|
Forum lotnictwa To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Witek Z
Moderator
Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: WAW
|
Wysłany: Śro 18:08, 30 Sie 2006 Temat postu: Awaryjność Embraerów w PLL LOT |
|
|
Ponieważ w ostatnim czasie pojawiały się na forum bardzo negatywne, jednoznaczne i trudne do zweryfikowania informacje o "wielkiej awaryjności" E170, postanowiłem zadać oficjalne pytanie do Biura Komunikacji, a konkretnie do - niezwykle nam przychylnego - Pana Leszka Chorzewskiego. Właśnie otrzymałem odpowiedź, która jednoznacznie wskazuje, iż te twierdzenia są nie prawdziwe. Pokrótce mogę tę odpowiedź streścić tak:
1. LOT na początku był jedynym, który miał 170 w Europie i nie miał wsparcia innych linii
2. Maszyna jest o generację, albo dwie nowocześniejsza od 737 (300-500), więc zawsze "przesiadka" wiązała się z problemami.
3. Usterki wynikające z wieku niemowlęcego były, ale: a) "nigdy nie miały charakteru zasadniczego", b) już są przeszłością
4. Obecnie LOT jest "zachwycony" tymi maszynami, a w szczególności ich ekonomiką "nieporównywalną" z ekonomiką 737, wynikającą także ze zmniejszonego czasu postojów technicznych
*Nie jestem upoważniony do dosłownego cytowania listu Pana Leszka, więc przedstawiam Wam wierny skrót - sformułowania w cudzysłowach pochodzą bezpośrednio z tego listu.
Opowiadał mi jeden pilot z PLL, że podstawowym problemem dla załóg latających wcześniej na 737 i przesiadających się na 170 było zmniejszenie uposażeń, a nie jakieś tam wymyślone problemy techniczne Tak sobie myślę, że może to jest przyczyna pojawiających się złych opinii
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
thewho
Dołączył: 23 Mar 2006
Posty: 139
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Śro 19:01, 30 Sie 2006 Temat postu: |
|
|
Buuaaaaaa ale bajka. Nie obraz sie ale zabrales sie do tego od d.... strony Niby jakiej sie odpowiedzi spodziewales w oficjalnym pismie?
Przy "kilku" E170 bylem i jest awaryjny a zima dopiero przed nami...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Witek Z
Moderator
Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: WAW
|
Wysłany: Śro 19:14, 30 Sie 2006 Temat postu: |
|
|
Buaaaaaaaaa a co zima ma do tego, czy chcesz powiedzieć, że samoloty nie lubia niskich temperatur. Oj inżyniery, inżyniery
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
thewho
Dołączył: 23 Mar 2006
Posty: 139
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Śro 19:36, 30 Sie 2006 Temat postu: |
|
|
Witek Z napisał: | Buaaaaaaaaa a co zima ma do tego, czy chcesz powiedzieć, że samoloty nie lubia niskich temperatur. Oj inżyniery, inżyniery |
Buaaaa teraz to sie osmieszyles
Jakbys sie pytal tych co trzeba to bys wiedzial ze E w zimie uruchamiaja sie gorzej niz stary maluch
Sprawdz sobie statystyki opoznien lotow wykonywanych na E70 i zobaczysz jaki procent to wlasnie usterki albo tak zwane "resetowanie komputera". Zwlaszcza po nocowaniu jak samolot stal na zimnie na plycie
Zreszta ja wiem swoje i wiem lepiej z mojej strony koniec, skoro opinia z PR LOT'u jest dla Ciebie wiazaca.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
polpol19
Dołączył: 14 Gru 2005
Posty: 140
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPWA
|
Wysłany: Śro 22:05, 30 Sie 2006 Temat postu: |
|
|
thewho napisał: | Witek Z napisał: | Buaaaaaaaaa a co zima ma do tego, czy chcesz powiedzieć, że samoloty nie lubia niskich temperatur. Oj inżyniery, inżyniery |
Buaaaa teraz to sie osmieszyles
Jakbys sie pytal tych co trzeba to bys wiedzial ze E w zimie uruchamiaja sie gorzej niz stary maluch
Sprawdz sobie statystyki opoznien lotow wykonywanych na E70 i zobaczysz jaki procent to wlasnie usterki albo tak zwane "resetowanie komputera". Zwlaszcza po nocowaniu jak samolot stal na zimnie na plycie
Zreszta ja wiem swoje i wiem lepiej z mojej strony koniec, skoro opinia z PR LOT'u jest dla Ciebie wiazaca. |
Buaaaa.... no comment ...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Huby
Dołączył: 17 Gru 2005
Posty: 207
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Śro 22:09, 30 Sie 2006 Temat postu: |
|
|
Buaaaa... Nie wierze w oficjalne pisma Innej odpowiedzi byc nie moglo, ale milo ze odpisal
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lukaszs
Dołączył: 18 Sty 2006
Posty: 588
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: 50° 0'46.29"N 19°59'3.18"E
|
Wysłany: Śro 23:09, 30 Sie 2006 Temat postu: |
|
|
Bu... dobra starczy już tego. Chłopaki musicie sie żreć przy każdej okazji?
