|
Forum lotnictwa To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wajher
Dołączył: 29 Paź 2005
Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KTW/POZ/LBA
|
Wysłany: Pon 9:05, 19 Gru 2005 Temat postu: BAA kupiło Ferihegy. Powodzenia Panowie z PPL ;) |
|
|
Witam wszystkich,
Media informują już o finalizacji umowy pomiedzy BAA a Ferihegy.
Oto artykuł z "Rz":
Cytat: |
Operator londyńskich lotnisk BAA podpisał w Budapeszcie kontrakt kupna za 1,83 mld euro firmy obsługującej lotnisko Ferihegy w stolicy Węgier
- To największa prywatyzacja w historii Węgier i w historii BAA - podkreślił podczas podpisywania kontaktu szef BAA Mike Clasper. BAA obsługujący lotniska Heathrow, Gatwick i Stansted w Londynie zapłaci 464,5 mld forintów (1,83 mld euro) za 75 proc. minus 1 akcja firmy Budapest Airport Rt i uzyska prawo zarządzania tym lotniskiem przez 75 lat, a także związanymi z nim aktywami. 8 grudnia Brytyjczycy ogłosili, że dają więcej od konkurentów: firmy Fraport (lotnisko we Frankfurcie) i niemieckiego Hochtiefa. Transakcja ma zostać sfinalizowana do 23 grudnia. Wtedy BAA przejmie kierowanie portem lotniczym, jednym z najszybciej rozwijających się w Europie Środkowej.
Dyrektor ds. operacji międzynarodowych BAA Chris Woodruff, który będzie kierować rozwojem Budapest Airport, oświadczył na konferencji prasowej, że jego celem będzie uczynienie z Ferihegy lotniska numer 1 w regionie. Dla BAA to bardzo obiecujący kontrakt, bo lotnisko o wielkości równej niemal Heathrow ma możliwości zwiększenia działalności i szansę stać się głównym portem przesiadkowym w Europie Środkowej.
W zawartej umowie skarb państwa zastrzegł sobie opcję sprzedaży BAA reszty udziałów. Wartość opcji ustalono na 20 mld forintów, ale będzie ona rosnąć o 11,5 proc. rocznie do 2011 r. - wyjaśnił szef agencji ds. prywatyzacji APV Tamas Meszaros.
BAA zamierza zwiększyć roczną liczbę obsługiwanych pasażerów do 20 mln w 2010 r. - dziś 7,5 mln, rozbudować główny terminal, rozwinąć catering i działalność handlową oraz obniżyć przewoźnikom opłaty lotniskowe. Kupujący zobowiązał się zainwestować 261 mln euro w latach 2006 - 2011, łączne nakłady będą wyższe. BAA prowadzi już z rządem rozmowy o współpracy przy budowie szybkiej linii kolejowej z lotniska do centrum. Wejście BAA stworzy 30 tys. miejsc pracy.
|
W zwiazku z powyższym PPL, przy założeniu, że nic w polityce tej firmy się nie zmieni, moze spokojnie zapomnieć o wizji wielkiego HUB w Warszawie.
Poza tym jestem także ciekawy, jak wydarzenia w Pradze, Budapeszcie czy Wiedniu maja się do kontrowersyjnego - moim zdaniem - pomysłu budowy nowego centralnego lotniska dla Polski.
Jakie jest Wasze zdanie na ten temat?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
chavez
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 434
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Echo-Papa-Golf-Delta
|
Wysłany: Pon 9:48, 19 Gru 2005 Temat postu: |
|
|
No i krucafux pięknie. Już widzę te jumbojety potentatów lotniczych z całego świata przelatujące nad Warszawą, piloci z lornetami wypatrujący tej Warszawy i śmiejący się w kułak, kręcący głowami i biorący kurs na południe, po czym lądujący na unowocześnionym lotnisku w Budapeszcie. Nowy terminal na 30 mln pax, i zastępy benków i arbuzów rozwożące pax po stolicach europy, ewentualnie jakiś dash do Wawy, w której wciąż rządzi PPL. Pogratulować, nie ma co
Pozdroofka
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
k_sko
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 520
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pon 10:14, 19 Gru 2005 Temat postu: |
|
|
a jeszcze Discovery Endavour i Atlantis też będą tam parkować przy rękawie
KS
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mathen
Dołączył: 16 Gru 2005
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: wrocek
|
Wysłany: Pon 11:42, 19 Gru 2005 Temat postu: Re: BAA kupiło Ferihegy. Powodzenia Panowie z PPL ;) |
|
|
wajher napisał: | Dyrektor ds. operacji międzynarodowych BAA Chris Woodruff, który będzie kierować rozwojem Budapest Airport, oświadczył na konferencji prasowej, że jego celem będzie uczynienie z Ferihegy lotniska numer 1 w regionie. Dla BAA to bardzo obiecujący kontrakt, bo lotnisko o wielkości równej niemal Heathrow ma możliwości zwiększenia działalności i szansę stać się głównym portem przesiadkowym w Europie Środkowej. |
Zdziwił bym się bardzo, gdyby np. zapowiedział na takiej koferencji, że zamierza uczynić z tego lotniska lotnisko nr. 8 w regionie.
Taki marketing to norma. Pytanie co to znaczy "nr 1"? Od samego "zapowiadania" nic się nie zmieni.
wajher napisał: |
BAA zamierza zwiększyć roczną liczbę obsługiwanych pasażerów do 20 mln w 2010 r. - dziś 7,5 mln, [...]
|
Będę trzymał kciuki za to, by im się powiodło..., bo Warszawie taka "konkurencja" raczej nie zaszkodzi. Ostatnio lotnictwo pasażerskie notuje duży wzrost, więc jakaś szansa istnieje. Czy 20 mln to realna prognoza? Szanse są. I to dla całego regionu byłych "demoludów" - dla Polski także. Nie wiem nawet czy nie większe są szanse dla Polski? Zdaje się że mamy w tym roku lepszą dynamikę niż Węgrzy.
wajher napisał: |
W zwiazku z powyższym PPL, przy założeniu, że nic w polityce tej firmy się nie zmieni, moze spokojnie zapomnieć o wizji wielkiego HUB w Warszawie. |
Już dawno zapomnieli. Świadczyć o tym może polityka rozwoju lotnisk w Warszawie i okolicy.
Po pierwsze: Rozbudowuje się Okęcie, podwyższając górne możliwości obsługi pasażerów przez płytę z 10 mln (tak PPL i MI uważało w 2003 roku) do 16 mln rocznie (wprawdzie stary terminal był tylko na 4mln - a ma już ponad 6 - lecz i z trzecim i czwartym terminalem możliwości Okęcia są ograniczone przez "przepustowość" płyty lotniska).
Po drugie: wkrótce ma wystartować Modlin.
Po trzecie: stale wraca temat nowego lotniska pod Warszawą (w Mszczonowie, Raszynie czy też w ...?). To wszystko to prowizorka, działania na krótką metę.
Pytanie zasadnicze: czy taka strategia braku "dużego hubu" nie jest słuszna? Mam wrażenie, że przyszłość polskiej branży usług lotniczych to rozbudowa i rozwój regionalnych lotnisk - a nie "centralistyczne" podejście w stylu stwórzmy jeden wielki "hub".
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MMM
Dołączył: 27 Lis 2005
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pon 12:22, 19 Gru 2005 Temat postu: |
|
|
chavez napisał: | No i krucafux pięknie. Już widzę te jumbojety potentatów lotniczych z całego świata przelatujące nad Warszawą, piloci z lornetami wypatrujący tej Warszawy i śmiejący się w kułak, kręcący głowami i biorący kurs na południe, po czym lądujący na unowocześnionym lotnisku w Budapeszcie. Nowy terminal na 30 mln pax, i zastępy benków i arbuzów rozwożące pax po stolicach europy, ewentualnie jakiś dash do Wawy, w której wciąż rządzi PPL. Pogratulować, nie ma co
Pozdroofka |
Tylko palantowie mogą coś takiego wymyślić. Jakie zastepy B i A, same 777 747 380 330 340 MD11 beda tam latac! Naprawde czasem wypowiedzi ludzi sa zaskakujące. KS dobrze napisał!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
t.wojtek
Dołączył: 24 Paź 2005
Posty: 76
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Łódź
|
Wysłany: Pon 12:28, 19 Gru 2005 Temat postu: Re: BAA kupiło Ferihegy. Powodzenia Panowie z PPL ;) |
|
|
wajher napisał: | Witam wszystkich,
W zwiazku z powyższym PPL, przy założeniu, że nic w polityce tej firmy się nie zmieni, moze spokojnie zapomnieć o wizji wielkiego HUB w Warszawie.
Poza tym jestem także ciekawy, jak wydarzenia w Pradze, Budapeszcie czy Wiedniu maja się do kontrowersyjnego - moim zdaniem - pomysłu budowy nowego centralnego lotniska dla Polski.
Jakie jest Wasze zdanie na ten temat? |
IMO, ta transakcja jest dobrym tłem dla dyskusji o przyszłości PPL, a nie o hubie w Warszawie. W końcu hub tworzą linie lotnicze (prawda?), nie operator lotniska. Ten może stworzyć odpowiednie warunki i tu zastanowiłbym się, co zrobić z PPL, by mógł on takowe stworzyć.
Różnica między Węgrami jest taka, że tam jest jedno lotnisko, u nas PPL trzyma łapy na prawie wszystkich. Prywatyzacja PPL w takiej formie jak jest teraz zmieniłaby jednego monopolistę na innego. Dlatego wcześniej należałoby podzielić PPL na kilka spółek. Można się zastanawiać nad przebiegiem tego podziału. Np Wa-wa i reszta, albo Wa-wa, Balice i reszta, a może poza Wawą resztę oddać samorządom?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Airliner
Moderator
Dołączył: 30 Paź 2005
Posty: 1965
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPKK
|
Wysłany: Pon 12:36, 19 Gru 2005 Temat postu: |
|
|
Mysle ze inwestycje BAA w Budapeszcie umacniaja zwiazki OneWorld z Malevem i stad tez latwiej bedzie im rozwijac HUB.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|