 |
Forum lotnictwa To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slepowron
Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KOAK
|
Wysłany: Czw 1:30, 27 Lip 2006 Temat postu: Cessna uchylila rabka tajemnicy |
|
|
Ich "NGP" (Next Generation Piston) przelecial nad tlumem w Oshkosh nie ladujac. Prosze zauwazyc skrzydla ktore sa "forward swept" (cholera nie wiem jak to bedzie po polsku )
Nie wiadmo czy to samolot na 4 czy 5 osob i nie wiadomo czy zrobiony z tworzywa czy aluminium. Ale ksztalty bardzo fajne.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Cessna pokazla tez (ten na ziemi) swoj nowy "sportowy" samolot.
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gabik
Dołączył: 06 Lis 2005
Posty: 614
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KORD/EPKK
|
Wysłany: Czw 1:46, 27 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
Z tym "forward swept" to chyba chodzi o profil odwrocony , przynajmniej ja to tak widze. Wlasnie zastanawialem sie czy jechac w niedziele do Oshkosh (200mil) czy na KPWK (pokaz bombowcow z WWII B17 , B24 i B25) ok. 15 mil , ale rozwiales moje watpliwosci.
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slepowron
Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KOAK
|
Wysłany: Czw 2:12, 27 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
Ja bedac w promieniu 200 mil to oczywiscie wybralbym Oshkosh.
Jak pojedziesz to jedna z ciekawostek technicznych do zobaczenia jest FLIR (robiony przez firme Kollsman) - system w podczerwienie pozwalajacy pilotom widziec w nocy i przez mgle - do zainstalowania w malych samolotach. Analogiczny system zamontowany w Gulfstream kosztuje okolo 1 miliona $, ten, duzo prostszy kosztuje okolo $70000. Podobno w ramach reklamy pierwszych 100 klientow ktorzy sie zglosza dostana wszystko za $10000.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ojcie_c
Dołączył: 10 Gru 2005
Posty: 187
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KPHL/EPRZ
|
Wysłany: Czw 2:16, 27 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
"forward sweep" = skos ujemny.
Cessna NGP - paskudztwo. Gdyby mnie bylo stac bez zastanowienia bralbym Lancaira Columbie. O wiele ladniejszy i mozna na nim troche podstawowej akrobacji pokrecic.
Cessna LSA za to wyglada obiecujaco.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slepowron
Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KOAK
|
Wysłany: Czw 3:16, 27 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
ojcie_c napisał: |
Cessna NGP - paskudztwo. . |
A mi on sie wlasnie cholernie podoba bo jest inny, nietuzinkowy. Lancair czy Cirrus wygladaja bardzo podobnie (i przypominaja wiele innych). Jak okaze sie za tymi liniam jest cos wiecej niz tylko silenie sie na indywidualnosc i ze jak Cessna obiecuje ten samolot pobije nowe rekordy w ekonomii, itp. to pochyle czolo przed Cessna - dokonali arcydziela.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gabik
Dołączył: 06 Lis 2005
Posty: 614
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KORD/EPKK
|
Wysłany: Czw 3:58, 27 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
W sumie Columbia (400) to ladny samolocik , podoba mi sie wnetrze , co prawda nieduze ale jakos tak palam sympatia. Ciekaw jestem wnetrza tej Cessny o ktorej mowa...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jasio85
Dołączył: 05 Lut 2006
Posty: 338
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPWA
|
Wysłany: Czw 7:37, 27 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
Mi się żaden z tych samolotów nie za bardzo podoba, ale jeśli mają być tanie w eksploatacji to cóż jestem za!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
gaugan
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 164
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Las Kabatas
|
Wysłany: Czw 11:49, 27 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
dla mnie bomba! swietnie sie zapowiada. mysle, ze latac beda pieknie
pzdr
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Butik
Dołączył: 13 Lis 2005
Posty: 67
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: MEDUR
|
Wysłany: Czw 14:49, 27 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
Wygląda mi na następce 172 Skyhawk, czyli chyba 4-osobówka. No i podoba mi się!!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slepowron
Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KOAK
|
Wysłany: Czw 18:34, 27 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
Butik napisał: | Wygląda mi na następce 172 Skyhawk, czyli chyba 4-osobówka. No i podoba mi się!! |
To chyba nie bedzi nastepca Skyhawk tylko moze nastepca Skylane i nawet pewnie nie to. O ile jest wiadomo to bedzie to konkurencja dla Cirrusa SR22 a wiec bedzie to najprawdopodobniej dosc drogi samolot - w cenie prawie co 2 X Skyhawk. Mi sie wydaje ze oni zadnego samolotu na razie nie wycofaja z produkcji - to bedzie dodatek. Ktos puscil plotke ze jest tam miejsce na (wyjmowane) 5 siedzenie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bartek_ql
Dołączył: 03 Lip 2006
Posty: 182
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPWA
|
Wysłany: Czw 18:46, 27 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
Z tym platem to o jakis oszalamiajacych osiagach raczej nie moze byc mowy (wiec chyba nie bedzie konkurencja dla Columbii) ale pewnie bedzie bardzo stateczny i przyjemny w pilotazu. Co do wygladu to juz kwestia gustu, mi osobiscie sie nie podoba (brak jej dynamiki). Jakos nie przemawiaja do mnie te male okienka.
