|
Forum lotnictwa To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Adams_
Dołączył: 22 Paź 2005
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPWA
|
Wysłany: Czw 18:46, 23 Mar 2006 Temat postu: Airbus i polscy naukowcy |
|
|
Cytat: | Europejski producent samolotów Airbus i konsorcjum polskich jednostek badawczo-rozwojowych Technology Partners podpiszą wiosną tego roku porozumienie o współpracy w prowadzeniu badań nad technologiami lotniczymi.
Jak poinformowali przedstawiciele Airbusa w czwartek na konferencji prasowej, w ramach umowy zostaną zrealizowane projekty badawcze w dziedzinie technologii powierzchniowych, technologii materiałowych, ergonomii, technologii dotyczących ochrony środowiska i innych.
Jak powiedział dziennikarzom dr Tomasz Kośmider z Technology Partners, przy tych projektach znajdzie zajęcie co najmniej 200 polskich naukowców.
Współpraca Airbusa z polskim przemysłem rozpoczęła się w maju 1997 r. od zakładów PZL Świdnik, dostarczających mechanizmy do bagażowych i pasażerskich drzwi do samolotów oraz elementy wyposażenia przeciwpożarowego. Jej zakres rozszerzył się o produkcję kraty podłogowej przez EADS PZL Okęcie. Pierwszą z nich zakłady dostarczyły w październiku 2004 r.
Fabryka EADS PZL Okęcie została włączona do systemu produkcyjnego Airbusa ze względu na doświadczenie w przemyśle lotniczym oraz wykwalifikowaną kadrę. Kolejne zamówienia dla polskiego przemysłu objęły pływającą stację przeładunkową dla samolotu A380 budowaną przez Gdańską Stocznię Remontową SA o wartości 8 mln euro oraz produkcję części amortyzatorów do podwozia dla Airbusa A380 przez Goodrich-Krosno. W latach 1998-2008 zrealizowane i planowane inwestycje i zamówienia Airbusa w Polsce wyniosą 140 mln dolarów.
W roku 2005 Airbus dostarczył klientom na świecie 378 samolotów pasażerskich, osiągając obroty w wysokości 22,1 mld euro, zebrał 1.111 zamówień o wartości 95,9 mld dolarów.
Technology Partners to centrum zaawansowanej technologii, koncentrujące się na realizacji dużych, interdyscyplinarnych projektów badawczych; zatrudnia 800 naukowców. Nadzorowana przez Ministra Edukacji i Nauki, fundacja Technology Partners promuje również rozwój polskiej nauki i technologii.
onet.pl |
I to jest jeden z argumentow, dlaczego w Polsce powinny fruwac Airbusy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gabec
Moderator
Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KRK
|
Wysłany: Czw 20:11, 23 Mar 2006 Temat postu: Re: Airbus i polscy naukowcy |
|
|
Adams_ napisał: | Cytat: | Europejski producent samolotów Airbus i konsorcjum polskich jednostek badawczo-rozwojowych Technology Partners podpiszą wiosną tego roku porozumienie o współpracy w prowadzeniu badań nad technologiami lotniczymi.
Jak poinformowali przedstawiciele Airbusa w czwartek na konferencji prasowej, w ramach umowy zostaną zrealizowane projekty badawcze w dziedzinie technologii powierzchniowych, technologii materiałowych, ergonomii, technologii dotyczących ochrony środowiska i innych.
Jak powiedział dziennikarzom dr Tomasz Kośmider z Technology Partners, przy tych projektach znajdzie zajęcie co najmniej 200 polskich naukowców.
Współpraca Airbusa z polskim przemysłem rozpoczęła się w maju 1997 r. od zakładów PZL Świdnik, dostarczających mechanizmy do bagażowych i pasażerskich drzwi do samolotów oraz elementy wyposażenia przeciwpożarowego. Jej zakres rozszerzył się o produkcję kraty podłogowej przez EADS PZL Okęcie. Pierwszą z nich zakłady dostarczyły w październiku 2004 r.
Fabryka EADS PZL Okęcie została włączona do systemu produkcyjnego Airbusa ze względu na doświadczenie w przemyśle lotniczym oraz wykwalifikowaną kadrę. Kolejne zamówienia dla polskiego przemysłu objęły pływającą stację przeładunkową dla samolotu A380 budowaną przez Gdańską Stocznię Remontową SA o wartości 8 mln euro oraz produkcję części amortyzatorów do podwozia dla Airbusa A380 przez Goodrich-Krosno. W latach 1998-2008 zrealizowane i planowane inwestycje i zamówienia Airbusa w Polsce wyniosą 140 mln dolarów.
W roku 2005 Airbus dostarczył klientom na świecie 378 samolotów pasażerskich, osiągając obroty w wysokości 22,1 mld euro, zebrał 1.111 zamówień o wartości 95,9 mld dolarów.
Technology Partners to centrum zaawansowanej technologii, koncentrujące się na realizacji dużych, interdyscyplinarnych projektów badawczych; zatrudnia 800 naukowców. Nadzorowana przez Ministra Edukacji i Nauki, fundacja Technology Partners promuje również rozwój polskiej nauki i technologii.
onet.pl |
I to jest jeden z argumentow, dlaczego w Polsce powinny fruwac Airbusy. |
Dla mnie raczej w druga strone. Zawsze smieszylo mnie gadanie ze jesli kupimy Airbusa lub Boeinga to ta firma zainwestuje w Polsce, bedzie produkowala u nas jakies czesci, da prace Polskim pracownikom. BZDURA. Jak widac na przykladzie Airbusa to byl tylko tani chwyt PR'owy, oni z gory zakladali ze beda rozwijali wspołprace z Polakami, gdyż w Polsce jest tania i wykształcona siła robocza i wybór ich maszyny nie miał tu nic do tego.
Lot miał wybrac samolot najbardziej dopasowany do jego potrzeb - wybrał Boeinga wiec wygląda na to ze B787 lepiej spełniał wymagania LO. To jest biznes
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Witek Z
Moderator
Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: WAW
|
Wysłany: Czw 20:33, 23 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
Gabec oczywiście ma rację. O potencjalnym sukcesie całej Lotniczej Doliny i innych jednostek nie zdecyduje wybór i idący za nim ewentualny offset lub pseudooffset lecz KONKURENCYJNOŚĆ polskich producentów, kooperantów. A z tym jest różnie, choć ostatnio niec lepiej.
Ale teraz ważna sprawa: "W latach 80-tych i 90-tych XX wieku obserwowano wzrost znaczenia kooperacji. Coraz więcej elementów było produkowanych w firmach zewnętrznych. Zawsze jednak w oparciu o technologię i materiały głównego producenta. Początek XXI wieku – zwłaszcza w branży lotniczej – przyniósł istotną zmianę. Coraz częściej, to firma kooperująca ma rozwiązywać problemy technologiczne i materiałowe. To stanowi ogromne wyzwanie dla wszystkich polskich firm kooperujących z takimi potentatami jak Airbus czy Boeing. Należy się spodziewać, iż w najbliższej przyszłości polskie firmy staną wobec konieczności rozwiązywania np. problemów materiałowych"
Źródło: Materiał programowy koncepcji rozwoju Inkubatora Technologii Kompozytów.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|