|
Forum lotnictwa To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slepowron
Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KOAK
|
Wysłany: Nie 2:13, 30 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
Gabec napisał: | W koncu co to dla Boeinga pare milionów wydane na stadium jakiegoś samolotu w porównaniu z paroma miliardami wydanymi na ewentualna realizacje.
|
No wlasnie, tu utrafiles. Koszty projektowania licza sie w milionach, powiedzmy dziesiatkach milionow $$. Jak przychodzi zbudowac pierwszy latajacy prototyp to nagle mowimy o miliardach (amerykanie mowia na to biliony). Inna skala.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gabec
Moderator
Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KRK
|
Wysłany: Nie 2:21, 30 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
slepowron napisał: |
Jak przychodzi zbudowac pierwszy latajacy prototyp to nagle mowimy o miliardach (amerykanie mowia na to biliony). Inna skala. |
ta wiem o tych bilionach, wogole amerykanie swą wielkościa są jak te ich bilionowe miliardy sorki za male odejście od tematu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ojcie_c
Dołączył: 10 Gru 2005
Posty: 187
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KPHL/EPRZ
|
Wysłany: Nie 5:31, 30 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
slepowron napisał: |
Mi tylko chodzilo o wyrazenie "zaadaptowany na wersje paszerska" bo dopoki nie ma wersji latajacej samolotu takie "zaadaptowanie" jest niczym innym jak normalnymi zmianami na desce kreslarskiej. |
...tyle ze nigdzie o "adaptacji" nie wspomnialem, ale o fakcie, iz ow projekt byl punktem wyjsciowym dla 747 (stad m.in ten paskudny garb na kadlubie). Prawda jest taka, ze ow niezrealizowany projekt Boeinga tak sie ma do 747 jak wczesniejszy dash-80 do 707, podczas gdy z Sonic Cruisera do 787 przeszly jedynie... kompozyty.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slepowron
Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KOAK
|
Wysłany: Nie 7:43, 30 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
ojcie_c napisał: | ...tyle ze nigdzie o "adaptacji" nie wspomnialem, |
ok, chavez wspomnial (co dalo poczatek dyskusji).
Cytat: | stad m.in ten paskudny garb na kadlubie |
garb jest piekny
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ArekK
Dołączył: 22 Mar 2006
Posty: 86
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Nie 8:59, 30 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
W ogóle sam projekt takiego duzego samolotu dziwi mnie ze strony Boeinga,bo jak wiemy duzo wczesniej firma zarzekala sie,ze absolutnie nie zamierza konkuriwac z Airbusem 380,bo takie samoloty w przyszlosci nie beda potrzebne i Boeing nie bedzie inwestowal w rozwój "duzego" lotnictwa...czyzby przemysleli sprawe?Jesli tak to tym samym przyznaliby sie,ze linia rozwoju,jaka podaza Airbus jest jak najbardziej prawidlowa...
Jakby przyznanie sie do winy...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gabec
Moderator
Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KRK
|
Wysłany: Nie 12:37, 30 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
ArekK napisał: | W ogóle sam projekt takiego duzego samolotu dziwi mnie ze strony Boeinga,bo jak wiemy duzo wczesniej firma zarzekala sie,ze absolutnie nie zamierza konkuriwac z Airbusem 380,bo takie samoloty w przyszlosci nie beda potrzebne i Boeing nie bedzie inwestowal w rozwój "duzego" lotnictwa...czyzby przemysleli sprawe?Jesli tak to tym samym przyznaliby sie,ze linia rozwoju,jaka podaza Airbus jest jak najbardziej prawidlowa...
Jakby przyznanie sie do winy... |
Masz na mysli BWB? ja czytalem ze to byłby samolot na ok 450 ludzi, wiec raczej nie ma to nic wspolnego z A380
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gabec
Moderator
Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KRK
|
Wysłany: Nie 14:23, 30 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
Slepowron, coś dla Ciebie
[link widoczny dla zalogowanych] - w miare aktualne (14 November 2005 ) aczkolwiek nie wiem jaka jest wiarygodność tego źródła.
Edit: Kolejny artykuł, zdaje sie chronologicznie powinien być wcześniej
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ArekK
Dołączył: 22 Mar 2006
Posty: 86
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Nie 16:06, 30 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
@Gabec....Nie...Chodzilo mi konkretnie,ze Boeing podjal decyzje z chwila,gdy Airbus oswiadczyl o planach budowy 380,iz nie bedzie inwestowal wiecej w rozbudowe lub przedluzanie wersji 747...jednoczesnie poddano krytyce i watpliwosciom,czy rzeczywiscie taki wielki 380 jest swiatu na dzien dzisiejszy potrzebny...
Podjeto dzialania w kierunku Stratocruiser´a dajac definitywnie wyraz dezaprobaty dla konkurencji...
stad dziwi mnie,ze jednak-moze nie 747 jakas ulepszona wersja,ale w ogóle Boeing rusza z budowa konkurencyjnego olbrzyma...
