Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

2 lotniska na Lubelszczyźnie !
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pawelbelzyce




Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 893
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: UL980

PostWysłany: Śro 18:58, 19 Kwi 2006    Temat postu: 2 lotniska na Lubelszczyźnie !

Witam

Kurier Lubelski napisał:
Na razie na Lubelszczyźnie nie ma ani jednego lotniska. Ale za trzy lata pojawi się terminal w Świdniku. Rok później w Niedźwiadzie. W to przynajmniej wierzą samorządy Lublina i województwa. Na tym nie koniec. Zamierzają się wspierać w obu inwestycjach.

Wczoraj samorządy województwa, Lublina i Świdnika podpisały porozumienie w sprawie realizacji Regionalnego Portu Lotniczego dla aglomeracji lubelskiej. Alians na rzecz terminali pobłogosławił wojewoda.
– To porozumienie przecina wszelkie wątpliwości, gdzie powinno powstać lotnisko. Samorządy są i za Świdnikiem, i za Niedźwiadą. Nie zamierzają ze sobą konkurować, ale się wspierać, by jak najszybciej powstały te inwestycje – mówi Tomasz Makowski z biura rzecznika marszałka.
Wczorajsze porozumienie zakłada, że status dużego terminalu o znaczeniu regionalnym będzie miała inwestycja w Niedźwiadzie. Świdnickie lotnisko ma mieć charakter lotniska miejskiego „city airport”, czyli zostanie dostosowane tylko do obsługi Lublina.
Międzynarodowy Port Lotniczy Lublin – Niedźwiada będzie przyjmować przewoźników pasażerskich, w tym tanie linie lotnicze, cargo, czartery. Terminal zostanie oddany do użytku do 2010 roku. Jego budowa ruszy w przyszłym roku.
Tymczasem jeszcze w tym roku – w myśl porozumienia – mają się rozpocząć prace w Świdniku. Lotnisko będzie przyjmowało tylko małe samoloty: pasażerskie, klasy biznes, kurierskie, cargo. Ponadto samoloty m.in. służb ratowniczych i śmigłowce. Pas startowy nie będzie dłuższy niż wynikający z aktualnych uwarunkowań, tzn. 1540 m. Inwestycja w Świdniku ma być zrealizowana do 2009 r.
– Samorządowcy mają wspólnie występować, aby w strategicznych dokumentach rządowych, m.in. Narodowej Strategii Spójności, znalazły się zapisy o realizacji obu lotnisk na Lubelszczyźnie. Ponadto będą się informować o każdym kroku, jaki podejmą z myślą o realizacji „swoich” inwestycji – dodaje Mirosław Kalinowski z biura prasowego ratusza.
Ostatecznie budowa terminalu w Świdniku ma kosztować ok. 80 mln zł, w Niedźwiadzie ok. 400 mln zł. KA, JAXA


Fajnie fajnie tylko ciekawe jak to bedzie wyglądalo w rzeczywistosci. Wink

Pozdrawiam Paweł


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wojtekf




Dołączył: 08 Lut 2006
Posty: 235
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: 53°34'N , 14°49'E

PostWysłany: Śro 19:48, 19 Kwi 2006    Temat postu:

dobrze, że samorządy chcą takiego lotniska na lubelszczyźnie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marcino2




Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 417
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPBK

PostWysłany: Śro 21:55, 19 Kwi 2006    Temat postu:

oby oby...u mnie w Białymstoku samorządowcy też niby chcą lotniska, i co? i nic? Było pięknie ładnie a ostatnio znów, a to sprzeciwy jednych a to drugich, że za głośno, że trzeba las wycinać itd. itd. Lotnisko miało być gotowe na przyszły rok a roboty jeszcze nie ruszyły.... ale ja wierzę w cuda Laughing

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
YoNasHek




Dołączył: 30 Gru 2005
Posty: 140
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 21:57, 19 Kwi 2006    Temat postu:

Mój komentarz w sprawie ?
W rok po wybudowaniu szymnych lotnisk podzielą los Szyman.

