|
Forum lotnictwa To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slepowron
Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KOAK
|
Wysłany: Pon 19:41, 16 Sty 2006 Temat postu: Re: Airbus potwierdza prace nad nastepca A320 |
|
|
[quote="Old"] Danny napisał: | No włąśnie, dlaczego A340 nie ma szans z B777 ? Zauważyłem, że ten model nie za dobrze się sprzedaje ostatnio Airbusowi, ale czy mógłbyś wyjaśnic dlaczego jest bez szans z B777? |
Akurat dzisiaj w Wall street Journal jest duzy artykul na ten temat. Naprzyklad cytuja prezydenta Emirates ktory twierdzi ze ich nowe 777-300ER mniej sie psuja, mniej zuzywaja paliwa i ogolnie sa tansze w utrzymaniu niz ich nowe A340-500.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
k_sko
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 520
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pon 19:49, 16 Sty 2006 Temat postu: |
|
|
Aha, z tym że A340-500 lata na trochę inny zasięg i lata na trochę innych tasach, pozatym jest mniejszy. Prędzej będą mogli porównać sobie po tym jak dostaną poierwsze egzeplarze A340-600IGW.
KS
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slepowron
Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KOAK
|
Wysłany: Pon 20:02, 16 Sty 2006 Temat postu: |
|
|
k_sko napisał: | Aha, z tym że A340-500 lata na trochę inny zasięg i lata na trochę innych tasach, pozatym jest mniejszy. Prędzej będą mogli porównać sobie po tym jak dostaną poierwsze egzeplarze A340-600IGW.
|
Sluchaj, chyba taki prezydent Emirates jak pan Tim Clark wie co mowi, wie jaki samolot ile osob zabiera i potrafi to wszystko wziac pod uwage. A wogole to radze zajrzec ci do dzisiejszej WSJ bo porownanie A340 z 777 jest bardzo obszerne i nawet taki ekspert jak ty pewnie by z tego cos skorzystal.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gabec
Moderator
Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KRK
|
Wysłany: Pon 20:36, 16 Sty 2006 Temat postu: |
|
|
slepowron napisał: | k_sko napisał: | Aha, z tym że A340-500 lata na trochę inny zasięg i lata na trochę innych tasach, pozatym jest mniejszy. Prędzej będą mogli porównać sobie po tym jak dostaną poierwsze egzeplarze A340-600IGW.
|
Sluchaj, chyba taki prezydent Emirates jak pan Tim Clark wie co mowi, wie jaki samolot ile osob zabiera i potrafi to wszystko wziac pod uwage. A wogole to radze zajrzec ci do dzisiejszej WSJ bo porownanie A340 z 777 jest bardzo obszerne i nawet taki ekspert jak ty pewnie by z tego cos skorzystal. |
mozesz podrzucic link? TIA
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slepowron
Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KOAK
|
Wysłany: Pon 20:48, 16 Sty 2006 Temat postu: |
|
|
Gabec napisał: |
mozesz podrzucic link? TIA |
No, niestety linka nie ma. Ja mam przed soba zwykla chamska papierowa gazete - jak masz prenumerate do WSJ on-line to wtedy mozesz to czytac na komputerze ale WSJ dobrze sie zabezpiecza by ci co nie zaplacili tego nie przeczytali.
Tytul artykulu "Airbus soars but Big Model is Drag".
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gabec
Moderator
Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KRK
|
Wysłany: Pon 20:55, 16 Sty 2006 Temat postu: |
|
|
slepowron napisał: | Gabec napisał: |
mozesz podrzucic link? TIA |
No, niestety linka nie ma. Ja mam przed soba zwykla chamska papierowa gazete - jak masz prenumerate do WSJ on-line to wtedy mozesz to czytac na komputerze ale WSJ dobrze sie zabezpiecza by ci co nie zaplacili tego nie przeczytali.
Tytul artykulu "Airbus soars but Big Model is Drag". |
No wlasnie zauwazylem ze trzeba miec prenumerate. niestety nie poczytam, chyba ze bedzie Ci sie chcialo przynajmniej najciekawsze fragmenty przeklepac.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slepowron
Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KOAK
|
Wysłany: Pon 21:05, 16 Sty 2006 Temat postu: |
|
|
Gabec napisał: | chyba ze bedzie Ci sie chcialo przynajmniej najciekawsze fragmenty przeklepac. |
bedzie to po angielsku, ok?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gabec
Moderator
Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KRK
|
Wysłany: Pon 21:15, 16 Sty 2006 Temat postu: |
|
|
slepowron napisał: | Gabec napisał: | chyba ze bedzie Ci sie chcialo przynajmniej najciekawsze fragmenty przeklepac. |
bedzie to po angielsku, ok? |
no, przezyje. WIELKIE DZIEKI!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slepowron
Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KOAK
|
Wysłany: Pon 21:20, 16 Sty 2006 Temat postu: |
|
|
wroc za godzine ... ale z uwagi na wielkosc artykulu tylko wyciagne najciekawsze cytaty (wedlug mego gustu oczywiscie). Omine caly dlugi wstep ktory mowi jak to sie dobrze poszczescilo Boeingowi i Airbusowi w 2005.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slepowron
Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KOAK
|
Wysłany: Pon 22:58, 16 Sty 2006 Temat postu: |
|
|
...
But the A340, won only 15 orders in the 11 months through November... But Boeing's competeing 777 models won 154 orders last year...
Airliners tend to buy multiple models at once, so a weak offering in one niche could kill package sales that include other types of jetliners. Noel Forgeard, the former CEO of Airbus and now co-CEO of its parent company EADS, said last Monday that the 777's success against the A340 is "a point of real concern to us".....
Airbus's immediate problem is lost sales. Boeing last year stunned Airbus by selling the 777 to longtime Airbus customers, including Hongkong's Cathay Pacific, Dubai's Emirates Airlines and Air Canada. In each case, new versions of the 777 jetliner trumped Airbus's slightly older four-engine A340 models. ... The A340 carries a midrange catalog price of around $200 million; the 777 is around $210 million.
.. "Strategically, the major thing that happened" in 2005 was that Boeing "dramatically lowered pricing," said Airbus chief Operating Officer John Leahy. .. Boeing officials have said that leaner production has allowed them to cut prices of all planes.... Airbus officials acknowledge they have a fight on their hands. "No doubt, the 777 has improved" said Oliver Andries, head of strategy at Airbus...
Airbus could slash A340 prices, while possible modifications include new engines, more lightweight materials and improved aerodynamics, other Airbus officials said.
... Airlines say the 777 is beating the A340 because it is newer, less expensive to fuel and maintain, and more reliable... The 777 has "exceeded all its planned performance criteria" for fuel consumption and range, Mr Clark of Emirates said. "That's why there's a resurgance of interest" in the 777. The Boeing 777 is more fuel efficient and less costly to maintain because it has two engines rather than four....
Air Canada Chairman Robert Milton said in April that the carrier chose to replace its A340s with 777s because they "have considerable economic efficiencies"compared with the Airbus models. He said that "had a very dramatic impact on the decision".
Air France, another major Airbus customer but also a big 777 buyer, is one of few carriers that has flown both A340s and 777s on the same routes. Chief Financial Officer Philippe Calavia said a first generation A340-300 from the 1990s burns about 15% to 20% more fuel per seat than a 777 of the same vintage... He said that Air France expects to "further increase the proportion of 777s in our fleet".
Britain's Virgin Atlantic Airways which placed 10 of the A340 orders last year, touts that all its planes have "4 engines 4 long-haul", a slogan in support of the A340. A spokesman said that the carrier's research shows that about 20% of passengers prefer four-engine planes because they feel safer.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez slepowron dnia Pon 23:15, 16 Sty 2006, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
marcinj
Moderator
Dołączył: 29 Wrz 2005
Posty: 1499
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pon 23:11, 16 Sty 2006 Temat postu: |
|
|
no, troche przesadzili, jest jeszcze A330 (ale też się, faktycznie, słabo sprzedaje).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slepowron
Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KOAK
|
Wysłany: Pon 23:14, 16 Sty 2006 Temat postu: |
|
|
marcinj napisał: | no, troche przesadzili, jest jeszcze A330 (ale też się, faktycznie, słabo sprzedaje). |
A330 nie jest w tej samej klasie wielkosci co 777 i A340. Nie ta kategoria.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gabec
Moderator
Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KRK
|
Wysłany: Pon 23:24, 16 Sty 2006 Temat postu: |
|
|
slepowron napisał: |
A330 nie jest w tej samej klasie wielkosci co 777 i A340. Nie ta kategoria. |
W rzeczy samej, A330 mimo ze konstrukcyjnie podobny do A340 to jednak inna kategoria maszyn i poki co Boeing nie mial samolotu mogacego skutecznie rywalizowac z konkurencja. Dopiero B787 zmienil kolejnosc rzeczy.
A wracajac do tematu ... zastanawiam sie czy jesli Boeing nadal bedzie sprzedawal mimo wszystko sporo mniej B737 nie zdecyduje sie na przyspieszenie prac nad nastepca. Przeciez gdyby A320 NG wyszedl nawet 2 lata wczesniej to B737 zostanie pogrzebany a nie sadze ze bedzie zdecydowanie lepszym (czytaj ekonomiczniejszym) samolotem niz A320NG aby szybko odrobic stracony dystans
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slepowron
Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KOAK
|
Wysłany: Pon 23:31, 16 Sty 2006 Temat postu: |
|
|
Chyba masz racje. Zaloze sie ze nastepny projekt Boeinga to bedzie zupelnie odnowiony 737. Zreszta niedawno Ryanair wyslal "delegacje" do Boeinga proszac o nowego 737 ktory bylby ekonomiczny nawet przy tych wysokich cenach paliwa. Badz co badz ale Boeing musi sie liczyc co taki Ryanair ma im do powiedzenia.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
k_sko
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 520
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pon 23:35, 16 Sty 2006 Temat postu: |
|
|
slepowron napisał: | k_sko napisał: | Aha, z tym że A340-500 lata na trochę inny zasięg i lata na trochę innych tasach, pozatym jest mniejszy. Prędzej będą mogli porównać sobie po tym jak dostaną poierwsze egzeplarze A340-600IGW.
|
Sluchaj, chyba taki prezydent Emirates jak pan Tim Clark wie co mowi, wie jaki samolot ile osob zabiera i potrafi to wszystko wziac pod uwage. A wogole to radze zajrzec ci do dzisiejszej WSJ bo porownanie A340 z 777 jest bardzo obszerne i nawet taki ekspert jak ty pewnie by z tego cos skorzystal. |
Z tego co podałeś niżej nie wynika, że akurat chodzi o A340-500. Prędzej A340-300 który jest porównywany z 777-200/ER, a obydwa te modele posiada Emirates (tych drugich zresztą zamówili dodatkowo).
Ale A340 to jeszcze konstrukcja z lat 80'ych, natomiast 777 był "szyty pod miarę" dla linii lotniczych - i to może tu też Boeing wygrywa.
KS
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|