Swoją drogą thewho chyba wie lepiej niż my bo działa na płycie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Witek Z
Moderator
Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: WAW
|
Wysłany: Śro 23:11, 30 Sie 2006 Temat postu: |
|
|
lukaszs napisał: | bo działa na płycie. |
Tak myślałem
PS. Jak Gabec rozwiąże problem techniczny to zaraz będą statystyki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gabec
Moderator
Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KRK
|
Wysłany: Czw 1:00, 31 Sie 2006 Temat postu: |
|
|
oto i jest zapowiadana przez Witka [link widoczny dla zalogowanych] embraerków we flocie LOTu.
Pare zdan mojego komentarza.
Embraer 170 jest pierwszym czlonkiem rodziny rodziny regional jetówch brazylijskiego producenta. Pomysl budowy tego samolotu został ogłoszony w lipcu 1999r, swoj pierwszy lot E70 odbył w lutym 2002 a od lipca 2002 do lutego 2004 szesc maszy przechodzilo testy certyfikujace. Pierwszym odbiorcom samolotu byl LOT (wraz z US Airways) w marcu 2004. 17 marca LOT wykonał pierwszy rejs handlowy samolotem Embraer 170 - na trasie Warszawa (WAW) - Wiedeń (VIE). Od tego czasu we flocie narodowego przewoznika lata 10 Embraerow 170 oraz 4 175.
troche parametrów:
Capacity:
E-170: 70-80 passengers
Length:
E-170: 29.90 m (98 ft 1 in)
Wingspan:
E-170/175: 26.00 m (85 ft 4 in)
Height:
E-170/175: 9.67 m (32 ft 4 in)
Empty:
E-170: 21,140 kg
Maximum takeoff:
E-170: 35,990 kg (STD) 37,200 kg (LR)
Powerplant:
E-170/175: 2× GE CF34-8E turbofans, 62.3 kN (13,800 lbf) thrust each
Maximum speed: 890 km/h (481 kt, Mach 0.82)
Range:
E-170/175: 3,334 km (STD) 3,889 km (LR)
Co do wypowiedzi kolegi thewho to ma on i nie ma racji. Sprawa wyglada tak, ze Lot rzeczywiscie na początku oraz zima miał problemy z maszynami tyle ze niezawodność jak widać na załączonej prezentacji ciągle się podnosi (slajdy 12-14), stad takie ostre pisanie ze te samoloty są awaryjne jest lekka przesada, zwłaszcza ze nie podales thewho zadnych konkretnych danych. Skoro jak to napisales "byles przy przy kilku E170"to pewnie masz dostep do danych odnosnie wspolczynników awaryjnosci pozostałych maszyn we floscie LO - chetnie bysmy sie glebiej przyjrzeli sprawie.
Jeszcze jedna sprawa, skoro ta maszyna ma takie problemy z rozruchem na zimno to dlaczego np Finair czy tez AirCanada odwazyly sie zamówić ten samolot. W sumie na dzien 30 czerwca 2006 zamówiono 455 maszyn E70/75/90/95 - czyba nie tak malo jak na 2 lata od wejscia do sluzby
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
YoNasHek
Dołączył: 30 Gru 2005
Posty: 140
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Czw 7:10, 31 Sie 2006 Temat postu: |
|
|
Z mojej, niemal codziennej obserwacji wynika, że niezawodność, taka liczona bezpośrednio ilością odwoływanych rejsów itp, znacznie wzrosła. E170/E175 latają sobie szczęśliwie i z tego, co mi wiadomo, po zmianach m.in. w oprogramowaniu wiele z usterek ustąpiło. To, pewnie jak w przypadku każdego nowego produktu, jest rzeczą normalną.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Barni(lotnik)
Dołączył: 22 Maj 2006
Posty: 209
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Czw 9:17, 31 Sie 2006 Temat postu: |
|
|
Ja mam znajomego pilota który lata na Embraerach 170/175 i mówi ze bardzo często awionika siada i wiele innych rzeczy... najgorzej jest zimš ale zobczymy moze nie będzie tak dużo awarii
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Coddy
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 624
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Czw 9:34, 31 Sie 2006 Temat postu: |
|
|
Ile razy rozmawiałem z pilotami w czasie lotu jaki i po,
zawsze spotykałem się z pozytywnymi opiniami.
(osobiście bardzo lubie latać E170)
Oczywiście wszyscy mówili, że tym się inaczej lata niż
737 - i to była głowna przyczyna "problemów". Do nowej
technologii trzeba się przyzwyczaić - dotyczy to zarwóno
pilotów jak i techników.
A że jesteśmy narodem który narzekanie ma w krwi (niestety)
bardzo łatwo jest o opinie, że wszystko jest do d....
Szczególnie jeżeli w odpowiedni sposób zada się pytanie.
Pzdr,
Pawel Guraj.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
marcinj
Moderator
Dołączył: 29 Wrz 2005
Posty: 1499
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Czw 9:50, 31 Sie 2006 Temat postu: |
|
|
też się rozpytywałem. i prawda zapewne leży pośrodku.
i kwiczy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
thewho
Dołączył: 23 Mar 2006
Posty: 139
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Czw 9:54, 31 Sie 2006 Temat postu: |
|
|
Gabec napisał: | Co do wypowiedzi kolegi thewho to ma on i nie ma racji. Sprawa wyglada tak, ze Lot rzeczywiscie na początku oraz zima miał problemy z maszynami tyle ze niezawodność jak widać na załączonej prezentacji ciągle się podnosi (slajdy 12-14), stad takie ostre pisanie ze te samoloty są awaryjne jest lekka przesada, zwłaszcza ze nie podales thewho zadnych konkretnych danych. Skoro jak to napisales "byles przy przy kilku E170"to pewnie masz dostep do danych odnosnie wspolczynników awaryjnosci pozostałych maszyn we floscie LO - chetnie bysmy sie glebiej przyjrzeli sprawie.
|
Wcale nie twierdze, ze niezawodnosc sie nie podnosi. Zreszta smialo moge to potwierdzic bo jest coraz mniej problemow jesli chodzi o obsluge E ale dalej psuja sie znaczniej czesciej niz inne samolotu. Zreszta widac, ze zalogi tez sie poprawily bo na poczatku czesc "usterek" wynikala z ich nieznajomosci samolotu.
Co do statystyk, oficjalnych wypowiedzi itd... to sorry ale papier wszystko przyjmie.
Aha skoro macie statystyki to jak wyglada niezawodnosc np takiego SPLIC? Zwlaszcza pierwsze 50h jego kariery w LOT?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
k_sko
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 520
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Czw 10:14, 31 Sie 2006 Temat postu: |
|
|
YoNasHek napisał: | Z mojej, niemal codziennej obserwacji wynika, że niezawodność, taka liczona bezpośrednio ilością odwoływanych rejsów itp, znacznie wzrosła. E170/E175 latają sobie szczęśliwie i z tego, co mi wiadomo, po zmianach m.in. w oprogramowaniu wiele z usterek ustąpiło. To, pewnie jak w przypadku każdego nowego produktu, jest rzeczą normalną. |
Hehe to ja może inaczej: obecna usterkowośc w porównaniu z pierwszymi miesiącami eksploatacji jest obecnia bardzo mała.
KS
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|