Więcej już o tym pisałem.Nie chcę się powtarzać...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Quantas
Moderator



Dołączył: 26 Wrz 2005
Posty: 1150
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Pyrlandia

PostWysłany: Czw 8:09, 20 Kwi 2006    Temat postu:

Niewątpliwie lubelszczyzna potrzebuje lotniska ale..... po co aż dwa !!!!
Budowa terminala dla "city airport" wykonanego na wysokim poziomie musi sie zamknąć kwota 20 mln złotych . No może z jakiś powodów zwiekszyć się do powiedzmy 25 mln. Ale 80 mln to oczywiście gruba przesada (chyba że w to wchodzi płyta i drogi kołowania oraz remont pasa) chociaz patrząc na inne państwowe czyli niczyje inwestycje to te 80 mln może być za mało. Myślę że juz tego kretyna który podał tą kwotę profilaktycznie powinni zamknąć.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
YoNasHek




Dołączył: 30 Gru 2005
Posty: 140
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 8:49, 20 Kwi 2006    Temat postu:

Nie musi.
Zapominasz, że budowa lotniska to nie tylko terminal i drogi do kołowania/startowe, płyty. To system bagażowy, wózki, autobusy, infrastruktura lotnicza (pomoc nawigacyjna [ILS lub VOR]), wieża, oświetlenie nawigacyjne, agregaty podtrzymujące pracę tego, infrastruktura elektroniczna, parkingi...
Ja, jeśli miałbym mówić o nowym lotnisku, uważam, realnie, że 80mln to... Mało.
Liczyłem kiedyś na jumbopics dość dokładnie - całkiem realne koszty lotniska regionalnego to 120mln zł.
Zwróc uwagę, że przyjmuje się, że koszt drogi dojazdowej, zwykłej nieskomplikowanej, to około 3mln pln/km. Teraz policz, ile km potrzeba na połączenie lotniska z inna drogą.
Droga startowa, nawet o wymiarach 2000/45m to koszt kilkukrotnie wiekszy (specyfika nacisku punktowego samolotu pewnie zmusi do wydania około 8mln zł/1000m (w tym liczę oświetlenie), potem płyty, droga do kołowania.
Autobus na lotnisku około 700-800 tyś pln, samochody utrzymania (szczotki, pługi, jakieś auto testujące szczepność), zabezpieczenie lotniska, stacja paliw lotniczych [zbiornik, pojazdy tankujące] - to są naprawdę olbrzymie koszty. A lotnisko będzie się musiało jakoś utrzymać. Jeśli z rejsowych operacji - liczyłem, że na koszty bieżące i spłaty kredytów potrzeba minimum 32 tyś pasażerów miesiecznie, i to przy opłatach pokroju Etiudy. A one nie są konkurencyjne...
Poza tym przyjmując średnia FR, czyli 137 osób/rejs (FR przyjmuje, że każde nowe połączenie ma mu przynieść 100.000 przewiezionych osób w pierwszym roku) to oznacza 117 połączeń miesięcznie, czyli 29 połączń tygodniowo na maszynie typu B738...

Nie wiem, czy ktoś z tych, którzy tak chętnie stawiają lotniska, zrobił proste wyliczenie. A przede wszystkim: czy ktoś z nich wpadł na pomysł, jak przyciągnąć linie lotnicze do siebie. Do czasu otwarcia tych lotnisk (ca. 3 lata), rynek w polsce będzie już miał pewną tendencję i kształt, to może się poprostu nie udać. Najlepiej świadczyć o tym może Rzeszów - jeszcze niedawno słuchaliśmy szumnych planów rozwoju FR, dziś mamy 3 loty dziennie do WAW, i jeden do STN i tak co chwila zawieszany...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Atco




Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 8:53, 20 Kwi 2006    Temat postu:

Dodam tylko, że dla Świdnika trzeba by pewnie już zacząć szkolić personel (tylko na czym, skoro nie ma żadnym projektów organizacji przestrzeni powietrznej?) żeby do 2009 się wyrobić.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marcino2




Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 417
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPBK

PostWysłany: Czw 8:54, 20 Kwi 2006    Temat postu:

znając życie to z dużej chmury mały deszcz...pewnie okaże się, że brakuje pieniędzy to zminią się plany... nie ma co się podniecać planami, bo planowąc to można a to jest tylko Polska Confused

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
RES




Dołączył: 16 Paź 2005
Posty: 749
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: RZE

PostWysłany: Czw 10:46, 20 Kwi 2006    Temat postu:

YoNasHek napisał:
Najlepiej świadczyć o tym może Rzeszów - jeszcze niedawno słuchaliśmy szumnych planów rozwoju FR, dziś mamy 3 loty dziennie do WAW, i jeden do STN i tak co chwila zawieszany...


Nie wiem kto Ci takich głupot naopowiadał połączenie z STN ma jedno z najlepszych obłożeń wśród wszytkich FRowskich lotów do STN z Polski.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabec
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Czw 10:57, 20 Kwi 2006    Temat postu:

RES napisał:
YoNasHek napisał:
Najlepiej świadczyć o tym może Rzeszów - jeszcze niedawno słuchaliśmy szumnych planów rozwoju FR, dziś mamy 3 loty dziennie do WAW, i jeden do STN i tak co chwila zawieszany...


Nie wiem kto Ci takich głupot naopowiadał połączenie z STN ma jedno z najlepszych obłożeń wśród wszytkich FRowskich lotów do STN z Polski.


RES, czy przypadkiem RYR w lutym/marcu nie odwolal paru lotow do STN? zdaje mi sie ze tak (moge sie mylic...ale). Sam zreszta rozpoczales temat z ktorego wynika ze z rozbudowy jakze potrzebnego terminala beda niestety nici!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
RES




Dołączył: 16 Paź 2005
Posty: 749
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: RZE

PostWysłany: Czw 11:02, 20 Kwi 2006    Temat postu:

Odwołanie lotów było z innyc przyczyn niż niski LF, wystarczy przeglądnąc statystyki, jeżeli co miesiąc na tej trasie FR obsługuje wiecej niż 8000 pax no to chyba przyznacie ze jest to normalny LF, z którego każda linia by sie cieszyła co do termianla to jest to mega skandal taka jest prawda ale tak to jest jak PPL spycha na margines porty na rzecz WAW.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabec
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Czw 11:11, 20 Kwi 2006    Temat postu:

RES napisał:
Odwołanie lotów było z innyc przyczyn niż niski LF, wystarczy przeglądnąc statystyki, jeżeli co miesiąc na tej trasie FR obsługuje wiecej niż 8000 pax no to chyba przyznacie ze jest to normalny LF, z którego każda linia by sie cieszyła co do termianla to jest to mega skandal taka jest prawda ale tak to jest jak PPL spycha na margines porty na rzecz WAW.


tak, ponoc RYR nie mial samolotow (opoznione dostawy) tylko RES powiedz mi, skoro Rzeszów ma takie super obłożenie to dlaczego loty sa odwolywane? skoro przykladowo sa 2 lotniska o takim samym LF i jednym z nich jest RZE to dlaczego RYR odwoluje loty akurat z RZE?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
RES




Dołączył: 16 Paź 2005
Posty: 749
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: RZE

PostWysłany: Czw 11:34, 20 Kwi 2006    Temat postu:

widocznie tak miał ustaloną siatke połączeń że to odwołanie mniej ją burzyło, ale co ja tam będę Wam tłumaczył.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
YoNasHek




Dołączył: 30 Gru 2005
Posty: 140
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 11:47, 20 Kwi 2006    Temat postu:

RES napisał:
widocznie tak miał ustaloną siatke połączeń że to odwołanie mniej ją burzyło, ale co ja tam będę Wam tłumaczył.

To mamy rozbieżne dane...
FR nie jest zadowolony z LF z RZE, jeśli sezon letni nie przyniesie load factor, który usatysfakcjonuje FR, zrezygnują z trasy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
RES




Dołączył: 16 Paź 2005
Posty: 749
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: RZE

PostWysłany: Czw 11:59, 20 Kwi 2006    Temat postu:

no to widze że bedzie musial zamknac wszystkie trasy do STN
STANSTED
- BYDGOSZCZ/SZWEREDOWO 8479
- GDANSK 7820
- KRAKOW 19601
- LODZ LUBLINEK 8728
- POZNAN 9392
- RZESZOW 8785
- SZCZECIN (GOLENOW) 7574
- WARSAW 4415
- WROCLAW 9592
to jest przkladowa statystyka dla STN wszystkich linii ale wiemy gdzie FR sam lata, statystyka jest ze stycznia czy lutego pierwsza lepsza jaka teraz znalazlem, ale co miesuiac jest mniej wiecej podobna.
Nie wiem ale zauwazyc mozna na forum dziwna zlosliwosc jezeli chodzi o kazde mniejsze miaston to takie typowe polskie, pamietac nalezy tylko że KRK, WAW itd to nie cała Polska więc troche szacunku dla pozostalych mieszkańców. Kończe dyskusje bo jest bezcelowa.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin