Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Cięcie kosztów w Centralwings
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
TravelAir




Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 14:21, 28 Lip 2006    Temat postu:

Adams_ napisał:
TravelAir napisał:
Jeżeli przejdą z T1 na Etiudę to będą musieli zmniejszyć opłaty pasażerskie przyjmowane o różnicę w koszcie występującą pomiędzy T1 a Etiudą!!!


Beda musieli? Wizzair tez pobiera 105zl dodatkowo do ceny biletu a ludzi na T1 nie odprawia.


Jest różnica w tym ile jaka linia pobiera opłat dodatkowych do biletu a ile w tych opłatach jest "opłat pasażerskich". Zgodnie z prawem (m.in. umowy zawierane pomiędzy przewoźnikiem a administracją portu) przewoźnik lotniczy nie może pobierać większych opłat lotniskowych od pasażera niż sam płaci do portu, w naszym przypadku do PPL-ów. Sprawiedliwą metodą pobrania opłat lotniskowych byłyby wpłaty bezpośrednie przy check-inie lub w punkcie kasowym (np. BKK, SDQ).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Adams_




Dołączył: 22 Paź 2005
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA

PostWysłany: Pią 14:37, 28 Lip 2006    Temat postu:

Najsprawiedliwiej bedzie gdy wszelakie ceny, nie obchodzi mnie jakie, beda zawarte w cenie biletu. Wtedy przetrwa tylko ten, kto naprawde tnie koszty i jest konkurencyjny na rynku. Jesli Polska firma nie potrafi sprawnie zarzadzac firma, zniknie z rynku, nikt po nich nie zaplacze.

Central musi byc oryginalny by przetrwac. Jesli bedzie sie bawil w Wizz+Ryan+LOT nic z tego dobrego nie wyjdzie.

Wizz swoja strategie opiera na ekspansji na rynki centralne i wschodnie z wykorzystaniem fabrycznie nowych A320. Ryan tnie koszty, gdzie sie tylko da, jest pod tym wzgledem totalnie konserwatywny, korzysta na wspolparcy z Boeingiem. Central zas przejal pare sztuk starych Benkow, typowo polska biurokracje, dolozyl LOTowskie kierunki (glowne lotniska) i chce zyskow ... Nie tedy droga.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Spotter




Dołączył: 18 Paź 2005
Posty: 523
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: GDN

PostWysłany: Pią 19:02, 28 Lip 2006    Temat postu:

Co do cen biletow - obecnie jest juz chyba jakas dyrektywa unijna nakaujaca przeowznikom podawac ceny WRAZ ze wszystkimi oplatami. Dlatego juz nie ma biletow za 1 PLN. Zauwazcie, ze wszedzie na stronach sa 2 ceny - ta podstawowa plus ta z oplatami. Nawet tradycyjny przewoznik musi w reklamach podawac cene wraz z oplatami. Juz nie wystarczy dopisek, ze cena nie obejmuje oplat lotniskowych itp.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mariusz




Dołączył: 17 Lip 2006
Posty: 296
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: 21°26'E , 50°17'N

PostWysłany: Pią 20:33, 28 Lip 2006    Temat postu:

Cos o tych biletach za 1 zł:

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
TravelAir




Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 21:25, 28 Lip 2006    Temat postu:

Transparentność? Już to widzę: cena za fotel 1PLN, cena za handling 0,5PLN, cena za check-in 0,31PLN, cena za paliwo 7,65PLN itd.....
A może tak:
- cena za przelot 156PLN plus opłaty lotniskowe według AIP (WAW 60zł. T1/ 30zł Etiuda)
powinno wystarczyć.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mariusz




Dołączył: 17 Lip 2006
Posty: 296
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: 21°26'E , 50°17'N

PostWysłany: Pią 21:37, 28 Lip 2006    Temat postu:

TravelAir nie przesadzaj, Cena biletu - 100 zł, Opłaty lotniskwe - 50 zł, oplata za platnosc karta - 10 zł = 160 zł , po co sie rozbijac na handling, check-in, paliwo itd. Nie o to tutaj chodzi... Chodzi o to zeby w materialach promocynych podawana byla cena "ze wszystkim" czyli 160 zl.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Adams_




Dołączył: 22 Paź 2005
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA

PostWysłany: Pią 21:46, 28 Lip 2006    Temat postu:

Spotter napisał:
Co do cen biletow - obecnie jest juz chyba jakas dyrektywa unijna nakaujaca przeowznikom podawac ceny WRAZ ze wszystkimi oplatami. Dlatego juz nie ma biletow za 1 PLN. Zauwazcie, ze wszedzie na stronach sa 2 ceny - ta podstawowa plus ta z oplatami. Nawet tradycyjny przewoznik musi w reklamach podawac cene wraz z oplatami. Juz nie wystarczy dopisek, ze cena nie obejmuje oplat lotniskowych itp.



