|
Forum lotnictwa To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Stoarn
Dołączył: 06 Sty 2006
Posty: 918
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPWA/EPGD/LSGG
|
Wysłany: Czw 9:42, 06 Lip 2006 Temat postu: 787/prędkość/pytanie |
|
|
Czy 787 jest na tyle szybszy od 767, że mając taką samą ilość maszyn LOT będzie mógł wykonać ze 3 loty tygodniowo więcej? Ile przewidujecie, znawcy, skróci się czas transatlantyckich podróży jeśli w ogóle? (nie potrafię tego sam wyliczyć)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Danny
Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EIDW
|
Wysłany: Czw 9:44, 06 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
W korytarzach nad Atlantykiem i tak samoloty musza leciec z ta sama szybkoscia.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Stoarn
Dołączył: 06 Sty 2006
Posty: 918
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPWA/EPGD/LSGG
|
Wysłany: Czw 9:47, 06 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
Danny napisał: | W korytarzach nad Atlantykiem i tak samoloty musza leciec z ta sama szybkoscia. |
O tyle to mnie dziwi, że Air France, który lata do Montrealu trzema maszynami: 744, 772 i 332 ma czas przelotu rosnący respectivement
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Danny
Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EIDW
|
Wysłany: Czw 9:53, 06 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
Pewnie dlatego, ze 747 nie obowiazuje ETOPS.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gabec
Moderator
Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KRK
|
Wysłany: Czw 9:55, 06 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
Stoarn napisał: | Danny napisał: | W korytarzach nad Atlantykiem i tak samoloty musza leciec z ta sama szybkoscia. |
O tyle to mnie dziwi, że Air France, który lata do Montrealu trzema maszynami: 744, 772 i 332 ma czas przelotu rosnący respectivement |
na czym to polega??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ArekK
Dołączył: 22 Mar 2006
Posty: 86
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Czw 10:46, 06 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
Nie wiem o tej stalej predkosci nad Atlantykiem,ale normalnie to pilot prosi o zgode i zatwierdzenie planu lotu,a wiec i szybkosci...a potem to "up to" kontroler,czy i jaki mu da korytarz,poziom,itd...z uwzglednieniem wlasnie róznych,nawet nieoczekiwanych zmian planu lotu...
Jesli chodzi o LOT to raczej zmiana na inny typ samolotu nie zwieksza ilosci lotów przez pryzmat szybkosci...to raczej zakup wiekszej liczby samolotów pozwala na uruchomienie dodatkowych rejsów.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Stoarn
Dołączył: 06 Sty 2006
Posty: 918
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPWA/EPGD/LSGG
|
Wysłany: Czw 10:57, 06 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
AF ma trzy loty dziennie do montrealu: lot obsługiwany przez 772 jest krótszy niż ten A332, ale dłuższy niż 744...
Jeśli LOT mówi, że nie uruchomi nowych połączeń dalekodystansowych na razie, motywując to oczekiwaniem na 787, a 787 ma być tyle ile teraz 767 (siedem), to byłem ciekawy czy to dzięki prędkości czy jak...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lamer
Dołączył: 22 Mar 2006
Posty: 89
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Czw 11:27, 06 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
A może to oznacza, że 767 wcale nie wyjdą ze służby wraz z pojawieniem się 787? Prędkość przelotowa raczej się nie zmieni. Większość samolotów pasażerskich lata coś lekko ponad 0,8 mach i podejrzewam, że jest to bezpieczna granica by nie zbliżyć się "niechcący" do ponaddzwiękowej, której prawdopodobnie płatowiec by "nie przeżył".
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jasio85
Dołączył: 05 Lut 2006
Posty: 338
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPWA
|
Wysłany: Czw 11:33, 06 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
Cytat: | że jest to bezpieczna granica by nie zbliżyć się "niechcący" do ponaddzwiękowej, której prawdopodobnie płatowiec by "nie przeżył". |
Wierz mi że niechcący w locie poziomym żaden z samolotów takich jak 767 nie rozpędziłby się do prędkości naddźwiękowej
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lamer
Dołączył: 22 Mar 2006
Posty: 89
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Czw 11:36, 06 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
A możesz rozwinąć swoją myśl?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gabec
Moderator
Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KRK
|
Wysłany: Czw 11:47, 06 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
Stoarn napisał: | AF ma trzy loty dziennie do montrealu: lot obsługiwany przez 772 jest krótszy niż ten A332, ale dłuższy niż 744...
Jeśli LOT mówi, że nie uruchomi nowych połączeń dalekodystansowych na razie, motywując to oczekiwaniem na 787, a 787 ma być tyle ile teraz 767 (siedem), to byłem ciekawy czy to dzięki prędkości czy jak... |
To moze miec posredni związek z "Typical Cruise Speed".
B747 - 0.85 Mach
B777 - 0.84 Mach
Nie wiem jak to wyglada w przypadku A330 bo na stronie producenta jest tylko max cruise speed, co ma sie nijak do typical. Ale generalnie Airbusy sa wolniejsze.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Stoarn
Dołączył: 06 Sty 2006
Posty: 918
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPWA/EPGD/LSGG
|
Wysłany: Czw 13:36, 06 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
Gabec napisał: | Stoarn napisał: | AF ma trzy loty dziennie do montrealu: lot obsługiwany przez 772 jest krótszy niż ten A332, ale dłuższy niż 744...
Jeśli LOT mówi, że nie uruchomi nowych połączeń dalekodystansowych na razie, motywując to oczekiwaniem na 787, a 787 ma być tyle ile teraz 767 (siedem), to byłem ciekawy czy to dzięki prędkości czy jak... |
To moze miec posredni związek z "Typical Cruise Speed".
B747 - 0.85 Mach
B777 - 0.84 Mach
Nie wiem jak to wyglada w przypadku A330 bo na stronie producenta jest tylko max cruise speed, co ma sie nijak do typical. Ale generalnie Airbusy sa wolniejsze. |
Ale ze strony o dreamlinerze wynika że będzie on latał z prędkością jak 744....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gabec
Moderator
Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KRK
|
Wysłany: Czw 13:45, 06 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
Stoarn napisał: |
Ale ze strony o dreamlinerze wynika że będzie on latał z prędkością jak 744.... |
Moze i bedzie tak szybko latał, ale to nic nie zmienia. Ile mozesz zyskac? 20 min w jedna strone? nie sadze ze wiecej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
thewho
Dołączył: 23 Mar 2006
Posty: 139
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Czw 15:35, 06 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
Jasio85 napisał: |
Wierz mi że niechcący w locie poziomym żaden z samolotów takich jak 767 nie rozpędziłby się do prędkości naddźwiękowej |
Caly samolot moze nie ale powietrze na oplywajace skrzydlo jak najbardziej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Herhor
Dołączył: 17 Mar 2006
Posty: 139
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPBY
|
Wysłany: Czw 20:05, 06 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
Kiedyś, jak leciałem czarterem do Hurghady, Benkiem 767 (SP-LPA) to na monitorach pokazywała się przez jakieś 15 min. szybkość 1025 km/h i wysokość 12500 m. Czy to możliwe, czy błąd w wyświetlaniu?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|