|
Forum lotnictwa To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
LAPA
Dołączył: 11 Sty 2006
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: TXL
|
Wysłany: Śro 21:11, 06 Wrz 2006 Temat postu: Re: Berlin zagrożeniem dla polskich portów |
|
|
mariusz napisał: |
Minister gospodarki Berlina Harald Wolf uważa, że nowy port lotniczy będzie przyciągał także pasażerów z zachodniej Polski. Wolf powiedział PAP w marcu, że liczy na to, iż polscy turyści oraz biznesmeni ze Szczecina czy Poznania będą woleli korzystać z berlińskiego lotniska niż z portu w Warszawie.
|
to juz jest faktem!
nie wiem czy wiecie ale posrod tych 17 milionow obsluzonych paxow, ponad 1 milion stanowili Polacy. Nie mam tu mysli "polskich niemcow", ale mieszkancow terenow pograniczych. Co ok 30 min na schoenefeld, jak rowniez na tegel przyjezdza busik z polski. zwroccie uwage, ale np. taki poznan ma o wiele lepsze polaczenie ladowe z berlinem niz waraszawa, to samo sie tyczy szczecina i innych miast przy granicy niemieckiej. Obecnie ze szczecina do berlinia mozna dojechac pociagiem juz za 3.60 EUR. A zwrocie uwage na roznorodnosc oferty tanich linii i porownajcie ja do poznania, szczeina czy nawet wawy razem wzietych....
Natomiast poruszona tu kwesta tanich linii tez nieco inaczej wyglada. Tanie linie sa zarowno na schoenefeldzie jak i na teglu, oba lotniska zarzadzane sa przez jedna firme, wiec nie stanowia dla siebie konkurencji.
Co do przerobienia SXF na BBI, to obecny pas polnocny przestanie istniec, natomiast pas poludniowy stanie sie pasem polnocnym BBI.
Pasy beda mialy odpowiednia odleglosc miedzy soba ktora zapewni mozliwsc rownoleglych operacji z obu na raz.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
franek
Dołączył: 05 Kwi 2006
Posty: 64
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Czw 10:09, 07 Wrz 2006 Temat postu: |
|
|
Jak już zagrożenie to dla Warszawy , Poznania Szczecina , Wrocławia i ew. Babimostu ( jeżeli uda się rozruszać to lotnisko ) . Pozostałe lotniska są na tyle daleko ze nie warto specjalnie jechać . Oferta Gdańska , Krakowa i Katowic na tyle bogata , że jak z przesiadką to kosztem Warszawy ew. "innych" hub-ów
franek
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Sthiopa
Dołączył: 14 Sie 2006
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Czw 10:14, 07 Wrz 2006 Temat postu: |
|
|
Autostrada WROCŁAW - BERLIN dopiero w 2010. Wcześniej nie ma to większego sensu, chociaż nawet w tej chwili jesteśmy lepiej skomunikowani z Berlinem, niż Wawą A w 2010 to Berlińczycy będą pomykać do Wrocka
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
PolishAir42
Dołączył: 18 Lis 2005
Posty: 124
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: DAB (Daytona Beach Int'l/Florida)
|
Wysłany: Czw 22:57, 07 Wrz 2006 Temat postu: |
|
|
rob_sad napisał: | Pomimo ze jednak zamiast portow w berlinie oraz tym bardziej wawie licze na rozwoj lawicy to jednak czekam na nowe bezposrednie polaczenia z berlina po za europe.
Jak na razie z berlina sa tylko polaczenia bezposrednie do stanow i Kataru. Mysle ze wraz z otworzeniem nowego portu szybko mozna liczyc nie tylko na pierwsze longhaulowe polaczenia z berlina lufthansy ale i przewoznikow typu Thai, Singapore itp Kazde nowe polaczenia to wyjatkowe promocje na start |
Continental lata z Berlina do EWR bezposrednio uzywajac 752/762
+ mysle ze sa miasta w rozmiarze Berlinu ktore maja tylko 1 lotnisko z LCC + tradycyjnymi przewoznikami sa w dobrym stanie...trzeba zerknac na np. Atlanta (AirTran, Delta), Detroit (Spirit, Northwest), Dublin (Ryanair, Aer Lingus)...Berlin i tak przez dluzszy czas nie bedzie duzym rynkiem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Atco
Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pią 6:31, 08 Wrz 2006 Temat postu: |
|
|
PolishAir42 napisał: |
+ mysle ze sa miasta w rozmiarze Berlinu ktore maja tylko 1 lotnisko z LCC + tradycyjnymi przewoznikami sa w dobrym stanie...trzeba zerknac na np. Atlanta (AirTran, Delta), Detroit (Spirit, Northwest), Dublin (Ryanair, Aer Lingus)...Berlin i tak przez dluzszy czas nie bedzie duzym rynkiem. |
Berlin: blisko 3,5 mln mieszkańców.
Dublin: 1 mln
Detroit: niecałe 900.000
Atlant: niecałe 500.000
Co Tu porównywać?
Może i są takie miasta, ale z tych bardziej znanych to Los Angeles,Melbourne, Singapur, Kapsztad, Madryt czy Montreal. To ta półka.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Cani
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 197
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Gdynia/Olsztyn/Gdańsk
|
Wysłany: Pią 10:56, 08 Wrz 2006 Temat postu: |
|
|
Atco napisał: | PolishAir42 napisał: |
+ mysle ze sa miasta w rozmiarze Berlinu ktore maja tylko 1 lotnisko z LCC + tradycyjnymi przewoznikami sa w dobrym stanie...trzeba zerknac na np. Atlanta (AirTran, Delta), Detroit (Spirit, Northwest), Dublin (Ryanair, Aer Lingus)...Berlin i tak przez dluzszy czas nie bedzie duzym rynkiem. |
Berlin: blisko 3,5 mln mieszkańców.
Dublin: 1 mln
Detroit: niecałe 900.000
Atlant: niecałe 500.000
Co Tu porównywać?
Może i są takie miasta, ale z tych bardziej znanych to Los Angeles,Melbourne, Singapur, Kapsztad, Madryt czy Montreal. To ta półka. |
miasta amerykańskie traktuje się jako metropolie, a nie jako city i tu:
Atlanta to prawie 5 mln
Detroit to samo
i do tych aglomeracji te lotniska powinny miec odniesienie, więc nie pisz tu takich bzdur, że to tylko 500 czy 900 tysięcy ludzi.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Atco
Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pią 11:00, 08 Wrz 2006 Temat postu: |
|
|
Ja mam zgadywać, co autor miał na myśli?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rob_sad
Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Poznan
|
Wysłany: Pią 11:14, 08 Wrz 2006 Temat postu: |
|
|
bronislaw, myslisz sie, spora czesc z wiekszych lini pozaeuropejskich ma w blizszych lub dalszych planach wejscie do berlina i wlasciwie tylko czeka na odpowiednie lotnisko (terminal). Co z tego ze lufa lata po za europe tylko z FRA i MUC i chyba z DUS do stanow (nie liczac charterow i basenu morza srodziemnego), jak emirates chocby lata juz rowniez do DUS i HAM. To kwestia czasu jak w berlinie pojawi sie tez emirates, gulf, singapore, thai, cos z chin i japonii.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|