Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

A380 jednak z większymi separacjami
Idź do strony 1, 2  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Atco




Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 18:43, 12 Sty 2006    Temat postu: A380 jednak z większymi separacjami

Przynajmniej w UK:

[link widoczny dla zalogowanych]

Dodatkowa minuta przy odlocie (to jeszcze pewnie do zniesienia, chociaż upierdliwe) i 10 NM na prostej (makabra), a 15 NM i 1500ft separacji pionowej na trasie to jakieś kompletne nieporozumienie.

Szykuje się najbardziej znienawidzony przez kontrolerów samolot.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Togal




Dołączył: 07 Paź 2005
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 21:40, 12 Sty 2006    Temat postu: Re: A380 jednak z większymi separacjami

Atco napisał:

(...) a 15 NM i 1500ft separacji pionowej na trasie to jakieś kompletne nieporozumienie.


A jak to (separacja) w chwili obecnej wygląda dla "normalnych" samolotów lecących en-route w okolicach np. DRE?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
HG




Dołączył: 17 Paź 2005
Posty: 507
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 22:00, 12 Sty 2006    Temat postu: Re: A380 jednak z większymi separacjami

Atco napisał:
Przynajmniej w UK:

[link widoczny dla zalogowanych]

Dodatkowa minuta przy odlocie (to jeszcze pewnie do zniesienia, chociaż upierdliwe) i 10 NM na prostej (makabra), a 15 NM i 1500ft separacji pionowej na trasie to jakieś kompletne nieporozumienie.

Szykuje się najbardziej znienawidzony przez kontrolerów samolot.

te 1500ft na trasie to najwieksza bzdura o jakiej slyszalem. Przeciez de facto oznacza to separacje 2000ft, bo chyba nikt nie bedzie latal na np. FL375 bo A380 jest na FL390 tylko poleci na FL370. Ten samolot zaczyna pasowac do europejskiej koncepcji jednego nieba. Jedno niebo- jeden kontroler- jeden samolot (wlasnie A380). Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
k_sko




Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 520
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 22:23, 12 Sty 2006    Temat postu: Re: A380 jednak z większymi separacjami

Togal napisał:
Atco napisał:

(...) a 15 NM i 1500ft separacji pionowej na trasie to jakieś kompletne nieporozumienie.


A jak to (separacja) w chwili obecnej wygląda dla "normalnych" samolotów lecących en-route w okolicach np. DRE?


O ile się nie mylę to 10 NM lub 10 minut - jakoś tak (Atco popraw mnie pewnie coś pokręciłem), oczy wiście w zależności od prędkości i kierunku separowanych samolotów.

KS


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Togal




Dołączył: 07 Paź 2005
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 22:58, 12 Sty 2006    Temat postu: Re: A380 jednak z większymi separacjami

k_sko napisał:
Togal napisał:
Atco napisał:

(...) a 15 NM i 1500ft separacji pionowej na trasie to jakieś kompletne nieporozumienie.


A jak to (separacja) w chwili obecnej wygląda dla "normalnych" samolotów lecących en-route w okolicach np. DRE?


O ile się nie mylę to 10 NM lub 10 minut - jakoś tak


W 10 minut to ja autem robię 10 nm. Coś nie tak.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Atco




Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 0:50, 13 Sty 2006    Temat postu:

Przy kontroli radarowej w PL 7 NM, chociaż ponoć są kraje z 5 NM.
Przy kontroli proceduralnej (czyli bez użycia radaru) 10 minut.

To są minima, czyli odstępy, w jakich mogą się znaleźć 2 samoloty w tym samym miejscu niezależnie od konfiguracji (upraszczam). Mówimy o separacjach na trasie, na podejściu jest ciaśniej.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Manadam




Dołączył: 11 Gru 2005
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KEWR/EPBA

PostWysłany: Pią 13:30, 13 Sty 2006    Temat postu:

Troche z innej beczki,czy ktos z was wie kiedy to cudo przyleci do KJFK,KEWR lub w te okolice

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
HG




Dołączył: 17 Paź 2005
Posty: 507
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 16:45, 13 Sty 2006    Temat postu:

Atco napisał:
Przy kontroli radarowej w PL 7 NM, chociaż ponoć są kraje z 5 NM.
Przy kontroli proceduralnej (czyli bez użycia radaru) 10 minut.

To są minima, czyli odstępy, w jakich mogą się znaleźć 2 samoloty w tym samym miejscu niezależnie od konfiguracji (upraszczam). Mówimy o separacjach na trasie, na podejściu jest ciaśniej.


Bez przesady z tymi 10 minutami dla procedury. Przeciez dzieki DME w procedurze tez moze byc 10NM.
Inna sprawa, ze 10 min jest czasem mniejsza separacja niz 10NM. Znany mi jest przypadek, gdy z pewnego lotniska w Polsce wystartowaly dwie motolotnie (full wypas sprzet) w locie IFR sic! i polecialy do Niemiec. Predkosc przelotowa takiego sprzetu byla rzedu 45Kt a przy wchodzeniu odpowiednio mniej. Motolotnie wystartowaly w odstepie 10 minut ze wzgledu na to, ze obie chcialy leciec na FL60. Po siagnieciu FL60 motolotnie zostaly przekazane na radar. Oczywiscie zaraz bylo zamieszanie, bo jak mozna puscic dwa "samoloty" jeden za drugim w odstepie niecalych 6 NM na ten sam poziom. Jak widac tylko proceduralni to potrafia. Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Pią 18:39, 13 Sty 2006    Temat postu:

Atco napisał:
Przy kontroli radarowej w PL 7 NM, chociaż ponoć są kraje z 5 NM.
.


