|
Forum lotnictwa To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
antoslaw
Dołączył: 15 Gru 2005
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Śro 19:32, 24 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
HG napisał: | antoslaw napisał: |
Ale nikt tutaj nie demonizuje, po prostu stwierdzamy fakty majac juz jakies doswiadczenia. Skoro NE musial sie wycofac z tak dochodowego kierunku jakim jest STN, to czy uwazasz, ze FR bedzie mial jakies problemy, aby zniszczyc konkrencje na mniej dochodowych kierunkach, jak CIA, NYO, BVA, TRF, CRL, TSF, GRO, BGY? Jak na razie FR skupil sie w KRK wylacznie na dublach, zupelnie nowe kierunki mozna policzyc na palcach reki. I czy uwazasz, ze po otwarciu ww kierunkow, Balice sie rozwina, czy nastapi exodus slabszych LCC? Jesli FR odpali CIA 7x w tyg., po prostu zmiazdza konkurencje... W calym konkursie pieknosci pod tytulem baza, mam wrazenie, ze to przede wszystkim FR dyktuje warunki, porty natomiast zachowuja sie jak owce, ktore pędza za pasterzem, pozwalajac na dublowanie kierunkow. Czy w KRK jest az tak duzy potencjal, aby do Londynu bylo 7 kursow/dzien do Londynu? Typuje C0 i BA jako kolejnych do odstrzalu, potem poleci NE z DUB itd. W tak wielkich bazach FR jak GRO, jest 19 kursow do STN...i nikt inny nie lata do Londynu!!!, w KRK rzekomo ma sie tez tyle utrzymac... |
Jak widac do otwierania dubli FR nie potrzebuje bazy w KRK (zostana jakies wyjatki). Jezeli przyjmiemy, ze celem FR jest panowanie w KRK to baza nie jest warunkiem koniecznym. Przytaczany Londyn moze stac sie przykladem, moim zdaniem 3 x STN dziennie pociagnie rezygnacje kolejnego przewoznika z tej trasy (ogolnie Londyn), 4 x dziennie po kilku, kilkunastu miesiacach skonczyloby sie prawdopodobnie monopolem. |
Uwazam, ze baza jest jednak potrzebna, aby dublowac kierunki, chocby z tego wzgledu, ze tworzac nowe kierunki baza-KRK, FR musi miec w swoich bazach wolne maszyny,"bazujac" dwa 737 w KRK od razu mozna "przywalic" konkurencji, niezalenie od dostepnosci samolotow. Czesc baz FR jest przeinwestowana, a czesc jakby zapomniana, chocby NYO, CRL, gdzie trudno jest w tej chwili otwierac kiernki baza-niebaza. Dodatkowo, dochodzilby w-lettery w przypadku BVA, TSF, TRF, a to jest raczej rzadka praktyka FR.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
HG
Dołączył: 17 Paź 2005
Posty: 507
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Śro 20:52, 24 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
Airliner napisał: |
Ryan juz zapowiedzial ze chce uruchomic czwarte w ciagu dnia polaczenie z Krakowa do STN. |
Teraz dochodzi jeszcze STN z KTW by W6, czyli z poludniowej Polski bedzie kilkanascie rejsow dziennie do Londynu - wydaje mi sie, ze ta wojna o Londyn 2007 nie obejdzie sie bez ofiar wsrod linii.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Stoarn
Dołączył: 06 Sty 2006
Posty: 918
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPWA/EPGD/LSGG
|
Wysłany: Czw 8:50, 25 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
eu01 napisał: |
I, mili podrózni, poziom cen biletów lotniczych w Europie to zasługa/wina (niepotrzebne skreslic w zaleznosci kogo reprezentujesz) Ryanaira własnie. FR zmusił wielu do oszczednosci i poprawy skutecznosci - ja go za to cenię*
___________________
* i dlatego przymykam oczy na wiele jego wad. |
To zasługa EasyJet'a a nie Ryanair'a. Ryanair'owi zawdzięczać możemy jedynie wszystkie niedogodności które inne linie wprowadzają pod pretekstem cięcia kosztów.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
marcin_EPKK
Dołączył: 30 Sty 2006
Posty: 840
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPKK Chrzanów
|
Wysłany: Czw 13:20, 25 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
Za dużo tego napisaliście, jak ja mam to ogarnąć..
HG napisał: |
A gdyby zamienic FRa na inna linie to byloby inaczej? Kazda linia dobrze zarzadzana dazy do pokonania konkurencji.
|
Nie każda. Niektóre spokojnie znajdują sobie niszę na rynku, i zajmują się danymi kierunkami.
HG napisał: |
1) a Ty chcesz pozbawic pasazera prawa wyboru FR na danej trasie
|
Nie mówie że najlepiej byłoby gdyby FR nigdzie nie latał. Stwierdziłem, że na różnych trasach powinny latać różne linie, powinna być konkurencja. Niech sobie lata FR, ale niech pozwoli latać innym.
HG napisał: |
2) nie wiem o co Ci dokladnie chodzi z lamaniem praw pasazera, Ryan nie dziala poza prawem, wiec jesli cos jest nie tak sa sady, policja etc.
|
A ile było przypadków, kiedy FR olewał paxów? Nie wypłacał odszkodowania, nie zapewniał opieki? Tyle że mało jest osób którym chciałoby się użerać w sądzie o swoje prawa... Z resztą szanse na wygranie sprawy z tak dużą linią są b. małe
HG napisał: |
3) nikt pasazera nie zmusza do latania FR, moze niech wybierze BA
|
Taaa... Szczególnie że FR robi wszystko żeby paxów takiego wyboru pozbawić...
HG napisał: |
chciejstwo ma krotkie nozki, kupujac bilet masz wszystkie warunki i stawki podane, trzeba kalkulowac co sie oplaca - konkurencja bo bagaz w cenie czy FR tanszy bilet +koszty bagazu
|
Przeciętny nie znający się na rzeczy pax, można powiedzieć że jest zbyt omamiony "promocjami" FR, i zbyt naiwny...
HG napisał: |
bilety kupuje sie z lotniska na lotnisko a nie z miasta do miasta, wiec jak lotnisko docelowe nie pasuje to mozna wybrac konkurencje (NE tez latal na STN)
|
Że jak? W rozkładach nie ma nazwy lotniska, tylko miasta.... No cyba że przeciętny pasażer potrafi sobie rozszyfrować skrót STN czy MXP...
HG napisał: | Stoarn napisał: |
Ach żeby Ryanair kiedyś stał się bezbronny...
|
mysle, ze przyjdzie taki czas - chyba ze jest tak jak niektorzy twierdza, ze to diabel wcielony, moc nieczysta etc. |
Ja też mam taką nadzieje Inaczej wizja przyszłości lotnictwa w Polsce byłaby przerażająca...
HG napisał: |
Myslisz, ze prezesi lotnisk podpisujac umowe z FR maja przystawiony pistolet do glowy? Nie, oni wiedza na jakie warunki sie godza i co z tego beda mieli i co wiecej sa raczej zadowoleni. Patrzac na FR pod katem czysto ekonomicznym, trudno w tej linii znalezc slabe punkty (wyniki finansowe, tempo rozwoju, stabilnosc kapitalu etc).
|
Nie, nie tak myślę Chciałbym się tylko żeby te decyzje były przemyślane. A skoro sam przyznałeś, że dopuszczenie linii do lotów zależne jest od wynegocjowanej przez obie strony umowy to od razu mamy potwierdzenie tego czego usilnie nie chciał przyjąć do wiadomości michael. Od portu zależy czy wpuści do siebie linię. Bo może postawić takie warunki że FR zaraz ucieknie z KRK.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Airliner
Moderator
Dołączył: 30 Paź 2005
Posty: 1965
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPKK
|
Wysłany: Pon 16:40, 29 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
Tomasz Kułakowski, odpowiedzialny w Ryanair za marketing w krajach Europy Środkowej, poinformował ostatnio, że irlandzki przewoźnik uruchomi wkrótce nowe połączenia z Warszawy i z Krakowa
super nowosci
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
seo
Dołączył: 22 Gru 2005
Posty: 149
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pon 18:07, 29 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
to pewnie ten Rzym co pojawił sie na stronie [link widoczny dla zalogowanych] .
słyszałem tez plotki o otwarciu połaczen do PL z Brussels CRL...?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|