 |
Forum lotnictwa To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
meteo_expert
Dołączył: 09 Lis 2005
Posty: 327
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Zgierz
|
Wysłany: Pią 13:36, 25 Lis 2005 Temat postu: Lublinek a inne lotniska no i sprawa pasa |
|
|
Powiedzcie co sprawia że lotnisko w Katowicach czy Poznaniu jest lepsze od Łodzkiego poza infrastrukturą. Wiem, nasze lotnisko dopiero sie rozwija ale czy nie warto zaufac dyrekcji i zaryzykować w przyszłosc, aha i jeszcze jedno, czy Lublinek będzie miał 2 pas czy to raczej niemożliwe????Co do 2500 metrowego teraźniejszego pasa chyba narazie nie mamy co liczyc na lądowanie Jumbo??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Atco
Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pią 15:26, 25 Lis 2005 Temat postu: |
|
|
A po co drugi pas w Lublinku?
2500 metrów starczy na lądowanie każdego samolotu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
meteo_expert
Dołączył: 09 Lis 2005
Posty: 327
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Zgierz
|
Wysłany: Pią 16:05, 25 Lis 2005 Temat postu: Po co drui pas? |
|
|
Nie no wiem że Łodzkie lotnisko jeszcze latami bedzie małe,ale moze sie zdarzyc ze zabraknie miejsca na samoloty podchodzące bo teraz Łódź bedzie starała się o coraz więcej połaczeń wielu przewoźników tak więc...to tylko takie małe spostrzeżenie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Atco
Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pią 16:13, 25 Lis 2005 Temat postu: |
|
|
Z palcem w nosie na jednym pasie i z proceduralną kontrolą da się obsłużyć kilkadziesiąt tysięcy operacji rocznie, co Łodzi raczej nie grozi przez długie lata.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ander
Moderator
Dołączył: 16 Paź 2005
Posty: 98
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPLL - Łódź
|
Wysłany: Pią 20:08, 25 Lis 2005 Temat postu: |
|
|
Infrastruktura jest kiepska i w obecnym stanie wystarczy na maksymalnie 1,5 roku. Ta jesień to sam początek rozwoju lotniska. W ciągu miesiąca będzie ogłoszone conajmniej jedno nowe połączenie i wygląda na to, że w sezonie letnim 06 mamy szanse na 4-5 połączeń + jakiś czarter. Pozostaje jeszcze sezon jesienno-zimowy 06
W tej chwili do otwarcia nowej trasy/tras przymierzają się 2 lowcosty + wspominany SkyExpress. LOT to raczej bajka.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Atco
Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pią 20:18, 25 Lis 2005 Temat postu: |
|
|
Infrastruktura jest niewystarczająca jeśli chodzi o terminal, pas to inna bajka.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
meteo_expert
Dołączył: 09 Lis 2005
Posty: 327
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Zgierz
|
Wysłany: Pią 21:07, 25 Lis 2005 Temat postu: |
|
|
Hmmm,. Poza wszystkimi przeciw ciesze sie ze cos się ruszyło. Zobaczymy jakie będzie zainteresowanie czarterami. LOT? Ja także mysle że narazie nie ma o czym marzyć. Jeszcze pamietam jak latały ATRy do Warszawy, liczba osób na pokładzie nie przekraczłą 5 osób.Ludzie woleli pociąg.Low costy są dobrym rozwiązaniem, ale myślę że gdy ruszy terminal główny to nasze łódzkie niebo sie zapełni i fani nie bedą przychodzic tylko na godzinkę by obejrzec lądowanie i start samolotu  
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
k_sko
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 520
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pią 21:43, 25 Lis 2005 Temat postu: |
|
|
Może jeszcze droga kołowania wzdłuż pasa by się przydała, ale przy obecnym ruchu to nie jest koniecznością.
KS
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Atco
Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pią 21:49, 25 Lis 2005 Temat postu: |
|
|
Poznań mając o wiele większy ruch jakoś sobie radził do niedawna z jedną TWY.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ander
Moderator
Dołączył: 16 Paź 2005
Posty: 98
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPLL - Łódź
|
Wysłany: Pią 23:14, 25 Lis 2005 Temat postu: |
|
|
"Rada Miejska wyraziła zgodę na objęcie przez gminę udziałów w podwyższonym kapitale zakładowym Portu Lotniczego Łódź Lublinek w wysokości 4,8 mln złotych. Pieniądze te zostaną przeznaczone na dalszą modernizację lotniska - wydłużenie drogi startowej do 2500 m, poszerzenie płyty postojowej oraz rozbudowę drogi kołowania. Pozwoli to spełnić normy potrzebne do uzyskania przez Lublinek kodu referencyjnego 4D, dzięki czemu w Łodzi będą mogły lądować boeingi bez konieczności odnawiania zezwolenia."
Ciekawe o jaką rozbudowę drogi kołowania chodzi. Wiem, że plan przewiduje istnienie równoległej drogi kołowania jeśli będzie 2500 pasa. A wygląda, że będzie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ander
Moderator
Dołączył: 16 Paź 2005
Posty: 98
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPLL - Łódź
|
Wysłany: Pią 23:18, 25 Lis 2005 Temat postu: |
|
|
meteo_expert napisał: | Zobaczymy jakie będzie zainteresowanie czarterami. LOT? Ja także mysle że narazie nie ma o czym marzyć. |
A marzysz o Locie u nas??... Owszem, jeśli będzie to dobrze, ale mam uraz do tej firmy i jeszcze na dodatek rządają dużego dofinansowania do lotów tymi ciasnymi brzęczkami. Duże pieniądze, które chce LOT lepiej wydać na któregoś LCC z nowymi lotami.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
meteo_expert
Dołączył: 09 Lis 2005
Posty: 327
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Zgierz
|
Wysłany: Pią 23:40, 25 Lis 2005 Temat postu: |
|
|
Nie chodzi o to ze marze, po prostu po ostatnich wybrykach z lotami do Warszawy lepiej im nie ufac, ale chociaz jeden transfer LOT u moglby byc, tylko nie za taka kase. Zobaczymy co bedzie dalej. Aczy transferami z LCJ interesuje sie wizzair??lub centralwings? który mial juz podobno jakies loty obsługowac?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
stanish
Dołączył: 30 Paź 2005
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: ŁÓDŹ/LCJ
|
Wysłany: Sob 10:43, 26 Lis 2005 Temat postu: |
|
|
Widzę, że ten wątek trochę się rozmył. Najpierw było o ograniczeniach infrastrukturalnych, potem o poszczególnych przewoźnikach. A więc po kolei.
Obecna infrastruktura, długość pasa i terminal po lekkich poprawkach jest w stanie obsłużyć dwa duze samoloty na godzinę - można sobie przemnożyć i zobaczyć ile to mniej więcej samolotów na dobę. Oczywiście nigdy nie zdarzy się tak, że linie grzecznie będą do nas latać co godzinę także realnie możliwości portu mozna ocenić na kilkanaście połączeń dziennie. Miejmy nadzieję, że szybko to nastąpi - choć trzeba podjąć kroki w celu dalszej rozbudowy. Jak się Lublinek zapcha to będzie za późno.
Jeśli chodzi o linie lotnicze to raczej pobożnymi życzeniami było stwierdzenie, że teraz ustawiają się do nas w kolejce. LOT jest firmą niepoważną i w ogóle powinniśmy przestac się nim zajmować. Jeśli chodzi o linie niskokosztowe to na ich decyzję o wejściu bądź nie składa się suma wielu czynnikow: możliwości samej linii, wiara w łódzki potencjał (nadal bardzo słaba), działania markletingowe portu i miasta, możliwość dopłat, działania innych lotnisk. Ciężko jest cokolwiek wyrokować. Chyba jednak realnym załozeniem będzie te 5 połączeń regularnych. Może jeszcze jakieś dojdzie w trakcie "sezonu". Co do linii to chyba musimy rozważać kogoś z trójki: Ryanair, Centralwings, Wizzair. A może każda z nich. Bardzo szkoda, że nie slychac o zaintereswoaniu żadnego rzewoźnika tradycyjnego, ktory by nam się tutaj przydał.
pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
t.wojtek
Dołączył: 24 Paź 2005
Posty: 76
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Łódź
|
Wysłany: Sob 11:37, 26 Lis 2005 Temat postu: Re: Lublinek a inne lotniska |
|
|
meteo_expert napisał: | Powiedzcie co sprawia że lotnisko w Katowicach czy Poznaniu jest lepsze od Łodzkiego poza infrastrukturą. |
1) są dalej od WAW
2) były przygotowane do obsługi ruchu gdy zaczynał się w Polsce bum na tanie latanie i LCC zależało przede wszystkim na wejściu do kraju. W tej chwili robią to znacznie ostrożniej
No i oczywiście wszystkie wymienionej wcześniej przez Szanownych przyczyny.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|