|
Forum lotnictwa To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
frik
Dołączył: 07 Wrz 2006
Posty: 420
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPWA
|
Wysłany: Pon 14:39, 23 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
Wolałbym jednak 757 Icelandair - mają bardzo przyjemne dla oka malowanie i rewelacyjną obsługę
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Stoarn
Dołączył: 06 Sty 2006
Posty: 918
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPWA/EPGD/LSGG
|
Wysłany: Pon 15:23, 23 Paź 2006 Temat postu: Re: 4 samoloty i 194 loty tygodniowo |
|
|
jks napisał: |
budowanej przez amerykańską firmę Bachtel
Bechtel (nie Bachtel)
|
A Bachtel to Airbus A320-214 SWISSa HB-IJW... Było przy nim spore zamieszanie, bo wiele osób nie uznaje Bachtela za górę
Co do Islandii i 757: dolecą spokojniutko... Flugfelagowe 757 latają znacznie dalej niż odległość KTW-KEF... Ale niestety FI i jakakolwiek taniość to tak jakby komfort i Ryanair... Niemniej, miejmy nadzieję, bo to piękny kraj...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
seo
Dołączył: 22 Gru 2005
Posty: 149
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pon 16:40, 23 Paź 2006 Temat postu: Re: 4 samoloty i 194 loty tygodniowo |
|
|
jks napisał: |
Zdaje sie ze Malev i czeski Travel Service lataly okazjonalnie z Krakowa do Keflaviku w tym roku, ale nie wiem czy byly to czartery pracownikow czy tez moze islandzcy turysci w Krakowie. |
Właśnie dziś był czarter z KEF :
12:10 JXX 117 REYKJAVIK (KEF) ROZKŁADOWO zapewne ??? był to samolot Travel Service .
Tymi lotami przylatują głownie islandzcy turyści a nie polacy bilety na taki lot sa dosyć drogie . Polacy lataja głownie Icland Express z Berlina.
A w temacie Iclandair to zapowiedzial otwarcie kilku nowych tras.
o Icelandair will inaugurate nonstop service from Keflavik to Gothenburg on May 17th. The airline will operate 2 flights a week, on Thu/Sun, using a B757-200.
o Icelandair will inaugurate nonstop service from Keflavik to Bergen (Norway) on May 18th. The airline will operate 3 flights a week, on Mon/Wed/Fri, using a B757-200.
o Icelandair will resume nonstop service from Keflavik to Halifax on May 17th. The airline will operate 3 flights a week, on Mon/Thu/Sat, using a B757-200. On the other hand Icelandair will not be resuming service to San Francisco.
o Icelandair will increase the frequency on its Keflavik to New York JFK route by adding 2nd flight 3x a week from May 24th. This additional flight will operate on Tue/Thu/Sat departing Keflavik at 1030 and landing back in Iceland before midnight. Both flights will be operated with the B757-200.
o Icelandair will increase the frequency on its Keflavik to Boston route by adding 2nd flight 4x a week from May 25th. This additional flight will operate on Mon/Wed/Fri/Sun departing Keflavik at 1030 and landing back in Iceland before midnight. Both flights will be operated with the B757-200.
o Icelandair will also increase the frequency on some European destinations from Keflavik. This summer, compared to last summer, the airline will operate 7 flights a week to Amsterdam, Frankfurt and Paris as well as 3 flights a week to Helsinki.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Airliner
Moderator
Dołączył: 30 Paź 2005
Posty: 1965
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPKK
|
Wysłany: Pon 20:00, 23 Paź 2006 Temat postu: Re: 4 samoloty i 194 loty tygodniowo |
|
|
[quote="seo"] jks napisał: |
Właśnie dziś był czarter z KEF :
12:10 JXX 117 REYKJAVIK (KEF) ROZKŁADOWO zapewne ??? był to samolot Travel Service .
Tymi lotami przylatują głownie islandzcy turyści a nie polacy bilety na taki lot sa dosyć drogie . |
To nie Travel Service tylko islandzka linia JetX na Boeingu 737-800
wypozyczonym od Lauda Air .
byl juz we czwartek i dzis OE-LNK
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Airliner
Moderator
Dołączył: 30 Paź 2005
Posty: 1965
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPKK
|
Wysłany: Pon 20:12, 23 Paź 2006 Temat postu: Re: 4 samoloty i 194 loty tygodniowo |
|
|
Piekny napisał: | mathen napisał: | jks napisał: | Potencjal turystyczny Katowic jest o wiele mniejszy niz Krakowa, ale ... |
Bardzo ciekawe opracowanie. (-:
Tak na marginesie. to że Katowice mają mniejszy potencjał turystyczny niż Kraków, to wszyscy wiedzą (?). Ale o ile mniejszy? Dwa razy, półtorej? Jak to (w miarę obiektywnie) zmierzyć?
Czy ktoś zna jakieś opracowanie na temat mierzenia potencjału (czymkolwiek to jest) portu lotniczego (bądź miasta, regionu etc.)? | mozna w sumie powiedziec, ze KTW bardziej korzysta na potencjale turystycznym i bliskosci Krakowa niz potencjale turystycznym Katowic(mowa tylko o turytyce zeby bylo jasne) |
W zwiazku z turystami Wizz na niektorych rynkach (grecki,francuski i hiszpanski wiecej nie widzialem) rekalmuje swoje polacznie jako linia do Krakowa ani slowem wspominajac ze to Katowice
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Old
Dołączył: 19 Gru 2005
Posty: 325
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: WAW
|
Wysłany: Pon 21:22, 23 Paź 2006 Temat postu: Re: 4 samoloty i 194 loty tygodniowo |
|
|
jks napisał: | Taki jest plan dla czterech samolotow Wizzaira bazowanych w Katowicach w tygodniu 30 lipca - 5 sierpnia. W sumie 88 lotow powrotnych z Katowic + 9 lotow z innych lotnisk w schemacie W (stad 2*88+2*9=194). Wychodzi prawie dokladnie srednio 7 sektorow dziennie na samolot. To oczywiscie szczyt sezonu i rozklad zmienia sie dosc mocno 2 tygodnie wczesniej gdy w Gdansku przybywa samolot, katowickie przestaja obslugiwac kilka polaczen w schemacie W i ogolnie znacznie przybywa polaczen i dosc znacznie upraszcza sie rozklad. Kilka spostrzezen:
* pomimo takiego obciazenia rozklad nie jest strasznie przeladowany, samoloty wracaja 23:10 - 0:45, jedynie polaczenia z Corku wracaja o 2:30. W sumie jest wiec dosc znaczny bufor przed startami kolejnego dnia.
* w rozkladzie jest nawet kilka drobnych dziur: 1 samolot w pon i sr nie leci nigdzie od przylotu o 18:35 (po wykonaniu 6 sektorow), we wt,czw i sob 1 samolot ma przerwe od 15:00 do 19:20. Byc moze cos wiec dojdzie np loty do Egilstadir gdzie Wizz lata dosc regularnie (wozac pracownikow na budowe huty aluminium). Teraz jest nawet w rozkladzie, moze bedzie tez latem gdy Islandia to ciekawy kierunek.
* jak to sie dzieje: kluczem sa loty do Niemiec - tu decyzja bazy w Katowicach jest bardzo sluszna gdyz loty ze Gornego Slaska do zachodnich Niemiec to chyba jedyny kierunek w Polsce gdzie jest znaczny ruch przy stosunkowo niewielkiej (jak na samolot) odleglosci. W efekcie mozna upchac 8 lotow dziennie np KTW-DTM-KTW-CGN-KTW-NYO-KTW-DSA-KTW i powrot o 0:05. Cos jak Ryanair i lotach na Wyspach Brytyjskich. Wielkszosc zainteresowanych ludzi mieszka na Grn.Slasku i Slasku Opolskim wiec Balice sa jednak duzo dalej. Wroclaw tez jest daleko. W sumie jest 21 lotow do Niemiec tygodniowo (13xDTM, 4xCGN, 4xHHN)
* niewiele (9 z 97) lotow to loty nie z/do Katowic - to daje mozliwosc dosc elastycznego reagowania na ewentualne problemy (ktore tak dokuczaja np Centralwings)
* nowy teminal w KTW tez nie jest bez znaczenia - bedzie mogl odprawic 4xA320 wczesnie rano (1x 5:50, 3x 6:00) nie liczac B737 Lufthansy, CRJ AirFrance i AT5 LOT-u. Wizz ma ponad 30% wieksza podaz miejsc niz w tym roku.
* loty z lotniska polozonego dosc daleko od miast - nie ma ograniczen zwiazanych z halasem i mozna wylatywac o 5:30 i wracac o 0:30 bez przeszkod. To daje dlugi dzien do latania.
Ogolnie dosc sensownie to wyglada. Potencjal turystyczny Katowic jest o wiele mniejszy niz Krakowa, ale liniom srodkowoeuropejskim i tak trudno jest konkurowac z Ryanairem czy EasyJetem jesli chodzi o turystow zagranicznych.
Oczywiscie Wizz ma tendencje do zmieniania swoich rozkladow, wycofywania polaczen wiec pod koniec lipca przyszlego roku moze to wygladac inaczej. Ale na razie wyglada niezle. |
Jestem pod wrażeniem. Ile czasu zajęłaby taka analiza z WAW ? Pobieżnie zerknąłem na nowy rozkład i widzę rozwój kierunków pracowniczych (zwiększenie częstotliwości lotów do Liverpool'u i Glasgow, Sztokholm codziennie a Malmoe prawie) przy jednoczesnej redukcji kierunków turystycznych (Budapeszt, kiepskie dni i godziny do Paryża-Beauvais). Za to Londyn latem w piątki trzy razy dziennie Polski rekord LCC.
Czy z Twojej analizy Katowic wynika, że coś jeszcze dojdzie (niezagospodarowane godziny)?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wojtek_epkt
Dołączył: 25 Mar 2006
Posty: 79
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPKT
|
Wysłany: Śro 10:06, 25 Paź 2006 Temat postu: Re: 4 samoloty i 194 loty tygodniowo |
|
|
Piekny napisał: | mozna w sumie powiedziec, ze KTW bardziej korzysta na potencjale turystycznym i bliskosci Krakowa niz potencjale turystycznym Katowic(mowa tylko o turytyce zeby bylo jasne) |
To jest wielce prawdopodobna hipoteza, jednak KRK tez korzysta na potencjale turystycznym (mieszkancow-turystow) Slaska.
Wiele Slazakow wybiera loty z Krakowa, bo jest taniej albo w ogole jest jakis lot, ktorego nie ma z KTW. Sam mam blisko na oba lotniska. Cenowo (komunikacja publiczna) mam podobnie do KRK i KTW. Na Pyrzowice mam oczywiscie szybciej. Chociaz jesli sie uprzec i jest akurat polaczenie to mozna dojechac "za darmo" (w ramach biletu miesiecznego KZK GOP) z Katowic przez Bytom, wtedy czas dojazdu wydluza sie do 1,5 godziny co i tak jest kilkanascie minut krócej niz dojazd z centrum Katowic na lotnisko Balice.
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|