Sami sobie po prostu zaprzeczaja lub doszli do wniosku,ze jednak duze samoloty beda w przyszlosci potrzebne...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gabec
Moderator
Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KRK
|
Wysłany: Nie 16:17, 30 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
ArekK napisał: | @Gabec....Nie...Chodzilo mi konkretnie,ze Boeing podjal decyzje z chwila,gdy Airbus oswiadczyl o planach budowy 380,iz nie bedzie inwestowal wiecej w rozbudowe lub przedluzanie wersji 747...jednoczesnie poddano krytyce i watpliwosciom,czy rzeczywiscie taki wielki 380 jest swiatu na dzien dzisiejszy potrzebny...
Podjeto dzialania w kierunku Stratocruiser´a dajac definitywnie wyraz dezaprobaty dla konkurencji...
stad dziwi mnie,ze jednak-moze nie 747 jakas ulepszona wersja,ale w ogóle Boeing rusza z budowa konkurencyjnego olbrzyma...
Sami sobie po prostu zaprzeczaja lub doszli do wniosku,ze jednak duze samoloty beda w przyszlosci potrzebne... |
Poki co to tylko ten pierwszy dość wątpliwy artykuł mówi o samolocie na 1000 osób. Ja wieloktornie czytałem iż Boeing rozważa 2 wersje, albo na 450 albo na 250-300 osób, więc plany budowy BWB nie stoją w sprzeczności z ich polityką dotyczącą modelu podróżowania.
A zdaje się ze Airbus który także ma dostęp do badań NASA rozważał możliwość budowy A380 BWB -niestety zdecydowali sie na tradycyjny wygląd a szkoda.
EDIT:
NASA and industry studies suggest that a large commercial BWB aircraft could be developed to carry 800 or more passengers; however, recent studies have focused on vehicles in the 450-passenger class
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slepowron
Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KOAK
|
Wysłany: Nie 19:03, 30 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
Arek napisał: | wogóle Boeing rusza z budowa konkurencyjnego olbrzyma...
Sami sobie po prostu zaprzeczaja lub doszli do wniosku,ze jednak duze samoloty beda w przyszlosci potrzebne... |
O jakim olbrzymie mowisz? 747-8 nie jest tak naprawde konkurencja dla A380 - roznica ponad 100 miejsc jest olbrzymia jak na klase samolotu.
Oni sobie nie zaprzeczaja - Boeing od poczatku mowil ze nia ma na tak duzy samolot (A380) dostatecznego rynku aby dwie firmy sie "zmiescily". Boeing i Airbus do tej pory znacznie sie roznia w swoich przepowiedniach co do zapotrzebowania na samoloty z ponad 450 miejsc na nastepne 20 lat. Roznica jest okolo 200%. Zobaczymy kto mial racje. To jest normalka ze Boeing chce udoskonalic 747 aby zrobic go bardziej atrakcyjnym - nowe silniki, nowe wnetrze, nowe skrzydlo, etc.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez slepowron dnia Nie 20:44, 30 Kwi 2006, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slepowron
Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KOAK
|
Wysłany: Nie 20:43, 30 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
Gabec napisał: | Slepowron, coś dla Ciebie
[link widoczny dla zalogowanych] - w miare aktualne (14 November 2005 ) aczkolwiek nie wiem jaka jest wiarygodność tego źródła.
Edit: Kolejny artykuł, zdaje sie chronologicznie powinien być wcześniej
[link widoczny dla zalogowanych] |
Dobre linki, wedlug mnie to jak najbardziej wiarygodne zrodla. Oczywiscie sa to wszystko badania (research) i nie ma jak narazie zadnych przeslanek ze zobaczymy samolot pasazerski o takim ksztalcie w ciagu nastepnych 20 lat.
Swoja droga te ksztalty maja malo wspolnego z dyskredytowanym "flying wing". Mowi sie zamiast tego o BWB. Nawet B-2 nie jest technicznie latajacym skrzydlem.
Artykul (pisany w 2000) wspomina o 14% latajacym modelu BWB-LSV ktory mial latac juz w 2002-2003. Ale cos mi sie wydaje ze nici z tego wyszly.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rogerroger
Dołączył: 13 Mar 2006
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Wto 4:42, 02 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
jakos nie wierze w te futurystyczne koncepcje Boeinga. Wszystkie, ktore zbytnio odbiegaly od konwencjonalnego samolotu szybko schodzily z deski kreslarskiej do kosza, np SonicCruser. a btw o bwb jest troche w v1 [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slepowron
Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KOAK
|
Wysłany: Wto 5:47, 02 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
rogerroger napisał: | jakos nie wierze w te futurystyczne koncepcje Boeinga. |
Boeing nie tylko robi samoloty pasazerskie, robia tez wojskowe. Takie "futurystyczne" ksztalty maja duzo zalet z punktu widzenia wojskowych.
Mam maly komentarz natomiast na temat pisma V1. Zawsze popieram swieza inicjatywe zwlaszcza jak ktos bezinteresownie poswieca tyle wlasnego wolnego czasu. Pierwszy numer bardzo mnie zawiodl - zamiast o samolotach jest to pismo glownie o liniach lotniczach w Polsce, kto gdzie lata, jakie polaczenia, kto kiedy bedzie latal, rozklad lotow, do znudzenia, itp. Niestety mnie takie tematy malo obchodza - ale moze macie czytelnikow. Zamiast "V1" powinno to sie nazywac "Polski spotter". Zycze im jak najlepiej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|