Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Aer Lingus własnością Ryanaira?
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jks




Dołączył: 02 Lis 2005
Posty: 115
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: DUB

PostWysłany: Czw 17:30, 05 Paź 2006    Temat postu:

rkosarzycki napisał:

co do cen - może nie zawsze ale w większości przypadków jest tańszy - w taki sposób da się teraz wyprzeć konkurencję.


Owszem czasem jest tanszy, co nie jest oczywiste jesli uwzgledni sie koszty bagazu (oplata za podstawowy + ew.nadbagaz) i koszty dojazdu z odleglego lotniska - ale musi sie starac bo jest konkurencja. Jesli konkurencje wykupi to ceny z cala pewnoscia pojda w gore, szczegolnie tam gdzie stalby sie prawie monopolem (np DUB). Zwykle prawa rynku, na ktorych Ryanair doskonale sie zna. Dlatego dla pasazera ewentualne przejecie EI przez Ryanair to bardzo zla wiadomosc.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Danny




Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EIDW

PostWysłany: Czw 19:10, 05 Paź 2006    Temat postu:

Ryanair said this evening that it had increased its stake in the airline to 19.2% after buying another 16.5 million shares today.

[link widoczny dla zalogowanych]

Nie wyglada to dobrze Sad


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stoarn




Dołączył: 06 Sty 2006
Posty: 918
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA/EPGD/LSGG

PostWysłany: Czw 19:36, 05 Paź 2006    Temat postu:

rkosarzycki napisał:

co do cen - może nie zawsze ale w większości przypadków jest tańszy - w taki sposób da się teraz wyprzeć konkurencję.

a co do komfortu - nie jest wspaniały, ale to lot max 3h - tyle co pociągiem z poznania do wrocławia - jakoś w pociągach nie narzekacie na komfort rodem z pociągów śmierci - ale w samolotach nagle wszyscy chcą wysokiej jakości usług. niedowartościowanie w życiu codziennym??


Cóż jest pociągiem śmierci? Podróż z Wrocławia do Poznania pociągiem trwa 2h a nie 3, i jest dużo bardziej komfortowa w IC niż w Ryanairze podróż gdziekolwiek. Nie chodzi o sam komfort - chodzi o wszystko, o stosunek do pasażera, o politykę opłat za bagaż, o warunki zwrotu biletu, o obsługę klienta, o przejrzystość cen, o czystość kabiny... Total. Każda konkurencja jest lepsza...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Old




Dołączył: 19 Gru 2005
Posty: 325
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW

PostWysłany: Czw 20:22, 05 Paź 2006    Temat postu:

Stoarn, przesadzasz. Komfort lotu w Ryanairze jest mniej więcej taki sam jak w innych low costach, poza najlepszymi (Air Berlin, Gremanwings, HLX). Leciałem tylko raz (NYO-GDN) i brakowało mi jedynie uchylnych foteli. Dla odmiany, ostatni mój lot Lufą do MUC odbyłem niestety Avro RJ85, w którym dla odmiany trzeba było ręcznie podnosic fotele, bo po rozłożeniu nie składały się. Brud w kabinie to kwestia pasażerów, a nie linii. Co do pozostałych przywar Ryana to zgadzam się z Tobą co do opłat za bagaż. Ich polityka wymusza branie np. dwóch mniejszych waliz, zamiast jednej. Ceny mają przejrzyste, a biletu jeszcze nie zwracałem (tu mam najgorsze doświadczenia akurat z Lotem). Nie wiem, jakie masz doświadczenia z tą linią, ale naprawdę przesadzasz. We wszystkich wymienionych przez Ciebie kategoriach (poza bagażem) moim zdaniem są w średniej LCC. Zapewnie nie leciałeś liniami Volare Wink .
Natomiast co do Aer Lingusa, to szkoda mi linii, która przybrała ciekawy kierunek rozwoju. Poza tym to byłoby kolejne ograniczenie konkurencji. Oby Ryanowi się nie udało. Aer Lingusem leciałem dwa razy i byłem bardzo zadowolony, aczkolwiek atmosfera na pokładzie była dośc specyficzna.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rkosarzycki




Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 69
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Poznań

PostWysłany: Czw 20:38, 05 Paź 2006    Temat postu:

Stoarn napisał:

Podróż z Wrocławia do Poznania pociągiem trwa 2h a nie 3, i jest dużo bardziej komfortowa w IC niż w Ryanairze podróż gdziekolwiek. Nie chodzi o sam komfort - chodzi o wszystko, o stosunek do pasażera, o politykę opłat za bagaż, o warunki zwrotu biletu, o obsługę klienta, o przejrzystość cen, o czystość kabiny... Total. Każda konkurencja jest lepsza...


Stoarn - po kolei - do wrocławia osobówka sie telepie ponad 3h, IC za 250 km kosztuje prawie tyle co ryan z poznania do londynu.

stosunek do pasazera jest kwestia zalogi - jestem pewien ze gdybys byl na moim locie to bys sie nie zrazil - bo staralem sie dogodzic kazdemu pasazerowi na swoim locie - i wiekszosc moich znajomych takze.

polityka bagazowa - fakt - ale trudno. to linia wozaca turystow na weekend, a nie rodziny z przeprowadzką i wszystko. chcesz wiecej - plac. obsluga klienta - powtarzasz sie - wytlumaczylem juz wczesniej.
przejrzystosc cen? wyostrz ekran - bo dla mnie sa one oczywiste po wybraniu lotu

czystosc kabiny - tak jak zostalo juz wspomniane - zalezy od pasazerow. majac 25 minut na wyladowanie i zaladowanie pasazerow nie ma szans na maksymalne sprzatniecie, choc cala czwroka crew zapieprza w pocie czola aby sprzatnac jak najwiecej - i prawie zawsze jest czysto. chyba ze po locie do wloch - ci smieciarze zawalają tak samolot ze nie ma szans na wyczyszczenie nawet w godzine, po locie do skandynawii mamy 25 minut przerwy bo oni nie smiecą. wiec nie demonizuj sytuacji po jednym czy dwoch lotach i przejrzeniu kilku for gdzie wypowiadaja sie jednorazowi wybredni pasazerowie - pracowalem w tym biznesie i mam porownanie do innych linii. jak na superszybkie zastepstwo za autobus czy pociag - dla mnie sa idealni, i nie potrzebuje sexy stewardes zeby mi tylek lizaly i podawaly koniecznie kanapke z kawą - bo to nie bar tylko srodek transportu. jezeli celem jest szybki transport z A do B - ryan is the airline of choice. mimo wielu niedoskonalosci, szczegolnie od strony pracownikow , bo sam twierdze ze bylem przez nich wykorzystany - wiem ze dla pasazerow sa fair, i sa ekonomiczni i niezawodni.

o locie sie nawet nie wypowiadam, lecialem kilkakrotnie, znam pilotow ktorzy uciekali z lotu do innych linii i tez znam sytuacje i obsluge - co do uprzejmosci LOT nie wyprzedza ryana nawet o pol kroku.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stoarn




Dołączył: 06 Sty 2006
Posty: 918
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA/EPGD/LSGG

PostWysłany: Czw 20:58, 05 Paź 2006    Temat postu:

rkosarzycki napisał:
Stoarn napisał:

Podróż z Wrocławia do Poznania pociągiem trwa 2h a nie 3, i jest dużo bardziej komfortowa w IC niż w Ryanairze podróż gdziekolwiek. Nie chodzi o sam komfort - chodzi o wszystko, o stosunek do pasażera, o politykę opłat za bagaż, o warunki zwrotu biletu, o obsługę klienta, o przejrzystość cen, o czystość kabiny... Total. Każda konkurencja jest lepsza...


Stoarn - po kolei - do wrocławia osobówka sie telepie ponad 3h, IC za 250 km kosztuje prawie tyle co ryan z poznania do londynu.

stosunek do pasazera jest kwestia zalogi - jestem pewien ze gdybys byl na moim locie to bys sie nie zrazil - bo staralem sie dogodzic kazdemu pasazerowi na swoim locie - i wiekszosc moich znajomych takze.

polityka bagazowa - fakt - ale trudno. to linia wozaca turystow na weekend, a nie rodziny z przeprowadzką i wszystko. chcesz wiecej - plac. obsluga klienta - powtarzasz sie - wytlumaczylem juz wczesniej.
przejrzystosc cen? wyostrz ekran - bo dla mnie sa one oczywiste po wybraniu lotu

czystosc kabiny - tak jak zostalo juz wspomniane - zalezy od pasazerow. majac 25 minut na wyladowanie i zaladowanie pasazerow nie ma szans na maksymalne sprzatniecie, i nie potrzebuje sexy stewardes zeby mi tylek lizaly i podawaly koniecznie kanapke z kawą - bo to nie bar tylko srodek transportu. jezeli celem jest szybki transport z A do B - ryan is the airline of choice. mimo wielu niedoskonalosci, szczegolnie od strony pracownikow , bo sam twierdze ze bylem przez nich wykorzystany - wiem ze dla pasazerow sa fair, i sa ekonomiczni i niezawodni.

o locie sie nawet nie wypowiadam, lecialem kilkakrotnie, znam pilotow ktorzy uciekali z lotu do innych linii i tez znam sytuacje i obsluge - co do uprzejmosci LOT nie wyprzedza ryana nawet o pol kroku.


Po pierwsze, porównujesz najdroższą cenę biletu IC, z najtańszą Ryana, rzadko dostępną.

Stosunek nie załogi, lecz całej firmy - nie ma żadnej pomocy w razie czegokolwiek. A nie wątpie w to, że jesteś dobry jako FA. Ale ich dobra wola tego nie naprawi.


A propos bagażu - ilu pasażerów podróżuje z gołymi rękoma? Nie tylko rodziny z przeprowadzką, choć to retoryka RYRowska.

Ilość opłat dodatkowych chyba rekordowa. Czystość kabiny to kwestia dwóch stron- w EZY czy SWISSie jakoś się spoko w 30 minut wyrabiają. Zbawienne 5 minut widać...

W LOCie obsługa off-board jest często nieuprzejma. W RYRze w ogóle nie ma obsługi - radź se sam!

I naprawdę, nie jest lepszy RYR od konkurencji LCC. Skoro ma zostać na placu boju tylko jeden (a tak będzie), to już lepiej ktokolwiek inny...

Może jestem trochę ostry w tej kwestii, ale póki co panuje atmosfera taka: wpuśćmy RYANAIR, wytnie drogą i beznadziejną konkurencję i wreszcie będzie porządne tanie latanie. Nieprawda.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
eu01




Dołączył: 18 Lis 2005
Posty: 625
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 21:14, 05 Paź 2006    Temat postu:

Stoarn napisał:
nie jest lepszy RYR od konkurencji LCC. Skoro ma zostać na placu boju tylko jeden (a tak będzie)...

Tak nigdy nie będzie. Konkurencji ubędzie, ale na monopol się nie zanosi (mimo wszystko). Poza tym przy takim tempie wzrostu FR sam się zmusi do utrzymywania niskich cen, aby utrzymac koniunkturę (samoloty TRZEBA zapełnic, a gdyby ceny przelotów miały wzrosnąc, masowe przeloty przestaną miec sens dla tych wszystkich, którzy chcą 'za frajer').

BTW. Stoarn, ile razy leciałes z Ryanem? Czy aby na pewno leciałes? Tiedätkö vai luulet vain tietäväsi?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rkosarzycki




Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 69
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Poznań

PostWysłany: Czw 21:30, 05 Paź 2006    Temat postu:

eu01 dokładnie. nigdy nie będzie tak, że się wykosi wszystkich. nawet jeżeli to zawsze jest jakieś lotnisko obok - z którego można polecieć innymi liniami jeżeli ryan podniesie ceny. wiec podnosic nie bedzie.

bilety jezeli nie zamawiasz 2 tygodnie przed, zawsze da sie znalezc tanie. nigdy nie lecialem z ryanem za wiecej niz 200 zl w dwie strony.

a IC nei ma jakiegoś kosmicznego standardu, taki sam badziew jak zwykly pociag jezdzacy ze stansted do centrum londynu. faktycznie jakby to porownac z próchnem osobówek to tak - ale obiektywnie i tak beznadziejny.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
stenus




Dołączył: 13 Gru 2005
Posty: 323
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Warszawa/Bruksela

PostWysłany: Czw 22:07, 05 Paź 2006    Temat postu:

rkosarzycki napisał:
nigdy nie lecialem z ryanem za wiecej niz 200 zl w dwie strony.


Ocena bardzo subiektywna. ZAWSZE można szukac i kupować bilety w taki sposób, żeby nie wydac więcej niż zakładana kwota. Innymi słowy, zapytam: zawsze wybierałeś Rajana, niezależnie od Twoich potrzeb, bo musiałeś lecieć akurat w takie dni i takie godziny, czy wybierałeś Rajana akurat dlatego, że danego dnia i o danej godzinie miał taniutki bilet? To są dwie różne sprawy.

Też zwracam uwagę na cenę i wybieram najtańsze opcje, a potem patrzę kto leci. Jeśli cena Rajana i , przykładowo, Swissa są podobne (czyli róznica jest 100 zł), to wybieram Swissa. Bo mi daje dużo więcej (i nie mówię o kanapkach i stewardessach, bo akurat nie to jest dla mnie najważniejsze). Daje mi pewność oraz przywileje Senatora LH.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rkosarzycki




Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 69
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Poznań

PostWysłany: Pią 0:23, 06 Paź 2006    Temat postu:

stenus napisał:
Daje mi pewność oraz przywileje Senatora LH.


?? I do czego Ci to potrzebne tak dokładnie?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
stenus




Dołączył: 13 Gru 2005
Posty: 323
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Warszawa/Bruksela

PostWysłany: Pią 1:33, 06 Paź 2006    Temat postu:

rkosarzycki napisał:
stenus napisał:
Daje mi pewność oraz przywileje Senatora LH.


?? I do czego Ci to potrzebne tak dokładnie?


Pytasz do czego potrzebna mi PEWNOŚĆ lotu? Very Happy Chyba nie muszę tego tłumaczyć.

A przywileje sie bardzo przydają jak nie muszę stać w kolejkach do czekinu, jak mam zagubiony bagaż, jak jest opóźniony lot, jak lot jest skasowany, itd. itp. Najfajniejsze jest to, że przywileje te zdobywam tylko za samo latanie. Mogę latać latami Rajanem i zawsze będę musiał stać w tej samej kolejce, a w przypadku problemów z opóźnieniami/kasowaniami, przwoźnik ma mnie w dupie. A jak mam złotą kartę, to dbaja o mnie, jak o jajko. I to mi sie bardzo podoba. Lojalność jest pewną grą, ale Rajan nie gra fair, więc i lojalności sobie nie wyrobi. Bo śmieszy mnie twierdzenie, że lojalność wyrabia sobie "niskimi cenami".

Na specyficzne daty lub trasy tanio bilet można w Rajanie kupić na kilka miesięcy tylko, a mało kto planuje aż tak dokłądnie swoją podróż. Dlatego też zawsze przewoźnicy sieciowi będą mieć klientów, gdyż dają to, czego nie daje Rajan. Gdyby tak było, to jakoś dlaczego wszyscy nie zabijają sie o bilety Rajana? Mnie w każdym razie Rajan nigdy nie zachwycił swoją ofertą.

Jeśli polecam znajomym lub nawet obcym bilety, to przedstawiam zawsze cenę, ale także wartości dodane. W tych drugich Rajan wypada tylko negatywnie, bo "dodane" oznacza w tym przypadku dodatkowe koszty najczęściej, lub ryzyko problemów.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Old




Dołączył: 19 Gru 2005
Posty: 325
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW

PostWysłany: Pią 9:04, 06 Paź 2006    Temat postu:

A może tak powrócic do tematu Question
BTW czy istnieje taka trasa, na której latają Ryan i Swiss? Nie sądzę. Natomiast na pewno istnieje taka, na której latają Aer Lingus i Ryan (DUB-POZ). Czy ktoś miał doświadczenia z lotu na tej samej trasie obiema liniami ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stoarn




Dołączył: 06 Sty 2006
Posty: 918
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA/EPGD/LSGG

PostWysłany: Pią 9:06, 06 Paź 2006    Temat postu:

eu01 napisał:
Stoarn napisał:
nie jest lepszy RYR od konkurencji LCC. Skoro ma zostać na placu boju tylko jeden (a tak będzie)...

Tak nigdy nie będzie. Konkurencji ubędzie, ale na monopol się nie zanosi (mimo wszystko). Poza tym przy takim tempie wzrostu FR sam się zmusi do utrzymywania niskich cen, aby utrzymac koniunkturę (samoloty TRZEBA zapełnic, a gdyby ceny przelotów miały wzrosnąc, masowe przeloty przestaną miec sens dla tych wszystkich, którzy chcą 'za frajer').

BTW. Stoarn, ile razy leciałes z Ryanem? Czy aby na pewno leciałes? Tiedätkö vai luulet vain tietäväsi?


Tiedänpä ja koko maailma tietää hyvin sen. 4. I nigdy więcej już nie mam zamiaru. Bo wszedł Norwegian, zbawca świata, który ukazał, że da się tanio, przyzwoicie, za niską cenę podaną od razu i zawierającą wszystko, latać z OKĘCIA na ARLANDĘ,a nie z wyimaginowanego Modlina na Skavstę, z której dojazd do centrum kosztuje drugie tyle co bilet...

Do Mr Kosarzyckiego: Kiedy ostatni raz jechałeś pociągiem kategorii IC i na jakiej trasie? RYR by się mógł dużo nauczyć od nich. Wyślij mi privem.

Porównanie SWISSa do RYRa użyłem, by ukazać, że demagogią jest tłumaczenie zaśmiecenia kabiny krótkim postojem.

To sum up: RYR łapy precz od EI. Wtedy niech się Irlandia przygotuje na powrót starych, drogich czasów... Tylko, że na pokładzie już wam nic nie dadzą i nie wiadomo czy polecicie...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Danny




Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EIDW

PostWysłany: Pią 9:27, 06 Paź 2006    Temat postu:

Old napisał:
A może tak powrócic do tematu Question
BTW czy istnieje taka trasa, na której latają Ryan i Swiss? Nie sądzę. Natomiast na pewno istnieje taka, na której latają Aer Lingus i Ryan (DUB-POZ). Czy ktoś miał doświadczenia z lotu na tej samej trasie obiema liniami ?


Istnieje 17 par lotnisk na ktorych FR i EI bezposrednio konkuruja i EI radzi sobie na nich dobrze. Do tego dochodzi znacznie wiecej par miast do ktorych konkuruja pomimo latania na inne lotniska.

Prawda jest taka, ze EI jest jedyna linia jak dotychczas ktora skutecznie stawila czola Ryanowi i dlatego trafila na celownik MOLa.

Oferuja wiecej miejsca na nogi, skorzane fotele, wybor miejsca online, wiekszy bagaz, rejsy na glowne lotniska i nawet jakis tam FF program, a wszystko to za cene niewiele wyzsza od FR. Latajac z DUB (a latam tydzien w tydzien) wybieram EI kiedy tylko moge.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marcinj
Moderator



Dołączył: 29 Wrz 2005
Posty: 1499
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 9:29, 06 Paź 2006    Temat postu:

nie przesadzaj z tym IC, ja pojezdziłem ostatnio. na powrót kupiłem sobie bilet w pierwszej klasie, bo w drugiej był mały koszmar, okazało się, że w pierwszej nie ma klimatyzacji (było ponad 30 stopni na zewnątrz) -- w tym składzie akurat w drugiej była. baaardzo ciepła podróz... nie ma co idealizować PKP, naprawdę.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Strona 2 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin