Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Berlin zagrożeniem dla polskich portów
Idź do strony 1, 2  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mariusz




Dołączył: 17 Lip 2006
Posty: 296
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: 21°26'E , 50°17'N

PostWysłany: Śro 9:03, 06 Wrz 2006    Temat postu: Berlin zagrożeniem dla polskich portów

Pod Berlinem, w dzielnicy Schoenefeld, powstanie do 2011 roku nowy międzynarodowy port lotniczy, obsługujący rocznie 22 miliony pasażerów. Symbolicznego rozpoczęcia budowy lotniska Berlin-Brandenburg Internationale (BBI) dokonali we wtorek niemiecki minister transportu Wolfgang Tiefensee oraz burmistrz Berlina Klaus Wowereit i premier Brandenburgii Matthias Platzeck.

Nowe lotnisko będzie trzecim pod względem wielkości (po Frankfurcie i Monachium) niemieckim portem lotniczym i przejmie funkcje działających obecnie w Berlinie trzech lotnisk - Tegel, Tempelhof oraz zbudowanego przez władze NRD Schoenefeld. W ubiegłym roku obsłużyły one łącznie ponad 17 mln pasażerów.

- Pilnie potrzebujemy nowego lotniska, by Berlin mógł dobrze spełniać funkcje stolicy. Realizacja inwestycji pozwoli całej wschodniej części Niemiec na awans do wyższej ligi. Lotnisko stworzy możliwości, jakich region jeszcze nigdy nie miał - mówi Tiefensee, który dokonał symbolicznego pierwszego wbicia łopaty w grunt.

Brandenburgię trapi wysokie bezrobocie, niski jest tam w porównaniu z resztą Niemiec poziom uprzemysłowienia. Władze Berlina i Brandenburgii liczą na powstanie w związku z budową lotniska kilkudziesięciu tysięcy nowych miejsc pracy. Lokalne przedsiębiorstwa zawarły już kontrakty na łączną kwotę około 180 mln EUR.

Minister gospodarki Berlina Harald Wolf uważa, że nowy port lotniczy będzie przyciągał także pasażerów z zachodniej Polski. Wolf powiedział PAP w marcu, że liczy na to, iż polscy turyści oraz biznesmeni ze Szczecina czy Poznania będą woleli korzystać z berlińskiego lotniska niż z portu w Warszawie.


źródło:


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rob_sad




Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Poznan

PostWysłany: Śro 9:32, 06 Wrz 2006    Temat postu:

Pomimo ze jednak zamiast portow w berlinie oraz tym bardziej wawie licze na rozwoj lawicy to jednak czekam na nowe bezposrednie polaczenia z berlina po za europe.
Jak na razie z berlina sa tylko polaczenia bezposrednie do stanow i Kataru. Mysle ze wraz z otworzeniem nowego portu szybko mozna liczyc nie tylko na pierwsze longhaulowe polaczenia z berlina lufthansy ale i przewoznikow typu Thai, Singapore itp Kazde nowe polaczenia to wyjatkowe promocje na start Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
eu01




Dołączył: 18 Lis 2005
Posty: 625
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 9:40, 06 Wrz 2006    Temat postu:

Z tego to właśnie powodu SZZ już ma kłopoty, bo na niedomiar złego Goleniów położony jest dość daleko on centrum Szczecina. Poznańska Ławica jest natomiast zlokalizowana tak blisko centrum, że wstyd iż mieszkańcy Wielkopolski mimo tego słonni są podróżować gdzie indziej. Po wejściu Polski do strefy Schengen nawet WAW na tym straci.
Może więc lepiej przemyśleć co zrobić, aby swą szansę lotnisko na Ławicy wykorzystało już dziś?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Cani




Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 197
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdynia/Olsztyn/Gdańsk

PostWysłany: Śro 10:36, 06 Wrz 2006    Temat postu:

Z tego co wiem to z Berlina (Shoenefeld) mozna polecieć jeszcze na Sri Lankę (SriLankan) i do Iranu (Iran Air).
Co do budowy lotniska przy Schoenefeld, to się cieszę, bo może to będzie impuls dla naszych władz lotniczych, typu PPL i LOT, którym tez powinno zależeć na tym, by jak najwięcej osób latało ich samolotami z WAW i lotnisk regionalnych. Może PPL sie zlituje i obniży najwyższe oplaty lotniskowe w Europie. Choć moga być to tylko moje imaginacje hehehe


