|
Forum lotnictwa To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Witek Z
Moderator
Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: WAW
|
Wysłany: Pon 20:53, 13 Lis 2006 Temat postu: A KLM się rozwija (vol. 2) |
|
|
Jako dyżurny miłośnik Królewskich Holenderskich spieszę donieść o planach rozwojowych KLMu. Ostatni biuletyn korporacyjny krystalizuje nowe zakupy:
5 * A 330
6 * B 777 - i tu rozważana jest możliwość zakupu 773, bo 747 powoli muszą być zastępowane
6-8 * B738
"Kosztem" tych zakupów będzie nieco mniej intensywny niż planowano modernizowanie kabin starszych maszyn:
- w odniesieniu do MD11 planowana jest wymiana wszystkiego (foteli biznes i ekonomik) oraz wprowadzenie PTV w obu klasach. Ponadto 0 ku mojemu zmartwieniu - chcą wprowadzić układ 3-3-3.
- w odniesieniu do B744 zrezygnowano - znów ku mojej rozpaczy - z wprowadzenia PTV w ekonomiku. Wymiana foteli tylko w biznesie
- ciekawy jest pomysł na 737 - fotele z obecnych NG zostaną zastąpione nowymi, zaś te wyjęte z NG trafią do Clasiców. Troche partanina, ale jak się ma takie plany zakupow...
Według moich obliczeń - a mogłem coś troszkę pokręcić, ale niewiele - flota pasażerska i "moc przewozowa" błękitnych kadłubów będzie po tych zakupach i wycofaniu ostatnich 767 wyglądac następująco:
A330 - 15 (3765)
B737 - 55 (7370)
B747 - 22 (6900)
B777 - 20 (6540)
MD11- 10 (2820)
Razem 122 maszyny o łącznej mocy przewozowej 27.395 paxów
Pamiętam jak kilku apostałów u nas i na świecie wieszczyło, że połaczenie z AF to regres i kaplica dl KLMu. Daj nam Dobry Boże taki regres
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gabec
Moderator
Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KRK
|
Wysłany: Pon 21:58, 13 Lis 2006 Temat postu: Re: A KLM się rozwija (vol. 2) |
|
|
Witek Z napisał: | Jako dyżurny miłośnik Królewskich Holenderskich spieszę donieść o planach rozwojowych KLMu. Ostatni biuletyn korporacyjny krystalizuje nowe zakupy:
5 * A 330
6 * B 777 - i tu rozważana jest możliwość zakupu 773, bo 747 powoli muszą być zastępowane
6-8 * B738
|
W zamówieniach masz info o zakupie 6x 737-800s które dziś się pojawiło na [link widoczny dla zalogowanych]
Co do B777 to oni zdaje się mają zamówione kilka B773 (nie pameitam ile sztuk, części pierwszej tego tematu znajdziesz sobie szczegóły)
[link widoczny dla zalogowanych] - tu poczytasz sobie więcej
Dodatkowo Reuters opublikował informację jakoby AF i KLM razem przymierzały sie do zakupu samolotu B787/A350XWB z terminem dostawy ok 2012
Cytat: | "Le choix se fera entre le Boeing 787 et l'Airbus A350 XWB et devrait intervenir d'ici "un an, un an et demi en vue d'une livraison prévue autour de 2012". |
W przypadku KLM jak dla mnie B787 jest bardzo sensowny rozwiązaniem
787-10 - zamiast 772ER, 787-9 - zamiast MD11 a 787-8 zamiast A332
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
zione
Dołączył: 03 Lis 2005
Posty: 339
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Dąbrowa Górnicza / EPKT
|
Wysłany: Pon 22:55, 13 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
dlaczego wycofali 767 ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Witek Z
Moderator
Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: WAW
|
Wysłany: Pon 23:08, 13 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
Myśle, że z podobnych powodów dla których wycofali DC10 czy A310. Choć rozumiem Twoje pytanie, bo maszyny te nie były takie stare. Ale ekonomika to ekonomika, a rozwój to rozwój
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Danny
Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EIDW
|
Wysłany: Pon 23:43, 13 Lis 2006 Temat postu: Re: A KLM się rozwija (vol. 2) |
|
|
Gabec napisał: |
W przypadku KLM jak dla mnie B787 jest bardzo sensowny rozwiązaniem
787-10 - zamiast 772ER, 787-9 - zamiast MD11 a 787-8 zamiast A332 |
Wszystko cacy tylko, ze zignorowales, ze wlasnie zamawiaja wiecej A332.
Poza tym wybiora to samo co AF (co dzisiaj ogloszono). Naprawde uwazasz, z AF odrzuci A350 na rzecz B787?
