|
Forum lotnictwa To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mariusz
Dołączył: 17 Lip 2006
Posty: 296
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: 21°26'E , 50°17'N
|
Wysłany: Pon 16:27, 24 Lip 2006 Temat postu: Airbus odzyskał wysoką pozycję |
|
|
31,5 mld dolarów wyniosła wartość kontraktów, które podpisano na tegorocznym salonie lotniczym pod Londynem. Salon w Farnborough jest okazją do zawierania gigantycznych umów lotniczych.
Początek obecnego salonu nie zapowiadał końcowego sukcesu Airbusa. Ostatecznie jednak Airbus zdobył zlecenia na 21,5 mld dol., a amerykański Boeing na 10 mld dol. Grupa z Europy otrzymała zamówienia i opcje na 182 samoloty, a konkurent z USA na 76 maszyn.
Boeing zyskał więcej zamówień na samololy dalekiego zasięgu, podpisał też z Emirates największy kontrakt - na 10 samolotów B747-8 cargo. Chwalił się wcześniejszymi kontraktami z klientami, których nie chciał ujawnić. W czwartek szala przechyliła się na korzyść Airbusa. Air Asia zamówił 80 sztuk samolotów z rodziny A320 z opcją na dalsze 30 za 5,3 mld dol., a Singapore Airlines - 20 sztuk A350-XWB i 9 superjumbo A390 wartych 7,5 mld dol.
Grupa z Tuluzy pokazała na początku imprezy nową wersję maszyny dalekiego zasięgu A350-XWB. Uwzględnia ona zastrzeżenia do poprzedniej wersji. Jest to 2-silnikowy samolot szerokokadłubowy. Wspomniane wartości umów wyliczono na podstawie cen katalogowych. Klienci płacą mniej, a rabaty zależą od liczby i rodzaju kupowanych maszyn.
źródło:
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gabec
Moderator
Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KRK
|
Wysłany: Pon 16:58, 24 Lip 2006 Temat postu: Re: Airbus odzyskał wysoką pozycję |
|
|
Taa, tradycyjnie pismaki sie nie popisali.Czy mogłby ktoś im zakazać pisac o przemysle lotniczym?
Cytat: | Początek obecnego salonu nie zapowiadał końcowego sukcesu Airbusa. Ostatecznie jednak Airbus zdobył zlecenia na 21,5 mld dol., a amerykański Boeing na 10 mld dol. Grupa z Europy otrzymała zamówienia i opcje na 182 samoloty, a konkurent z USA na 76 maszyn. |
1/ Boeing otrzymał nowe zamówienia na 31 maszyn !! + 44 na maszyny które od jakiegos czasu były wliczone w stan posiadanch zamówien.
2/ Czesc zamówien na samoloty Airbusa lub Boeinga to LOI lub MOU a nie firm order! Podajac przyklad, Boeing jakis czas temu chwalil sie ze podpisal MOU na 20 Xb787 z Primaris i co.... i kicha, MOU został anulowany. Do poki zaliczka nie została zaksięgowana trudno mówic o zamówieniu.
Cytat: | Boeing zyskał więcej zamówień na samololy dalekiego zasięgu, podpisał też z Emirates największy kontrakt - na 10 samolotów B747-8 cargo. Chwalił się wcześniejszymi kontraktami z klientami, których nie chciał ujawnić. W czwartek szala przechyliła się na korzyść Airbusa. Air Asia zamówił 80 sztuk samolotów z rodziny A320 z opcją na dalsze 30 za 5,3 mld dol., a Singapore Airlines - 20 sztuk A350-XWB i 9 superjumbo A390 wartych 7,5 mld dol. |
W jakim sensie dalekiego zasięgu? Czy za takie uznaje sie te oznaczone symbolem ER? jesli tak to ktos ma niezle poczucie humoru. Airbus zdaje sie nie ma samolotow w ten sposob oznaczonych a Boeing sprzedal az 4 maszyny!!
2 x 744ERF from LoadAir Cargo
2 x 773ER from ILFC
Jesli chodzi o zamoloty szerokokadlubowe to liczac wszelkiem LOI,MOU i firm wiecej zamowien zebral Airbus(69):
3 x A332 from Afriqiyah Airways
1 x A333 from Air Caribes
12 x A332 from Grupo Marsans
5 x A332 for CIT
20 x A350-900 from Singapore
9 x A388 from Singapore
19 x A333 from Airbus Asset Management
Boeing(22):
2x 787 from Pegasus
10 x 748F from Emirates SkyCargo
2 x 773ER, 2 x 787 from ILFC
4 x 777F from Flyington Freighter
2 x 744ERF from LoadAir Cargo
Nawe jesli doliczymy 30x B737-900 ER to i tak na mój gust jest mniej.
Linie AIR Asia zamówiły 40 x A320 a nie 80!!
Cytat: | Grupa z Tuluzy pokazała na początku imprezy nową wersję maszyny dalekiego zasięgu A350-XWB. Uwzględnia ona zastrzeżenia do poprzedniej wersji. Jest to 2-silnikowy samolot szerokokadłubowy. Wspomniane wartości umów wyliczono na podstawie cen katalogowych. Klienci płacą mniej, a rabaty zależą od liczby i rodzaju kupowanych maszyn. |
ta, pokazali B787 w malowaniu Airbusa, zrobili szum PR'owy chwalac sie podpisaniem LOI z Singapure i tyle. Poki co nie ma oficjalnej zgody aby ten samolot byl produkowany nie mowiac juz o jakiejs specyfikacji technicznej.
Ale niech im bedzie, Rzeczpospolita rulezzz
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
G@wron
Dołączył: 15 Gru 2005
Posty: 692
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Zamość - EPZA
|
Wysłany: Pon 17:55, 24 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
Cytat: | i 9 superjumbo A390 wartych 7,5 mld dol |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Danny
Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EIDW
|
Wysłany: Pon 19:23, 24 Lip 2006 Temat postu: Re: Airbus odzyskał wysoką pozycję |
|
|
Gabec napisał: | Czesc zamówien na samoloty Airbusa lub Boeinga to LOI lub MOU a nie firm order! Podajac przyklad, Boeing jakis czas temu chwalil sie ze podpisal MOU na 20 Xb787 z Primaris i co.... i kicha, MOU został anulowany. Do poki zaliczka nie została zaksięgowana trudno mówic o zamówieniu.
|
Zamowienia Singapore na 787 to tez tylko MOU itd
Gabec napisał: |
Linie AIR Asia zamówiły 40 x A320 a nie 80!!
|
Lacznie maja zamowione 80 tylko pismak nie doczytal szczegolow.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|