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
cyfer




Dołączył: 28 Mar 2006
Posty: 541
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPPO/POZ

PostWysłany: Śro 14:46, 06 Wrz 2006    Temat postu:

Jeżeli mam być szczery to mając do wyboru ten sam kierunek z Warszawy i z Berlina bankowo wybrałbym Berlin. Nie chodzi mi o niechęć do Warszawy, ale
o dojazd. W zasadzie jak już przeczołgamy siędo granicy to na Schoenefeld dojedziemy autostradą niemal pod terminal, a w Warszawie??
Oczywiście że najbardziej zależy mi na rozwoju Ławicy, ale w innym przypadku już nie ma znaczenia.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bronislaw




Dołączył: 14 Lut 2006
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW

PostWysłany: Śro 15:17, 06 Wrz 2006    Temat postu:

Mysle, ze obawy dziennikarzy sa przesadzone. Po pierwsze Berlin prawie nie ma polaczen dlugodystansowych i bardzo watpie, ze po otwarciu BBI nagle liczba takich polaczen wzrosnie. Lufthansa ma 2 bazy w Niemczech (MUC i FRA) i ze wzgledow logistycznych i finansowych raczej nie otworzy trzeciej bazy.
Poza tym w Berlinie robia mega blad, bo kazde duze miasto pwoinno miesc rozne lotniska dla roznych typow linii lotniczych, a po zamknieciu Tegel, Templehof i starego Schoenefeld nie bedzie juz miejsca dla tanich linii w Berlinie. Nie sadze, ze BBI bedzie mialo trak niskie oplaty, ze przyciagnie Ryanaira. Moze nawet easyJet nie da rady.... Centralistyczne pomysly w Berlinie sa zupelnie od czapy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Witek
Administrator



Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 1333
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Skąd: Poznań

PostWysłany: Śro 16:28, 06 Wrz 2006    Temat postu:

bronislaw napisał:

Poza tym w Berlinie robia mega blad, bo kazde duze miasto pwoinno miesc rozne lotniska dla roznych typow linii lotniczych, a po zamknieciu Tegel, Templehof i starego Schoenefeld nie bedzie juz miejsca dla tanich linii w Berlinie. Nie sadze, ze BBI bedzie mialo trak niskie oplaty, ze przyciagnie Ryanaira. Moze nawet easyJet nie da rady.... Centralistyczne pomysly w Berlinie sa zupelnie od czapy.




Z tego co pamiętam to dla tanich lini będzie ta właśnie część w której są Wink
Z oddzielnym pasem i odzielnymi opłatami Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Atco




Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 16:34, 06 Wrz 2006    Temat postu:

Z oddzielnym pasem dla LCC? A co jak będzie remontowany? Będą płacić więcej?
Będzie tańszy bo będzie krótszy?

Coś to jest naciagane...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Witek
Administrator



Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 1333
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Skąd: Poznań

PostWysłany: Śro 16:44, 06 Wrz 2006    Temat postu:

Atco napisał:
Z oddzielnym pasem dla LCC? A co jak będzie remontowany? Będą płacić więcej?
Będzie tańszy bo będzie krótszy?

Coś to jest naciagane...



nie tak, opłaty nie będą przecież zależne od pasa na którym się ląduje... (tak myślę)
Obecna część pozostaje taka jaka jest (będzie rozwijana dla LCC)
Cześć która zastąpi TXL będzie wybudowana obok... ceny opłat będą pewnie uzależnione od tego z której części kto będzie korzystał...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Witek
Administrator



Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 1333
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Skąd: Poznań

PostWysłany: Śro 16:46, 06 Wrz 2006    Temat postu:

Atco napisał:


Coś to jest naciagane...



