|
Forum lotnictwa To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Witek Z
Moderator
Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: WAW
|
Wysłany: Nie 21:59, 11 Cze 2006 Temat postu: |
|
|
Proszę się nie śmiać: Najlepszym nawiązaniem do tego coi napisał Bedrzich jest historia zastosowania plastiku w motoryzacji. Koncepcja Trabanta była teoretycznie świetna, soro auta rdzewieją to zróbmy plastusia. Koncepcja ta nie znalazła kontynuacji właśnie ze względów bezpieczeństwa. Strefy zgniotów Trabanta to oczywisty żart. Tu oczywiście kluczem jest modułowość. Jak coś się uszkodzi to to coś trzeba wymienić. Jak się uda zrobić wiele elementów to OK. Ale już np ze skrzydłem tak nie jest. Małe ups i trzeba wymieniać... płatowiec Noooo, ale właśnie na tym polegają rewolucje, że robi się rzeczy które dotychczas się nie dawały zrobić
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slepowron
Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KOAK
|
Wysłany: Pon 4:45, 12 Cze 2006 Temat postu: |
|
|
bedrzich napisał: | elastyczność elementów z nich wykonanych, z drugiej strony - względnie mała wytrzymałość na zdarzenia powiedzmy "nielotne" jak uderzenia na ziemi z np. osprzętem lotniskowym - elementy często rozwarstwiały się czy pękały od względnie małych sił |
Wlasnie ma byc dokladnie odwrotnie z 787. Ma byc o wiele bardziej odporny na wszelakie typu zderzenia z osprzetem lotniska. Osobiscie snie znam sie, pisze tylko co obiecuja inzynierowie z Boeinga.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
grztus
Dołączył: 07 Lis 2005
Posty: 480
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Radom/Warszawa
|
Wysłany: Pon 8:46, 12 Cze 2006 Temat postu: |
|
|
Właśnie z tego powodu o którym napisał bedrzich producenci wprowadzają kompozyty stopniowo (nieważne czy nosi on nazwę GLARE czy inną - jest to mimo wszystko kompozyt, a zainteresowanych odsyłam do definicji kompozytu).
Zarówno Boeing jak i Airbus opracowują własne technologie i procedury ich napraw. Dopiero kiedy takie technologie będą i się sprawdzą, będzie można zacząć mówić o kosztach związanych z eksploatacją takich maszyn (ściśle z kosztami napraw struktury płatowca).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Danny
Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EIDW
|
Wysłany: Pon 9:08, 12 Cze 2006 Temat postu: |
|
|
Gabec napisał: | Danny napisał: |
Na marginesie kompozyty pierwszy raz wykorzystano w samolotach cywilnych w A300 pod koniec lat 70-tych.
|
Danny, zwracam honor, rzeczywiście masz racje. Airbus juz w polowie lat '80 wprowadzil do produkcji A310 z kompozytowym ogonem. Linie AA mogłoby się wypowiedzieć szerzej na ten temat. |
Linie AA powinny wypowiedziec sie na temat wyszkolenia swoich pilotow i nie wymieniania nadwyrezonych czesci wbrew zaleceniom producenta. Na marginesie - linie AA nigdy nie mialy A310
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|