|
Forum lotnictwa To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
STYRO
Dołączył: 17 Lis 2005
Posty: 576
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Teneryfa, Wyspy Kanaryjskie, Hiszpania
|
Wysłany: Sob 18:46, 20 Sty 2007 Temat postu: Certyfikat Typu M20 i Antki ... |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
Cytat: | WAŻNE – dla użytkowników samolotów AN-2, An-28, PZL M20
Zgodnie z Rozporządzeniem EC 1702/2003 z dnia 2003.09.24 ustanawiającym zasady wykonawcze dla certyfikacji statków powietrznych i związanych z nimi wyrobów, części i wyposażenia w zakresie zdatności do lotu wszystkie statki powietrzne dopuszczone do użytkowania w krajach Unii Europejskiej powinny do dnia 2007.03.28 uzyskać Certyfikaty Typu (TC) EASA, które zastąpią dotychczasowe TC wydane przez narodowe organy nadzoru.
Polskie Zakłady Lotnicze Sp. z o.o. prowadzą obecnie nadzór nad utrzymaniem ciągłej zdatności do lotu samolotów AN-2, An-28 i PZL M20, które posiadają Certyfikaty Typu wydane przez Urząd Lotnictwa Cywilnego. Zgodnie z ustaleniami Rozporządzenia EC 1702/2003 samoloty te, aby mogły być użytkowane w krajach UE po 28 marca 2007 roku powinny uzyskać TC wydane przez EASA.
Polskie Zakłady Lotnicze Sp. z o.o. informują, że nie zamierzają ubiegać się w EASA o uzyskanie Certyfikatów Typu dla wyżej wymienionych typów samolotów. |
Co to oznacza - czy samoloty te nie beda mogly wykonywac lotow miedzynarodowych i zostana dopuszczone jedynie do lotow nad krajami, w ktorych sa zarejestrowane, czy tez oznacza to konkretnie uziemienie mew i antkow?
Inna sprawa, o ktora pytalem dosc dawno jeszcze na jumbo i szukalem odpowiedzi w googlach ale nie znalazlem. Co sie stalo z M20 Mewa - od jak dawna nie jest produkowany ten samolot w Mielcu, kto kupil licencje i dlaczego. Kiedys obilo mi sie o uczy, ze to byl jakis gruby przekret zarzadu WSK i sprzedano licencje (chyba gdzies do krajow Trzeciego Swiata) za grosze, pomimo tego, ze samolot dobrze sie sprzedawal - ktos wzial biala koperte i oddal polskiego Seneca II. Czy moglby ktos z Was zweryfikowac ta informacje?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
HG
Dołączył: 17 Paź 2005
Posty: 507
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Sob 21:01, 20 Sty 2007 Temat postu: Re: Certyfikat Typu M20 i Antki ... |
|
|
Jak widac cala sprawa z certyfikatami przyspieszyla modernizacje floty LPRu
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gata
Moderator
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 320
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Wto 8:52, 23 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
Też czytałam ten artykuł w Lotnictwie.net i czekam na komentarze lepiej poinformowanych. Przecież nie chodzi tylko o LPR, Straż Graniczna dopiero co dostała Skytrucka, ma też Mewę. A co z wojskowymi Bryzami?
Czy komunikat o nieubieganiu się o certyfikat oznacza, że zostaną wycofane, czy tylko, że "stary" Mielec nie będzie się o nie ubiegać, a zrobi to nowy właściciel zakładów?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|