|
Forum lotnictwa To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
zione
Dołączył: 03 Lis 2005
Posty: 339
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Dąbrowa Górnicza / EPKT
|
Wysłany: Nie 0:07, 22 Paź 2006 Temat postu: w00w epkk |
|
|
hmmm powiem państwu szczerze... byłem dzisiaj 1 raz na epkk świetnie lotnisko na spotting górka po prostu idealna super miejsce zazdroszcze wam na maxa pozdro
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Airliner
Moderator
Dołączył: 30 Paź 2005
Posty: 1965
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPKK
|
Wysłany: Nie 0:09, 22 Paź 2006 Temat postu: Re: w00w epkk |
|
|
zione napisał: | hmmm powiem państwu szczerze... byłem dzisiaj 1 raz na epkk świetnie lotnisko na spotting górka po prostu idealna super miejsce zazdroszcze wam na maxa pozdro |
Zione
upolowales cos ciekawego?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gabik
Dołączył: 06 Lis 2005
Posty: 614
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KORD/EPKK
|
Wysłany: Nie 3:59, 22 Paź 2006 Temat postu: Re: w00w epkk |
|
|
zione napisał: | hmmm powiem państwu szczerze... byłem dzisiaj 1 raz na epkk świetnie lotnisko na spotting górka po prostu idealna super miejsce zazdroszcze wam na maxa pozdro |
Wiemy
Swoja droga przydaloby sie cos takiego na O'Hare...
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
franek
Dołączył: 05 Kwi 2006
Posty: 64
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Nie 8:35, 22 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
Dobrze byłoby gdyby została częściowo po przedłużeniu pasa. Może prześlijmy na ręce Portu internetowy apel o pozostawienie najlepszej części Górki - jeszcze jak nie zaczęto prac projektowych
franek
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Maciek P
Dołączył: 17 Sty 2006
Posty: 326
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Kraków EPKK | 3 NM NE to SKAVI
|
Wysłany: Sob 15:52, 04 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
A co myślisz, że go wydłużą aż do górki ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
franek
Dołączył: 05 Kwi 2006
Posty: 64
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Sob 17:42, 04 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
Myślę , że zetną również drogę na której się foci około 1,5 m
franek
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
maciek_wadowice
Dołączył: 04 Kwi 2006
Posty: 171
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPWAdowice
|
Wysłany: Sob 18:00, 04 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
jaką droge? jaką górke ... a obwodnice puszcza droga powietrzna czy zainwestuja kilka milionow w budowe wiaduktu, mieszkamy koledzy w Polsce wiec nie piszcie bajek.
Z tego co wiem, pas ma byc jako jedna z ostatnich inwestycji wydluzony w strone zachodnia i to niewiele.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Maciek P
Dołączył: 17 Sty 2006
Posty: 326
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Kraków EPKK | 3 NM NE to SKAVI
|
Wysłany: Sob 18:08, 04 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
Też tak myśle właśnie Po co równać górkę skoro jest dość miejsca na przedłużenie pasa od strony 07.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
radian
Dołączył: 26 Kwi 2006
Posty: 118
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPKK
|
Wysłany: Sob 18:38, 04 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
Przedłużenie pasa przedłużeniem pasa, ale obniżenie górki dałoby możliwość przedłużenia pasa bez jego przedłużania
"Górka" jest chyba (nie daję sobie głowy uciąć) główną przyczyną istnienia przesuniętego progu pasa 25. Innymi słowy, lądujące na 25 samoloty nie są w stanie wykorzystać całej długości (2550m.) i muszą przyziemiać kapkę dalej (mając do dyspozycji 2312m.). Obniżenie górki dałoby (chyba!) możliwość umieszczenia anteny ścieżki ILSa bliżej nieprzesuniętego wówczas progu i teoretyczną długość pasa do lądowania (LDA) 2550m. (tak jak jest na kierunku 07).
Analogicznie ma się sprawa ze startami z kierunku 07. Tutaj górka również ogranicza rozporządzalną długość pasa, jaką ma samolot do dyspozycji (z 2550m. robi się 2372m.).
Ja jestem - oczywiście - za utrzymaniem takiego miejsca jak górka, bo i sam tam nieraz się pojawiam, co by się rozejrzeć
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
maciek_wadowice
Dołączył: 04 Kwi 2006
Posty: 171
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPWAdowice
|
Wysłany: Sob 18:42, 04 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
kolego ale wez pod uwage, B767 ktore nie moze wystartowac z pelnym obciazeniem poniewaz nie ma miejsca na bezpieczne rozpedzenie maszyny.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lukaszs
Dołączył: 18 Sty 2006
Posty: 588
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: 50° 0'46.29"N 19°59'3.18"E
|
Wysłany: Sob 18:47, 04 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
Hehe zdaje sie ze kolega z racji fachu o tym wie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
maciek_wadowice
Dołączył: 04 Kwi 2006
Posty: 171
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPWAdowice
|
Wysłany: Sob 18:54, 04 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
lukaszs napisał: | Hehe zdaje sie ze kolega z racji fachu o tym wie |
dopisałem bo wydaje mi się że gdzieś to już czytałem i troszke racji mam a inni mogą nie wiedzieć
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
michael
Dołączył: 18 Sty 2006
Posty: 172
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KRAKOW
|
Wysłany: Sob 21:36, 04 Lis 2006 Temat postu: wydluzenie pasa na wschod |
|
|
pas ma tez zostac wydluzony w strone wschodnia
przynajmniej plany rozbudowy infrastruktury portu to zakladaja
chodzi tu glownie o startujace wieksze maszyny z wiekszym obciazeniem
pytanie jest tylko kiedy?
i moze z tym rowniez sie wiaze eliminacja przeszkody terenowej w postaci naszej slynnej gorki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Marcin747
Dołączył: 22 Sty 2006
Posty: 320
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Sob 22:07, 04 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
2006-02-21 Balice mają kłopoty z bezpieczeństwem. Dynamiczny rozwój podkrakowskiego lotniska w Balicach jest faktem. Faktem jest jednak również to, że coraz częściej piloci narzekają na kłopoty przy lądowaniach i startach, zwłaszcza dużych maszyn typu Boeing 767, które zimą odlatują z Balic do USA dwa razy w tygodniu, a latem osiem razy w tygodniu.
Piotr Pietrzak, rzecznik prasowy MPL w Balicach chwali się, że na lotnisku lądowały nawet jumbo jet Air Force One z prezydentem USA na pokładzie. Ale w ocenie pilotów, z którymi rozmawialiśmy, sytuacja nie wygląda taka różowo. Marian Wieczorek, pilot Boeingów 767 narzeka przede wszystki na kłopoty związane ze startami przy złych warunkach atmosferycznych.
Kłopoty ze startami
- Na braku zainteresowania ze strony zarządzającego portem w Balicach tracą finansowo przewoźnicy i pasażerowie. Kiedy panują złe warunki pogodowe, tak duże maszyny jak Boeing 767 nie mogą startować przy pełnym obciążeniu - mówi Wieczorek. - I wówczas nie zabierają ładunku cargo, poczty lotniczej i w ostateczności bagażu pasażerów.
A wszystko dlatego, że pas startowy w Balicach jest za krótki. Jego wydłużenie zaś wiąże się z koniecznością zniwelowania górki znajdującej się na jego przedłużeniu. Według Piotra Pietrzaka, rzecznika prasowego MPL w Balicach, sytuacja nie jest tak tragiczna, jak alarmują piloci. - Technika lotnicza rozwija siębardzo szybko. Nawet wielkie maszyny potrzebują coraz mniej miejsca i dlatego przynajmniej na razie zarzucony został pomysł z przedłużeniem pasa - mówi Pietrzyk. - Samo zniwelowanie górki na przedłużeniu pasa kosztowałoby według naszych ocen ok. 30 mln zł, a suma ta nie uwzględnia kosztów rozbudowy pasa startowego.
Dlatego w najbliższych dwóch latach nie będziemy podjemować działań w tym kierunku. Lotnisko ma wiele innych potrzeb. Najważniejszą jest w tej chwili dostosowanie lotniska do wymagań układu z Schoengen, co będzie kosztowało ponad 20 mln zł.
Drzewa i las
Kolejnym problemem dla pilotów są drzewa rosnące w pobliżu lotniska. Wieczorek podkreśla, że o pomstę do nieba woła samotne drzewo rosnące w pobliżu lotniska. Kłopoty sprawia również las porastający pobliski pagórek. - Drzewo i jeden hekatru lasu powinny zostać wycięte natychmiast - alarmuje Wieczorek. Pietrzak ripostuje, że lotnisko posiada wszystkie niezbędne certyfikaty bezpieczeństwa i gdyby przeszkody, o których mówi pilot, faktycznie uniemożliwiały funkcjonowanie portu lotniczego, właściwe służby wskazałyby na konieczność ich usunięcia. - Linia bezpieczeństwa nie została przekroczona - mówi Pietrzak. - Monitorujemy na bieżąco wysokość rosnących w pobliżu lotniska drzew i na razie nie ma potrzeby wycinania ich.
Brak oświetlenia
Piloci skarżą się również na brak oprzyrządowania na pasie startowym w kierunku wschodnim. - Brak urządzeń sprawia, że nie można lądować na nim w nocy ani przy złych warunkach atmosferycznych - mówi Wieczorek. W Agencji Ruchu Lotniczego ustaliliśmy, że ta przeszkoda zostanie usunięta w ciągu najbliższych dwóch lat. - Zakupiliśmy już urządzenia, jednak proces inwestycyjny na lotnisku w Balicach zakończy się dopiero jesienią przyszłego roku, jeśli wszystko pójdzie po naszej myśli - mówi Witold Kamocki, dyrektor ARL w Warszawie. Piotr Pietrzak potwierdza nasze ustalenia i jednocześnie informuje, że faktycznie, rozwiązanie problemu kierunku wschodniego jest bardzo istotną kwestią.
- Kiedy na lotnisku wykonywano 30 operacji dziennie a 15 proc. z nich to były starty i lądowania w kierunku wschodnim, nie było wielkiego problemu. Teraz jednak operacji na naszym lotnisku wykonuje się ponad 90 dziennie. Brak możliwości korzystania ze wschodniego kierunku doskwiera nam coraz bardziej. Cieszymy się, że ARL zdecydowała się na wykonanie tej inwestycji - mówi Pietrzak.
Zapchane lotnisko
Nasi rozmówcy zwracają również uwagę na sprawę zapychania się lotniska w godzinach szczytu odlotów i przylotów. - Służby naziemne nie nadążają z obsługą samolotów. Straż Graniczna też dokłada swoje trzy grosze do zamętu, nie otwierając odpowiedniej liczby bramek do odpraw - uważa Wieczorek.
ANDRZEJ BODZIONY
Gazeta Krakowska
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
maciek_wadowice
Dołączył: 04 Kwi 2006
Posty: 171
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPWAdowice
|
Wysłany: Sob 22:34, 04 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
dokladnie, dokladnie, ale wg. mnie nie ma szans aby pas zostal podciagniety w strone gorki z racji obwodnicy. Tak jak juz to napisane powyzej, za duzy koszt, jedynie pozostaje modernizacja 'gorki'.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|