|
Forum lotnictwa To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Airliner
Moderator
Dołączył: 30 Paź 2005
Posty: 1965
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPKK
|
Wysłany: Sob 3:16, 07 Sty 2006 Temat postu: Skromny wzrost w 2006? |
|
|
Prognoza dla Balic: dwa miliony pasażerów w 2006 r.?
Lotnisko w Balicach było w 2005 r. najszybciej rozwijającym się portem w kraju, odnotowując wzrost ruchu o 88,5 proc. - Takiej dynamiki już pewnie nigdy nie osiągniemy - przewiduje Paweł Jastrzębski, wiceprezes spółki Międzynarodowy Port Lotniczy Kraków Balice.
Ostateczny wynik roku 2005 na podkrakowskim lotnisku to 1 586 130 obsłużonych pasażerów. Dla porównania rok wcześniej przez port przewinęło się nieco ponad 840 tys. podróżnych. Lawinowy wzrost ruchu to zasługa tanich linii lotniczych, które już teraz przewożą więcej osób niż ich tradycyjni konkurenci. A pojawili się w Balicach zaledwie w czerwcu 2004 r.
Pomimo tak rewelacyjnych wyników prognoza na 2006 r. zakłada ostrożny wzrost ruchu. - Przyjęliśmy, że przekroczymy poziom 1,8 mln podróżnych - no, może uda się nawet dobić do dwóch milionów - zapowiada Jastrzębski.
Na koniec 2005 r. port w Balicach dysponował 31 regularnymi połączeniami lotniczymi do 23 miast. Loty te obsługiwało 16 przewoźników, w tym sześciu tanich. Już w letnim rozkładzie lotów w marcu i kwietniu pojawi się 11 zupełnie nowych połączeń. Osiem z nich uruchomi słowacki SkyEurope (Ateny, Birmingham, Bolonia, Bruksela, Edynburg, Neapol, Sztokholm i Turyn). Po jednym dorzucą potentaci na europejskim rynku tanich lotów: easyJet do Liverpoolu, a Ryanair do Dublina. Po raz pierwszy pojawią się maszyny Finnair, rozpoczynając już w lutym loty na trasie Kraków-Helsinki. Wraca też na lato połączenie SkyEurope do Barcelony oraz LOT-u do Nowego Jorku...
- Nie podciągamy prognozy, bo z naszych ocen wynika, że doszło do pewnego nasycenia ruchu na niektórych kierunkach. Bardziej prawdopodobny scenariusz to ostra walka pomiędzy liniami i "wydzieranie" sobie pasażerów - mówi Jastrzębski. Efekty walki konkurencyjnej najbardziej będą mogli odczuć podróżujący do Londynu - na tej trasie regularna komunikację z Krakowa utrzymuje trzech przewoźników. Ciekawie zapowiada się bitwa o Dublin. To miasto mają w swoim rozkładzie AerLingus, SkyEurope i Ryanair.
Trójka z Balic
Niemal 60 proc. ruchu w Balicach obsługiwało w 2005 r. trzech przewoźników:
LOT - 24 proc.
SkyEurope - 17 proc.
easyJet - 17 proc.
gazeta.pl
Moim zdaniem w 2006 bedzie przekroczone dobrze ponad 2mln moze nawet 2,5mln.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
styrian
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 87
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Stolyca
|
Wysłany: Sob 10:33, 07 Sty 2006 Temat postu: |
|
|
Ilość chętnych pasażerów to jedna sprawa, a możliwości terminala - druga. Dopóki Balice nie będą dysponować portym mogącym odprawiać do 5mln pax, to nia ma co mażyć o lawinowym wzroście, jak rok temu, bo po prostu, tych dodatkowych pasażerów nie ma gdzie upchnąć.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kameleon
Dołączył: 17 Paź 2005
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: bochnia/krakow/wroclaw
|
Wysłany: Sob 10:52, 07 Sty 2006 Temat postu: |
|
|
styrian napisał: | Ilość chętnych pasażerów to jedna sprawa, a możliwości terminala - druga. Dopóki Balice nie będą dysponować portym mogącym odprawiać do 5mln pax, to nia ma co mażyć o lawinowym wzroście, jak rok temu, bo po prostu, tych dodatkowych pasażerów nie ma gdzie upchnąć. |
styrian ma racje!!!juz pare razy w roznych watkach dotyczacych pisalem ze w ciagu najblizszych dwoch lat krakow moze duzo stracic przez zaniedbania poprzetnich wlodarzy i rozgrywki polityczne.chetni do lataniz do krakowa byli zawsze i zawsze beda i nie tylko tani przewoznicy ale i tradycyjni probl;emem od jakiegos czasu jest terminal.ostatnio ktos narzekał na zbyt pozna pore nowego polaczenia ezyjet'a to wszystko zaczyna byc problemem w ciagu szczyty terminal juz nie jest w stanie obsługiwac ludzi w jakichkolwiek warunkach.jak ktos był przed swietami na lotnisku wie o co chodzi wowczas samoloty przylatywaly i odlatywaly z niemal 100% obłozeniem i tłok był niemilosierny.potrzebne nam jest silne lobby polityczne ale i biznesowe malopolski w warszawie inaczej zaprzepascimy jedna jedyna szanse na rozwuj regiony czy ci debile tego nie rozumieja.jak jeden pasazer raz zostatnie zadeptany w naszym lotnisku drugi raz sprobuje z katowic gdzie jest zdecydowanie "wiecej miejsca "to juz do nas nie wroci!!!!!!!!nigdy tymbardziej ze katowice zaczynaja uzupelniac siatke polaczen i upodabniac ja do naszej. panowie a moze bysmy sami cos zdzialali jakies pisma jak tych debili na gorze zawalimy email'ami to moze zaczna myslec i dzialac dla dobra wspolnego!!!!!!!!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Airliner
Moderator
Dołączył: 30 Paź 2005
Posty: 1965
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPKK
|
Wysłany: Sob 11:41, 07 Sty 2006 Temat postu: |
|
|
Oczywiscie ze mozliwosci terminala sa ograniczone i zmieni sie to dopiero w 2007.
[quote="kameleonjak jeden pasazer raz zostatnie zadeptany w naszym lotnisku drugi raz sprobuje z katowic gdzie jest zdecydowanie "wiecej miejsca "to juz do nas nie wroci!!!!!!!![/quote]
Co do przejscia pasazerow do Pyrzowic to 99% z nich nie zmieni lotniska poniewaz nikomu nie chce sie tracic 1,5 h na dojazd by odprawic sie w luzniejszym terminalu.
Jedynym zagrozeniem jest nieprzyciagniecie pasazerow ze Slaska bo ci rzeczywiscie maja wybor pomiedzy KTW i KRK.
W tym przypadku znaczenie ma takze siatka polaczen w ktorym Balice wygrywaja z Pyrzowicami.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Airliner
Moderator
Dołączył: 30 Paź 2005
Posty: 1965
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPKK
|
Wysłany: Nie 15:42, 08 Sty 2006 Temat postu: |
|
|
Ciekawe czy moje prognozy sie sprawdza i beda blizej prawdy niz prognozy MPLu
Porownalem ilosc oferowanych miejsc w 2005 vs plan na 2006 i wyglada na to ze jesli LF bedzie na podobnym poziomie to tegoroczny zwrost bedzie na poziomie 45% co daje w skali rocznej okolo 2,3 mln a nie jak zapowiada lotnisko 2 mln.
Co wiecej kolejne linie lotnicze planuja wejscie do Krakowa w 2006 a niektore ktore sa juz obecnie planuja nowe kierunki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|