|
Forum lotnictwa To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Danny
Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EIDW
|
Wysłany: Pią 16:13, 23 Cze 2006 Temat postu: Amatorka C0 |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
"Swoisty rekord padł 27 marca, gdy kardynał Stanisław Dziwisz wraz z towarzyszącymi mu osobami czekał 11 godzin na odlot samolotu Centralwings do Krakowa."
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kshyhoo
Moderator
Dołączył: 10 Paź 2005
Posty: 574
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: 1km od EPWA
|
Wysłany: Pią 16:20, 23 Cze 2006 Temat postu: |
|
|
Ja mam poważne pytanie. Dlaczego tak się dzieje? Ja rozumiem, awarie, zdarzenia losowe itd. ale jezeli dzieje się to tak często, to musi być jakaś "systemowa" przyczyna takich opóźnień... Tylko jaka? Bo nie wierzę że SP-LMx są tak awaryjne...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
TravelAir
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pią 16:26, 23 Cze 2006 Temat postu: |
|
|
Według mnie na stan takich opóźnień mają wpływ:
1. problemy techniczne (non stop dwa B737 stoją w hangarze i są naprawiane);
2. układ siatki połączeń - zbyt dużo połaczeń W letter i zbyt krótki tournaround time;
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gabec
Moderator
Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KRK
|
Wysłany: Pią 16:40, 23 Cze 2006 Temat postu: |
|
|
TravelAir napisał: | Według mnie na stan takich opóźnień mają wpływ:
1. problemy techniczne (non stop dwa B737 stoją w hangarze i są naprawiane);
2. układ siatki połączeń - zbyt dużo połaczeń W letter i zbyt krótki tournaround time; |
Zgadzam sie w 100% z tym co napisales tylko w odwrotnej kolejnosci.
Powszechnie wiadomo ze maszyny LO maja rekrodowe wykorzystanie i to jesli chodzi o maszyny krotkodystansowe jak i dlugodystansowe. Stad nie ma czasu na ewentualne remonty. Jak ktos pisal w sprawie B767, siatka ukladana jest w zakladke (cokolwiek to znaczy) i jesli jakis samolot sie zepsuje to opoznienia siegaja -nastu godzin i potrzeba pare dni aby wszystko wrocilo do normalnosci.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Adams_
Dołączył: 22 Paź 2005
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPWA
|
Wysłany: Pią 16:43, 23 Cze 2006 Temat postu: |
|
|
Stad jedynie sluszna staje sie strategia wykorzystywania tylko nowych maszyn vide WizzAir i A320.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
BLIX
Dołączył: 20 Sty 2006
Posty: 281
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 17:20, 23 Cze 2006 Temat postu: |
|
|
Powodem moze byc tez to ze : Nie posiadaja samolotow. Nie rozumiem czegos takiego : Narobic "50" destynacji a potem nie ma czym je obslugiwac. Inne linie robia to za Centralwings. Mysleli ze im wiecej polaczen tym wiecej kasy. Polacy to taki narod , Brac i nic nie dawac.
Jezeli kogos urazilem to sorry ale, czasami mam dosyc tego kraju ,rzadu i wszystkiego co mnie otacza.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Old
Dołączył: 19 Gru 2005
Posty: 325
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: WAW
|
Wysłany: Pią 19:27, 23 Cze 2006 Temat postu: |
|
|
Swoją droga to ciekawe, że opóźnienia najczęściej sa na trasach do i z Rzymu. Adams miał rację. Taktyka Wizza jest słuszna. Ma najnowsze maszyny i najniższe koszty. Zamiast antykwariatu a la Central w miare jednorodny sprzęt. Druga sprawa to fakt, że Central lata na czarterach, więc ryzyko opóźnień się zwiększa. Zaś co do znanych osób latających low costami, to kiedyś moim lotem Centrala na Gatwick leciał też Rokita.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slepowron
Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KOAK
|
Wysłany: Pią 19:37, 23 Cze 2006 Temat postu: |
|
|
Old napisał: | Ma najnowsze maszyny i najniższe koszty. Zamiast antykwariatu a la Central w miare jednorodny sprzęt. |
A moze by tak przeczytac poczatkowy artykul do konca - nic w nim nie ma ze opoznienia sa rezultatem starych i psujacych sie samolotow. Raczej mowa o straconych slotach przez problemy z samym lotniskiem lub bardzo wyzylowanego rozkladu lotow.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez slepowron dnia Pią 22:40, 23 Cze 2006, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Witek Z
Moderator
Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: WAW
|
Wysłany: Pią 22:39, 23 Cze 2006 Temat postu: |
|
|
Old napisał: | Ma najnowsze maszyny i najniższe koszty. Zamiast antykwariatu a la Central w miare jednorodny sprzęt. |
No ale to jest nadinterpretacja. Na tej zasadzie najniższe koszty wiążą się z posiadaniem Mercedesa z silnikiem CR300 bo on pali jedynie 3,8 l ropy na 100 km. Więc ma "niższe koszty" od mojego Opla, który pali 10 l benzyny, nie mówiąc o mojej byłej beemie, która jak ją kopnąłem to paliła 14l. To jest oczywiste pomijanie kosztu zakupu/leasingu. Co z tego, że masz mniej kosztów napraw itd, jak ratę leasingową masz 3 razy większą.
Powyższe nie oznacza że nie popieram polityki WIZZa,` po prostu nie można zapominać o innych kosztach
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Old
Dołączył: 19 Gru 2005
Posty: 325
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: WAW
|
Wysłany: Pią 22:56, 23 Cze 2006 Temat postu: |
|
|
Ok, skrót myślowy. Nie napisałem, że ma najniższe koszty bo ma najnowsze maszyny. Na pewno jednorodnośc i w miarę "młody" maszyn jest jedną z cech powodujących zmniejszenie kosztów związanych z naprawami i serwisem (i ciągłym wynajmowaniem innych samolotów z załoga jak Central i Fischer). Ale nie jedyną. I nie wiem czy decydującą o tym, że z bazujących w Polsce LCC to Wizz podobno ma najniższe koszty. Nawet Ryan podkreśla, że jeden typ samolotu bardzo obniża im koszty.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slepowron
Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KOAK
|
Wysłany: Pią 23:04, 23 Cze 2006 Temat postu: |
|
|
Jak masz czeste loty i latasz po 12 godzin na dobe to dobrze miec w miare nowe samoloty bo wszelkie awarie powaznie wplywaja na rozklad i podwyzszaja koszty. Ale jak mowilem wcale nie ma zadnych dowodow ze opisane problemy w Central maja cokolwiek wspolnego z przyczynami technicznymi, to czysta spekulacja wyssana z palca. A tak na marginesie 15 letniemu samolotowi bardzo daleko do "antykwariatu". Ryanair tez jeszcze niedawno (moze jeszcze ma) uzywal samolotow ktore mialy powyzej 25 lat.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rkosarzycki
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 69
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Poznań
|
Wysłany: Sob 1:31, 24 Cze 2006 Temat postu: |
|
|
srednia wieku b737 w ryanie to 2 lata, srednio co 2-3 tygodnie przychodzi nowy z folia na siedzeniach prosto ze stanow. w zeszlym roku wycofano praktycznie wszystkie b737-300. zostal bodajze jeden w dublinie. ale tez bedzie zastapiony. zarzut bezpodstawny.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slepowron
Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KOAK
|
Wysłany: Sob 2:28, 24 Cze 2006 Temat postu: |
|
|
rkosarzycki napisał: | zarzut bezpodstawny. |
a kto mowi o jakis "zarzutach"? To normalka ze sie ma troche starych samolotow na skladzie. Southwest - linia na ktorej Ryanair sie wzorowal stosunkowo niedawno jeszcze miala na swoim skladzie serie -200 737 - ile te samoloty maja - dobre 30 lat.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KubaN
Dołączył: 30 Wrz 2005
Posty: 798
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Gdańsk EPGD
|
Wysłany: Sob 9:36, 24 Cze 2006 Temat postu: |
|
|
slepowron napisał: | rkosarzycki napisał: | zarzut bezpodstawny. |
a kto mowi o jakis "zarzutach"? To normalka ze sie ma troche starych samolotow na skladzie. Southwest - linia na ktorej Ryanair sie wzorowal stosunkowo niedawno jeszcze miala na swoim skladzie serie -200 737 - ile te samoloty maja - dobre 30 lat. |
Ryanair podobnie. Czy aby nie zabardzo wcielili się w rolę europejskiego Southwest'a?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lamer
Dołączył: 22 Mar 2006
Posty: 89
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Nie 13:59, 25 Cze 2006 Temat postu: |
|
|
Zdaje się, że średnia wieku w C0 wypadnie poniżej 10 lat... Więc można przyjąć w pewnym uproszczeniu, że maszyny są prawie nowe. Problem raczej spowodowany jest bardzo gęstą siatką i brakiem rezerwowych maszyn (co w LCC nie jest dziwne). Przy jednoczesnej obsłudze charterów tymi samymi maszynami zaczynają się problemy (jak ktoś latał do krajów arbskich to wie jakie tam mają "poczucie czasu").
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|