|
Forum lotnictwa To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Marcin747
Dołączył: 22 Sty 2006
Posty: 320
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Wto 13:38, 12 Gru 2006 Temat postu: 200 milionów na inwestycje w porty lotnicze 2007 rok. |
|
|
Przedsiębiorstwo Państwowe “Porty Lotnicze” (PPL) zamierzają zainwestować w 2007 roku ponad 200 mln zł w rozbudowę portów lotniczych w Polsce, w tym kilkanaście milionów złotych w rozbudowę portów regionalnych, w których firma ma udziały, poinformował w poniedziałek dyrektor naczelny firmy Paweł Łatacz.
„Zakładamy dokapitalizowanie portów regionalnych, w których mamy udziały kwotą kilkunastu milionów złotych, a do tego trzeba dodać około 200 mln zł na porty będące w naszej strukturze, czyli Warszawę (około połowę tej kwoty), Rzeszów i Zieloną Górę”– powiedział Łatacz dziennikarzom po konferencji prasowej w poniedziałek.
Dyrektor dodał, że kilka tygodni temu PPL przyjęły budżet przewidujący takie wydatki.
„Obecnie porty rozwijają się bardzo dynamicznie gdyż jest duży przyrost ruchu lotniczego” – podkreślił dyrektor. Dodał, że porty są niestety niedoinwestowane, brakuje infrastruktury i większej przepustowości.
„Natomiast pieniądze nie są problemem, gdyż znaczne środki na rozbudowę portów będą pochodzić z UE” – powiedział.
Według dyrektora Remigiusza Kobierskiego z PPL, przepustowość terminali w portach krajowych, włączając lotnisko Okęcie w Warszawie powinna się zwiększyć do ok. 40 mln pasażerów rocznie do 2009 roku.
Nowy terminal w Warszawie ma obsługiwać 6,5 mln pasażerów rocznie, a łącznie z obecnie funkcjonującym Terminalem I – 10 mln pasażerów.
„To jest szacunek, ale według planów poszczególnych portów można podać te liczbę” – powiedział.
Dodał, że większość portów regionalnych planuje zwiększyć swoją przepustowość do końca 2009 roku.
Kobierski powiedział, że trudno obecnie oszacować globalne wydatki. „Mogę powiedzieć, że sumy są znaczne a koszt jednego terminalu to 40-70 mln zł” – powiedział.
W poniedziałek dyrektor naczelny poinformował, że planowany port lotniczy w Modlinie koło Warszawy ma stanowić uzupełnienie dla Okęcia. „Postawiliśmy na Modlin. Mieści się w planie rozwoju dla warszawskiego Okęcia” – powiedział.
Według Kobierskiego, pierwszy etap budowy lotniska w Modlinie zakończy się połowie 2008 roku.
„Koszt przebudowy tego lotniska wyniesie ok. 200 mln zł”- dodał. Po pierwszym etapie jego przepustowość wyniesie 1,5-1,8 mln osób i będzie obsługiwać pasażerów linii niskokosztowych odprawianych na terminalu Etiuda.
Oprócz największego w Polsce lotniska, warszawskiego Okęcia, PPL zarządza lotniskami Babimost pod Zieloną Górą i Jasionka pod Rzeszowem. Oprócz tego PPL posiada udziały na lotniskach w Poznaniu, Krakowie, Szczecinie, Wrocławiu, Gdańsku, Katowicach, Bydgoszczy i Szczytnie.
info:puls biznesu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
zasieki1
Dołączył: 16 Paź 2005
Posty: 193
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Wto 14:46, 12 Gru 2006 Temat postu: Re: 200 milionów na inwestycje w porty lotnicze 2007 rok. |
|
|
Cytat: |
„Zakładamy dokapitalizowanie portów regionalnych, w których mamy udziały kwotą kilkunastu milionów złotych, a do tego trzeba dodać około 200 mln zł na porty będące w naszej strukturze, czyli Warszawę (około połowę tej kwoty), Rzeszów i Zieloną Górę”– powiedział Łatacz dziennikarzom po konferencji prasowej w poniedziałek. |
czyli na rzeszow i zielona gore 100 mln? ciekawe w jakich proporcjach? 97:3 chyba...
Cytat: |
Oprócz największego w Polsce lotniska, warszawskiego Okęcia, PPL zarządza lotniskami Babimost pod Zieloną Górą i Jasionka pod Rzeszowem. Oprócz tego PPL posiada udziały na lotniskach w Poznaniu, Krakowie, Szczecinie, Wrocławiu, Gdańsku, Katowicach, Bydgoszczy i Szczytnie.
info:puls biznesu |
slowo zarzadzanie w stosunku do babimostu jest troche na wyrost...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Danny
Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EIDW
|
Wysłany: Wto 14:48, 12 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
Strzeszczajac - bedziemy inwestowac w porty, ktore sie najgorzej rozwijaja - Warsawe, Rzeszow i Zielona Gore. Tylko Poznania brakuje na liscie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
franek
Dołączył: 05 Kwi 2006
Posty: 64
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Wto 17:19, 12 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
Dalej buduje się tylko hub - pomijając inne lotniska w których PPL ma udziały . Znowu będą płakać w Poznaniu
franek
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
RZE
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 138
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: RZ-ÓW
|
Wysłany: Wto 17:24, 12 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
Danny napisał: | ...bedziemy inwestowac w porty, ktore sie najgorzej rozwijaja - ..., Rzeszow .... |
dlatego ze inni nas wykiwali i teraz jak by nie patrzyl ten blad trzeba naprawic !!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Cachu
Dołączył: 22 Kwi 2006
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPRZ
|
Wysłany: Wto 17:52, 12 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
Danny...pomysl czasem rowniez o potencjale lotniska a taki EPRZ ma! Chocby samo zapotrzebowanie na loty transatlantyckie wiesz jaka to jest kasa? Jasionka jest JEDYNYM lotniskiem w Regionie. EPKK nie licze poniewaz jest ono juz troche za daleko. Niestety ale tylko terminal staje na przeszkodzie. Po jego budowie reklama, reklama i jeszcze raz reklama regionu, sciagniecie Low-Costow i mysle ze EPRZ rozwinie skrzydla. Pamietaj rowniez o atucie jakim jest Dolina Lotnicza.
Pozdrawiam
Bartek
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Danny
Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EIDW
|
Wysłany: Wto 18:08, 12 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
Potencjal lotow transatlantyckich to bardzo sezonowy popyt na najtansze bilety. Kokosow sie na tym nie zbije.
Co do low costow to sadze, ze potencjal zblizony do Bydgoszczy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
zasieki1
Dołączył: 16 Paź 2005
Posty: 193
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Wto 22:41, 12 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
Danny napisał: |
Co do low costow to sadze, ze potencjal zblizony do Bydgoszczy. |
mysle, ze jednak duzo mniejszy. nie oszukujmy sie - bydgoszcz (wraz z toruniem) to moloch w porownaniu do calego podkarpacia. zycze jak najlepiej rzeszowowi, to bardzo fajne miasto, ale jedyna szanse rozwoju upatruje w bazie technicznej ryanaira. zarowno ruch transatlantycki jak i potencjal low costowy za mizerne, aby naprawde rozwinac skrzydla. mimo wszystko - wszystkiego najlepszego.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
golab5
Dołączył: 23 Wrz 2005
Posty: 79
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: WAW
|
Wysłany: Wto 23:10, 12 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
Danny napisał: | Strzeszczajac - bedziemy inwestowac w porty, ktore sie najgorzej rozwijaja - Warsawe, Rzeszow i Zielona Gore. Tylko Poznania brakuje na liscie. |
Nie zgadzam się z tym co napisałeś, w przypadku EPWA należy zadać pytanie dlaczego rozwój nie postępuje szybciej. Myslę że odpowiedź jakkolwiek nie jest prosta to jednym z jej elementów jest to że przez parę lat poprostu nie inwestowano w ten port. Spóźniona budowa T2, za mały od początku moim zdaniem T1, to są niewątpliwie przyczyny które hamowały rozwój tego lotniska. Pieniądze które zostaną przeznaczone na rozbudowę Okęcia być może zostaną wydane na stację kolejową która ma być gotowa w 2008 roku co poprawi dojazd do portu. Sądz że EPWA ma jeszcze przed sobą perspektywę rozwoju.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
letowniak
Dołączył: 24 Cze 2006
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: Śro 2:51, 13 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
zasieki1 napisał: | Danny napisał: |
Co do low costow to sadze, ze potencjal zblizony do Bydgoszczy. |
mysle, ze jednak duzo mniejszy. nie oszukujmy sie - bydgoszcz (wraz z toruniem) to moloch w porownaniu do calego podkarpacia. zycze jak najlepiej rzeszowowi, to bardzo fajne miasto, ale jedyna szanse rozwoju upatruje w bazie technicznej ryanaira. zarowno ruch transatlantycki jak i potencjal low costowy za mizerne, aby naprawde rozwinac skrzydla. mimo wszystko - wszystkiego najlepszego. |
jeśli mniejszy potencjał to dlaczego na dzień dzisiejszy, mamy ponad 60 tyś pax więcej niż Bydgoszcz??
Prawda jest taka że ogranicza nas śmiesznie mały Terminal...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
zasieki1
Dołączył: 16 Paź 2005
Posty: 193
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Śro 7:06, 13 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
ale coz to jest 60 tys. pax?! moze zacznijmy od tego, ze w polsce sa tak naprawde 2 lotniska pasazerskie. o reszcie, a szczegolnie o rzeszowie czy bydgoszczy, w kontekscie ilosci pasazerow, trudno mowic jak o lotnisku. glasgow obsluguje ponad 8 mln pax rocznie, podczas gdy polskie lotniska 14 mln...
p.s. natomiast jesli ode mnie zalezaloby wybranie sposrod bydgoszczy i rzeszowa lotniska o wiekszym potencjale low costowym bez wahania wskazalbym bydgoszcz (przynajmniej do czasu kiedy przekroczenie granicy ukrainsko-polskiej bedzie trwalo 7 godzin).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|