Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

A KLM się rozwija
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Witek Z
Moderator



Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW

PostWysłany: Nie 23:20, 09 Kwi 2006    Temat postu: A KLM się rozwija

No właśnie! Miłośnicy niebieskich kadłubów jeszcze nie ochłonęli po pierwszych 330tkach we flocie KLM, a tu niespodzianka. Rozwój siatki połączeń oraz bardzo udana współpraca w ramach AF/KLM sprawiły, że Latający Holender przyjmuje do floty kolejne 777. Pierwszy rzut zakończył się jakiś rok temu na Kilimanjaro (PH-BQK). W dniu 28.02.06 przybył PH-BQL (noszący nazwę Litomysl Castle, czyli Zamku w Litomyślu niedaleko Pardubic: [link widoczny dla zalogowanych]) .Natomiast pojutrze przylatuje PH-BQM "Machu Picchu" Very Happy Mało tego, oto plan kolejnych dostaw:

PH-BQN 20 April 2006 Exclamation

PH-BQO Januari 2007
PH-BQP April 2007
PH-BQR Februari 2008
PH-BQS Maart 2008
PH-BQT Juni 2009

W sumie będzie 18! siódemek.
Mało tego, niedawno rzecznik KLM zapowiedział, że linia nie ma zamiaru rezygnować z MD11 w tym dzisięcioleciu. Trwa natomiast wyłączanie z floty 767, czyli "mostów". Ostatnio do Ameryki odleciał BZE, czyli Ponte Rialto, którym miałem okazję 3 razy lecieć do Afryki. No ale rekompensata jest zacna.

Miłośnicy KLMu łączcie się!

PS. Jak na tym tle nasz Lotek Question Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Airliner
Moderator



Dołączył: 30 Paź 2005
Posty: 1965
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPKK

PostWysłany: Nie 23:29, 09 Kwi 2006    Temat postu:

Dokladnie swietnie sobie radza Smile
a to pierwszy 777 Smile
Albert Plesman - zalozyciel KLMu
[link widoczny dla zalogowanych]

PS. Teraz ciekawe co zrobi KLM z najwiekszymi samolotami od kilku lat nie kupuja Boeingow 747 (ostatniego kupiono w 2004 ale w wersji cargo) i teraz pytanie czy czekaja na nastepce Boeinga 747 a moze na Airbusa 380?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabec
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Nie 23:40, 09 Kwi 2006    Temat postu:

Airliner napisał:
Dokladnie swietnie sobie radza Smile
a to pierwszy 777 Smile
Albert Plesman - zalozyciel KLMu
[link widoczny dla zalogowanych]

PS. Teraz ciekawe co zrobi KLM z najwiekszymi samolotami od kilku lat nie kupuja Boeingow 747 (ostatniego kupiono w 2004 ale w wersji cargo) i teraz pytanie czy czekaja na nastepce Boeinga 747 a moze na Airbusa 380?


Z tego co gdzies ich prezes sie wypowiadal to A380 jest dla nich za duzy, moze udałoby sie znalezc 1,2 kierunki gdzie mogliby zapełnic A380 ale nie mialoby to uzasadnienia ekonomicznego.
Nie wiem natomiast jakie sa szanse na B748i w barwach KLM, gdyz zdaje sie ze obecnie uzywane B747 sa w wersji kombi a jak wiadomo b748i nie bedzie dostepny w tej specyfikacji,czyzby wiec B773 ?? Bylby chyba najpiekniejszym worldlinerem


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Witek Z
Moderator



Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW

PostWysłany: Pon 8:37, 10 Kwi 2006    Temat postu:

Dokładnie! Z tego co słyszałem to KLM nie ma zamiaru kupować większych maszyn. Pamiętajmy, że z 22 ich Jumbo aż 17 to Combi (mix configuration), który zabiera tylko 278 pacxów, co jest mniej niż MD11 (282) nie mówiąc o 777, choć trochę więcej niż 330 (251). Tak więc cały potencjał pasażerski floty 747400 w KLMie to 6856 paxów, czyli niecał 21 razy 777. Co oznacza, że przeciętny Jumbo KLMu zabiera mniej paxów niż przeciętny 777 tej linii. No, ale oczywiście dochodzi jeszcze Cargo. Ciekaw jestem jak im się opłaca ruch towarowy Question

A tak przy okazji, jak już piszemy o KLMie to planują także modernizację kabin wszystkich 747400 i MD11 do standardu 777/330 czyli m.in. PTVki Laughing


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marcinj
Moderator



Dołączył: 29 Wrz 2005
Posty: 1499
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 9:42, 10 Kwi 2006    Temat postu:

hehe, a jak poczytasz forum na airliners, to dokładnie przeciwne opinie. KLMowi brakuje maszyn, współpraca z AF to koszmar itd.

i że ruch towarowy to złota żyła, ale AF się "combi" nie podobają.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Witek Z
Moderator



Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW

PostWysłany: Pon 10:02, 10 Kwi 2006    Temat postu:

To pewnie Holendrzy malkontenci. U nas też nic o LO dobrego byś nie przeczytał. A wracając do KLM to jednak "po owacach poznacie" jak linia dobiera 8 wielkich maszyn ponad wcześniejsze plany, to jednak o czymś to świadczy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marcinj
Moderator



Dołączył: 29 Wrz 2005
Posty: 1499
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 10:04, 10 Kwi 2006    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabec
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Nie 15:13, 16 Kwi 2006    Temat postu: Re: A KLM się rozwija

Witek Z napisał:


PH-BQN 20 April 2006 Exclamation

PH-BQO Januari 2007
PH-BQP April 2007
PH-BQR Februari 2008
PH-BQS Maart 2008
PH-BQT Juni 2009

W sumie będzie 18! siódemek.

Miłośnicy KLMu łączcie się!



Oto i PH-BQN / Nahanni National Park/ w całej okazałości :
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szczypus77




Dołączył: 11 Lis 2005
Posty: 155
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Bielsko-Chybie

PostWysłany: Nie 17:28, 16 Kwi 2006    Temat postu:

Ile jest 330stek we flocie KLMu??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pawelbelzyce




Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 893
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: UL980

PostWysłany: Nie 17:55, 16 Kwi 2006    Temat postu:

Witam

szczypus77 napisał:
Ile jest 330stek we flocie KLMu??


Zdaje sie ze 3, PH-AOA, AOB, AOC

Pozdrawiam Paweł


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Airliner
Moderator



Dołączył: 30 Paź 2005
Posty: 1965
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPKK

PostWysłany: Nie 18:00, 16 Kwi 2006    Temat postu:

szczypus77 napisał:
Ile jest 330stek we flocie KLMu??


Aktualnie posiadaja trzy maszyny

PH-AOA
PH-AOB
PH-AOC

4,5 i 6 dotra w tym roku

PH-AOD (juz wykonuje probne loty)
PH-AOE
PH-AOF

a pozostale dwa prawdopodobnie w 2007

PH-AOG
PH-AOH


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Witek Z
Moderator



Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW

PostWysłany: Nie 18:02, 16 Kwi 2006    Temat postu:

szczypus77 napisał:
Ile jest 330stek we flocie KLMu??


Wchwili obecnej 3

PH-AOA - Dam Amsterdam
PH-AOB - Berlin Potsdamerplatz
PH-AOC - Place de la Concorde Paris

Na 25 kwietnia planowany jest przylot:
PH-AOD - Piazza del Duomo Milano


Hehe, Airliner mnie ubiegł Laughing


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Witek Z dnia Nie 18:32, 16 Kwi 2006, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Airliner
Moderator



Dołączył: 30 Paź 2005
Posty: 1965
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPKK

PostWysłany: Nie 18:20, 16 Kwi 2006    Temat postu:

PH-AOB - Berlin Potsdamer Platz
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stoarn




Dołączył: 06 Sty 2006
Posty: 918
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA/EPGD/LSGG

PostWysłany: Pon 21:21, 17 Kwi 2006    Temat postu:

Witek Z napisał:
szczypus77 napisał:
Ile jest 330stek we flocie KLMu??


Wchwili obecnej 3

PH-AOA - Dam Amsterdam
PH-AOB - Berlin Potsdamerplatz
PH-AOC - Place de la Concorde Paris

Na 25 kwietnia planowany jest przylot:
PH-AOD - Piazza del Duomo Milano


Hehe, Airliner mnie ubiegł Laughing


PH-AOD powinien się nazywać Plac Defilad Warsaw!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
robbo2k




Dołączył: 17 Sty 2006
Posty: 129
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 12:41, 19 Kwi 2006    Temat postu: Re: A KLM się rozwija

Witek Z napisał:
No właśnie! Miłośnicy niebieskich kadłubów jeszcze nie ochłonęli po pierwszych 330tkach we flocie KLM, a tu niespodzianka. Rozwój siatki połączeń oraz bardzo udana współpraca w ramach AF/KLM sprawiły, że Latający Holender przyjmuje do floty kolejne 777. Pierwszy rzut zakończył się jakiś rok temu na Kilimanjaro (PH-BQK).


A BQK wlasnie leci z Amsterdamu do Deli nad naszym krajem


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin