciagu tej jednej minuty zdazysz wymienic karte gdy ja zapelnisz fotkami ladujacych b748 albo a389
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
hinski
Dołączył: 08 Lut 2006
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Śro 12:36, 08 Lut 2006 Temat postu: |
|
|
hahahha rispekt dla matematyka który to wyliczył gdzie oni te lądujące samoloty pomieszczą nawet na rozbudowanej płycie... o podpinaniu do rękawa nie mówie bo z tego co widziałem będą dwa nie rozumie co im to szkodzi zrobic cos raz a porządnie z myślą o przyszłości ehhh
pozdrawiam!!!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rob_sad
Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Poznan
|
Wysłany: Śro 15:13, 08 Lut 2006 Temat postu: |
|
|
Mi wychodzi ze liczac po 80 pax na maszyne i tylko sensowne godziny funkcjonowania portu wychodzi zakladajac plaski ruch przez caly rok nie wiecej niz samolot co 15minut.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gabec
Moderator
Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KRK
|
Wysłany: Śro 15:20, 08 Lut 2006 Temat postu: |
|
|
Wracajac do tematu, podaje link za gazeta.pl dla mniej obeznanych z rozkladem wybudowanych i bedacych w planach budynkow na EPKRK
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Marcin747
Dołączył: 22 Sty 2006
Posty: 320
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Śro 16:07, 08 Lut 2006 Temat postu: |
|
|
Gabec napisał: | Airliner napisał: | Marcin747 napisał: | A co z pasem ? |
Pas jest
To jest plan na najblizsze dwa lata, i w tym okresie nie zostanie przedluzony. |
A tak wogole to o co z tym pasem chodzi, bo dlugosc chyba jest odpowiednia? ILS by sie przydal aby moznabylo ladowac przy ograniczonej widocznosci, ale czy to o to chodzi? |
Chodzi mi o to ze jest troche za krotki bo 767 nie moga startowac z pelnym obciazeniem ale moze sie myle.(brakuje 250 m)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Airliner
Moderator
Dołączył: 30 Paź 2005
Posty: 1965
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPKK
|
Wysłany: Śro 22:38, 08 Lut 2006 Temat postu: |
|
|
Marcin747 napisał: | Gabec napisał: | Airliner napisał: | Marcin747 napisał: | A co z pasem ? |
Pas jest
To jest plan na najblizsze dwa lata, i w tym okresie nie zostanie przedluzony. |
A tak wogole to o co z tym pasem chodzi, bo dlugosc chyba jest odpowiednia? ILS by sie przydal aby moznabylo ladowac przy ograniczonej widocznosci, ale czy to o to chodzi? |
Chodzi mi o to ze jest troche za krotki bo 767 nie moga startowac z pelnym obciazeniem ale moze sie myle.(brakuje 250 m) |
To prawda ale najblizsze dwa lata to ILS i pelne oswietlenie na kierunku 07 oraz obnizenie gorki.
PS.Nie jest przewidziany jakis duzy wzrost polaczen miedzykontynentalnych i dlatego przedluzenie pasa nie jest najwyzszym priorytetem.
Co nie zmienia faktu ze bedzie przedluzony o 250m w pierwszym etapie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gabec
Moderator
Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KRK
|
Wysłany: Śro 22:43, 08 Lut 2006 Temat postu: |
|
|
Marcin747 napisał: |
Chodzi mi o to ze jest troche za krotki bo 767 nie moga startowac z pelnym obciazeniem ale moze sie myle.(brakuje 250 m) |
Mam rozumiec ze 762 nie moze startowac, a jak bedzie wygladala sprawa gdy 787 bedzie odlatywal z KRK, pewnie narazie nie wiadomo nic o jego "zapotrzebowaniu" na pas... chyba ze ja cos przegapilem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lukaszs
Dołączył: 18 Sty 2006
Posty: 588
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: 50° 0'46.29"N 19°59'3.18"E
|
Wysłany: Czw 15:26, 09 Lut 2006 Temat postu: |
|
|
Hmm a kiedy było ostatnie przedłużanie pasa ??
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez lukaszs dnia Wto 18:04, 21 Lut 2006, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Olo
Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 145
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPWA/EPKK
|
Wysłany: Pią 10:58, 10 Lut 2006 Temat postu: |
|
|
Cani napisał: | Skoro na jednym pasie który ma osłużyć 3 miliony, samolot będzie lądował co minutę, to na takim Gatwick, który obsługuje około 36 milionów pasażerów, czyli 12 razy więcej i ma jeden pas startowy tylko, samolot powinien startowac co 5 sekund, hmmm, to jak tam robia fotki, nawet szybkie aparaty nie pomagaja chyba hehehe |
chyba, że założyli, że lotnisko będzie czynne od 8-15 ) i tylko od poniedziałku do piątku )jak sklep
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Cani
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 197
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Gdynia/Olsztyn/Gdańsk
|
Wysłany: Pią 11:15, 10 Lut 2006 Temat postu: |
|
|
lukaszs napisał: | Gabec napisał: | Marcin747 napisał: |
Chodzi mi o to ze jest troche za krotki bo 767 nie moga startowac z pelnym obciazeniem ale moze sie myle.(brakuje 250 m) |
Mam rozumiec ze 762 nie moze startowac, a jak bedzie wygladala sprawa gdy 787 bedzie odlatywal z KRK, pewnie narazie nie wiadomo nic o jego "zapotrzebowaniu" na pas... chyba ze ja cos przegapilem |
Z tego co wiem to kiedyś moe ,pgy startpwać, teraz mogą |
lukaszs, czytałem zdanie, które napisałeś, ale nie bardzo go rozumiem, o co w nim chodzi??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
michael
Dołączył: 18 Sty 2006
Posty: 172
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KRAKOW
|
Wysłany: Czw 11:39, 16 Lut 2006 Temat postu: Wyburzyć Balice |
|
|
Jestem za tym aby obecna infrastruktura w Balicach znikneła!!!
To co jest w tej chwili trudno nazwac portem lotniczym....
Nie wiem co sie bedzie działo w najblizsze wakacje..jak w tej chwili jest koszmar.....
Najnowsze plany "rozbudowy" terminala w Balicach sa smieszne. Watpie w to ze pomyslodawca dobudowy terminala dla przylatujacych widzial kiedys w zyciu "lotnisko na swiecie", to sie rozwiazuje poprzez przydzielenie osobnych poziomow dla przylotow i odlotow...to logiczne i praktyczne!!! A rekaw w terminalu dla przylaujacych jest niedorzecznoscia.....PO CO?.....nie wyobrazam sobie zeby samoloty "gonily" od jednej czesci terminala doo drugiej aby najpierw wysadzic pasazerow a pozniej ich zabrac. Po za tym nawet jesli zwiekszyloby sie powierzchnnie terminalu dwukrotnie to i tak bedzie ciasno. Dla oblugi 3mln pasazerow (powinno sie rozpoczac budowe terminalu dla obslugi nie 3 mln a 6mln pasazerow) potrzebne sa co najmniej 6 rekawow. Jest tylko jedno wyjscie z tej sytuacji..chociaz w tej chwili niemozliwe bo taka decyzje moze podjac parlament - chodzi mi o zciagniecie do Balic inwestra ktory bylby w stani wylozyc 200 mln E na budowe samego terminala.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jks
Dołączył: 02 Lis 2005
Posty: 115
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: DUB
|
Wysłany: Czw 13:14, 16 Lut 2006 Temat postu: Re: Wyburzyć Balice |
|
|
michael napisał: |
Najnowsze plany "rozbudowy" terminala w Balicach sa smieszne. Watpie w to ze pomyslodawca dobudowy terminala dla przylatujacych widzial kiedys w zyciu "lotnisko na swiecie", to sie rozwiazuje poprzez przydzielenie osobnych poziomow dla przylotow i odlotow...to logiczne i praktyczne!!!
|
Owszem, ale przy obecnym terminalu nierealne. Zgadzam się, że w perspektywie 3-4 lat powinien być w Balicach terminal na ok.6mln pasażerów. Ale obecnie jest wybór - zacząć coś dużego teraz i mieć to gotowe za dobrych kilka lat (biorąc pod uwagę brak projektu, brak funduszy i brak terenu - nierozwiązanie kwestie własnościowe z terenami należącymi do wojska), albo starać się rozbudować obecną infrastrukturę by obsłużyć obecny i prawdopodobny ruch za 2-3 lata. Na to drugie są plany, są fundusze (pozyskane m.in. na dostosowanie do Schengen, co jest zwykłym pretekstem) i tereny.
Mam nadzieję że wybór drugiej opcji (IMHO słuszny) nie spowoduje, że nie będzie planowany zupełnie nowy duży terminal obok istniejących. I w nim odloty i przyloty bedą na różnych poziomach. A obecnym i tym nowym na miejscu cargo będa osobno co zresztą też nie jest czymś całkiem niespotykanym (tak jest np w BCN).
Jest jeszcze jeden argument za rozdziałem, przynajmniej w obecnych warunkach: w Krakowie jest większy udział osób odprowadzających i witających pasażerów niż na innych lotniskach (na świecie). Pomyśl o tym tłumie który czeka gdy przyleci samolot z Chicago a jeszcze w podobnych czasie z Niemiec i Londynu. Ci ludzie prawie zajmują cały terminal łącznie z przestrzenią dla odlotów.
michael napisał: |
A rekaw w terminalu dla przylaujacych jest niedorzecznoscia.....PO CO?.....nie wyobrazam sobie zeby samoloty "gonily" od jednej czesci terminala doo drugiej aby najpierw wysadzic pasazerow a pozniej ich zabrac. |
Myślisz, że przy wejściu do takiego rękawa będzie znak: przejście jednokierunkowe? Przecież to oczywiste, że rękawy będą dwukierunkowe. Gdy samolot podkołuje do tego przy terminalu odlotów pasażerowie wysiądą nim i przejdą łącznikiem (widocznym na zdjęciach) do terminalu przylotów. Wsiadający z odlotów będą mieli blisko. I odwrotnie, gdy podjedzie do rękawa przy terminalu przylotów, wtedy wysiadający zaraz przejdą nim do hali przylotów i pasów bagażowych, a ci z odlotów dojdą do niego łącznikiem z terminalu odlotów. Na wszystkich większych lotniskach, na które się powołujesz, między terminalem gdzie jest odprawa a bramką trzeba się sporo nachodzić.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Olo
Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 145
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPWA/EPKK
|
Wysłany: Wto 10:39, 21 Lut 2006 Temat postu: |
|
|
pamiętajcie też, że sporym hamulcem tak naprawdę jest rozwój tanich linii, nikt nie jest w stanie zagwarantować, że ten trend ruchu na EPKK się utrzyma a wtedy ekonomia brutalnie spowoduje rozciągnięcie w czasie zwrotu kosztów, lotnisko to biznes który działa na tych samych prawach co inni, pozatym dość ważna jest pozostała infrastruktura, bo wyobraźcie sobie korki na Radzikowskiego )co do rozwiązań na samych terminalu się nie wypowiadam bo się na tym nieznam.
Wiem pozatym, że MON zapowiedział sporą likwidację jednostki w Balicach co da dodatkowe grunty.
Jednakże wg,mnie najważniejsze jest wydłużenie pasa lub budowa drugiego. Wtedy oprócz pasażerów można zrobić potężny terminal cargo.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|