Faktycznie w USA jest 5. Ale to znaczy ze kontrolerzy staraja sie nie zejsc ponizej 7, te 2 mile to taka strefa "buforowa". W kazdym razie kontrolerowi zalicza sie "operational error" jak odleglosc spadnie ponizej 5-ciu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Andrzej D




Dołączył: 07 Sty 2006
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA

PostWysłany: Wto 0:42, 17 Sty 2006    Temat postu:

Zanim A380 zacznie na dobre latac firma Michelin musi postarac się o lepsze kapcie Laughing .
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabec
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Czw 21:54, 28 Wrz 2006    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

Vertical Spacing:
Vertical spacing in all cases to be the same as for other aircraft

Horizontal spacing en-route
En-route horizontal spacing to be the same as for other aircraft

Holding
Vertical spacing to be the same as for other aircraft

Approach / Landing

No wake constraint for the A380 as a following aircraft

A380 followed by Heavy = +2nm extra to existing ICAO separation (6 nm absolute distance)

A380 followed by Medium = +3nm extra to existing ICAO criteria (8 nm absolute distance)

A380 followed by Light = +4nm extra to existing ICAO separation criteria (10 nm absolute distance)

Departure following A380
No wake constraint for the A380 as a following aircraft.

Same radar spacing as for Approach / Landing
Or, for time based operations: Heavy = 2 minutes; Medium, Light = 3 minutes


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wegi
Moderator



Dołączył: 13 Cze 2006
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPBY

PostWysłany: Czw 23:45, 28 Wrz 2006    Temat postu:

10 NM separacji w EGLL to przecież koszmar będzie...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PolishAir42




Dołączył: 18 Lis 2005
Posty: 124
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: DAB (Daytona Beach Int'l/Florida)

PostWysłany: Pią 5:32, 29 Wrz 2006    Temat postu:

slepowron napisał:
Atco napisał:
Przy kontroli radarowej w PL 7 NM, chociaż ponoć są kraje z 5 NM.
.


Faktycznie w USA jest 5. Ale to znaczy ze kontrolerzy staraja sie nie zejsc ponizej 7, te 2 mile to taka strefa "buforowa". W kazdym razie kontrolerowi zalicza sie "operational error" jak odleglosc spadnie ponizej 5-ciu.


Ponizej 5nm to jest operational error? Ummm nie prawda....chyba nigdy zes nawet nie zerknal w 7110.65 albo w FAR/AIM. FAA Order 7210.3 + biblia kontrolerow w USA 7110.65 pisze:

"10-4-8. REDUCED SEPARATION ON FINAL

Separation between aircraft may be reduced to 2.5 NM in-trail separation on the final approach course within 10 NMs of the runway provided an average Runway Occupancy Time (ROT) of 50 seconds or less is documented for each runway. ROT is the length of time required for an arriving aircraft to proceed from over the runway threshold to a point clear of the runway. The average ROT is calculated by using the average of the ROT of no less than 250 arrivals. The 250 arrivals need not be consecutive, but shall contain a representative sample of the types of aircraft that use the runway. Average ROT documentation shall be revalidated, within 30 days, if there is a significant change in runway/taxiway configuration, fleet mix, or other factors that may increase ROT. Revalidation need not be done for situations that are temporary in nature. Only the ROT for the affected runway(s) will need to be revalidated. The revalidation documentation shall contain the following information for each arrival:

a. Aircraft call sign.

b. Aircraft type.

c. Time across the threshold.

d. Time clear of the runway.

e. Items c and d above may be omitted if using a stopwatch. Record the total number of seconds required for an aircraft to proceed from over the landing threshold to a point clear of the runway when using a stopwatch.

REFERENCE-
FAAO 7110.65, Subpara 5-5-4f, Minima.

"

----------------

3nm Jest prawie zawsze uzywane w Class C+D Airspace jak jest TRACON w okolicy albo jak wiekszosc samolotow ma ADS-B. W miejscach gdzie jest duzo ruchu w USA minimum jest 5nm w Class A+B+Class G airspace(5nm w en-route tez). Z tego co pamietam reguly byly wprowadzone w 2000 jak wszedla minimalna pionowa separacja (FAA RVSM) ktora teraz wynosi 1000ft miedzy FL290-FL410 + TRACON Control. 2.5nm widac na codzien w MIA, ORD, ATL, LAX.

5nm separation = 90 seconds
3nm separation = 60 seconds

Samoloty w ORD + ATL laduja co 50 sekund....nie wiem skad wymysliles ta twoja logike z <5nm = operational error.

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabik




Dołączył: 06 Lis 2005
Posty: 614
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KORD/EPKK

PostWysłany: Pią 12:52, 29 Wrz 2006    Temat postu:

A czy slepowronowi nie chodzilo przypadkiem o separacje na trasie (enroute) a nie na podejsciu?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kshyhoo
Moderator



Dołączył: 10 Paź 2005
Posty: 574
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: 1km od EPWA

PostWysłany: Pią 14:20, 29 Wrz 2006    Temat postu:

Gabik napisał:
A czy slepowronowi nie chodzilo przypadkiem o separacje na trasie (enroute) a nie na podejsciu?


Oczywiście, że o to chodziło... małe nieporozumienie tu mamy Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin