Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

A KLM się rozwija (vol. 2)

 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Witek Z
Moderator



Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW

PostWysłany: Pon 20:53, 13 Lis 2006    Temat postu: A KLM się rozwija (vol. 2)

Jako dyżurny miłośnik Królewskich Holenderskich spieszę donieść o planach rozwojowych KLMu. Ostatni biuletyn korporacyjny krystalizuje nowe zakupy:

5 * A 330
6 * B 777 - i tu rozważana jest możliwość zakupu 773, bo 747 powoli muszą być zastępowane
6-8 * B738

"Kosztem" tych zakupów będzie nieco mniej intensywny niż planowano modernizowanie kabin starszych maszyn:

- w odniesieniu do MD11 planowana jest wymiana wszystkiego (foteli biznes i ekonomik) oraz wprowadzenie PTV w obu klasach. Ponadto 0 ku mojemu zmartwieniu - chcą wprowadzić układ 3-3-3.
- w odniesieniu do B744 zrezygnowano - znów ku mojej rozpaczy - z wprowadzenia PTV w ekonomiku. Wymiana foteli tylko w biznesie
- ciekawy jest pomysł na 737 - fotele z obecnych NG zostaną zastąpione nowymi, zaś te wyjęte z NG trafią do Clasiców. Troche partanina, ale jak się ma takie plany zakupow...

Według moich obliczeń - a mogłem coś troszkę pokręcić, ale niewiele - flota pasażerska i "moc przewozowa" błękitnych kadłubów będzie po tych zakupach i wycofaniu ostatnich 767 wyglądac następująco:

A330 - 15 (3765)
B737 - 55 (7370)
B747 - 22 (6900)
B777 - 20 (6540)
MD11- 10 (2820)

Razem 122 maszyny o łącznej mocy przewozowej 27.395 paxów

Pamiętam jak kilku apostałów u nas i na świecie wieszczyło, że połaczenie z AF to regres i kaplica dl KLMu. Daj nam Dobry Boże taki regres


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabec
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Pon 21:58, 13 Lis 2006    Temat postu: Re: A KLM się rozwija (vol. 2)

Witek Z napisał:
Jako dyżurny miłośnik Królewskich Holenderskich spieszę donieść o planach rozwojowych KLMu. Ostatni biuletyn korporacyjny krystalizuje nowe zakupy:

5 * A 330
6 * B 777 - i tu rozważana jest możliwość zakupu 773, bo 747 powoli muszą być zastępowane
6-8 * B738

W zamówieniach masz info o zakupie 6x 737-800s które dziś się pojawiło na [link widoczny dla zalogowanych]

Co do B777 to oni zdaje się mają zamówione kilka B773 (nie pameitam ile sztuk, części pierwszej tego tematu znajdziesz sobie szczegóły)
[link widoczny dla zalogowanych] - tu poczytasz sobie więcej

Dodatkowo Reuters opublikował informację jakoby AF i KLM razem przymierzały sie do zakupu samolotu B787/A350XWB z terminem dostawy ok 2012
Cytat:
"Le choix se fera entre le Boeing 787 et l'Airbus A350 XWB et devrait intervenir d'ici "un an, un an et demi en vue d'une livraison prévue autour de 2012".

W przypadku KLM jak dla mnie B787 jest bardzo sensowny rozwiązaniem
787-10 - zamiast 772ER, 787-9 - zamiast MD11 a 787-8 zamiast A332


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
zione




Dołączył: 03 Lis 2005
Posty: 339
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Dąbrowa Górnicza / EPKT

PostWysłany: Pon 22:55, 13 Lis 2006    Temat postu:

dlaczego wycofali 767 ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Witek Z
Moderator



Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW

PostWysłany: Pon 23:08, 13 Lis 2006    Temat postu:

Myśle, że z podobnych powodów dla których wycofali DC10 czy A310. Choć rozumiem Twoje pytanie, bo maszyny te nie były takie stare. Ale ekonomika to ekonomika, a rozwój to rozwójSmile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Danny




Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EIDW

PostWysłany: Pon 23:43, 13 Lis 2006    Temat postu: Re: A KLM się rozwija (vol. 2)

Gabec napisał:

W przypadku KLM jak dla mnie B787 jest bardzo sensowny rozwiązaniem
787-10 - zamiast 772ER, 787-9 - zamiast MD11 a 787-8 zamiast A332


Wszystko cacy tylko, ze zignorowales, ze wlasnie zamawiaja wiecej A332. Wink

Poza tym wybiora to samo co AF (co dzisiaj ogloszono). Naprawde uwazasz, z AF odrzuci A350 na rzecz B787? Wink

Poza tym przeciez wg Ciebie LH, UA, AA i BA zamowia masy 787 wiec do 2020 bedzie wyprzedany. Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabec
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Pon 23:49, 13 Lis 2006    Temat postu: Re: A KLM się rozwija (vol. 2)

Danny napisał:
Wszystko cacy tylko, ze zignorowales, ze wlasnie zamawiaja wiecej A332. Wink

Poza tym wybiora to samo co AF (co dzisiaj ogloszono). Naprawde uwazasz, z AF odrzuci A350 na rzecz B787? Wink

To nie ja napisalem ze chca nowy samolot od 2012 Wink
Skoro maja B777 to dlaczego nie mieliby miec B787, zreszta KLM ma jeszcze pare MD11 do wymiany, A332 mogliby wymienic na koncu. Dodatkowo B777 tez kiedy trzebabędzie wymienic, więc czemu nie na B787.
A332 sa dobre samoloty... ale na chwile obecna. W 2012 beda tyle wartaly co obecnie B767 Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Danny




Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EIDW

PostWysłany: Pon 23:51, 13 Lis 2006    Temat postu: Re: A KLM się rozwija (vol. 2)

Gabec napisał:
A332 sa dobre samoloty... ale na chwile obecna. W 2012 beda tyle wartaly co obecnie B767 Wink


Ciekawe, bo Singapore, Lufthansa, Qantas, Aer Lingus i KLM wyraznie byly innego zdania niz Ty i zamowily A330 w ym roku z dostawami w ciagu kolejnych 3 lat.

Co do KLM MD-11 to dostana nowe kabiny wiec jeszcze polataja.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabec
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Wto 0:15, 14 Lis 2006    Temat postu: Re: A KLM się rozwija (vol. 2)

Danny napisał:
Gabec napisał:
A332 sa dobre samoloty... ale na chwile obecna. W 2012 beda tyle wartaly co obecnie B767 Wink


Ciekawe, bo Singapore, Lufthansa, Qantas, Aer Lingus i KLM wyraznie byly innego zdania niz Ty i zamowily A330 w ym roku z dostawami w ciagu kolejnych 3 lat.

Co do KLM MD-11 to dostana nowe kabiny wiec jeszcze polataja.

Qantas, Singapure a takze chyba i LH zamowily A330 w ramach rekompensaty za opoznienia w dostawie A380. Po za tym za 3 lata to bedziemy mieli panie kolego 2009 a AF/KLM chca nowych samolotow w 2012 i jesli raz jeszcze spojrzysz ta date mialem na mysli mowiac ze w 2012 A330 bedzie tym czym B767 jest teraz Wink

Co do MD11 - wiesz, ida tropem ktory narzucasz moznaby stwierdzic ze w B767 wystarczylo wymienic kabine i tez moglyby jeszcze pare lat polatac. Tu tak jak ktos napisal we wczesniejszym poscie chodzi o ekonomike


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Danny




Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EIDW

PostWysłany: Wto 0:28, 14 Lis 2006    Temat postu:

Nie wiedzialem, ze MD-11 sa tak ekonomiczne. Czlowiek sie czegos uczy kazdego dnia Rolling Eyes

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabec
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Wto 0:31, 14 Lis 2006    Temat postu:

Danny napisał:
Nie wiedzialem, ze MD-11 sa tak ekonomiczne. Czlowiek sie czegos uczy kazdego dnia Rolling Eyes

widac nie sa zle skoro nadal nimi lataja zamiast wymienic je na ponoc najekonomiczniejsze A333 Idea


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Danny




Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EIDW

PostWysłany: Wto 0:55, 14 Lis 2006    Temat postu:

Jesli juz to by wymienili

MD-11 - Max single class seating for 410, can seat 298 in three classes, 323 in two.

na

B772 - Passenger seating for 305 in three classes or up to 440.

Czemu sie nie zdecydowali niewiem. Pewnie ograniczone srodki.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Witek Z
Moderator



Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW

PostWysłany: Wto 15:49, 14 Lis 2006    Temat postu:

Fajnie was się czyta - chłopcy Wink

Co do MD11. Z wypowiedzi szefostwa KLMu z końca 2005 roku wynika, że linia jest "niezwykle zadowolona" z tych maszyn. Sa one niezawodne i dość ekonomiczne - choć oczywiście porównania z 777 i 330 nie wytrzymują. Są natomiast spłacone, więc nie dochodzi do kosztu eksploatacji koszt pozyskania. Sam się zdziwiłem jak to czytałem, tym bardziej, że jest to jedna z ostatnich linii latających na MD11! Ja tam bardzo lubie latać MD11 KLMu - choć oczywiście zmiana kabiny będzie skokiem w kosmos.

Mnie bardziej fascynuje czym zastąpia 17 747Combi bo to w sumie niewielkie samoloty - 280 paxów.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin