|
Forum lotnictwa To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
smar
Dołączył: 09 Gru 2005
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Kraków
|
Wysłany: Śro 17:01, 19 Kwi 2006 Temat postu: Starty z 07. |
|
|
Witam
Czy ktoś wie co mogło by przyczyną dzisiejszych startów z 07 (tak po 15:00)? Lądowania też pewnie były na 07.
Raz byłem świadkiem jak się trawa paliła blisko podejścia na 25 i lądujące samoloty kierowali na 07.
Czyżby oddźwięk artykułu w dzienniku:
[link widoczny dla zalogowanych]
pozdro.
Do zobaczenia 24.04...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Maciek P
Dołączył: 17 Sty 2006
Posty: 326
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Kraków EPKK | 3 NM NE to SKAVI
|
Wysłany: Śro 17:02, 19 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
Wiatr ze wschodu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lukaszs
Dołączył: 18 Sty 2006
Posty: 588
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: 50° 0'46.29"N 19°59'3.18"E
|
Wysłany: Śro 17:21, 19 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
To przecież żadna sensacja . Jak jest wiatr sprzyjający ladowaniu na 07 to laduje sie na 07. Chociaż nie jest to regułą, ostatnio normalnie lądowania były na 25 a tu nagle ATR laduje na 07. Główną zasadą jest że od zachodu słońca do wschodu nie można ladować na 07.
Polecam dokumenty na ais.pata.pl, można sie dowiedzieć ciekawych rzeczy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jks
Dołączył: 02 Lis 2005
Posty: 115
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: DUB
|
Wysłany: Śro 17:29, 19 Kwi 2006 Temat postu: Re: Starty z 07. |
|
|
smar napisał: | Witam
Czy ktoś wie co mogło by przyczyną dzisiejszych startów z 07 (tak po 15:00)? Lądowania też pewnie były na 07.
|
Wiało ze wschodu, jak już napisali. Leciałem dziś samolotem startującym około 12:40 (EI369). Start był z 25 choć wiało (niezbyt silnie) ze wschodu. W efekcie start był nieco dziwny - bardzo długo miał wypuszczone 'flaps' (jak to jest po polsku). Pewnie później wiatr się wzmógł i zaczęli startować/lądować na 07), pogoda w końcu była dobra.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lukaszs
Dołączył: 18 Sty 2006
Posty: 588
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: 50° 0'46.29"N 19°59'3.18"E
|
Wysłany: Śro 17:49, 19 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
flaps-klapy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
zeli8
Dołączył: 05 Sty 2006
Posty: 100
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Kraków - Balice
|
Wysłany: Śro 17:52, 19 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
zgodze sie z jks wiatr byl ze wschodu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Maciek P
Dołączył: 17 Sty 2006
Posty: 326
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Kraków EPKK | 3 NM NE to SKAVI
|
Wysłany: Czw 14:44, 20 Kwi 2006 Temat postu: Re: Starty z 07. |
|
|
smar napisał: | 'flaps' (jak to jest po polsku) |
Ach jak ja to lubie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Quantas
Moderator
Dołączył: 26 Wrz 2005
Posty: 1150
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Pyrlandia
|
Wysłany: Pią 11:25, 21 Kwi 2006 Temat postu: Re: Starty z 07. |
|
|
Maciek P napisał: | smar napisał: | 'flaps' (jak to jest po polsku) |
Ach jak ja to lubie |
Mieszkanie w DUB zobowiązuje
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
matt
Dołączył: 16 Kwi 2006
Posty: 127
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: tarnowskie gory
|
Wysłany: Sob 9:52, 27 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
hehe FLAP= klapa , flaps=klapy!!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Maciek P
Dołączył: 17 Sty 2006
Posty: 326
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Kraków EPKK | 3 NM NE to SKAVI
|
Wysłany: Pią 19:16, 02 Cze 2006 Temat postu: |
|
|
Znowu wieje ze wschodu Na razie lądowania na 07 z widocznością - ciekawe jak będzie jak się ściemni.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
PawelKRK
Dołączył: 02 Gru 2005
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPKK
|
Wysłany: Pią 19:30, 02 Cze 2006 Temat postu: |
|
|
Wiatr ucichnie i będą lądować od 25 - AIP jest nieubłagane w tej materii, od zachodu do wschodu zakaz lądowania na 07.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Maciek P
Dołączył: 17 Sty 2006
Posty: 326
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Kraków EPKK | 3 NM NE to SKAVI
|
Wysłany: Pią 19:39, 02 Cze 2006 Temat postu: |
|
|
PawelKRK napisał: | Wiatr ucichnie |
A jak nie ucichnie ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
BN
Moderator
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pią 20:42, 02 Cze 2006 Temat postu: |
|
|
Maciek P napisał: | PawelKRK napisał: | Wiatr ucichnie |
A jak nie ucichnie ? |
To wtedy laduja na 25 pod warunkiem ze wiatr w pupe nie przekraczy max wartosci ustalonej w przepisach poszczegolnych lini. Jak przekroczy to holding nad KRW i czekaja na zmiane warunkow lub lot na lotnisko zapasowe.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Maciek P
Dołączył: 17 Sty 2006
Posty: 326
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Kraków EPKK | 3 NM NE to SKAVI
|
Wysłany: Pią 20:46, 02 Cze 2006 Temat postu: |
|
|
BN napisał: | Maciek P napisał: | PawelKRK napisał: | Wiatr ucichnie |
A jak nie ucichnie ? |
To wtedy laduja na 25 pod warunkiem ze wiatr w pupe nie przekraczy max wartosci ustalonej w przepisach poszczegolnych lini. Jak przekroczy to holding nad KRW i czekaja na zmiane warunkow lub lot na lotnisko zapasowe. |
Albo instrukcjach obsługi poszczególnych samlolotów
Ucichło 18 km/h , na razie lądowania na 25
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
BN
Moderator
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Sob 11:47, 03 Cze 2006 Temat postu: |
|
|
Maciek P napisał: | Albo instrukcjach obsługi poszczególnych samlolotów
|
Hmm nie zgodze sie z ta teza poniewaz wiele maszyn potrafi wytrzymac naprawde duzy crosswind czy tailwind podczas ladowania. Natomiast poszczegolne linie dostosowuja wymagania tak aby samolot mozna bylo bezpiecznie posadzic na pasiebez szczegolnych utrapien dla pasazerow. tyczy sie to rowniez maszyn pasazerwskich jak i cargo gdzie loty cargo moga odbywac sie w extremalnych warunkach i niskiej widocznosci
BTW. Nie znam lini ktora ma takie limity jakie daje producent na swoje maszyny np. Airbus
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|