|
Forum lotnictwa To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slepowron
Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KOAK
|
Wysłany: Czw 20:20, 06 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
Danny napisał: | W korytarzach nad Atlantykiem i tak samoloty musza leciec z ta sama szybkoscia. |
To nie jest pawda.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
thewho
Dołączył: 23 Mar 2006
Posty: 139
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Czw 20:25, 06 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
Herhor napisał: | Kiedyś, jak leciałem czarterem do Hurghady, Benkiem 767 (SP-LPA) to na monitorach pokazywała się przez jakieś 15 min. szybkość 1025 km/h i wysokość 12500 m. Czy to możliwe, czy błąd w wyświetlaniu? |
Mozliwe bo to jest wyswietlana predkosc wzgledem ziemi. Prosty przyklad jezeli samolot leci 800 km/h z wiatrem w "ogon" co ma 250 km/h to sumujac jego predkosc i predkosc masy powietrza w ktorej leci wyjdzie 1050 km/h wzgledem ziemi
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Adams_
Dołączył: 22 Paź 2005
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPWA
|
Wysłany: Czw 22:13, 06 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
Wysokosc 12500m to grubo ponad 40000 stop, na takiej wysokosci 763 raczej nie lata. Na wysokosci FL350 0.82mach to ok 265 wezlow co sie rowna ok 900km/h wzgledem ziemii.
Bardzo sie myle?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KubaN
Dołączył: 30 Wrz 2005
Posty: 798
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Gdańsk EPGD
|
Wysłany: Czw 22:24, 06 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
A to nie wyjdzie około 300 węzłów? 265 to troche wolno patrząc na ciśnienie panujące na Fl350. Musiał by mocno trzymać dzioba u góry żeby utrzymać wysokość z prędk. 265 IAS.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Adams_
Dołączył: 22 Paź 2005
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPWA
|
Wysłany: Czw 23:52, 06 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
Fakt, ciut wiecej niz 265, to jest wartosc dla A320, na ktorym latam w FS04. On ma nizsza predkosc przelotowa, 0.78 mach
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slepowron
Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KOAK
|
Wysłany: Pią 0:57, 07 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
Adams_ napisał: | Fakt, ciut wiecej niz 265 |
Prawie dokladnie 280.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KuB@
Gość
|
Wysłany: Pią 3:58, 07 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
---
Ostatnio zmieniony przez KuB@ dnia Nie 8:49, 04 Lut 2007, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bartek_ql
Dołączył: 03 Lip 2006
Posty: 182
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPWA
|
Wysłany: Pią 10:34, 07 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
Podobniez samolotami, ktore potrafily sie bardzo zblizyc do predkosci dzwieku (0.95 Macha) byly Tu-154. Znam tylko z opowiesci ale ponoc naocznego swiadka (mechanik pokladowy w LOTcie).
pzdr
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lamer
Dołączył: 22 Mar 2006
Posty: 89
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pią 11:11, 07 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
Cytat: | Wysokosc 12500m to grubo ponad 40000 stop, na takiej wysokosci 763 raczej nie lata |
Lata, lata... Wg danych technicznych nawet na 13000m.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wegi
Moderator
Dołączył: 13 Cze 2006
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPBY
|
Wysłany: Pią 13:02, 07 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
Nie mozna mowic, ze jak samolot dostaje zgode na lot to zatwierdza sie jego predkosc przelotową (mowa o locie nad Atlantykiem). Tam, przed zaczęciem przekraczania Atlantyku/lotu NAT'em prosi się o zgode oceaniczną. I to tam kontroler ogranicza prędkość dla separacji.
Dominik
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slepowron
Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KOAK
|
Wysłany: Pią 19:33, 07 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
wegi napisał: | I to tam kontroler ogranicza prędkość dla separacji.
|
Zgoda ale faktycznie to nad Polnocnym Atlantykiem lecisz sporo czasu nad ladem lub przy ladzie i pokrycie radarami jest dosc dobre - ograniczenia szybkosci dlatego sa dosc rzadkie. Jak ktos ma video ITVV z przelotu Virgin Atlantic 747-400 z Londynu do San Francisco to mozna zobaczyc ze oni przelatywali 0.86 Mach nad Atlantykiem - calkiem zdrowa szybkosc. Duzo wiecej restrykcji jest nad Pacyfikiem ale i tam w obecnych czasach fakt ze korytarzy jest dosc sporo, odleglosci miedzy samolotami z reguly olbrzymie, piloci maja radia VHF, szybszy samolot nie ma z reguly problemu z wykorzystaniem swoich mozliwosci.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|