Eeeee tam, zobacz sobie Wizzair do Hann na pazdziernik. Bilety po 0zl w obie strony, 210zl z oplatami.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
stenus




Dołączył: 13 Gru 2005
Posty: 323
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Warszawa/Bruksela

PostWysłany: Sob 8:57, 29 Lip 2006    Temat postu:

TravelAir napisał:

Jeżeli przejdą z T1 na Etiudę to będą musieli zmniejszyć opłaty pasażerskie przyjmowane o różnicę w koszcie występującą pomiędzy T1 a Etiudą!!!
Nie sadze. Centralka ma "stala oplate pasazera", ktora jest usredniona na wszystkie porty. Z Etiudy beda takze pobierac po 99 zl od pasazera, sami placac 30 zl do portu. Wg ich zasady ta oplata jest usredniona, tzn taniej wychodzic ma odlatujac z portow w Europie Zachodniej, bo tam oplaty sa wieksze niz 99 zl, a z Polski sie nadplaca, bo wszystkie oplaty sa mniejsze niz 99 zl. Jest to pewien sposob na zarobienie z WAW, ale bardzo nie-fair, moim skromnym zdaniem.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Danny




Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EIDW

PostWysłany: Sob 9:34, 29 Lip 2006    Temat postu:

Stala oplata pasazera to zwykle oszustwo. Jak sami mowia przeniosa sie z LGW na STN ale oplata pozostanie ta sama. Czyli linia bedzie zarabiac na podatkach tak?
Czy to wogole jest legalne?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bartek_ql




Dołączył: 03 Lip 2006
Posty: 182
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA

PostWysłany: Sob 10:04, 29 Lip 2006    Temat postu:

Danny napisał:

Czy to wogole jest legalne?

No wlasnie, czy jesli linia oficjalnie podaje ze "99 pln - oplata lotniskowa" a w rzeczywistosci placi portowi lotniczemu 60 pln to nie jest to najzwyklejsze oszustwo podlegajace pod jakies paragrafy? Moze znajdzie sie jakis prawnik i odpowie.
pzdr


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
TravelAir




Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Sob 13:09, 29 Lip 2006    Temat postu:

stenus napisał:
TravelAir napisał:

Jeżeli przejdą z T1 na Etiudę to będą musieli zmniejszyć opłaty pasażerskie przyjmowane o różnicę w koszcie występującą pomiędzy T1 a Etiudą!!!
Nie sadze. Centralka ma "stala oplate pasazera", ktora jest usredniona na wszystkie porty. Z Etiudy beda takze pobierac po 99 zl od pasazera, sami placac 30 zl do portu. Wg ich zasady ta oplata jest usredniona, tzn taniej wychodzic ma odlatujac z portow w Europie Zachodniej, bo tam oplaty sa wieksze niz 99 zl, a z Polski sie nadplaca, bo wszystkie oplaty sa mniejsze niz 99 zl. Jest to pewien sposob na zarobienie z WAW, ale bardzo nie-fair, moim skromnym zdaniem.


Uśredniona OK - ale czy może wiesz w którym portach C0 płaci więcej niż 99PLN za PAX? Zresztą klienta, który kupuje bilet OW wali to ile linia być może zapłaci na lotnisku na które leci. Według mnie jest to zwykły kant.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Old




Dołączył: 19 Gru 2005
Posty: 325
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW

PostWysłany: Pon 23:54, 31 Lip 2006    Temat postu:

bartek_ql napisał:
Danny napisał:

Czy to wogole jest legalne?

No wlasnie, czy jesli linia oficjalnie podaje ze "99 pln - oplata lotniskowa" a w rzeczywistosci placi portowi lotniczemu 60 pln to nie jest to najzwyklejsze oszustwo podlegajace pod jakies paragrafy? Moze znajdzie sie jakis prawnik i odpowie.
pzdr


Centralwings nie twierdzi, że to opłaty lotniskowe, tylko "stała opłata pasażera". Zawiera w sobie opłaty lotniskowe, ale nie tylko. Moim zdaniem można byłoby walczyc z nie objęciem tym terminem opłaty manipulacyjnej za transakcję kartową. Bo tez ponosi ją pasażer (najwyżej zmienią nazwę).
Stąd obniżka opłat lotniskowych nie musi skutkowac obniżką stałej opłaty pasażera, i nie stawiałbym ani grosza na to, że ona spadnie o 30 zł. Tym bardziej, że była uśredniona dla wszystkich lotnisk, także tych, gdzie nie były one niższe niż na T1.
Np. u Wizza są to "podatki i opłaty", a wśród nich: "passenger service charge" oraz "Insurance and Facility Charge" - czyli opłaty lotniskowe i nie tylko oraz "Fuel Surcharge", czyli opłata paliwowa. W Sky Europe pod pojęciem "podatki/opłaty" kryje się airport tax, zaś po naciśnięciu "opłąty za usługi" wyswietliło sie ..... 10,00 PLN Credit Card Amex/DCLB/VI/MC fee (x2), mimo, że jeszcze nie doszedłem do sposobu płatności. Czyli najbliżej prawdy jest w tym zakresie Sky Europe.
Nikt więc nie zawyża podatków i opłat lotniskowych w stosunku do pobieranych. Nie ma wiec "paragrafu".


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
stenus




Dołączył: 13 Gru 2005
Posty: 323
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Warszawa/Bruksela

PostWysłany: Śro 17:24, 02 Sie 2006    Temat postu:

TravelAir napisał:
Uśredniona OK - ale czy może wiesz w którym portach C0 płaci więcej niż 99PLN za PAX? Zresztą klienta, który kupuje bilet OW wali to ile linia być może zapłaci na lotnisku na które leci. Według mnie jest to zwykły kant.


Bodajrze oplaty lotniskowe portow w Europie Zachodniej (Londyn?) sa wieksze niz owe 99 pln, ale nie sparwdzalem, i moge sie mylic. Co do "walenia", to sie zgodze, ze nie jest to moralnie sluszne, szczegolnie jesli leci sie tylko z Polski. Niemniej, Centralka tlumaczy to przejrzystoscia, ze zawsze jest ta sama kwota i juz. Sek tylko w tym, ze dlaczego ona jest zawsze wyzsza niz realne koszty?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
TravelAir




Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 18:34, 02 Sie 2006    Temat postu:

stenus napisał:
TravelAir napisał:
Uśredniona OK - ale czy może wiesz w którym portach C0 płaci więcej niż 99PLN za PAX? Zresztą klienta, który kupuje bilet OW wali to ile linia być może zapłaci na lotnisku na które leci. Według mnie jest to zwykły kant.


Bodajrze oplaty lotniskowe portow w Europie Zachodniej (Londyn?) sa wieksze niz owe 99 pln, ale nie sparwdzalem, i moge sie mylic. Co do "walenia", to sie zgodze, ze nie jest to moralnie sluszne, szczegolnie jesli leci sie tylko z Polski. Niemniej, Centralka tlumaczy to przejrzystoscia, ze zawsze jest ta sama kwota i juz. Sek tylko w tym, ze dlaczego ona jest zawsze wyzsza niz realne koszty?


99PLN to ok. 17GBP a Ryanair (ten uczciwy Ryanair) pobiera z tytułów opłat 15,78GBP ( w tym APD 5GBP i BAA fee ok. 7GBP) na trasie STN-GDN.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Airliner
Moderator



Dołączył: 30 Paź 2005
Posty: 1965
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPKK

PostWysłany: Śro 22:35, 02 Sie 2006    Temat postu:

Airliner napisał:
mmm...
czyzby nie bylo chetnych na baze w jednym z regionalnych lotnisk?
Gdyby ukazala sie taka informacja dotyczaca Ryanaira to zaraz zaczely by sie spekulacje by Centralwings przeniosl sie do Poznania, Katowic czy Krakowa a tutaj brak zainteresowania Confused


Prawdą jest, że szukamy miejsca na jednym z lotnisk regionalnych. Katowice? Dlaczego nie? Ale pod uwagę bierzemy również podwarszawski Modlin, podkrakowskie Balice czy lotnisko w Poznaniu. Wszystko będzie zależało od kosztów obsługi pasażera, korzystnych umów z firmami handlingowymi, wysokości wynegocjowanych rabatów, etc. W tej chwili przyjmujemy oferty, jednak możliwe, że decyzja w tej sprawie nie zapadnie szybko. Utworzenie nowej bazy planujemy nie wcześniej, niż w 2008 roku


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Strona 2 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin