Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Amatorka C0
Idź do strony 1, 2  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Danny




Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EIDW

PostWysłany: Pią 16:13, 23 Cze 2006    Temat postu: Amatorka C0

[link widoczny dla zalogowanych]

"Swoisty rekord padł 27 marca, gdy kardynał Stanisław Dziwisz wraz z towarzyszącymi mu osobami czekał 11 godzin na odlot samolotu Centralwings do Krakowa."


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kshyhoo
Moderator



Dołączył: 10 Paź 2005
Posty: 574
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: 1km od EPWA

PostWysłany: Pią 16:20, 23 Cze 2006    Temat postu:

Ja mam poważne pytanie. Dlaczego tak się dzieje? Ja rozumiem, awarie, zdarzenia losowe itd. ale jezeli dzieje się to tak często, to musi być jakaś "systemowa" przyczyna takich opóźnień... Tylko jaka? Bo nie wierzę że SP-LMx są tak awaryjne...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
TravelAir




Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 16:26, 23 Cze 2006    Temat postu:

Według mnie na stan takich opóźnień mają wpływ:
1. problemy techniczne (non stop dwa B737 stoją w hangarze i są naprawiane);
2. układ siatki połączeń - zbyt dużo połaczeń W letter i zbyt krótki tournaround time;


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabec
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Pią 16:40, 23 Cze 2006    Temat postu:

TravelAir napisał:
Według mnie na stan takich opóźnień mają wpływ:
1. problemy techniczne (non stop dwa B737 stoją w hangarze i są naprawiane);
2. układ siatki połączeń - zbyt dużo połaczeń W letter i zbyt krótki tournaround time;

Zgadzam sie w 100% z tym co napisales tylko w odwrotnej kolejnosci.
Powszechnie wiadomo ze maszyny LO maja rekrodowe wykorzystanie i to jesli chodzi o maszyny krotkodystansowe jak i dlugodystansowe. Stad nie ma czasu na ewentualne remonty. Jak ktos pisal w sprawie B767, siatka ukladana jest w zakladke (cokolwiek to znaczy) i jesli jakis samolot sie zepsuje to opoznienia siegaja -nastu godzin i potrzeba pare dni aby wszystko wrocilo do normalnosci.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Adams_




Dołączył: 22 Paź 2005
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA

PostWysłany: Pią 16:43, 23 Cze 2006    Temat postu:

Stad jedynie sluszna staje sie strategia wykorzystywania tylko nowych maszyn vide WizzAir i A320.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
BLIX




Dołączył: 20 Sty 2006
Posty: 281
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pią 17:20, 23 Cze 2006    Temat postu:

Powodem moze byc tez to ze : Nie posiadaja samolotow. Nie rozumiem czegos takiego : Narobic "50" destynacji a potem nie ma czym je obslugiwac. Inne linie robia to za Centralwings. Mysleli ze im wiecej polaczen tym wiecej kasy. Polacy to taki narod , Brac i nic nie dawac.
Jezeli kogos urazilem to sorry ale, czasami mam dosyc tego kraju ,rzadu i wszystkiego co mnie otacza.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Old




Dołączył: 19 Gru 2005
Posty: 325
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW

PostWysłany: Pią 19:27, 23 Cze 2006    Temat postu:

Swoją droga to ciekawe, że opóźnienia najczęściej sa na trasach do i z Rzymu. Shocked Adams miał rację. Taktyka Wizza jest słuszna. Ma najnowsze maszyny i najniższe koszty. Zamiast antykwariatu a la Central w miare jednorodny sprzęt. Druga sprawa to fakt, że Central lata na czarterach, więc ryzyko opóźnień się zwiększa. Zaś co do znanych osób latających low costami, to kiedyś moim lotem Centrala na Gatwick leciał też Rokita.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Pią 19:37, 23 Cze 2006    Temat postu:

Old napisał:
Ma najnowsze maszyny i najniższe koszty. Zamiast antykwariatu a la Central w miare jednorodny sprzęt.

A moze by tak przeczytac poczatkowy artykul do konca - nic w nim nie ma ze opoznienia sa rezultatem starych i psujacych sie samolotow. Raczej mowa o straconych slotach przez problemy z samym lotniskiem lub bardzo wyzylowanego rozkladu lotow.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez slepowron dnia Pią 22:40, 23 Cze 2006, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Witek Z
Moderator



Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW

PostWysłany: Pią 22:39, 23 Cze 2006    Temat postu:

Old napisał:
Ma najnowsze maszyny i najniższe koszty. Zamiast antykwariatu a la Central w miare jednorodny sprzęt.


No ale to jest nadinterpretacja. Na tej zasadzie najniższe koszty wiążą się z posiadaniem Mercedesa z silnikiem CR300 bo on pali jedynie 3,8 l ropy na 100 km. Więc ma "niższe koszty" od mojego Opla, który pali 10 l benzyny, nie mówiąc o mojej byłej beemie, która jak ją kopnąłem to paliła 14l. To jest oczywiste pomijanie kosztu zakupu/leasingu. Co z tego, że masz mniej kosztów napraw itd, jak ratę leasingową masz 3 razy większą.
Powyższe nie oznacza że nie popieram polityki WIZZa,` po prostu nie można zapominać o innych kosztach


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Old




Dołączył: 19 Gru 2005
Posty: 325
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW

PostWysłany: Pią 22:56, 23 Cze 2006    Temat postu:

Ok, skrót myślowy. Nie napisałem, że ma najniższe koszty bo ma najnowsze maszyny. Na pewno jednorodnośc i w miarę "młody" maszyn jest jedną z cech powodujących zmniejszenie kosztów związanych z naprawami i serwisem (i ciągłym wynajmowaniem innych samolotów z załoga jak Central i Fischer). Ale nie jedyną. I nie wiem czy decydującą o tym, że z bazujących w Polsce LCC to Wizz podobno ma najniższe koszty. Nawet Ryan podkreśla, że jeden typ samolotu bardzo obniża im koszty.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Pią 23:04, 23 Cze 2006    Temat postu:

Jak masz czeste loty i latasz po 12 godzin na dobe to dobrze miec w miare nowe samoloty bo wszelkie awarie powaznie wplywaja na rozklad i podwyzszaja koszty. Ale jak mowilem wcale nie ma zadnych dowodow ze opisane problemy w Central maja cokolwiek wspolnego z przyczynami technicznymi, to czysta spekulacja wyssana z palca. A tak na marginesie 15 letniemu samolotowi bardzo daleko do "antykwariatu". Ryanair tez jeszcze niedawno (moze jeszcze ma) uzywal samolotow ktore mialy powyzej 25 lat.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rkosarzycki




Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 69
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Poznań

PostWysłany: Sob 1:31, 24 Cze 2006    Temat postu:

srednia wieku b737 w ryanie to 2 lata, srednio co 2-3 tygodnie przychodzi nowy z folia na siedzeniach prosto ze stanow. w zeszlym roku wycofano praktycznie wszystkie b737-300. zostal bodajze jeden w dublinie. ale tez bedzie zastapiony. zarzut bezpodstawny.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Sob 2:28, 24 Cze 2006    Temat postu:

rkosarzycki napisał:
zarzut bezpodstawny.

a kto mowi o jakis "zarzutach"? To normalka ze sie ma troche starych samolotow na skladzie. Southwest - linia na ktorej Ryanair sie wzorowal stosunkowo niedawno jeszcze miala na swoim skladzie serie -200 737 - ile te samoloty maja - dobre 30 lat.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KubaN




Dołączył: 30 Wrz 2005
Posty: 798
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdańsk EPGD

PostWysłany: Sob 9:36, 24 Cze 2006    Temat postu:

slepowron napisał:
rkosarzycki napisał:
zarzut bezpodstawny.

a kto mowi o jakis "zarzutach"? To normalka ze sie ma troche starych samolotow na skladzie. Southwest - linia na ktorej Ryanair sie wzorowal stosunkowo niedawno jeszcze miala na swoim skladzie serie -200 737 - ile te samoloty maja - dobre 30 lat.


Ryanair podobnie. Czy aby nie zabardzo wcielili się w rolę europejskiego Southwest'a? Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lamer




Dołączył: 22 Mar 2006
Posty: 89
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Nie 13:59, 25 Cze 2006    Temat postu:

Zdaje się, że średnia wieku w C0 wypadnie poniżej 10 lat... Więc można przyjąć w pewnym uproszczeniu, że maszyny są prawie nowe. Problem raczej spowodowany jest bardzo gęstą siatką i brakiem rezerwowych maszyn (co w LCC nie jest dziwne). Przy jednoczesnej obsłudze charterów tymi samymi maszynami zaczynają się problemy (jak ktoś latał do krajów arbskich to wie jakie tam mają "poczucie czasu").

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin