Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Airbus i polscy naukowcy

 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Adams_




Dołączył: 22 Paź 2005
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA

PostWysłany: Czw 18:46, 23 Mar 2006    Temat postu: Airbus i polscy naukowcy

Cytat:
Europejski producent samolotów Airbus i konsorcjum polskich jednostek badawczo-rozwojowych Technology Partners podpiszą wiosną tego roku porozumienie o współpracy w prowadzeniu badań nad technologiami lotniczymi.

Jak poinformowali przedstawiciele Airbusa w czwartek na konferencji prasowej, w ramach umowy zostaną zrealizowane projekty badawcze w dziedzinie technologii powierzchniowych, technologii materiałowych, ergonomii, technologii dotyczących ochrony środowiska i innych.

Jak powiedział dziennikarzom dr Tomasz Kośmider z Technology Partners, przy tych projektach znajdzie zajęcie co najmniej 200 polskich naukowców.

Współpraca Airbusa z polskim przemysłem rozpoczęła się w maju 1997 r. od zakładów PZL Świdnik, dostarczających mechanizmy do bagażowych i pasażerskich drzwi do samolotów oraz elementy wyposażenia przeciwpożarowego. Jej zakres rozszerzył się o produkcję kraty podłogowej przez EADS PZL Okęcie. Pierwszą z nich zakłady dostarczyły w październiku 2004 r.

Fabryka EADS PZL Okęcie została włączona do systemu produkcyjnego Airbusa ze względu na doświadczenie w przemyśle lotniczym oraz wykwalifikowaną kadrę. Kolejne zamówienia dla polskiego przemysłu objęły pływającą stację przeładunkową dla samolotu A380 budowaną przez Gdańską Stocznię Remontową SA o wartości 8 mln euro oraz produkcję części amortyzatorów do podwozia dla Airbusa A380 przez Goodrich-Krosno. W latach 1998-2008 zrealizowane i planowane inwestycje i zamówienia Airbusa w Polsce wyniosą 140 mln dolarów.

W roku 2005 Airbus dostarczył klientom na świecie 378 samolotów pasażerskich, osiągając obroty w wysokości 22,1 mld euro, zebrał 1.111 zamówień o wartości 95,9 mld dolarów.

Technology Partners to centrum zaawansowanej technologii, koncentrujące się na realizacji dużych, interdyscyplinarnych projektów badawczych; zatrudnia 800 naukowców. Nadzorowana przez Ministra Edukacji i Nauki, fundacja Technology Partners promuje również rozwój polskiej nauki i technologii.

onet.pl


I to jest jeden z argumentow, dlaczego w Polsce powinny fruwac Airbusy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabec
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Czw 20:11, 23 Mar 2006    Temat postu: Re: Airbus i polscy naukowcy

Adams_ napisał:
Cytat:
Europejski producent samolotów Airbus i konsorcjum polskich jednostek badawczo-rozwojowych Technology Partners podpiszą wiosną tego roku porozumienie o współpracy w prowadzeniu badań nad technologiami lotniczymi.

Jak poinformowali przedstawiciele Airbusa w czwartek na konferencji prasowej, w ramach umowy zostaną zrealizowane projekty badawcze w dziedzinie technologii powierzchniowych, technologii materiałowych, ergonomii, technologii dotyczących ochrony środowiska i innych.

Jak powiedział dziennikarzom dr Tomasz Kośmider z Technology Partners, przy tych projektach znajdzie zajęcie co najmniej 200 polskich naukowców.

Współpraca Airbusa z polskim przemysłem rozpoczęła się w maju 1997 r. od zakładów PZL Świdnik, dostarczających mechanizmy do bagażowych i pasażerskich drzwi do samolotów oraz elementy wyposażenia przeciwpożarowego. Jej zakres rozszerzył się o produkcję kraty podłogowej przez EADS PZL Okęcie. Pierwszą z nich zakłady dostarczyły w październiku 2004 r.

Fabryka EADS PZL Okęcie została włączona do systemu produkcyjnego Airbusa ze względu na doświadczenie w przemyśle lotniczym oraz wykwalifikowaną kadrę. Kolejne zamówienia dla polskiego przemysłu objęły pływającą stację przeładunkową dla samolotu A380 budowaną przez Gdańską Stocznię Remontową SA o wartości 8 mln euro oraz produkcję części amortyzatorów do podwozia dla Airbusa A380 przez Goodrich-Krosno. W latach 1998-2008 zrealizowane i planowane inwestycje i zamówienia Airbusa w Polsce wyniosą 140 mln dolarów.

W roku 2005 Airbus dostarczył klientom na świecie 378 samolotów pasażerskich, osiągając obroty w wysokości 22,1 mld euro, zebrał 1.111 zamówień o wartości 95,9 mld dolarów.

Technology Partners to centrum zaawansowanej technologii, koncentrujące się na realizacji dużych, interdyscyplinarnych projektów badawczych; zatrudnia 800 naukowców. Nadzorowana przez Ministra Edukacji i Nauki, fundacja Technology Partners promuje również rozwój polskiej nauki i technologii.

onet.pl


I to jest jeden z argumentow, dlaczego w Polsce powinny fruwac Airbusy.


Dla mnie raczej w druga strone. Zawsze smieszylo mnie gadanie ze jesli kupimy Airbusa lub Boeinga to ta firma zainwestuje w Polsce, bedzie produkowala u nas jakies czesci, da prace Polskim pracownikom. BZDURA. Jak widac na przykladzie Airbusa to byl tylko tani chwyt PR'owy, oni z gory zakladali ze beda rozwijali wspołprace z Polakami, gdyż w Polsce jest tania i wykształcona siła robocza i wybór ich maszyny nie miał tu nic do tego.
Lot miał wybrac samolot najbardziej dopasowany do jego potrzeb - wybrał Boeinga wiec wygląda na to ze B787 lepiej spełniał wymagania LO. To jest biznes


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Witek Z
Moderator



Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW

PostWysłany: Czw 20:33, 23 Mar 2006    Temat postu:

Gabec oczywiście ma rację. O potencjalnym sukcesie całej Lotniczej Doliny i innych jednostek nie zdecyduje wybór i idący za nim ewentualny offset lub pseudooffset lecz KONKURENCYJNOŚĆ polskich producentów, kooperantów. A z tym jest różnie, choć ostatnio niec lepiej.

Ale teraz ważna sprawa: "W latach 80-tych i 90-tych XX wieku obserwowano wzrost znaczenia kooperacji. Coraz więcej elementów było produkowanych w firmach zewnętrznych. Zawsze jednak w oparciu o technologię i materiały głównego producenta. Początek XXI wieku – zwłaszcza w branży lotniczej – przyniósł istotną zmianę. Coraz częściej, to firma kooperująca ma rozwiązywać problemy technologiczne i materiałowe. To stanowi ogromne wyzwanie dla wszystkich polskich firm kooperujących z takimi potentatami jak Airbus czy Boeing. Należy się spodziewać, iż w najbliższej przyszłości polskie firmy staną wobec konieczności rozwiązywania np. problemów materiałowych"
Źródło: Materiał programowy koncepcji rozwoju Inkubatora Technologii Kompozytów.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin