|
Forum lotnictwa To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Atco
Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pon 15:57, 16 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
"wziąść" też kłuje
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
piopil
Dołączył: 05 Gru 2005
Posty: 103
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPWR/WRO
|
Wysłany: Pon 16:31, 16 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
marcin_EPKK napisał: | A nie jest tak że* na Politechnice rzeszowskiej za darmo dostaje się wszystkie licencje, ale żeby latać na pasażerskich trzeba jeszcze samemu zrobić ATPL i szkolenie na daną maszynę? |
Za darmo dostaje się tam CPL+IR+ME+MCC+przygotowanie teoretyczne do ATPL, czyli wszystko czego potrzeba do rozpoczęcia kariery pilota (frozen ATPL). Szkolenie na daną maszynę trzeba robić na swój koszt, ewentualnie dobrego pracodawcy
marcin_EPKK napisał: | I ile może kosztować ATPL/gdzie go zrobić? |
Teoria kosztuje ok. 2800zł. Lista ośrodków gdzie można zrobić jakie uprawnienia jest [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
marcin_EPKK
Dołączył: 30 Sty 2006
Posty: 840
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPKK Chrzanów
|
Wysłany: Wto 8:06, 17 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
Czyli wystarczy się dobrze uczyć, dostać na pilotaż na PRZ i droga do pilotażu w linii typu LOT otwarta?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
piopil
Dołączył: 05 Gru 2005
Posty: 103
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPWR/WRO
|
Wysłany: Wto 18:55, 17 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
Samo dostanie się na pilotaż nie jest takie łatwe. A po jego ukończeniu prędzej można liczyć na prace typu sky taxi na Cessnie. Żeby tak od razu wskoczyć do EuroLOTu czy Centralwings to trzeba mieć duże szczęście. Oczywiście po wylataniu iluś tam godzin na mniejszych maszynach szanse na prace w znanej firme na dużych maszynach rosną. PRZ daje za to dość unikalną szansę zdobycia odpowiednich kwalifikacji za darmo.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bedrzich
Dołączył: 22 Gru 2005
Posty: 132
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: OTBD
|
Wysłany: Śro 5:49, 18 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
Generalnie dróg jest wiele, ale WSZYSTKIE wymagają jednej wspólnej cechy od kandydata na pilota - wytrwałości i jeszcze raz wytrwałości
Najszybciej? Jakiś Aeronautical College, zaraz po maturze np. w Anglii a potem poszukać (albo lepiej jeszcze w trakcie!) pracodawce co przyjmie z frozen ATPL. Niemożliwe? A jednak - niektóre linie mają nawet swój Program sponsorujący (od zera!) np. Qatar Airways - młodzi chłopcy 20-22 letni jako F/O na A320 są tu sporą grupą.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
marcin_EPKK
Dołączył: 30 Sty 2006
Posty: 840
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPKK Chrzanów
|
Wysłany: Śro 12:13, 18 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
A czy LOT nie daje jakś pożyczek na ATPL i szkolenie na daną maszynę (właśnie gdzie takie się robi? np. na Embraery w Brazylii?)? Ja po maturze ide na 95% na PRZ (5% to fizyka UJ). A po dwóch latach spróbuje na pilotaż choć nie mam licencji, i do studiów (jeszcze 2 lata) mieć nie będe. Za to z matmy i fizyki jadę na samych piątkach, więc na to właśnie liczę, że uda mi się przez to dostać na pilotaż Wiem że trochę idealizuje, ale będę próbował.
Swoją drogą to ilu absolwentów kończy co roku pilotaż na PRZ? Bo o ile wiem na 1 samlot typu 737/E70 w LOT/Central przypada 12 pilotów, razem jest ok 600. 40 roczników to jest średnio jeden rocznik 15 pilotów+inni polscy piloci np.: LH/SXP/NE. Wychodzi na to że albo mamy dużo pilotów po PRZ, albo dużo szkoli się za granicą czy prywatnie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
piopil
Dołączył: 05 Gru 2005
Posty: 103
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPWR/WRO
|
Wysłany: Śro 13:18, 18 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
Niestety LOT nie ma takich pragramów jak Qatar, o którym pisze bedrzich. Podobnie jest w Austrian Airlines i Lufie. Przychodzi się na testy i badania, jeśli zda się to pomyślnie wtedy linia sponsoruje szkolenie od podstaw i gwarantuje zatrudnienie. Następnie przez kilka lat potrąca sobie z pensji kwote szkolenia.
U nas wszystko trzeba robić na własną rękę, a potem można starać się o robote w jakiejś firmie.
Co do rozmów o PRz to polecam wątek http://www.lotnictwo.fora.pl/viewtopic.php?t=1760&highlight=politechnika
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mirek.m
Dołączył: 21 Paź 2006
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Nie 22:40, 22 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
ok, to teraz prosze o opinie tych ktorzy studiuja lub studiowali na pilotazu.
Skonczylem liceum w klasie o profilu mat-inf. Zdalem matematyke rozszerzona na 5. W tym roku zdalem na UJ egzamin z angielskiego na poziomie B2 i zrobilem szkolenie podstawowe na szybowcach (ok 4 h nalotu). Jakie mam szanse na dostanie sie na pilotaz?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
piopil
Dołączył: 05 Gru 2005
Posty: 103
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPWR/WRO
|
Wysłany: Pon 17:03, 23 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
mirek.m napisał: | ok, to teraz prosze o opinie tych ktorzy studiuja lub studiowali na pilotazu. |
Z tym może być ciężko
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|