Poza tym przeciez wg Ciebie LH, UA, AA i BA zamowia masy 787 wiec do 2020 bedzie wyprzedany.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gabec
Moderator
Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KRK
|
Wysłany: Pon 23:49, 13 Lis 2006 Temat postu: Re: A KLM się rozwija (vol. 2) |
|
|
Danny napisał: | Wszystko cacy tylko, ze zignorowales, ze wlasnie zamawiaja wiecej A332.
Poza tym wybiora to samo co AF (co dzisiaj ogloszono). Naprawde uwazasz, z AF odrzuci A350 na rzecz B787?
|
To nie ja napisalem ze chca nowy samolot od 2012
Skoro maja B777 to dlaczego nie mieliby miec B787, zreszta KLM ma jeszcze pare MD11 do wymiany, A332 mogliby wymienic na koncu. Dodatkowo B777 tez kiedy trzebabędzie wymienic, więc czemu nie na B787.
A332 sa dobre samoloty... ale na chwile obecna. W 2012 beda tyle wartaly co obecnie B767
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Danny
Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EIDW
|
Wysłany: Pon 23:51, 13 Lis 2006 Temat postu: Re: A KLM się rozwija (vol. 2) |
|
|
Gabec napisał: | A332 sa dobre samoloty... ale na chwile obecna. W 2012 beda tyle wartaly co obecnie B767 |
Ciekawe, bo Singapore, Lufthansa, Qantas, Aer Lingus i KLM wyraznie byly innego zdania niz Ty i zamowily A330 w ym roku z dostawami w ciagu kolejnych 3 lat.
Co do KLM MD-11 to dostana nowe kabiny wiec jeszcze polataja.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gabec
Moderator
Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KRK
|
Wysłany: Wto 0:15, 14 Lis 2006 Temat postu: Re: A KLM się rozwija (vol. 2) |
|
|
Danny napisał: | Gabec napisał: | A332 sa dobre samoloty... ale na chwile obecna. W 2012 beda tyle wartaly co obecnie B767 |
Ciekawe, bo Singapore, Lufthansa, Qantas, Aer Lingus i KLM wyraznie byly innego zdania niz Ty i zamowily A330 w ym roku z dostawami w ciagu kolejnych 3 lat.
Co do KLM MD-11 to dostana nowe kabiny wiec jeszcze polataja. |
Qantas, Singapure a takze chyba i LH zamowily A330 w ramach rekompensaty za opoznienia w dostawie A380. Po za tym za 3 lata to bedziemy mieli panie kolego 2009 a AF/KLM chca nowych samolotow w 2012 i jesli raz jeszcze spojrzysz ta date mialem na mysli mowiac ze w 2012 A330 bedzie tym czym B767 jest teraz
Co do MD11 - wiesz, ida tropem ktory narzucasz moznaby stwierdzic ze w B767 wystarczylo wymienic kabine i tez moglyby jeszcze pare lat polatac. Tu tak jak ktos napisal we wczesniejszym poscie chodzi o ekonomike
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Danny
Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EIDW
|
Wysłany: Wto 0:28, 14 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
Nie wiedzialem, ze MD-11 sa tak ekonomiczne. Czlowiek sie czegos uczy kazdego dnia
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gabec
Moderator
Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KRK
|
Wysłany: Wto 0:31, 14 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
Danny napisał: | Nie wiedzialem, ze MD-11 sa tak ekonomiczne. Czlowiek sie czegos uczy kazdego dnia |
widac nie sa zle skoro nadal nimi lataja zamiast wymienic je na ponoc najekonomiczniejsze A333
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Danny
Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EIDW
|
Wysłany: Wto 0:55, 14 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
Jesli juz to by wymienili
MD-11 - Max single class seating for 410, can seat 298 in three classes, 323 in two.
na
B772 - Passenger seating for 305 in three classes or up to 440.
Czemu sie nie zdecydowali niewiem. Pewnie ograniczone srodki.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Witek Z
Moderator
Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: WAW
|
Wysłany: Wto 15:49, 14 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
Fajnie was się czyta - chłopcy
Co do MD11. Z wypowiedzi szefostwa KLMu z końca 2005 roku wynika, że linia jest "niezwykle zadowolona" z tych maszyn. Sa one niezawodne i dość ekonomiczne - choć oczywiście porównania z 777 i 330 nie wytrzymują. Są natomiast spłacone, więc nie dochodzi do kosztu eksploatacji koszt pozyskania. Sam się zdziwiłem jak to czytałem, tym bardziej, że jest to jedna z ostatnich linii latających na MD11! Ja tam bardzo lubie latać MD11 KLMu - choć oczywiście zmiana kabiny będzie skokiem w kosmos.
Mnie bardziej fascynuje czym zastąpia 17 747Combi bo to w sumie niewielkie samoloty - 280 paxów.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|