|
Forum lotnictwa To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Stevan
Dołączył: 17 Paź 2005
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: WAW
|
Wysłany: Sob 13:24, 09 Gru 2006 Temat postu: Centralwings ogranicza chartery S07 |
|
|
Od kwietnia 2007 CLW przestaje latać na kierunkach PL - SSH/HRG/TCP . Info oficjalne. Powód : brak samolotów do wykonywania krótszych rotacji low cost w sezonie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
olekorlo
Dołączył: 10 Paź 2006
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPGD
|
Wysłany: Sob 13:37, 09 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
Przed chwilą przeczytałem na stronie [link widoczny dla zalogowanych] że w trzecim kwartale tego roku Centralwings miał 20,7 mln zł zysku operacyjnego.
trochę się zdziwiłem, ale jeśli zysk został osiągnięty na działalności podstawowej czyli przewozach to bardzo dobra wiadomość.
A co do czarterów - uruchamiają nowe kierunki pewnie dlatego brakuje samolotów
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
TravelAir
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Nie 15:17, 10 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
20,7 mln PLN czy to marża wypracowana na działalności podstawowej, czy od tego trzeba odjać leasing samolotów, ubezpieczenie, wynagrodzenie, marketing, overheady, itd...... ?
Moje dodatkowe pytanie: czy jako sprzedaż ujęto tylko wpływ z rejsów wykonanych, czy całą sprzedaż za dany okres (np. czy liczono także wpływy za rejsy w styczniu?) i co a tym idzie, koszty tylko za rejsy wykonane w tym okresie, czy koszty tylko tego okresu?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez TravelAir dnia Nie 16:53, 10 Gru 2006, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
higher
Dołączył: 26 Paź 2005
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Nie 15:58, 10 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
Gwoli ścisłości (bo na ekonomii znam się tak sobie): te 20,7 mln to w końcu ZYSK czy tylko PRZYCHÓD?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Cachu
Dołączył: 22 Kwi 2006
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPRZ
|
Wysłany: Nie 16:01, 10 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
Wydaje mi sie ze przychod jako ze Central przynosi straty. Zysk raczej nie bo 21 mln to strata na pewno nie jest.
Ps: Jestem na profilu ekonomicznym ale nawet bez tego latwo zgadnac
Pozdrawiam
Bartek
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
k_sko
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 520
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Nie 16:03, 10 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
C0 ogranicza czasrtery dlaetgo, że nie ma samolotów czy dla tego, ze ktoś już mógł zaoferować lepszą cenę ?
KS
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
TravelAir
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Nie 16:55, 10 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
FAP za jednym ciosem zgarnął więkzość rejsów do Egiptu. Lepsza rentowność B757-200 na rejsach powyżej 3h niż B737.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gabec
Moderator
Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KRK
|
Wysłany: Nie 17:16, 10 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
TravelAir napisał: | FAP za jednym ciosem zgarnął więkzość rejsów do Egiptu. Lepsza rentowność B757-200 na rejsach powyżej 3h niż B737. |
tyle ze na chwile obecna FAP... .nie istnieje, czy też istnieje ale nie ma samolotów
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
CR9
Dołączył: 15 Lis 2006
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPWR
|
Wysłany: Nie 17:16, 10 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
Gwoli scislosci (zr. wikipedia)
Przychody ze sprzedaży netto
- Koszty wytworzenia sprzedanych wyrobów
= Nadwyżka finansowa brutto (zysk brutto)
- Ogólne koszty zarządu
- Amortyzacja
- Koszty sprzedaży
= Zysk operacyjny
+ Pozostałe dochody i zyski
- Pozostałe wydatki i straty
= Zysk przed spłatą odsetek i opodatkowaniem
- Odsetki od kredytów i pożyczek
- Podatek dochodowy
= Zysk netto
Jezeli nie maja duzych odsetek od kredytow i nie ksieguja ala enron toyot czy leasingow samolotow w pozostale wydaki i straty to wyglada to niezle (wliczone koszty zarzadu i koszty sprzedazy)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
olekorlo
Dołączył: 10 Paź 2006
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPGD
|
Wysłany: Nie 17:17, 10 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
higher napisał: | Gwoli ścisłości (bo na ekonomii znam się tak sobie): te 20,7 mln to w końcu ZYSK czy tylko PRZYCHÓD? |
ja tylko cytowałem, nie wiem czy ktoś kto pisał ten artykuł miał pojęcie co pisze, ale zakładam ze miał
Wydaje mi się, że jest to zysk, bo przychód na poziomie 20 mln zł byłby niewielki.
Pozatym w dalszej częsci artykułu jest mowa o osiągnięciu przez Centralwings rentowności (nie wiem czy na poziomie EBIT czy generalnie) czyli musi chodzic o zysk
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
higher
Dołączył: 26 Paź 2005
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Nie 19:14, 10 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
CR9 napisał: | Gwoli scislosci (zr. wikipedia)
Przychody ze sprzedaży netto
- Koszty wytworzenia sprzedanych wyrobów
= Nadwyżka finansowa brutto (zysk brutto)
- Ogólne koszty zarządu
- Amortyzacja
- Koszty sprzedaży
= Zysk operacyjny
+ Pozostałe dochody i zyski
- Pozostałe wydatki i straty
= Zysk przed spłatą odsetek i opodatkowaniem
- Odsetki od kredytów i pożyczek
- Podatek dochodowy
= Zysk netto
Jezeli nie maja duzych odsetek od kredytow i nie ksieguja ala enron toyot czy leasingow samolotow w pozostale wydaki i straty to wyglada to niezle (wliczone koszty zarzadu i koszty sprzedazy) |
i to wszystko wyjasnia. dziekuje
czyli wydawaloby sie, ze te 20,7 PLN zysku operacyjnego to calkiem niezly wynik... chociaz wiadomo, ze do osiagniecia rentownosci jeszcze troche potrzeba.
Jesli chodzi o samoloty to wydaje mi sie watpliwe, zeby LO tak od razu sie wycofal z leasingowania maszyn C0 przy prywatyzacji tego ostatniego. Poza tym nie pozbeda sie przeciez wszystkich udzialow (a moze?).
Z drugiej strony obsluga czarterow to dosc pewny i w miare bezpieczny interes (sprzedajesz z gory 100% miejsc w samolocie i nie martwisz sie o LF i dochodowosc lotow), szczegolnie, ze konkurecja w postaci FAP/Eurocharter PL na razie nie funkcjonuje.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
frik
Dołączył: 07 Wrz 2006
Posty: 420
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPWA
|
Wysłany: Nie 19:20, 10 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
higher napisał: | szczegolnie, ze konkurecja w postaci FAP/Eurocharter PL na razie nie funkcjonuje. | Ale FAP nie bierze zlecen? Przeciez w planach jest juz lot do Brazylii, chyba nie wyglada to tak, ze dostaja maszyne i dopiero biora zlecenia, w koncu reaktywacja Fischera jest pewna?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
YoNasHek
Dołączył: 30 Gru 2005
Posty: 140
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Nie 19:46, 10 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
20,7 mln zysku operacyjnego, w przypadku C0, to jednak wciąż spora strata [myślę, że liczona w dziesiątkach milionów złotych].
Pozytywne jest jednak to, że przynoszą zysk na działalności podstawowej, bo to daje sygnał, iż kondycja firmy się poprawia. Jednak kwoty które są poza zyskiem operacyjnym w przypadku C0 są jeszcze dość duże (w tym "słynna" flota) i masa innych. Należy zacząć jednak uważać, że firma zaczyna wreszcie coś robić, aby pracować na swoje koszty.
Czynsz leasingowy wchodzi w odsetki i raty, niestety
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
olekorlo
Dołączył: 10 Paź 2006
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPGD
|
Wysłany: Nie 21:23, 10 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
jeżeli jednak główną pozycją powodującą straty są raty leasingowe i zakładamy, że raty te są dużo wyższe niż w innych firmach od których można leasingować samoloty to... sytuacja dla całej grupy LOT jest w jakiś sposób pozytywna, bo samoloty wypracowują zysk, a zawyżone raty leasingowe można uznać np. za transferowanie zysku.
Oczywiście taka sytuacja powodowałaby bardzo małą przejrzystość finansów i mogła prowadzić do zdania, że to C0 ratuje finanse PLL LOT, ale.... widze ze daleko poszedłem w rozważaniach.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
TravelAir
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Nie 22:13, 10 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
YoNasHek napisał: | (ciach)...Czynsz leasingowy wchodzi w odsetki i raty, niestety |
3 miesiące x 8 samolotów x jakieś 180 000USD x 3PLN = 12 960 000PLN, do tego tzw. rezerwy techniczne, które są składową czynszu lesingowego, czyli jakieś 250USD za godzinę lotu x 3PLN. Licząc, że kazdy samolot wylata w 3 kwartale po 450 godzin miesięcznie, daje koszt w kwocie 2 700 000PLN.
To i tak nieźle: z 27 mln PLN zysku schodzimy do ok. 11 340 000PLN, czyli jakieś 1 050PLN za godzinę lotu (średnia rentowność za rejs poniżej 2% - w szczycie sezonu, gdzie ceny są najwyższe!). A jaki był wynik za pierwsze półrocze? 60 czy 70 mln złotych straty? Jaki będzie za 4 kwartał? 10 mln złotych? Zresztą, ja bym mocno się zdziwił jakby nawet tak kosztogenna firma jak C0 nie zarobiła w trzecim kwartale. Byłby to skandal! No i pozostaje jeszcze inne moje pytanie: jak był liczony przychód? Czy przychód ze sprzedaży z wykonanych rejsów, czy sprzedaż foteli w tym czasie? itd........
Pamiętam jak w 2004 roku, 6 lipca pan Jan Litwiński, prezes Air Poloniii chwalił się na łamach Pulsu Biznesu, że mają 1,2 mln PLN zysku netto za pierwsze półrocze (skąd om mógł już wiedzieć 6 lipca jaki jest wynik netto, czyżby już był przygotowany CIT?) - i co? Po pół roku wywałka. Podobna sytuacja miała miejsce z Fischer Air Polska - we wrześniu podczas prezentacji pokazywali ponad 3,5 mln złotych zysku a na koniec roku potężna strata - dyrektor finansowy prowadził kreatywną księgowość.
Reasumując: podawanie tylko takich wyrywkowych wyników przez C0 jest tylko i wyłącznie propogandą sukcesu, mającą pokazać że są OK, a dokładnie Ci z Łodzi są super bo to oni odpowiadają za sprzedaż, dlatego przy okazji podaje się także info o redukcji charterów (bo są one nie rentowne), które są zarządzane przez Warszawę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|