Czy ktos wie czy to laminat czy dural? Na tych zdjeciach nie widac nitowania ale zdjecia male wiec nie bede obstawial ze laminat
pzdr
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slepowron
Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KOAK
|
Wysłany: Czw 20:04, 27 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
bartek_ql napisał: | Z tym platem to o jakis oszalamiajacych osiagach raczej nie moze byc mowy (wiec chyba nie bedzie konkurencja dla Columbii) |
Wszystko zalezy od silnika. Columbia 400 jest taka szybka bo jest turbo. Wstawisz turbo do SR-22 (cojuz niektorzy robia) to uzyskujesz podobne osiagi. Skoro ta Cessna ma byc konkturencja dla Cirrusa wiec napewno osiagi beda bardzo podobne przy podobnym silniku. Cessna twierdzi ze pod wieloma wzgledami bedzie to "lepszy" samolot od Cirrusa wiec napewno wyprofilowali go na maksa.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bartek_ql
Dołączył: 03 Lip 2006
Posty: 182
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPWA
|
Wysłany: Czw 21:09, 27 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
Oczywiscie na osiagi samolotu wplyw ma wiele rzeczy i trudno je ocenic tylko na podstawie zdjec. Taki dobor charakterystyki plata (chodzi mi o ten skos) jednak mowi cos o zamierzeniach konstruktorow. O ekonomiczne loty z duza predkoscia bedzie trudno. Mozna sie za to spodziewac niskiej predkosci minimalnej, poprawnych wlasnosci manewrowych w duzym zakresie predkosci. Pojecie "lepszych osiagow" to oczywiscie rzecz wzgledna. Jeden chce latac szybko a ktos inny tanio
pzdr
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slepowron
Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KOAK
|
Wysłany: Czw 22:56, 27 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
bartek_ql napisał: | O ekonomiczne loty z duza predkoscia bedzie trudno. Mozna sie za to spodziewac niskiej predkosci minimalnej |
Tak sie skalada ze w kazdym samolocie masz optymalna szybkosc (ktora ci daje najwiekszy zasieg) i wszystko ponad (lub ponizej) ta szybkosc staje sie mniej ekonomiczne. Obojetnie czy 777 czy mala Cessna zasady sa takie same. A wiec trzeba bedzie poczekac i zobaczyc jak ten samolot bedzie sie porownywac z konkurencja w roznych parametrach (ilosc miejsca w srodku tez!). Poniewaz jest projektowany wiele lat po innych (Cirrus, Columbia, itp) wiec nalezy oczekiwac ze wypadnie bardzo dobrze w szczegolowym porownaniu - inaczej Cessna by go nie robila. Ostatecznie inzynierowie Cessny maja troche doswiadczenia jak robic samoloty. Z samych zdjec nic nie mozna wydedukowac gdzie ta najbardziej ekonomiczna szybkosc bedzie w tym samolocie i czy bedzie 5 kts wieksza czy nizsza od SR22 - gwarantowane ze bedzie bardzo podobna (zakladam ze silniki sa podobne).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bartek_ql
Dołączył: 03 Lip 2006
Posty: 182
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPWA
|
Wysłany: Czw 23:08, 27 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
slepowron napisał: |
Tak sie skalada ze w kazdym samolocie masz optymalna szybkosc (ktora ci daje najwiekszy zasieg) |
Po pierwsze nie myl pojec: czym innym jest predkosc optymalna a czym innym ekonomiczna. Najwiekszy zasieg daje predkosc ekonimiczna. Poza tym nie wiem czemu sie tak upierasz z tym silnikiem. Czy jesli doczepisz ten sam silnik do drzwi od stodolu to tez beda mialy podobne osiagi? Ja bron boze nie twierdze ze ta Cessna bedzie "gorsza" od np. Columbii. Natomiast na tyle na ile znam sie na aerodynamice to na podstawie geometrii plata moge podejzewac jakie cele przyswiecaly tworca nowej Cessny i ze prawdopodobnie tym celem nie byly przeloty z duza predkoscia. Ale przeciez to wcale nie czyni tego samolotu gorszym od innych a jego konstruktorom nie odbieram fachowosci
pzdr
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|