|
Forum lotnictwa To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kwasny
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 20:13, 05 Mar 2006 Temat postu: A-380 |
|
|
Drodzy Państwo poszukuję informacji na temat Airbus-a A-380. Jeżeli ktoś posiada informacje na temat możliwości wykorzystania naszych (polskich) lotnisk do przyjęcia A-380, chodzi mi o możliwości techniczne drug startowych płyt postojowych, a także możliwości obsługi takich samolotów. Pozdrawiam.
mój adres [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
voitoosh
Dołączył: 23 Wrz 2005
Posty: 276
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Trzebinia (36 km W from EPKK)
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lukaszs
Dołączył: 18 Sty 2006
Posty: 588
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: 50° 0'46.29"N 19°59'3.18"E
|
Wysłany: Nie 20:46, 05 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
Skoro w Pyrzowicach ląduje an225, to czemu by nie A380. Pamiętaj że potrzebna jest jeszcze odpowiednia infrastruktura lotniska. Zobacz ile kosztuje i jak wygląda przygotowanie lotniska do obsługi A380 w USA na airfoto.pl w dziale news.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
voitoosh
Dołączył: 23 Wrz 2005
Posty: 276
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Trzebinia (36 km W from EPKK)
|
Wysłany: Nie 21:07, 05 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
i w Pyrzowicach, Warszawie A380 wyląduje - pozostaje tylko poszerzenie dróg kołowania i parę innych, które chłopcy wymienili wcześniej
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slepowron
Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KOAK
|
Wysłany: Nie 21:10, 05 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
Drogi startowe chyba sa OK, plyty postojowe tez, jedyne co mozna sprawdzic to szerokosci drog dojazdowych i wymagana przestrzen na skrety.
A tak na marginesie to tego samolotu nie zobaczymy w Polsce raczej bardzo, bardzo dlugo, chyba ze bedzie ladowac awaryjnie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lukaszs
Dołączył: 18 Sty 2006
Posty: 588
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: 50° 0'46.29"N 19°59'3.18"E
|
Wysłany: Nie 21:16, 05 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
Mysle że prędzej niż wersje pasażerską zobaczymy jakieś cargo. Chociaż pewnie i tak sobie troche poczekamy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Witek Z
Moderator
Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: WAW
|
Wysłany: Nie 23:04, 05 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
A380 był projektowany z zachowaniem zasady "osiemdziesiąt do kwadratu" - czyli tej, która dotyczy wszystkich maszyn (nie przekroczenie 80 metrów w jakimkolwiek wymiarze). Nie ma zatem problemów z drogami, pasami itd (może przywołane przez Ślepowrona promienie). Dostosowanie to jedynie problem terminala - jak efektywnie zapakować 650 paxów. To jest problem poważny, reszta to kosmetyka
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Adams_
Dołączył: 22 Paź 2005
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPWA
|
Wysłany: Pon 4:43, 06 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
Dlugoscia wiele nie rozni sie od B744, problemu nie bedzie. Z iloscia pax tez nie, przykladowo Singapoure bedzie mial konfiguracje ~ 460 miejscowa. Jesli lotniska sprawnie dzialaja z B744, 773 czy A346 - po lekkich usprawnieniach przyjma A388.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
chavez
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 434
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Echo-Papa-Golf-Delta
|
Wysłany: Pon 5:12, 06 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
Zgadzam sie z Witkiem Z: jesli chodzi o adaptacje terminali, to chodzi nie tyle o samo zapakowanie paxow do A380 czy pomieszczenie ich w poczekalni przed odlotem, co o WYGODNE, SPRAWNE i SZYBKIE zaladowanie i rozladowanie ich z dwoch pokladow JEDNOCZESNIE, a wiec specjalne rekawy. Mysle ze problemem jest tu czas handlingu, ktory nie powinien byc wiele dluzszy niz 744, a moze nawet krotszy.
Co do drog kolowania i startowych, stawialbym ze chodzi nie tyle ich szerokosc, co wytrzymalosc.
Pozdroofka
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
YoNasHek
Dołączył: 30 Gru 2005
Posty: 140
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pon 10:24, 06 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
Długo interesowałem się projektem A380. Z założenia miał być to samolot, dla którego nie trzeba przebudowywać całego lotniska.
W efekcie jest tak, że 23m droga do kołowania i pas szerokosci >45m, powyżej 2800m długości jest wystarczający do operacji pasażerskich.
Katogoria F, w jakiej znajduje się ten samolot, wymaga _wymalowania_ w inny sposob linii centralnej dróg do kołowania na zakrętach (materiał jest na stronie airbusa, we FRA wymalowane są przerywaną linia z literką F).
No i wspomniany handling. Na Okęciu będą gaty przystosowane nośnością płyty do kat. F, ale załadunek jednopoziomowy, z dwóch airbridge. Airbus twierdzi, że taki załadunek wydłuża czas pobytu na lotnisku o około 20 minut, przy czym jest to kwestia... rozładunku samolotu (w jednym czasie dużo ludzi wsiada, załadunek jednak zawsze odbywa się nieco wolniej, inaczej w czasie rozłożony).
Co do nośności TWY/RWY - A380 wymaga mniejszych parametrów nośności, niż B744 - ilość kół podwozia to sprawiła
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Danny
Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EIDW
|
Wysłany: Pon 10:38, 06 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
chavez napisał: | jesli chodzi o adaptacje terminali, to chodzi nie tyle o samo zapakowanie paxow do A380 czy pomieszczenie ich w poczekalni przed odlotem, co o WYGODNE, SPRAWNE i SZYBKIE zaladowanie i rozladowanie ich |
Z tym sa na EPWA problemy nawet z duzo mniejszymi maszynami
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slepowron
Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KOAK
|
Wysłany: Pon 22:57, 06 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
YoNasHek napisał: | Długo interesowałem się projektem A380. Z założenia miał być to samolot, dla którego nie trzeba przebudowywać całego lotniska. |
Moze nie calego.
Tak na marginesie,wlasnie przeczytalem ze Heathrow wydaje $800 mln na przystosowanie do A380 - to pokazna sumka, za nia mozesz kupic 3 A380
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|