|
Forum lotnictwa To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Atco
Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Czw 18:43, 12 Sty 2006 Temat postu: A380 jednak z większymi separacjami |
|
|
Przynajmniej w UK:
[link widoczny dla zalogowanych]
Dodatkowa minuta przy odlocie (to jeszcze pewnie do zniesienia, chociaż upierdliwe) i 10 NM na prostej (makabra), a 15 NM i 1500ft separacji pionowej na trasie to jakieś kompletne nieporozumienie.
Szykuje się najbardziej znienawidzony przez kontrolerów samolot.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Togal
Dołączył: 07 Paź 2005
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Czw 21:40, 12 Sty 2006 Temat postu: Re: A380 jednak z większymi separacjami |
|
|
Atco napisał: |
(...) a 15 NM i 1500ft separacji pionowej na trasie to jakieś kompletne nieporozumienie.
|
A jak to (separacja) w chwili obecnej wygląda dla "normalnych" samolotów lecących en-route w okolicach np. DRE?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
HG
Dołączył: 17 Paź 2005
Posty: 507
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Czw 22:00, 12 Sty 2006 Temat postu: Re: A380 jednak z większymi separacjami |
|
|
Atco napisał: | Przynajmniej w UK:
[link widoczny dla zalogowanych]
Dodatkowa minuta przy odlocie (to jeszcze pewnie do zniesienia, chociaż upierdliwe) i 10 NM na prostej (makabra), a 15 NM i 1500ft separacji pionowej na trasie to jakieś kompletne nieporozumienie.
Szykuje się najbardziej znienawidzony przez kontrolerów samolot. |
te 1500ft na trasie to najwieksza bzdura o jakiej slyszalem. Przeciez de facto oznacza to separacje 2000ft, bo chyba nikt nie bedzie latal na np. FL375 bo A380 jest na FL390 tylko poleci na FL370. Ten samolot zaczyna pasowac do europejskiej koncepcji jednego nieba. Jedno niebo- jeden kontroler- jeden samolot (wlasnie A380).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
k_sko
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 520
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Czw 22:23, 12 Sty 2006 Temat postu: Re: A380 jednak z większymi separacjami |
|
|
Togal napisał: | Atco napisał: |
(...) a 15 NM i 1500ft separacji pionowej na trasie to jakieś kompletne nieporozumienie.
|
A jak to (separacja) w chwili obecnej wygląda dla "normalnych" samolotów lecących en-route w okolicach np. DRE? |
O ile się nie mylę to 10 NM lub 10 minut - jakoś tak (Atco popraw mnie pewnie coś pokręciłem), oczy wiście w zależności od prędkości i kierunku separowanych samolotów.
KS
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Togal
Dołączył: 07 Paź 2005
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Czw 22:58, 12 Sty 2006 Temat postu: Re: A380 jednak z większymi separacjami |
|
|
k_sko napisał: | Togal napisał: | Atco napisał: |
(...) a 15 NM i 1500ft separacji pionowej na trasie to jakieś kompletne nieporozumienie.
|
A jak to (separacja) w chwili obecnej wygląda dla "normalnych" samolotów lecących en-route w okolicach np. DRE? |
O ile się nie mylę to 10 NM lub 10 minut - jakoś tak |
W 10 minut to ja autem robię 10 nm. Coś nie tak.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Atco
Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pią 0:50, 13 Sty 2006 Temat postu: |
|
|
Przy kontroli radarowej w PL 7 NM, chociaż ponoć są kraje z 5 NM.
Przy kontroli proceduralnej (czyli bez użycia radaru) 10 minut.
To są minima, czyli odstępy, w jakich mogą się znaleźć 2 samoloty w tym samym miejscu niezależnie od konfiguracji (upraszczam). Mówimy o separacjach na trasie, na podejściu jest ciaśniej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Manadam
Dołączył: 11 Gru 2005
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KEWR/EPBA
|
Wysłany: Pią 13:30, 13 Sty 2006 Temat postu: |
|
|
Troche z innej beczki,czy ktos z was wie kiedy to cudo przyleci do KJFK,KEWR lub w te okolice
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
HG
Dołączył: 17 Paź 2005
Posty: 507
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pią 16:45, 13 Sty 2006 Temat postu: |
|
|
Atco napisał: | Przy kontroli radarowej w PL 7 NM, chociaż ponoć są kraje z 5 NM.
Przy kontroli proceduralnej (czyli bez użycia radaru) 10 minut.
To są minima, czyli odstępy, w jakich mogą się znaleźć 2 samoloty w tym samym miejscu niezależnie od konfiguracji (upraszczam). Mówimy o separacjach na trasie, na podejściu jest ciaśniej. |
Bez przesady z tymi 10 minutami dla procedury. Przeciez dzieki DME w procedurze tez moze byc 10NM.
Inna sprawa, ze 10 min jest czasem mniejsza separacja niz 10NM. Znany mi jest przypadek, gdy z pewnego lotniska w Polsce wystartowaly dwie motolotnie (full wypas sprzet) w locie IFR sic! i polecialy do Niemiec. Predkosc przelotowa takiego sprzetu byla rzedu 45Kt a przy wchodzeniu odpowiednio mniej. Motolotnie wystartowaly w odstepie 10 minut ze wzgledu na to, ze obie chcialy leciec na FL60. Po siagnieciu FL60 motolotnie zostaly przekazane na radar. Oczywiscie zaraz bylo zamieszanie, bo jak mozna puscic dwa "samoloty" jeden za drugim w odstepie niecalych 6 NM na ten sam poziom. Jak widac tylko proceduralni to potrafia.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slepowron
Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KOAK
|
Wysłany: Pią 18:39, 13 Sty 2006 Temat postu: |
|
|
Atco napisał: | Przy kontroli radarowej w PL 7 NM, chociaż ponoć są kraje z 5 NM.
. |
Faktycznie w USA jest 5. Ale to znaczy ze kontrolerzy staraja sie nie zejsc ponizej 7, te 2 mile to taka strefa "buforowa". W kazdym razie kontrolerowi zalicza sie "operational error" jak odleglosc spadnie ponizej 5-ciu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Andrzej D
Dołączył: 07 Sty 2006
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPWA
|
Wysłany: Wto 0:42, 17 Sty 2006 Temat postu: |
|
|
Zanim A380 zacznie na dobre latac firma Michelin musi postarac się o lepsze kapcie .
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gabec
Moderator
Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KRK
|
Wysłany: Czw 21:54, 28 Wrz 2006 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Vertical Spacing:
Vertical spacing in all cases to be the same as for other aircraft
Horizontal spacing en-route
En-route horizontal spacing to be the same as for other aircraft
Holding
Vertical spacing to be the same as for other aircraft
Approach / Landing
No wake constraint for the A380 as a following aircraft
A380 followed by Heavy = +2nm extra to existing ICAO separation (6 nm absolute distance)
A380 followed by Medium = +3nm extra to existing ICAO criteria (8 nm absolute distance)
A380 followed by Light = +4nm extra to existing ICAO separation criteria (10 nm absolute distance)
Departure following A380
No wake constraint for the A380 as a following aircraft.
Same radar spacing as for Approach / Landing
Or, for time based operations: Heavy = 2 minutes; Medium, Light = 3 minutes
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wegi
Moderator
Dołączył: 13 Cze 2006
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPBY
|
Wysłany: Czw 23:45, 28 Wrz 2006 Temat postu: |
|
|
10 NM separacji w EGLL to przecież koszmar będzie...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
PolishAir42
Dołączył: 18 Lis 2005
Posty: 124
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: DAB (Daytona Beach Int'l/Florida)
|
Wysłany: Pią 5:32, 29 Wrz 2006 Temat postu: |
|
|
slepowron napisał: | Atco napisał: | Przy kontroli radarowej w PL 7 NM, chociaż ponoć są kraje z 5 NM.
. |
Faktycznie w USA jest 5. Ale to znaczy ze kontrolerzy staraja sie nie zejsc ponizej 7, te 2 mile to taka strefa "buforowa". W kazdym razie kontrolerowi zalicza sie "operational error" jak odleglosc spadnie ponizej 5-ciu. |
Ponizej 5nm to jest operational error? Ummm nie prawda....chyba nigdy zes nawet nie zerknal w 7110.65 albo w FAR/AIM. FAA Order 7210.3 + biblia kontrolerow w USA 7110.65 pisze:
"10-4-8. REDUCED SEPARATION ON FINAL
Separation between aircraft may be reduced to 2.5 NM in-trail separation on the final approach course within 10 NMs of the runway provided an average Runway Occupancy Time (ROT) of 50 seconds or less is documented for each runway. ROT is the length of time required for an arriving aircraft to proceed from over the runway threshold to a point clear of the runway. The average ROT is calculated by using the average of the ROT of no less than 250 arrivals. The 250 arrivals need not be consecutive, but shall contain a representative sample of the types of aircraft that use the runway. Average ROT documentation shall be revalidated, within 30 days, if there is a significant change in runway/taxiway configuration, fleet mix, or other factors that may increase ROT. Revalidation need not be done for situations that are temporary in nature. Only the ROT for the affected runway(s) will need to be revalidated. The revalidation documentation shall contain the following information for each arrival:
a. Aircraft call sign.
b. Aircraft type.
c. Time across the threshold.
d. Time clear of the runway.
e. Items c and d above may be omitted if using a stopwatch. Record the total number of seconds required for an aircraft to proceed from over the landing threshold to a point clear of the runway when using a stopwatch.
REFERENCE-
FAAO 7110.65, Subpara 5-5-4f, Minima.
"
----------------
3nm Jest prawie zawsze uzywane w Class C+D Airspace jak jest TRACON w okolicy albo jak wiekszosc samolotow ma ADS-B. W miejscach gdzie jest duzo ruchu w USA minimum jest 5nm w Class A+B+Class G airspace(5nm w en-route tez). Z tego co pamietam reguly byly wprowadzone w 2000 jak wszedla minimalna pionowa separacja (FAA RVSM) ktora teraz wynosi 1000ft miedzy FL290-FL410 + TRACON Control. 2.5nm widac na codzien w MIA, ORD, ATL, LAX.
5nm separation = 90 seconds
3nm separation = 60 seconds
Samoloty w ORD + ATL laduja co 50 sekund....nie wiem skad wymysliles ta twoja logike z <5nm = operational error.
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gabik
Dołączył: 06 Lis 2005
Posty: 614
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KORD/EPKK
|
Wysłany: Pią 12:52, 29 Wrz 2006 Temat postu: |
|
|
A czy slepowronowi nie chodzilo przypadkiem o separacje na trasie (enroute) a nie na podejsciu?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kshyhoo
Moderator
Dołączył: 10 Paź 2005
Posty: 574
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: 1km od EPWA
|
Wysłany: Pią 14:20, 29 Wrz 2006 Temat postu: |
|
|
Gabik napisał: | A czy slepowronowi nie chodzilo przypadkiem o separacje na trasie (enroute) a nie na podejsciu? |
Oczywiście, że o to chodziło... małe nieporozumienie tu mamy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|