 |
Forum lotnictwa To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
WZZ048
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 288
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPPO/EPRZ
|
Wysłany: Sob 18:11, 15 Paź 2005 Temat postu: C0 ma mieć 24 samoloty do 2010 |
|
|
Polskie tanie linie lotnicze Centralwings być może jeszcze w tym roku zdecydują się na zakup nowych 24 samolotów - informuje dziennik Rzeczpospolita. Jakich? Jak mówi prezes linii Piotr Kociołek, decyzja nie została jeszcze podjęta, ale przewoźnik zastanawia się pomiędzy Boeing 737 bądź Airbus A319 i A320. Wiadomo na razie, iż łączna kwota transakcji wyniosłaby około 1 mld USD.
Centralwings zapowiadał ostatnio powiększenie floty o jedną nową maszynę w tym i cztery w przyszłym roku. Obecnie przewoźnik wykorzystuje pięć maszyn.
Mateusz Lepczak / Rzeczpospolita
Źródło:Pasażer.com
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Witek Z
Moderator
Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: WAW
|
Wysłany: Sob 18:19, 15 Paź 2005 Temat postu: |
|
|
Ale jaja. Central mówi o zakupie 24 maszyn o wartości 1 mld tak lekko, że aż śmiać mi sie chce jak sobie przypomnę ile było podchodów LOTu do 787. Swoją drogą z jednej strony jest to możliwe (no bo skoro WIZZ może...) z drugiej jakoś mi się wierzyć nie chce, że p. Kociołek będzie robił tak odważne kroki, podczas gdy polityka LOTu jest wciąż bardzo ostrożna (co ja osobiście rozumiem). Mówiło się, że zakupy Centrala będą uzależnione / powiązane z zakupami LOTu, ale przy takich planach to raczej może być odwrotnie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Spotter
Dołączył: 18 Paź 2005
Posty: 523
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: GDN
|
Wysłany: Wto 13:36, 18 Paź 2005 Temat postu: |
|
|
Jak narazie jest to czcze gadanie, ze C0 nagle wymieni maszyny i zakupi nowe 24. Prawda jest taka, ze C0 jest zalezny od LO, a co za tym idzie, nic nie zrobi bez jego zgody. LO juz zapowiedzial, ze chce rozpisac przetarg na wymiane obecnych 737 w swojej flocie oraz jednoczesnie na nowe maszyny dla C0. Przetarg ma opiewac na ponad 40 maszyn, wiec jest to cos.
A dlaczego C0 nie zrobi nic samemu? Koszta Panie i Panowie. Otoz, jezeli LO wybierze Airbusa, C0 tez bedzie musial latac na Airbusach, a jezeli Boeing, to Boeing. A dlaczego? Chodzi tu o koszta serwisowania. Zaloze sie, ze maszyny beda identyczne, a co za tym idzie, ich obsluga bedzie taka sama. Czyli znacznie mniejsze koszta. No i jak napisalem powyzej, C0 jest zalezny od LO, czyli to najpierw LO musi podjac decyzje. I napewno podejmie ja za obydwie firmy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Danny
Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EIDW
|
Wysłany: Pią 13:06, 21 Paź 2005 Temat postu: |
|
|
Warto przypomniec tez, ze jestesmy tuz po wyborach. Jak to zwykle bywa powyborczy wiatr wymiecie zapewne zarzady panstwowych spolek w tym i LO i C0 i przywieje nowe towarzystwo. Wszystko sie moze zmienic.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Witek
Administrator
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 1333
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Skąd: Poznań
|
Wysłany: Pon 11:50, 24 Paź 2005 Temat postu: |
|
|
Cytat: | 19 nowych średniodystansowych boeingów lub airbusów zamierza w ciągu pięciu lat nabyć tani przewoźnik Centralwings -informuje Życie Warszawy
To będzie jeden z największych kontraktów lotniczych w Europie w ostatnich latach. Spółka zależna od PLL LOT, zajmująca się prowadzeniem tanich i czarterowych przewozów lotniczych, zamierza podnieść rękawicę rzuconą przez Ryanair, irladzkiego potentata na rynku low cost w Europie.
Ryanair zamierza w przyszłym roku dynamicznie wejść na polski rynek i latać do Londynu z większości wojewódzkich miast w Polsce. Aby jednak jedyny polski przewoźnik niskokosztowy mógł rywalizować z Irlandczykami, musi kupić nowe samoloty do lotów europejskich. Będą to albo amerykańskie boeingi 737, albo francusko-niemieckie airbusy A319 i A320.
– W tej chwili mamy pięciu samolotów 737, do obsługi tras europejskich. W 2006 roku chcemy tę liczbę podwoić – zapowiada Iza Bogus, rzecznik Centralwings. – Co roku będzie nam przybywać samolotów, tak by w 2010 roku było ich 24. W ciągu pięciu lat kupimy 19 nowych maszyn – dodaje Bogus.
Koszty zakupu maszyn dla Centralwings na razie nie są ujawniane. Linie pokryją je w większości z kredytów bankowych.
Centralwings, tani przewoźnik zależny od PLL LOT-u powstał w lutym 2005 roku i wypełnił lukę powstałą po upadku innego taniego przewoźnika Air Polonii. W tym roku przewiezie około 700 tys. pasażerów (400 tys. w połączeniach czarterowych, 300 tys. w lotach regularnych). W 2006 roku linie Centralwings zamierzają przewieźć 1,6 miliona pasażerów, głównie na Wyspy Brytyjskie, do Irlandii, Włoch i Niemiec.
źródło: Życie Warszawy |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|