To już pytaj niemców Wink

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Witek
Administrator



Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 1333
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Skąd: Poznań

PostWysłany: Śro 16:56, 06 Wrz 2006    Temat postu:

teraz już sam nie wiem czy przypadkiem obecne terminale nie zostaną zniszczone... Rolling Eyes

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Barni(lotnik)




Dołączył: 22 Maj 2006
Posty: 209
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Śro 17:02, 06 Wrz 2006    Temat postu:

ja również uważam ze obawy są przesadzone ale jesli zaczelą budowe to będzie duże zagrożenie dla polskich lotnisko gdyż BBI odpierze nam pasażerów i może przewoźników! A jeśli lotnisko powstanie to co się stanie z portem Schoenefeld będzie dla tanich linii?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
eu01




Dołączył: 18 Lis 2005
Posty: 625
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 18:00, 06 Wrz 2006    Temat postu:

Barni(lotnik) napisał:
BBI odpierze nam pasażerów

Nie ma obawy, drogi Barni, prania nie będzie!
Wink
BBI powstanie NA MIEJSCU obecnego Schoenefeld (terminale i pasy zostana przesunięte). O ile wiem, stary budynek terminala NIE bedzie przeznaczony dla tanich linii.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Airliner
Moderator



Dołączył: 30 Paź 2005
Posty: 1965
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPKK

PostWysłany: Śro 18:06, 06 Wrz 2006    Temat postu:

bronislaw napisał:
Mysle, ze obawy dziennikarzy sa przesadzone. Po pierwsze Berlin prawie nie ma polaczen dlugodystansowych i bardzo watpie, ze po otwarciu BBI nagle liczba takich polaczen wzrosnie. Lufthansa ma 2 bazy w Niemczech (MUC i FRA) i ze wzgledow logistycznych i finansowych raczej nie otworzy trzeciej bazy.
Poza tym w Berlinie robia mega blad, bo kazde duze miasto pwoinno miesc rozne lotniska dla roznych typow linii lotniczych, a po zamknieciu Tegel, Templehof i starego Schoenefeld nie bedzie juz miejsca dla tanich linii w Berlinie. Nie sadze, ze BBI bedzie mialo trak niskie oplaty, ze przyciagnie Ryanaira. Moze nawet easyJet nie da rady.... Centralistyczne pomysly w Berlinie sa zupelnie od czapy.


Niezgodzie sie z Toba.
Niemcy patrza daleko w przyszlosc i nie boja sie inwestowac.
Po pierwsze lotnisko we FRAnkfurcie nie moze sie rozwijac z uwagi na powierzchnie i protesty mieszkancow.
Po drugie dobrym przykladem rozbudowy jest lotnisko w Monachium.
Do 1992 roku ruch odbywal sie z lotniska Riem ktory w szczycie swoich mozliwosci odprawilo 12mln pasazerow.
W ciagu 13 lat nowe lotnisko Erding odprawilo juz 28,6 mln pasazerow rosnac w ostatnim okresie po 2mln pasazerow rocznie.
Po trzecie Berlin jest stolica i najwiekszym Niemieckim miastem 3,4mln mieszkancow (3x wiecej niz Monachium).

Co do tanich linii to beda obslugiwane w tanim terminalu (aktualnie uzytkowanym)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
6182




Dołączył: 24 Mar 2006
Posty: 808
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Szczecin

PostWysłany: Śro 20:11, 06 Wrz 2006    Temat postu:

bronislaw napisał:
Mysle, ze obawy dziennikarzy sa przesadzone. Po pierwsze Berlin prawie nie ma polaczen dlugodystansowych i bardzo watpie, ze po otwarciu BBI nagle liczba takich polaczen wzrosnie. Lufthansa ma 2 bazy w Niemczech (MUC i FRA) i ze wzgledow logistycznych i finansowych raczej nie otworzy trzeciej bazy.
Poza tym w Berlinie robia mega blad, bo kazde duze miasto pwoinno miesc rozne lotniska dla roznych typow linii lotniczych, a po zamknieciu Tegel, Templehof i starego Schoenefeld nie bedzie juz miejsca dla tanich linii w Berlinie. Nie sadze, ze BBI bedzie mialo trak niskie oplaty, ze przyciagnie Ryanaira. Moze nawet easyJet nie da rady.... Centralistyczne pomysly w Berlinie sa zupelnie od czapy.


Dokładnie
Też mi sie wydaje że powinno zostać tak jak jest-TXL dla normalnych linii,THF dla GA a SXF dla LCC.Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin