Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Całkiem nowy A350 XWB

 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marcinj
Moderator



Dołączył: 29 Wrz 2005
Posty: 1499
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 11:42, 17 Lip 2006    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]

nowy-stary A350.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Danny




Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EIDW

PostWysłany: Pon 12:26, 17 Lip 2006    Temat postu:

Mozesz wyjasnic co jest w nim stare?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Cani




Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 197
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdynia/Olsztyn/Gdańsk

PostWysłany: Pon 12:31, 17 Lip 2006    Temat postu:

Danny napisał:
Mozesz wyjasnic co jest w nim stare?

np. nazwa Wink cały czas to A-350 Razz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Danny




Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EIDW

PostWysłany: Pon 13:07, 17 Lip 2006    Temat postu:

Wiecej:
[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych](XWB)+family+of+long-range.html


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
k_sko




Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 520
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 14:13, 17 Lip 2006    Temat postu:

Hmmm, bezpośrednie uderzenie w 777-200/ER/LR i może 300/ER.
Ale to może "zabić" A340-600 i dobić A340-500.

KS


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Danny




Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EIDW

PostWysłany: Pon 14:18, 17 Lip 2006    Temat postu:

A340 jest juz zabity. Z wejsciem do produkcji A350 linia produkujaca 330/340 zostanie zapewne zamknieta.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabec
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Pon 14:25, 17 Lip 2006    Temat postu:

k_sko napisał:
Hmmm, bezpośrednie uderzenie w 777-200/ER/LR i może 300/ER.
Ale to może "zabić" A340-600 i dobić A340-500.

KS


A340 we wszystkich wersjach jest juz martwy. A350 moze zabic A380.
Ciekawie przedstawia sie sprawa silnikow, poki co tylko RR wyrazil chec udzialu w programie A350, silniki beda w przeciwienstwie do tych z B787 bleeded.

jeszcze jeden link
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Danny




Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EIDW

PostWysłany: Pon 14:57, 17 Lip 2006    Temat postu:

Gabec napisał:


A350 moze zabic A380.




Laughing Laughing Laughing

Gabec napisał:

Ciekawie przedstawia sie sprawa silnikow, poki co tylko RR wyrazil chec udzialu w programie A350, silniki beda w przeciwienstwie do tych z B787 bleeded.


Poki co tylko RR podpisal umowe.

Beed czy nie - tego jeszcze nie wiadomo. Natomiast rzeczywiscie Airbus powiedzial, ze dotychczas nie znaleziono przekonywujacych zalet systemu bleedless.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabec
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Pon 14:59, 17 Lip 2006    Temat postu:

Danny napisał:

Gabec napisał:

Ciekawie przedstawia sie sprawa silnikow, poki co tylko RR wyrazil chec udzialu w programie A350, silniki beda w przeciwienstwie do tych z B787 bleeded.


Poki co tylko RR podpisal umowe.

Beed czy nie - tego jeszcze nie wiadomo. Natomiast rzeczywiscie Airbus powiedzial, ze dotychczas nie znaleziono przekonywujacych zalet systemu bleedless.

General Electric Co., which had committed to provide engines on the earlier version of the A350, will definitely provide an engine for only the smallest of the new A350s, said GE spokesman Rick Kennedy in an interview. GE won't provide an engine for the biggest version and is in discussions with Airbus on providing an engine for the middle version, Kennedy said.

ciekawe, czyzby GE do A350-800 mial zamiar wykrozystac silnik z B748 ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
stenus




Dołączył: 13 Gru 2005
Posty: 323
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Warszawa/Bruksela

PostWysłany: Wto 12:39, 18 Lip 2006    Temat postu:

Pelen komunikat prasowy Airbusa:

AIRBUS PREZENTUJE SAMOLOT A350 XWB: NOWĄ SZEROKOKADŁUBOWĄ RODZINĘ
O DODATKOWO POSZERZONYM KADŁUBIE

Nowy Prezes i Dyrektor Zarządzający Airbusa Christian Streiff potwierdził dziś zobowiązania Airbusa na rzecz swoich klientów i rozwoju działalności oraz zaprezentował nową rodzinę samolotów typu A350 XWB (XWB od angielskiego Extra Wide Body – dodatkowo poszerzony kadłub) o bardzo szerokim kadłubie, bardzo wygodny, bardzo oszczędny i pokonujący dodatkowe mile dla klientów.

Nowa rodzina składająca się z czterech wersji pasażerskich i jednego transportowca uzupełnia produkt dalekiego zasięgu Airbusa przewidziany na XXI wiek o samolot wyposażony
w najnowocześniejsze i najnowsze technologie. Zwiększony zasięg, zwiększona prędkość, większa wygoda pasażerów i najlepsza ekonomika sprawią, że A350 XWB stanie się punktem odniesienia na przyszłość.

„Chcę, żeby ta firma wróciła do swoich źródeł: sukces Airbusa wypływał z niezwykłej odwagi,
z jaką wprowadzał najnowocześniejsze technologie oraz zdecydowanego nastawienia na klienta w duchu dostarczania zawsze czegoś więcej ponad oczekiwania. Chcę zachować ten sposób działania firmy, ale przede wszystkim pragnę skoncentrować się w stu procentach
na systematycznej realizacji i niezawodności” – powiedział Prezes i Dyrektor Zarządzający Airbusa Christian Streiff. Dodał, że: „W oparciu o wcześniejsze doświadczenia A350 XWB przywraca Airbusa w pełni do gry i przyniesie mu sukces. Będzie to sukces dla klientów, akcjonariuszy i wszystkich innych udziałowców Airbusa”.

A350-800 może pomieścić 270 pasażerów w przestrzennej konfiguracji trzech klas, A350-900 314, a A350-1000 350 pasażerów. Te trzy wersje dysponują zasięgiem 8500 Nm i osiągają prędkość przelotową 0,85 Machów. Wejście do eksploatacji A350-900 zostało przewidziane
na 2012 rok. Ponadto A350-900R będzie dysponował jeszcze większym zasięgiem jako samolot ultra-dalekiego zasięgu. Uzupełnienie całej rodziny stanowi transportowiec A350-900F.

Wyprzedzając istniejące samoloty w tej kategorii o całą generację, A350 XWB umożliwi pasażerom skorzystanie na pokładzie z szerszego przekroju poprzecznego pozwalającego
na umieszczenie szerszych siedzeń, poszerzenie przejść między siedzeniami oraz zwiększenie przestrzeni pomiędzy głowami i ramionami. Wilgotność w kabinie rzędu 20 proc. i szersze panoramiczne okna jeszcze bardziej zwiększą wygodę pasażerów.

Zbudowany z wykorzystaniem najnowocześniejszej technologii opracowanej dla A380, Airbus A350 XWB będzie miał najbardziej zaawansowaną technicznie interaktywną kabinę pilota
z wskaźnikiem przeziernym, podwójnym zintegrowanym rezerwowym systemem przyrządów, pionowym wyświetlaczem, informacjami pokładowymi, lotniskowym systemem nawigacji i funkcją hamowania w celu opuszczenia.

Najnowocześniejsze silniki nowej generacji uczynią go samolotem najbardziej ekonomicznym
w zakresie zużycia paliwa w swojej klasie, przewyższającym pod tym względem obecne samoloty do 30 procent oraz o 6 procent przyszłe samoloty, nad którymi obecnie trwają prace. Będzie
to również najcichszy samolot w przestworzach o niskiej emisji hałasów i zanieczyszczeń spełniający najsurowsze wymogi ochrony środowiska. QC1 przy odlocie i QC 0.5 przy przylocie uczynią go najbardziej przyjaznym sąsiadem.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Witek Z
Moderator



Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW

PostWysłany: Wto 14:39, 18 Lip 2006    Temat postu:

Danny napisał:
Gabec napisał:


A350 moze zabic A380.




Laughing Laughing Laughing



Danny !!! Oczywiście, że tak!!! Ja wiem, że bardzo często różni "analitycy" piszą o różnych segmentach rynku, innej filozofii itd. Ale to jest mącenie wody. Prawda jest taka:

1. Rynek jest jeden - nazywa się: pasażderskie przewozy dalekiego zasięgu.
2. Zupełnie inna filozofia przewozów: (i) model hubowy i zrobiony dla niego 380 oraz (ii) model p2p i 787, nie oznacza braku konkurencji pomiędzy tymi grupami.
3. To trochę jak konkurencja między adidasami i półbutami. Niby zupełnie inne rynki i inna filozofia. Baa, mało tego, inny odbiorca, ale niech mi ktoś powie, że pojawienie się adidasów po WWII nie wpłynął na dramatyczny spadek sprzedaży półbutów.
4. Na razie koncepcja 787 się sprzedaje bardzo dobrze. Jeśli wzmocni ją także Airbus swoim udanym - miejmy nadzieję - modelem A350/370/czy-jak-mu-tam, to może to doprowadzić do bardzo istotnych zmian w filozofii przewozów.
5. Kłopoty A380 to nie tylko kłopoty samej konstrukcji. Moim zdaniem, to jest tak naprawdę margines. To że się kable okazałe za krótke, czy zbyt ciężkie, to że coś pękło, czy że separacje muszą być większe to wszystko rzeczy do przezwyciężenia - oczywiście bolesne, ale przejściowe. Moim zdaniem, rynek nie ma przestrzeni na przyjęcie większej liczby 380. I to jest główny problem.
6. Mówi się, że osiągnięcie progu rentowności przesunęło się na 300 sztuk. Ale z drugie strony jak szacują analitycy JP Morgan (pisałem już o tym kilka razy) dotychczasowe wszystkie maszyny zostały sprzedane bez zwrotu na inwestycji. A to oznacza, że nie trzeba będzie sprzedać 300 sztuk, ale JESZCZE 300 sztuk i to po cenach katalogowych.
7. Jeśli zatem konstrukcja 350 okazałaby się jakimś tam sukcesem, to nie wiem czy nie będzie opłacalne zrezygnowanie z 380, który trochę rynku "pasażerskie przewozy dalekiego zasięgu" zajmuje po to, żeby zrobić space na bardziej opłacalny A350.
8. Tak na prawdę to chodzi o kasę. A 380 miał być sukcesem, bo miał być tańszy o 20% na paxa od dotychczasowych maszyn. Teraz się okazuje, że: (i) można osiągnąć porównywalną ekonomikę bez konieczności zebrania 500 chętnych na podróż i (ii) A380 bardzo zdrożał, więc koszty leasingu czy amortyzacji zjadają więcej niż przewidziano. Po co więc kupować A380 i ryzykować, że będzie nie 500 lecz 450 paxów a wtedy całą - dyskusyjną - różnicę szlag trafi
W tym sensie A350 MOŻE być konkurencją dla A380. Z tego też względu wyśmiewanie tezy Gabiela może świadczyć o pewnej niefrasobliwości w zakresie analityki ekonomicznej. Wink

PS. Moje preferencje w zakresie B nad A nie mają tu znaczenia, tym bardziej, iż poważnie się obawiam o to, że kryzys A może wpłynąć na zmniejszenie aktywności B. A to oczywiście wstrzyma postęp

PSII Zapomniałem dodać, że "kto się ze mną nie zgadza, ten nie ma racji"


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Witek Z dnia Wto 16:59, 18 Lip 2006, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
stenus




Dołączył: 13 Gru 2005
Posty: 323
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Warszawa/Bruksela

PostWysłany: Wto 16:22, 18 Lip 2006    Temat postu:

Witek Z napisał:
W tym sensie A350 MOŻE być konkurencją dla A380. Z tego też względu wyśmiewanie tezy Gabiela może świadczyć o pewnej niefrasobliwości w zakresie analityki ekonomicznej. Wink
Brzmi sensownie i logicznie Rolling Eyes

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Danny




Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EIDW

PostWysłany: Czw 14:30, 20 Lip 2006    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]'s+Trent+planned+powerplant+for.html

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin