Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

787/prędkość/pytanie
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Czw 20:20, 06 Lip 2006    Temat postu:

Danny napisał:
W korytarzach nad Atlantykiem i tak samoloty musza leciec z ta sama szybkoscia.

To nie jest pawda.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
thewho




Dołączył: 23 Mar 2006
Posty: 139
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 20:25, 06 Lip 2006    Temat postu:

Herhor napisał:
Kiedyś, jak leciałem czarterem do Hurghady, Benkiem 767 (SP-LPA) to na monitorach pokazywała się przez jakieś 15 min. szybkość 1025 km/h i wysokość 12500 m. Czy to możliwe, czy błąd w wyświetlaniu?


Mozliwe bo to jest wyswietlana predkosc wzgledem ziemi. Prosty przyklad jezeli samolot leci 800 km/h z wiatrem w "ogon" co ma 250 km/h to sumujac jego predkosc i predkosc masy powietrza w ktorej leci wyjdzie 1050 km/h wzgledem ziemi


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Adams_




Dołączył: 22 Paź 2005
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA

PostWysłany: Czw 22:13, 06 Lip 2006    Temat postu:

Wysokosc 12500m to grubo ponad 40000 stop, na takiej wysokosci 763 raczej nie lata. Na wysokosci FL350 0.82mach to ok 265 wezlow co sie rowna ok 900km/h wzgledem ziemii.
Bardzo sie myle?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KubaN




Dołączył: 30 Wrz 2005
Posty: 798
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdańsk EPGD

PostWysłany: Czw 22:24, 06 Lip 2006    Temat postu:

A to nie wyjdzie około 300 węzłów? 265 to troche wolno patrząc na ciśnienie panujące na Fl350. Musiał by mocno trzymać dzioba u góry żeby utrzymać wysokość z prędk. 265 IAS.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Adams_




Dołączył: 22 Paź 2005
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA

PostWysłany: Czw 23:52, 06 Lip 2006    Temat postu:

Fakt, ciut wiecej niz 265, to jest wartosc dla A320, na ktorym latam w FS04. On ma nizsza predkosc przelotowa, 0.78 mach

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Pią 0:57, 07 Lip 2006    Temat postu:

Adams_ napisał:
Fakt, ciut wiecej niz 265

Prawie dokladnie 280.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KuB@
Gość






PostWysłany: Pią 3:58, 07 Lip 2006    Temat postu:

---

Ostatnio zmieniony przez KuB@ dnia Nie 8:49, 04 Lut 2007, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bartek_ql




Dołączył: 03 Lip 2006
Posty: 182
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA

PostWysłany: Pią 10:34, 07 Lip 2006    Temat postu:

Podobniez samolotami, ktore potrafily sie bardzo zblizyc do predkosci dzwieku (0.95 Macha) byly Tu-154. Znam tylko z opowiesci ale ponoc naocznego swiadka (mechanik pokladowy w LOTcie).
pzdr


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lamer




Dołączył: 22 Mar 2006
Posty: 89
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 11:11, 07 Lip 2006    Temat postu:

Cytat:
Wysokosc 12500m to grubo ponad 40000 stop, na takiej wysokosci 763 raczej nie lata

Lata, lata... Wg danych technicznych nawet na 13000m.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wegi
Moderator



Dołączył: 13 Cze 2006
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPBY

PostWysłany: Pią 13:02, 07 Lip 2006    Temat postu:

Nie mozna mowic, ze jak samolot dostaje zgode na lot to zatwierdza sie jego predkosc przelotową (mowa o locie nad Atlantykiem). Tam, przed zaczęciem przekraczania Atlantyku/lotu NAT'em prosi się o zgode oceaniczną. I to tam kontroler ogranicza prędkość dla separacji.

Dominik


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Pią 19:33, 07 Lip 2006    Temat postu:

wegi napisał:
I to tam kontroler ogranicza prędkość dla separacji.

Zgoda ale faktycznie to nad Polnocnym Atlantykiem lecisz sporo czasu nad ladem lub przy ladzie i pokrycie radarami jest dosc dobre - ograniczenia szybkosci dlatego sa dosc rzadkie. Jak ktos ma video ITVV z przelotu Virgin Atlantic 747-400 z Londynu do San Francisco to mozna zobaczyc ze oni przelatywali 0.86 Mach nad Atlantykiem - calkiem zdrowa szybkosc. Duzo wiecej restrykcji jest nad Pacyfikiem ale i tam w obecnych czasach fakt ze korytarzy jest dosc sporo, odleglosci miedzy samolotami z reguly olbrzymie, piloci maja radia VHF, szybszy samolot nie ma z reguly problemu z wykorzystaniem swoich mozliwosci.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin